بهترین ابزار سئو وردپرس

سئو ” بهینه سازی برای موتور جستجو” استراتژی ، ابزارها و تاکتیک هایی است که برای افزایش ترافیک موتور جستجو استفاده می کنید. ما فهرستی از  بهترین ابزار سئو  ، هر آنچه برای بهینه سازی وب سایت و فعالیت های بازاریابی وب خود نیاز دارید را در اختیار شما قرار می دهد.

شما برای بهینه سازی سایت نیاز به ابزار دارید ، ابزاری که بتواند سایت شما را بررسی کند و راه کارهای اصلاح روند را ارائه دهد . سئو فعالیتی زمان بر است و حوصله و صبر از فاکتورهای لازم می باشد . سئو یک فعالیت یک بار نیست که شما برای یک بار آنرا انجام بدهید و بگوئید من سایت را سئو کردم . باید دایم روند سئو را ادامه دهد و آنرا تصحیح کنید .

فهرستی از ابزار مورد نیاز سئو وردپرس

  • ابزارهای همه فن حریف – All-in-one tools
  • ابزار تحقیق کلمات کلیدی – Keyword research tools
  • ابزار ردیابی رتبه بندی کنید – Rank tracking tools
  • ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت / رقابت – Website/competition analysis tools
  • ابزار تجزیه و تحلیل وب سایت – Website analytics tools
  • برنامه های افزودنی مرورگر – Browser extensions
  • افزونه های وردپرس – WordPress plugins
  • ابزارهای دیگر – Other tools

کلمات کلیدی چیست ؟

کلمات کلیدی (که گاهی اوقات به آن کلمات کلیدی سئو هم گفته می‌شود) کلمات یا عبارتی هستند که یک کاربر در موتورهای جستجو برای پیدا کردن اطلاعاتی خاص در اینترنت جستجو می‌کند. کلمه کلیدی دروازه‌ای است که افراد را به سمت نتایج جستجوهای ارگانیک و در نهایت به سایتی که در آن اطلاعات مورد جستجویشان را پیدا خواهند کرد، هدایت می‌کند.

کلمات کلیدی مناسب باعث جذب بازدید کننده هدفمند می شود . کلمات کلیدی بهترین راه برای افزایش نرخ تبدیل و افزایش فروش می شود .
به همین دلیل پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب در زمینه سئو اهمیت بسیار زیادی دارد چون باعث می‌شود که شما عبارت مورد استفاده کاربران در هنگام جستجوی اطلاعات را تشخیص دهید و بتوانید وبسایتتان را به گونه‌ای بهینه سازی کنید که هنگام جستجوی کلمات کلیدی مناسب و مرتبطی نمایش داده شود.
این کلمات کلیدی از طریق فرایندی تحت عنوان تحقیق کلمات کلیدی شناسایی می‌شوند.

تحقیق کلمات کلیدی چیست ؟

تحقیق کلمات کلیدی یکی از فعالیت‌های حوزه سئو برای پیدا کردن، تحلیل و استفاده از عبارت‌هایی است که مردم برای جستجوی اطلاعات در اینترنت از آنها استفاده می‌کنند.
به عبارت دیگر هدف این اقدام آشنایی با زبان بازدیدکنندگان سایت و استفاده از این اطلاعات برای بهینه سازی محتوا است.

دلیل انجام تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

چون این اقدام یکی از مهم‌ترین کارها در حوزه سئو و روشی فوق العاده برای جذب افراد بیشتر به سمت محتوای تولیدی خودتان است.

تحقیق کلمات کلیدی چگونه انجام می‌شود؟

هدف این راهنما کمک به شما جهت انجام این کار است و برای انجام این کار نیاز به دانش تخصصی چندانی ندارید. وقتی با اصول کار آشنایی پیدا کرده و چند استراتژی اثبات شده را یاد بگیرید (به همراه یکسری نکته و ترفند) آماده انجام این کار شده‌اید.

چه زمانی برای انجام تحقیق کلمات کلیدی مناسب است؟

معمولاً تحقیق کلمات کلیدی اولین اقدام برای بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) برای هر سایت محسوب می‌شود.
انجام این کار بیشتر در چنین مواقعی ضروری است:

جستجوی یک حوزه جدید
جستجوی ایده‌های جدید برای تولید محتوا
بهینه سازی محتوای فعلی

چه کسی تحقیق کلمات کلیدی را انجام می‌دهد؟

با توجه به اینکه کار سئو ، حرفه ای می باشد معمولا این اقدام را سئوکار و یا فردی که کار بهینه سازی سایت را انجام می دهد انجام می شود . اما هر مالک سایت، وبلاگ نویس، بازاریاب آنلاین یا کارشناس سئو می‌تواند این وظیفه را انجام دهد.

تاریخچه‌ای مختصر از تحقیق کلمات کلیدی

روش انجام مطالعه و تحقیق درباره کلمات کلیدی به مرور زمان تغییر کرده و تکامل یافته است.

در دهه 2000 میلادی تحقیق کلمات کلیدی سئو اغلب به بازدید از Google Keyword Planner، پیدا کردن کلمات کلیدی با بیشترین حجم جستجو و درج آنها بین محتوای سایت محدود بود.

از آنجایی که عده زیادی از این شرایط سوء استفاده کردند گوگل هم به مرور زمان چندین آپدیت برای الگوریتم‌هایش پیاده‌سازی کرد. هدف این آپدیت‌ها درک خواسته کاربران و ارائه بهترین نتایج ممکن برای آنها بود.

مهم ترین آپدیت‌هایی که بر روش تحقیق کلمات کلیدی گوگل تاثیرگذار بودند، عبارتند از:

گوگل پاندا Google Panda : منجر به جریمه محتوایی با کیفیت کم، ضعیف و کپی شد.
گوگل پنگوئن Google Penguin : منجر به جریمه استفاده بیش از حد و غیرطبیعی از کلمات کلیدی شد.
گوگل مرغ مگس خوار Google Hummingbird : منجر به بهبود و پیشرفت جستجوی مفهومی و تمرکز بر قصد جستجو شد.

 

امروزه بحث تحقیق کلمات کلیدی یک سایت بسیار فراتر از پیدا کردن کلمات کلیدی درست و مناسب و قرار دادن آنها در مکان مناسب است.

حالا گوگل روزبروز در زمینه پیدا کردن و درک خواسته‌های مردم قدرتمندتر می‌شود. هدف اصلی گوگل ارائه محتوایی است که نیازهای مردم را به بهترین شکل ممکن رفع کند.

Google RankBrain

RankBrain یکی از اجزای الگوریتم گوگل مبتنی بر هوش مصنوعی است.

این الگوریتم چند سالی است که فعال شده اما پیاده سازی کامل آن مقداری زمان می‌برد. در سال 2015 گوگل اعلام کرد که RankBrain سومین سیگنال مهم برای رتبه بندی محسوب می‌شود.

به لطف استفاده از RankBrain گوگل متوجه ۲ نکته مهم شد:

نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجوی ارگانیک
قصد کاربران از هر کوئری جستجو
به عبارت دیگر تحقیق کلمات کلیدی کسب و کار روزبروز موضوعی‌تر می‌شود. این بحث دیگر به پیدا کردن یک کلمه کلیدی ایده آل مربوط نیست بلکه هدف آن بیشتر درک مخاطب و پوشش دادن موضوع به روشی پیچیده است.

به بیان ساده اگر موضوع خوب تحت پوشش بگیرد می‌توانید حتی برای کلمات کلیدی که در متن استفاده نکردید هم رتبه بگیرید! البته این به آن معنا نیست که تحقیق کلمات کلیدی دیگر اهمیتی ندارد بلکه فقط روش انجام آن با آنچه در گذشته بود تفاوت زیادی پیدا کرده است.

مراحل تحقیق کلمات کلیدی

با توجه به اهداف خاص این راهنما، کل این فرایند را به ۳ گام اصلی تقسیم کردیم:

۱. پیدا کردن کلمات کلیدی

۲. تحلیل کلمات کلیدی

۳. استفاده از کلمات کلیدی

ابزار ردیابی رتبه بندی کنید – Rank tracking tools

با پیگیری رتبه بندی خود ، می توانید فرصت هایی برای بهبود سئو سایت خود پیدا کنید. با این وجود ردیابی دستی صفحات تقریباً غیرممکن است. به همین دلیل شما برای بررسی رتبه بندی صفحات وب خود باید از ابزار ردیاب رتبهبندی سایت  استفاده کنید.

شما ممکن است در حال ایجاد محتوای ستاره ای باشید و تحقیقات کلمات کلیدی خود را به درستی انجام دهید. با این حال ، تا پیگیری رتبه بندی خود در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) ، نمی دانید که هر کدام از آنها چقدر می تواند شما را کم کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید