مخالفان وردپرس

نقد وردپرس – مخالفان وردپرس

لازم به ذکر است که همه وب سایت ها به طور یکسان ایجاد نمی شوند. وب سایت ها می توانند مشکلات فنی را تجربه کنند و ممکن است نیاز به مدیریت زیادی از طرف یک شرکت خدمات وب داشته باشند ، خصوصاً اگر در وردپرس ایجاد شده باشد.ما قصد داریم چند معایب وب سایت وردپرس را با شما در میان بگذاریم.

این نقد نظر مخالفانه وردپرس می باشد ، که البته ما بسیاری از آن را به شکل تعریف شده تایید نمی کنیم . نظر ما آن است که هر سایت و هر کسب و کار مهمی احتیاج به خدمات و پشتیبانی دارد . در کنار داشته فرد یا شرکتی که خدمات و پشتیبانی وب سایت را ارائه می نماید مهم و لازم می باشد .

مطلب دیگری که قبل از مطالعه نظر مخالفان وردپرس باید مد نظر داشته باشید نوع نیاز شما می باشد . مدیران باید با توجه به نیاز، بزرگی و کوچکی و در نظر گرفتن خدمات و پشتیبانی وب سایتپل در مورد پلتفرم انتخابی خود تصمیم بگیرند.

برای ویژگی های اضافی به افزونه های زیادی نیاز دارید

اگر می خواهید ویژگی هایی را به وب سایت خود اضافه کنید ، آ باید افزونه ها را در وردپرس جستجو کنید. برخی از افزونه ها رایگان هستند و برخی دیگر با هزینه ارائه می شوند. گاهی اوقات ، افزونه های یافت شده منسوخ شده اند و دیگر استفاده نمی شوند.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید فید اینستاگرام خود را در وب سایت خود اضافه کنید ، باید InstaWidget را بارگیری کنید.

شما باید افزونه ها را نصب ، مدیریت و به روز کنید. مدیریت این مسئله دشوار است و به ندرت به درستی  اتفاق می افتد.

به روزرسانی مکرر هسته ، پوسته و افزونه های وردپرس

به خاطر داشته باشید که در عصر دیجیتال ، همه چیز به طور مداوم در حال تغییر است تا تجربه کاربر را بهبود بخشد.

شما باید دائماً به پنل مدیریت سایت سر بزنید و پیشخوان را بررسی کنید تا ببیند آیا پوسته یا افزونه یا پلاگین های شما به روز احتیاج دارند . این چیزی است که می تواند وقت گیر باشد و باعث شود تمرکز شما بر روی کارتان از بین برود ، زیرا دائماً نیاز به بررسی و به روزرسانی دارند.

سرعت لود سایت کند است

وردپرس با توجه به کد نویسی فانکشنال قدیمی ، تمام افزونه های اضافه شده ، پایگاه داده های بیش از حد اشباع شده  هنوز یک پلت فرم کند است.

با این حال ، این تنها مواردی نیستند که می توانند وب سایت شما را کند کنند. تصاویر بزرگ ، تعداد زیادی متن در صفحه و میزبانی نامطمئن می تواند بر سرعت وب سایت شما تأثیر بگذارد.

سرعت صفحه برای وب سایت شما بسیار مهم است. شما یک وب سایت بارگیری سریع می خواهید تا مخاطبان شما بی حوصله نشوند و تصمیم به ترک آن نگیرند ، این امر می تواند باعث از دست دادن تجارت شود زیرا آنها آنچه را که شما ارائه می دهید نمی بینند.

رتبه بندی SEO ضعیف

وردپرس فقط ویژگی های محدود بهینه سازی SEO را در بسته های خود ارائه می دهد که برای کمک به شما در رتبه بندی در Google کافی نیست.

اگر می خواهید واقعاً تلاش خود را در زمینه جستجوگرها به حداکثر برسانید ، بنابراین برای پیشی گرفتن از سایر رقبا در بازار رقابتی ، به یک نرم افزار و فناوری قوی تر نیاز دارید.

علاوه بر این ، شما به شرکت خدمات وب نیاز خواهید داشت که هزاران کلمه کلیدی مرتبط را در مقابل تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی هدف قرار دهد.  با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط تر ، به شما کمک می کند تا مشتری شما در موتورهای جستجو توسط مشتریان بالقوه و فعلی پیدا شود.

