Apache چیست ؟

آپاچی Apache محبوب ترین نرم افزار وب سرور است. این رایانه را قادر می سازد تا میزبان یک یا چند وب سایت باشد که با استفاده از مرورگر وب از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند. اولین نسخه از Apache در سال 1995 توسط گروه Apache منتشر شد. در سال 1999 ، گروه Apache به بنیاد نرم افزار Apache تبدیل شد ، یک سازمان غیرانتفاعی که در حال حاضر توسعه نرم افزار Apache Web Server را حفظ می کند.

محبوبیت آپاچی در بازار میزبانی وب بیشتر به دلیل منبع باز بودن و استفاده رایگان است. بنابراین ، شرکت های میزبان وب می توانند با حداقل هزینه راه حل های میزبانی وب مبتنی بر Apache را ارائه دهند. سایر نرم افزارهای سرور ، مانند ویندوز سرور ، نیاز به مجوز تجاری دارند. Apache همچنین از چندین سیستم عامل از جمله Linux ، Windows و سیستم عامل Macintosh پشتیبانی می کند. از آنجا که بسیاری از توزیع های لینوکس نیز منبع باز هستند ، ترکیب لینوکس / آپاچی به محبوب ترین پیکربندی میزبانی وب تبدیل شده است.

Apache می تواند میزبان وب سایتهای ثابت و همچنین وب سایتهای پویایی باشد که از زبانهای نوشتاری سمت سرور مانند PHP ، Python یا Perl استفاده می کنند. پشتیبانی از این زبانها و سایر زبانها از طریق ماژولها یا بسته های نصب که به نصب استاندارد Apache اضافه می شوند ، اجرا می شود. Apache همچنین از ماژول های دیگری پشتیبانی می کند که گزینه های امنیتی پیشرفته ، ابزارهای مدیریت فایل و سایر ویژگی ها را ارائه می دهند. اکثر نصب های Apache شامل یک ماژول بازنویسی URL به نام “mod_rewrite” است که به روشی معمول برای ایجاد URL های سفارشی برای مدیران وب تبدیل شده است.

در حالی که نرم افزار وب سرور Apache معمولاً فقط “Apache” نامیده می شود ، از لحاظ فنی “Apache HTTP Server” نامیده می شود ، زیرا این نرم افزار صفحات وب را از طریق پروتکل HTTP در اختیار شما قرار می دهد. هنگامی که Apache در حال اجرا است ، نام فرآیند آن “httpd” است که مخفف “HTTP daemon” است.

دیدگاهتان را بنویسید