Archie چیست ؟

Archie برنامه ای است که به شما امکان می دهد فایلهای موجود در یک یا چند سرور FTP را جستجو کنید. این در اوایل دهه 1990 معمولاً مورد استفاده قرار می گرفت ، اما با موتورهای جستجوی استاندارد مبتنی بر وب و سرویس های اشتراک فایل از peer to-peer (P2P) جایگزین شده است.

در روزهای ابتدایی اینترنت ، پرونده های بزرگ اغلب فقط از طریق سرورهای FTP در دسترس بودند. برای بارگیری یک فایل خاص ، کاربران باید به فهرست مناسب مراجعه کرده و سپس فایل صحیح را قبل از بارگیری پیدا کنند. این موضوع باعث می شد افراد نتوانند فایلها را پیدا کنند مگر اینکه بدانند دقیقاً کجا در سرور ذخیره شده اند. Archie این امکان را برای کاربران فراهم کرد که در واقع به جستجوی سرورهای FTP بپردازند تا اینکه در همه فهرست ها جستجو کنند.

در حالی که امروزه از Archie به ندرت استفاده می شود ، برخی از وب سایت ها هنوز ویژگی جستجوی Archie را ارائه می دهند. شما اغلب می توانید یک موتور جستجوی Archie را با یک URL که با “archie” شروع می شود نه “www” شناسایی کنید. بیشتر موتورهای جستجو Archie به شما امکان می دهد نام پرونده ها را بر اساس زیرلایه ها یا مطابقت دقیق جستجو کنید. همچنین می توانید تعیین کنید که جستجو باید به حروف کوچک و بزرگ حساس باشد یا خیر. علاوه بر این ، می توانید از عملگرهای بولی مانند AND و OR برای جستجوی چندین نام پرونده همزمان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید