چرا باید از وردپرس برای وب سایت خود استفاده کنید

یکی از  پرسش هایی  که معمولاً از ما پرسیده می شود این است: چرا باید از وردپرس استفاده کنم؟

آیا سایت قدیمی من به اندازه کافی خوب نیست؟

چرا باید از یک پلتفرم دیگر به وردپرس برو

اگر شما هم همین پرسش ها را دارید  ، در جای مناسب قرار دارید. در این مقاله ، ما برخی  دلیل مهم را برای استفاده از وردپرس به اشتراک خواهیم گذاشت. ما همچنین انواع مختلف وب سایت هایی را که می توانید با وردپرس ایجاد کنید و همچنین سایت های مشهوری را که از وردپرس استفاده می کنند به نمایش خواهیم گذاشت.

توجه: در طول این مقاله ، وقتی می گوییم وردپرس ، ما در مورد WordPress.org صحبت می کنیم که به عنوان وردپرس خود میزبان نیز شناخته می شود. لطفاً این مورد را با WordPress.com که یک سرویس میزبانی است اشتباه نگیرید. برای جزئیات ، به مقایسه WordPress.org و WordPress.com مراجعه کنید.

یکی از رایج ترین تصورات غلط در مورد وردپرس این است که فقط یک بستر وبلاگ نویسی است.

این نیست.

در حالی که وردپرس به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی آغاز به کار کرد ، در طول سال ها به یک وب سایت ساز قدرتمند و یک سیستم مدیریت محتوای قوی (CMS) تبدیل شده است.

بهترین قسمت در مورد وردپرس این است که استفاده از آن آسان است مناسب آموزشی فراوانی از آن در دسترس است .وردپرس  به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا انواع مختلف وب سایت را ایجاد کند. این دلیل اصلی محبوبیت وردپرس است. طبق یک نظرسنجی اخیر ، وردپرس بیش از 36 درصد از کل وب سایت های موجود در اینترنت با وردپرس طراحی شده است .پ

به دلیل ویژگی های قوی ، بسیاری از برندها از وردپرس برای طراحی وب سایت  خود از جمله وبلاگ مایکروسافت ،مجله تایم ، فیس بوک ، نیویورکر ، سونی ، دیزنی ، تارگت ، نیویورک تایمز و غیره استفاده پرسمی کنند.

بیایید نگاهی بیندازیم که چرا شما باید از وردپرس برای طراحی  وب سایت خود استفاده کنید.

 

 

وردپرس رایگان است

وردپرس رایگان است 

وردپرس یک نرم افزار رایگان است. این بدان معناست که شما در بارگیری ، نصب ، استفاده و اصلاح آن متناسب با نیازهای خود آزاد هستید. می توانید از آن برای ایجاد هر نوع وب سایتی استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر ، به مقاله ما در مورد دلیل رایگان بودن وردپرس مراجعه کنید؟

در حالی که خود نرم افزار وردپرس رایگان است ، برای نصب آن به یک نام دامنه و میزبانی وب نیاز دارید.

نام دامنه آدرس وب سایت شما در اینترنت است. این همان چیزی است که کاربران شما برای دسترسی به وب سایت شما در نوار آدرس مرورگر خود تایپ می کنند (به عنوان مثال web-bartar.com).

هاست یا میزبانی وب خانه وب سایت شماست که تمام پرونده های وب سایت شما در آن ذخیره می شود.

همچنین می توانید با دنبال کردن راهنمای گام به گام ما در مورد نحوه نصب وردپرس ، این کار را انجام دهید.

اگر با وردپرس به مشکلی برخوردید ، به سادگی پرسش  خود را در Google تایپ کنید. پاسخ مناسبی را به احتمال زیاد در وب  پیدا خواهید کرد.

 وردپرس دارای  پوسته ها و افزونه های  با امکان شخصی ساز است

بخش عمده ای از افرادی که از وردپرس استفاده می کنند نه طراح وب هستند و نه برنامه نویس. در حقیقت ، بیشتر افراد بدون اطلاع قبلی از طراحی وب سایت ها ، از وردپرس استفاده می کنند.

برای افراد باهوش غیر فناوری ، وردپرس راه حل مناسبی است زیرا هزاران قالب (تم ) وب سایت رایگان وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. تقریباً برای هر نوع وب سایتی (خواه وبلاگ ، سایت شغلی یا فروشگاه آنلاین) یک پوسته وردپرس عالی وجود دارد.

پوسته های وردپرس به راحتی قابل تنظیم است زیرا بسیاری از آنها با پنل سفارشی سازی  خود ارائه می شوند که به شما امکان تغییر رنگ ، بارگذاری آرم ، تغییر پس زمینه ، ایجاد اسلایدرهای زیبا را می دهد و آن را بدون نیاز به نوشتن کدی به صورت دلخواه می توانید تنظیم کنید.

همچنین می توانید با استفاده از افزونه ها ، عملکرد سفارشی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید. افزونه های وردپرس مانند برنامه هایی برای وب سایت شما هستند که می توانید از آنها برای افزودن امکانات و ویژگی های پیشرفته مانند تجزیه و تحلیل ، فرم های تماس ، عضویت و موارد دیگر استفاده کنید.

درست مثل پوسته های وردپرس ، هزاران افزونه رایگان و ممتاز برای استفاده در دسترس شماست.

البته شما می توانید از پوسته ها یا افزونه های غیر رایگان نیز برای ساخت وب سایت حرفه ای استفاده کنید .

دایرکتوری افزونه ها در وردپرس

گذشته از افزودن قابلیت های اضافی ، برخی از افزونه های وردپرس به شما امکان می دهند وب سایت خود را به یک بستر کاملاً جدید تبدیل کنید.

 

 وردپرس جزء بهترین CMS ها برای بهینه سازی می باشد .

وردپرس با استفاده از کد استاندارد با کیفیت بالا و نگارش معنایی تولید شده است. این باعث می شود گوگل و سایر موتورهای جستجو عاشق وردپرس باشند.

به همین دلیل سایت های وردپرس در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به سایرین دارند.

با طراحی ، وردپرس بسیار SEO دوستانه نیست. برای بهینه سازی بیشتر وب سایت خود می توانید از افزونه های SEO WordPress نیز استفاده کنید. ب

مقاله دیگر ما را در باره سئو ورپرس مطالعه کنید . لینک مقاله سئو و بهینه سازی وردپرس  .

 

مدیریت وردپرس آسان است

وردپرس دارای پنل مدیریت می باشد . این پنل مدیریت وردپرس را می توان به زبان فارسی تبدیل کرد . پنل مدیریت وردپرس بسیار آسان می باشد و استفاده از امکانات آن سهل و ساده می باشد . شما به راحتی می توانید محتوای سایت خود را ایجاد ، حذف ، ویرایش و انتشار دهید . در پنل مدیریت وردپرس شما به راحتی می توانید پوسته موجود را تغییر داده و سفارشی سازی کنید یا افزونه های لازم را به سایت خود اضافه کنید .

وردپرس همچنین در صورت وجود نسخه جدیدی از وردپرس به شما اطلاع می دهد ، بنابراین می توانید با کلیک کردن روی یک دکمه سایت خود را به روز کنید.

برای محافظت از داده های خود در برابر هرگونه حادثه یا هک کردن ، می توانید به راحتی از یک افزونه پشتیبان گیری وردپرس استفاده کنید تا به صورت خودکار نسخه پشتیبان تهیه کرده و با خیال راحت در مکانی از راه دور ذخیره کنید.

همچنین می توانید با استفاده از برنامه های موبایل وردپرس سایت وردپرس خود را در حال حرکت مدیریت کنید.

 

وردپرس امن و ایمن است

امنیت وردپرس

وردپرس با در نظر داشتن امنیت توسعه یافته است و به نظر می رسد یک بستر بسیار امن و ایمن برای اجرای یک وب سایت است. با این حال ، درست مثل دنیای واقعی ، اینترنت می تواند مکانی نامطمئن و غیر امن  باشد.

متجاوزانی خارج از کشور هستند که می خواهند تا آنجا که می توانند سایت شما  را در اختیار بگیرند. برای محافظت از سایت وردپرس خود ، چند کار ساده وجود دارد که می توانید برای امنیت بیشتر آن انجام دهید.

ما از Sucuri در وب سایت های خود برای محافظت در برابر تهدیدهای رایج مانند حملات بی رحمانه و بدافزار استفاده می کنیم.

 

وردپرس از انواع مختلف  فایل های مالتی مدیا و رسانه ای  را مدیریت کند

مالتی مدیا در وردپرس

وردپرس فقط به حاوی متن محدود نیست . شما به راحتی می توانید از انواع فایل های مدیا مانند تصاویر ، گالری ، ویدئو و فایل های چند رسانه ای استفاده کنید .

وردپرس از وب سایت های فعال شده oEmbed پشتیبانی می کند که به این معنی است که شما می توانید فقط با چسباندن URL در ویرایشگر پست وردپرس  فیلم های آپارات ، فیلم های یوتیوب ، عکس های اینستاگرام ، توییت ها و صدای Soundcloud را به سایت خود اضافه  کنید.

 

وجود مستندات فراوان برای آموزش و رفع مشکلات

شما به راحتی می توانید به مستندات فارسی که شامل مقاله و ویدئوهای آموزشی هست دسترسی داشته باشید و اگر به مشکل برخورد کنید می توانید باجستجوی گوگل راه حل آن مشکل را بیابید . البته همیشه استفاده کردن از یک متخصص برای مشاوره و خدمات وب استفاده کرد و به راحتی مشکل خود را حل کنید و خودتان بر تولید محتوای و کار خود تمرکز کنید .

 

آینده روشن برای وردپرس

وردپرس به صورت دوره ای آپدیت و به روز رسانی هایی را در اختیار شما قرار می دهد . این بدین معنی است که هیچ وقت سایت شما کهنه و قدیمی نخواهد شد و شما یک سایت وردپرس به روز دارید .

با توجه به محبوبیت وردپرس می توان حدس زد که بهترین انتخاب برای داشتن یک وب سایت آینده دارد می باشد . وردپرس آینده روشنی دارد . اما شاید راه های دیگر طراحی سایت مخصوصا سیستم های مدیریت محتوای حتی اختصاصی این روشنی را برای آینده ندارند .

دیدگاهتان را بنویسید