آسیب پذیری وب سایت

مانند همه موارد موجود در اینترنت ، وب سایت شما نیز مستعد هک شدن و اسپم شدن است.این که دلیلی برای هک سایت من وجود ندارد گفته درستی نیست .

به دلیل محبوبیت وردپرس ، هدف اصلی هکرها و اسپمرها است. حتی اگر شما تمام افزونه های امنیتی وردپرس را بانصب و استفاده کنید ، برای ایمن نگه داشتن وب سایت شما کافی نیست.

اگر بخش وبلاگی داشته باشید که اجازه ارسال نظر را می دهد یا فرم تماس با ما را دارید ، وب سایت شما هرزنامه می شود. مرور نظرات و ایمیل ها می تواند زمانبر باشد.

هرگونه آسیب پذیری وب سایت می تواند تأثیر منفی بر اعتبار شما بگذارد و به طور بالقوه ویروس ها را به کاربران شما منتقل کند.

وب سایت بدون اطلاع می تواند از بین برود

وب سایت ها می توانند به دلایل زیادی بدون اطلاع قبلی از کار بیفتند.

اگر به سایت خود توجه نمی کنید ، ممکن است متوجه نشوید. ممکن است برای چند ساعت یا حتی چند روز از کار بیفتد ، بنابراین تأثیر منفی بر تجارت شما می گذارد.

سپس باید فرد یا شرکتی که خدمات وب و پشتیبانی فنی را در کنار خود داشته باشید . تا به شما کمک بشود  تا وب سایت خود را بازیابی کنید . بازیابی سایت شامل هزینه دیگری است که شاید نمی خواهید آن را داشته باشید.

 

کاهش سرعت سیستم به علت استفاده از افزونه های متعدد

سرعت سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای جذب مخاطب است و اگر سایت شما سرعت قابل قبولی نداشته باشد به سرعت کاربران و مشتریان خود را از دست میدهید. نصب افزون‌های زیاد برای استفاده از امکانات آن‌ها در سایت می‌تواند یکی از علل کاهش سرعت سایت باشد. همچنین عملکرد بعضی از افزونه ها دچار مشکل است و باعث کاهش سرعت سایت هنگام بارگذاری میشوند پس بهتر است افزونه های مشکل دار را شناسایی و حذف کنید.

دشواری تنظیمات برای توسعه ی اختصاصی سایت

توابع و کلاس‌های وردپرس دارای استاندارد معینی نیستند و با تکنیک های قدیمی php ایجاد شدند و شما باید برای سفارشی کردن و انجام اصلاحات در سایت خود به زبان کدنویسی php مسلط باشید که برای بسیاری از کاربران مشکل است.

نداشتن تنظیمات برای بکاپ‌گیری

اطلاعات موجود در سایت مهم‌ترین بخش آن است و مدیران سایت‌ها همواره نگران از دست دادن اطلاعات خود هستند. ما برای بکاپ گیری از سایت خود در وردپرس نیاز به افزونه داریم و یا باید از هاست خود بکاپ بگیریم تا این مشکل را حل کنیم.

نداشتن پشتیبان اختصاصی

انجمن‌ها و گروه‌های زیادی در سراسر دنیا مشغول توسعه و پشتیبانی از وردپرس هستند اما هیچ‌گونه پشتیبان رسمی برای آن وجود ندارد و در صورتی که سایت شما با مشکل مواجه شود خودتان باید برای رفع آن اقدام کنید

این موارد از مهم‌ترین معایب وردپرس به شمار می‌روند که کاربران استفاده از این سیستم مدیریت محتوا با آنها مواجه هستند و همواره به دنبال راهکارهایی برای حل آن می باشند و توانستند تا حدودی این مشکلات را با ایجاد افزونه‌ها و پلاگین‌های مختلف حل کنند. اما همیشه مشکلات به صورت کامل حل نمی شود

 

 

در حالی که همگان وردپرس را ستایش می‌کنند، ما تصمیم گرفتیم که برای مدتی از این عده جدا شده و طور دیگری به ماجرای پروژه‌ی وردپرس نگاه کنیم و به عنوان یک استثنا، به ناهماهنگی‌ها و ضعف‌های آن بپردازیم. پیش از هر چیزی ما از تمامی هواداران وردپرس درخواست داریم که واژگان ما در این نقد را به حساب توهین و یا تخریب این سرویس محبوب قرار ندهند. بیایید به شکل مستقیم به این موضوع بپردازیم: ما در مقابل چیزی شبیه به CMS قرار داریم که آن را توسعه می‌دهیم و برای آن قالب طراحی و تعریف می‌کنیم. ممکن است با خود بگویید که آیا اصلا نقد چنین سرویس محبوبی که روزانه میلیون‌ها نفر از آن برای نشر محتوا استفاده کرده و میلیون‌ها نفر دیگر نیز از این محتوا استفاده می‌کنند، چه لزومی دارد؟ اما مباحث توسعه وب، با محبوبیت سروکار ندارد و در جهت توسعه به ضعف‌های هر چیزی حتی وردپرس می‌پردازد و این از بدیهیات توسعه وب است.

معایب و ضعف‌های اساسی در وردپرس
1 . جدی‌ترین ضعف وردپرس از نقطه نظر ما و سایر توسعه دهندگان و فعالان این عرصه، مشکلات امنیتی آن است که آن را دائما در معرض خطر قرار می‌دهد. با توجه به این موضوع و رشد حرفه‌ای نرم افزارها در جهان در مقابل رشد و توسعه وب، می‌توان گفت که این یک واقعیت است که شما دائما در معرض این آسیب قرار دارید و این سیستم نیاز دارد که مدیر آن، دائما از نظر امنیتی و اطلاعات امنیتی در سطح مطلوب باشد.

2 . دومین ضعف وردپرس این است که به درستی و منطقی پیکربندی نشده است. به عنوان نمونه: پیوندهای یکتا تنها زمانی کامل می‌شوند که شما به صورت دستی از افزونه‌های سئو، آن را بهینه و تثبیت کنید. این منطقی است که در پیکربندی دیگری مانند مبارزه با هرزنامه‌ها، وردپرس محکم پیکربندی شده که می‌تواند بسیار مفید باشد، اما آنچه مبهم و ضعف تلقی می‌شود این است که این امکان چگونه می‌تواند اختصاصی شود و برای کل مجموعه نباشد. حقیقت این است که این سیستم، بسیار شلوغ پیکربندی شده است و بیش از حد به مواردی در آن پرداخته شده که باید واضح و روشن می‌بودند.

3 . ضعف دیگر وردپرس در نحوه نمایش موضوعات منتشر شده است (بخشی از permalink تماشای مطالب بعد از نام دامنه) که بسیاری از کاربران حتی از آن اطلاع نیز ندارند. این موضوعی است که به راحتی قابل تغییر است اما در ابتدا این در حالیست که محتوای زیادی ممکن است منتشر شود تا کاربر این موضوع را بداند و این موضوع اغلب کاربر را به تعجب وا میدارد.

4 . وردپرس از فرآیند پیکربندی multisite (شناخته شده به عنوان شبکه) استفاده می‌کند که مبحثی عمیقا فنی است. اما یک ایده مفید شامل مرحله‌بندی سرور و محیط تولید محتواست که متکی بر این ویژگی است. ما در حال صحبت کردن با توسعه دهندگان در مورد DeployMint هستیم.

5 . وظایف کلیدی در ویرایشگر وردپرس مانند ایجاد انواع پست سفارشی و رده‌بندی می‌تواند شامل نوشتن تعداد زیادی از کدهای فنی پیچیده باشد، که برای یک CMS می‌توانست بسیار دوستانه‌تر و راحت‌تر با رابط گرافیکی بهتری پیکربندی شود.

6 . بی‌شک آموزش‌های وردپرس، ناسازگار و ناکافی نیست. اما در حال حاضر ممکن است شما از حجم آموزش‌ها دچار مشکلات ادراکی شوید، حتی اگر از منابع معتبری استفاده کنید و معمولا طول می‌کشد تا از میان انبوه آموزش‌ها، مشکل اصلی وب‌سایت خود را پیدا کنید.

7 . مستندات وردپرس، متناقض و ناقص هستند. هنگام استفاده از این سیستم مدیریت محتوا شما احتمالا در سراسر صفحات برمی‌خورید که اغلب وقتی با آن سروکار دارید می‌توانید بفهمید که تا چه میزان ناقص هستند. همچنین این تابع‌ها غیر‌قابل شمارش و تعریف هستند و برای رسیدن به اصل هر موضوع، صاحب سایت را مجبور به صرف زمان زیادی برای بررسی کدهای منبع می‌کند که این ویژگی منفی در کل وردپرس مشهود است. در جای دیگر آمده که یک تابع خاص، شما را به جایی خاص و هدفی خاص می‌رساند اما هیچ سرنخی از آنچه انجام می‌شود و بعد از آن، به چشم نمی‌خورد.

8 . توسعه دهندگان وردپرس، هیچ‌گونه پشتیبانی منظمی را در این باره ارایه نمی‌کنند و اغلب پشتیبانی‌ها توسط جامعه مشتاق کاربران به یکدیگر داده می‌شود. نتیجه این می‌شود که در انجمن پشتیبانی وردپرس پرسش‌های زیادی بی‌پاسخ می‌ماند و یا بد و نادرست پاسخ داده می‌شود.

9 . افزونه‌ها و کارکرد آن برای بلاگرهای آماتور کارایی ندارد و اغلب باعث گیج شدن آنان می‌شود. بله اغلب آنان رایگان هستند و این بسیار خوب است، اما اینکه فرد مجبور است تعداد زیادی پلاگین را الک و غربال کند و گاها ده‌ها خروجی بگیرد تا آنچه مورد نیازش است را پیدا نماید، نکته منفی این قضیه است. مورد دیگر اینکه شما اغلب در این افزونه‌ها می‌بینید که مدت زیادی گذشته که این افزونه‌ها آپدیت و پشتیبانی نشده‌اند و مابقی نیز توضیحات کاملی ندارند و این ممکن است به سادگی بعد از فعال کردن، وب‌سایت یک کاربرد تازه کار را به هم بریزد و یا سازگاری سایتش را با مرورگرها خراب کند.

10 . وردپرس هم‌چنان به عنوان یک موتور وبلاگ‌نویسی شناخته می‌شود و هنوز به عنوان یک سایت ساز شناخته نمی‌شود (هر چند بسیاری از مراجع و توابع آن در حال تبدیل شدن و رسیدن به استانداردهای سایت است و اغلب کدهای آن به سمت refactored شدن پیش می‌روند).

11 . این بسیار منطقی است که وردپرس منعطف است اما این سیستم تا کنون نتوانسته است یک سیستم مدرن باشد، چرا که به هک و کدهای PHP برای اضافه شدن امکانات جانبی، به شدت وابسته است و توابع این هک‌ها نیز می‌توانند بسیار گیج کننده باشند.

12 . ارتقاء خودکار امنیتی و ارتقا برای تلفن‌های موبایل در وردپرس بد نیست، با این حال، این ویژگی فانتزی بیشتر از یک برکت و رحمت، نفرین است. توصیه می‌شود برای حذف توانایی بروزرسانی‌ها و تم‌های پلاگین از محیط مدیریت استفاده شود، در غیر این‌صورت ممکن است وردپرس دچار عیب‌های بروزرسانی خودکار شود.

13 . به عملکرد وردپرس متمرکز می‌شویم. یک سیستم مدیریت محتوا نیاز دارد که کمی در پردازش، شگفت انگیزتر عمل کند و این در حالی است که وردپرس، منابع بی‌حدی را می‌طلبد (اغلب کاربران وردپرس نیز با مدیران سرور خود بر سر استفاده بیش از حد از منابع سرور، دائما درگیری دارند. مترجم). وردپرس معمولا به سمت کل منابع سرور هجوم می‌برد که از آن استفاده نماید، این موضوع زمانی مشکل ساز می‌شود که افزونه‌ها وارد معرکه می‌شوند و کاربر به استفاده از سیستم‌های قدرتمندی مانند Hostgator یا Bluehost و هاست‌های قوی مجبور می‌شود.

14 . وردپرس بر مبنای PHP نوشته شده است. این موضوع، برخی از توسعه دهنگان را ناراضی می‌کند که برای سرعت بخشیدن به کار خود، باید به سرعت PHP را بیاموزند.

15 . در وردپرس HTML / CSS / JS همگی ورم کرده و بزرگ هستند و شما نیاز به نصب HTML / CSS / JS minifiers دارید که CPU را نجات دهید. ویرایشگر WYSIWYG وردپرس نیز HTML را بد و سنگین تولید می‌کند و این در حالیست که اغلب تم‌ها و پلاگین‌های وردپرس نیز ورم کرده و سنگین هستند.

