ساختار وب سایت

ساختار یک وب سایت به نحوه راه اندازی وب سایت اشاره دارد ، به عنوان مثال چگونگی پیوند جداگانه زیرمجموعه ها با یکدیگر. از اهمیت ویژه ای برخوردار است که زمانی که وب سایت های تعداد زیادی صفحه فرعی دارند خزنده ها می توانند به سرعت و به راحتی همه زیرمجموعه ها را پیدا کنند.

به همین دلیل ، صفحه اصلی وب سایت باید پیوندها به مهمترین زیرمجموعه ها را داشته باشد. فایلهایی مانند sitemap.xml و robots.txt نیز به خزنده کمک می کند تا وظیفه خود را در این زمینه انجام دهد.

 

ساختار  اساسی ظاهر وب سایت

صفحات وب می توانند کاملاً متفاوت از یکدیگر باشند و به نظر برسند ، اما همه آنها معمولاً مولفه های استاندارد مشابهی را به اشتراک می گذارند ، مگر اینکه در این صفحه یک ویدیو یا بازی تمام صفحه نمایش داده شود ، بخشی از یک نوع پروژه هنری باشد ، یا فقط ساختار بدی داشته باشد:

هدر سرتیتر header :

معمولاً یک نوار بزرگ در قسمت بالا با یک عنوان بزرگ ، آرم و شاید یک برچسب بزرگ. این حالت معمولاً از یک صفحه وب به صفحه دیگر ثابت می ماند.

منو یا نوار ناوبری navigation bar :

پیوندها به بخشهای اصلی سایت. معمولاً با دکمه های منو ، پیوندها یا برگه ها نشان داده می شوند. مانند سرصفحه ، این محتوا معمولاً از یک صفحه وب به وب سایت دیگر ثابت می ماند – داشتن ناوبری متناقض در وب سایت شما فقط منجر به گیجی و ناامیدی کاربران می شود. بسیاری از طراحان وب نوار پیمایش را بخشی از عنوان می دانند تا یک جز individual جداگانه ، اما این یک الزام نیست. در حقیقت ، برخی نیز معتقدند که داشتن این دو جداگانه برای دسترسی بهتر است ، زیرا خوانندگان صفحه می توانند در صورت جدا بودن این دو ویژگی را بهتر بخوانند.

محتوای اصلی main content:

یک منطقه بزرگ در مرکز که شامل بیشتر محتوای منحصر به فرد یک صفحه وب خاص است ، به عنوان مثال ، ویدیویی که می خواهید تماشا کنید ، یا داستان اصلی که می خوانید ، یا نقشه ای که می خواهید مشاهده کنید یا عناوین خبری ، و غیره این بخشی از وب سایت است که قطعاً از صفحه ای به صفحه دیگر متفاوت خواهد بود!

ساید بار یا نوار کناری sidebar:

برخی از اطلاعات جانبی ، پیوندها ، نقل قول ها ، تبلیغات و غیره. همچنین مواردی است که برخی از عناصر تکرار شونده مانند سیستم ناوبری ثانویه را پیدا خواهید کرد.

فورتر یا پاورقی footer :

نواری از پایین صفحه که به طور کلی شامل چاپ خوب ، اعلامیه های حق چاپ یا اطلاعات تماس است. این مکانی برای قرار دادن اطلاعات مشترک است (مانند عنوان) اما معمولاً این اطلاعات برای خود وب سایت حیاتی و ثانویه نیستند. از پاورقی گاهی اوقات برای اهداف SEO ، با ارائه پیوندهایی برای دسترسی سریع به محتوای محبوب استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید