طراحی سایت استاتیک

طراحی سایت استاتیک

طراحی سایت استاتیک Static Web Design روشی از طراحی سایت می باشد که توسط طراح سایت و کدهای HTML ، CSS و احتمالا JAVASCRIPT ساخت می شود . تغییرات در سایت استاتیک باید توسط طراح سایت انجام شد و به اصطلاح فاقد قسمت ادمین برای تغییرات سایت است .

استفاده بیشتر از سایت های استاتیک به ابتدای دوره پیدایش اینترنت و استفاده از سایت بر می گردد.

وب سایت های استاتیک می تواند برای بعضی ایده ها مفید باشد . مثلا ساخت صفحه اصلی به صورت تک پیچ به صورت استاتیک و اضافه کردن بخشی به عنوان بلاگ به صورت داینامیک .

طراحی سایت استاتیک  و داینامیک  اصطلاحاتی است که شما زیاد خواهید شنید و در واقع دو روش اصلی هنگام ساخت یک وب سایت هستند.طراحی سایت استاتیک Static Web Design ساده ترین راه برای مشاغل یا افرادی است که فقط می خواهند اطلاعات ساده ای درباره خود یا شرکتشان را در سایت خود داشته باشند .

علاوه بر این ، طراحی وب سایت استاتیک ساده ترین نوع وب سایت برای راه اندازی است اما از ویژگی های نسبتاً خوبی برخوردار  است. با این حال ، اگر به وب سایت خود را می خواهید به طور دوره ای  به روزرسانی کنید  ، باید به دنبال خدمات طراحی سایت داینامیک  باشید.

وب سایت استاتیک

وب سایت های استاتیک زیادی در اینترنت وجود دارد ، شما نمی توانید بلافاصله بفهمید که آیا استاتیک است ، اما این احتمال وجود دارد .

وب سایتهای استاتیک فقط توسط کسی که دانش توسعه وب سایت را دارد به روز می شوند. شخصی که وب سایت را به روز می کند به خوبی با HTML ، CSS یا دانش اولیه برنامه نویسی آشنا است. این نوع وب سایت ها می توانند با هزینه بسیار کمی ایجاد شوند .

سرعت بالای سایت استاتیک

وب سایت های استاتیک می توانند سرعت بالائی داشته باشند . چون استفاده از CMS ها فایل های همراه زیادی برای لود یک صفحه نیاز دارند . اما طراحی حرفه ای یک سایت استاتیک می تواند با حداقل فایل ها اما زیبا و البته سریع باشند .

غیر قابل نفوذ و هک نشدن سایت استاتیک

وب سایت های استاتیک هک نمی شوند . امکان هک یک سایت استاتیک وجود ندارد . چون قسمتی به عنوان ادمین سایت ندارد . اگر دیدید که یک سایت استاتیک به نظر هک شده است . هاست مشکل دارد و مورد نفوذ غیر قرار گرفته است .

برای صفحات فرود از طراحی سایت استاتیک استفاده کنید . این ایده خوبی است

از طراحی سایت استاتیک می توان برای صفحات فرود یا لندینگ پیج Landing page استفاده کرد . چون سرعت بسیار خوبی دارند و تغییرات لازم به سرعت در آنها داده می شود و محدودیت های ادمین سایت روی طراحی هیچ تاثیری ندارد .

معایب

  • عدم امکان به روزرسانی مطالب توسط مدیر سایت و وابستگی صاحبان سایت به شرکت طراح برای اعمال جزئی ترین تغییرات (نیاز به متخصص طراحی وب سایت جهت بروز رسانی آن)
  • به دلیل ثابت و بی تغییر بودن و یا به عبارت بهتر ، آپدیت نشدن مطالب سایت ، معمولاً سایت های استاتیک رتبه بالایی در موتورهای جستجو کسب نمی کنند.
  • عدم به روز رسانی مرتب اطلاعات و در نتیجه داشتن سایتی با مطالب قدیمی
  • سایت های استاتیک، به شکل طبیعی هزینه های اولیه کمتر و هزینه های نگهداری بیشتری دارند.
  • معمولاً سایت های استاتیک پس از گذشت یکی دو سال از زمان طراحی نیاز به باز طراحی خواهند داشت در حالی که سایت های داینامیک قابلیت به روزرسانی و افزودن امکانات جدید را دارا هستند.
  • تغییرات جزئی در سایت به دلیل نیاز به ایجاد تغییر در کلیه صفحات سایت هزینه بالایی خواهد داشت.
  • محدودیت در تعداد صفحات سایت

مزایا

  • ساده برای ایجاد و میزبانی
  • در مقایسه با طراحی وب داینامیک  هزینه کمتری دارد
  • ناوبری آسان برای موتورهای جستجو
  • برای بارگیری سریع تصاویر ، بروشورها حتی در پهنای باند پایین نیز بارگیری کنید
  • هر صفحه از وب سایت قابل ویرایش است اما دانش خاصی لازم است
  • می توانید پیش نمایش را قبل از اضافه کردن به صورت زنده مشاهده کنید
  • می تواند طرح صفحه وب را در صورت تمایل تغییر دهد
  • کنترل مستقیم روی محتوا
  • سرعت بالای لود سایت
  • امکان تغییر برای سئو راحت تر و در دسترس تر است

 

توجه کنید :

با وجود آنکه ما در بعضی از موارد وب سایت های استاتیک را هنوز هم می توانیم پیشنهاد دهیم . مانند مواقعی که می خواهیم یک طرح اختصاصی ایجاد کنیم . وب سایت استاتیک برای صفحه اصلی و صفحات مهم برای مشتریانی که همیشه با ما در ارتباط هستند می تواند پیشنهاد خوبی باشد .

همچنان که ذکر کردیم برای صفحه لندینگ نیز پیشنهاد ما طراحی سایت استاتیک را پیشنهاد می دهیم .

اما مواردی وجود دارد که یک سایت استاتیک ایده اصلا  امکان پذیری نیست ، مانند سایت های تجارت الکترونیکی یا آنهایی که دارای محتوای همیشه در حال تغییر هستند ، مانند یک نشریه آنلاین.

سرانجام ، به یاد داشته باشید که یک وب سایت برای همیشه قابل استفاده نیست چه سایت استاتیک باشد یا داینامیک ، جون تکنولوژی تغییر می کند . احتمالاً ظرف پنج سال یا کمتر وب سایت خود را مرور می کنید تا آن را برای دستگاه های جدید ، فناوری های جدید و قابلیت های جدید مرورگر وب به روز کنید.

اگر می خواهید یک وب سایت داینامیک داشته باشید می توانید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده کنید . شما می توانید با خواندن مقاله ما با عنوان  درباره وردپرس اطلاعات کاملی داشته باشید .

اگر خواستید می توانید سری به وب سایت رسمی وردپرس بزنید

لینک وب سایت وردپرس : https://wordpress.org

اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنید .مقالات مشابه را مطالعه کنید  .

چگونه کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنید

طراحی سایت شرکتی

مزایای وب سایت

طراحی سایت داینامیک

 

دیدگاهتان را بنویسید