16 . آنچه در وردپرس به عنوان خدمات وجود دارد، بیشتر در خدمت صفحات و برگه‌هاست و کمتر در اختیار محتوا قرار می‌گیرد.

17 . تم‌ها و پلاگین‌های پرمیوم و تجاری وردپرس بسیار گران است و پشتیبانی به موقع و منظمی نیز ندارد.

18 . وردپرس امکانات خوبی برای نسخه‌های موبایل دارد، اما همین موضوع می‌تواند برای افراد تازه کار با این سیستم، چالش‌هایی را در زمینه سئو به وجود بیاورد.

19 . استفاده از وردپرس به معنی مبارزه با پیش‌فرض نیست. وردپرس دارای یک میراث قوی به عنوان تمام سیستم عامل‌های وبلاگ نویسی ساده و کلاسیک است. این بدان معناست که شما می‌توانید آن را نصب کنید و یک وبلاگ با عملکرد بالا و در حال اجرا در دقیقه داشته باشید. اما افسوس، این میراث نیز بدان معنی است شما تعداد زیادی از پیش‌فرض‌ها مانند پست، دسته، برچسب‌ها، صفحات، دیدگاه‌ها را یکجا دریافت می‌کنید. اگر می‌خواهید به تغییر این رفتار پیش‌فرض اقدام کنید دچار زحماتی می‌شوید.

20 . ساخت یک سایت بسیار جامعه محور مانند یوتیوب یا فیس‌بوک در پلت فرم وردپرس می‌تواند یک چالش بزرگ باشد.

21 . به طور کلی، وردپرس یک انتخاب عالی برای سایت‌هایی است که از بالا به پایین، محتوا محور هستند. مجلات و یا وب سایت‌های خبری، سایت‌های نمونه‌کار، سایت رویداد و… بسیار کاربرپسند در وردپرس راه‌اندازی می‌شوند. اما برای سایت‌هایی که در اطراف محتوای ایجاد شده توسط کاربر، نیاز به جستجوی پیچیده از طریق کاتالوگ‌های بزرگی از محصولات دارند، وردپرس می‌تواند خسته‌کننده و بسیار کند باشد. اگر شما بیشتر در مورد پلاگین‌ها برای به دست آوردن قابلیت‌های مورد نیاز خود در در وردپرس فکر می‌کنید، شما احتمالا باید برخی از سیستم عامل‌های دیگر را برای فعالیت خود در نظر بگیرید.

22 . اصلاح گرافیک در وردپرس، نیاز به دانش CSS و HTML دارد که تازه‌کاران را نا امید می‌کند.

23 . SQL نمایش داده شده در وردپرس بسیار پیچیده هستند.

24 . گاهی اوقات وردپرس می‌تواند بیش از حد سنگین و کند عمل کند.

بحث و نتیجه گیری
ما رفته‌رفته بعد از خواندن این لیست نه چندان طولانی، به جمع هواداران وردپرس برمی‌گردیم. اما از آنجا که این لیست توسط جامعه وب تهیه و مورد توجه قرار گرفته است، نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد. ما درک می‌کنیم که بسیاری از توسعه دهندگان با لیست بالا اختلاف نظر دارند. این لیست در esse نیز منتشر خواهد شد و یک‌بار دیگر همه موارد ذکر شده در بالا تکرار خواهد شد که نشان‌دهنده نقطه نظرات شخصی و تجربه مردمی است که با جنبه‌های منفی از وب سایت‌های در حال توسعه وردپرس مواجه شده‌اند. اما بی شک مزایا و قدرت‌های وردپرس، بسیار بیشتر از معایب آن است!
نویسنده این مقاله نیز دوست دارد که همچنان با وردپرس کار کند و این به دلیل آن است که مزایای آن را چندین برابر بیشتر از معایبی که در بالا گفته شده است می‌داند. با تمامی مواردی که در بالا گفته شد، استفاده از سیستم وردپرس بیش از اینکه دچار ضعف باشد، قدرتمند است. اما ما هم‌چنان بر این باوریم که مقاله ما بر اساس مشاهدات افراد واقعی بوده است و حتی مشاهدات طرفداران سنتی و همیشگی وردپرس که دوست دارند همیشه وبسایت‌های زیبا و جذاب وردپرس را ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید