سیستم مدیریت محتوا

درواقع سیستم مدیریت محتوا یا CMS نرم افزاری است که برای ساخت وب سایت استفاده می شود. این سیستم ها  برای ایجاد محتوا برای انتشار در اینترنت نیز استفاده می شوند. به طور معمول CMS به شما امکان می دهد بدون نوشتن کد ، وب سایتی ایجاد کنید.

با داشتن یک سیستم قدرتمند CMS مانند وردپرس ، می توانید به  پیشخوان وب سایت خود وارد شوید و از یک رابط کاربری ساده استفاده کنید . از این پنل یا رابط کاربری برای ایجاد صفحات وب خود ، افزودن محتوا و سفارشی سازی طراحی استفاده کنید. پس CMS کار سختی را برای ایجاد کد برای شما انجام می دهد و کار شما را راحت می کند .

فهرست مطالب

نقشه موثر محتوا در تجارت و کسب مشتری

محتوا در حال تبدیل شدن به یکی از اصلی ترین راه های ارتباط کسب و کار با مشتریان است. روزهایی که شرکت ها می توانستند محتوای موجود را چون همین هست خوب ، گذشته است.

اما محتوا فقط بر بازاریابی تأثیر نمی گذارد، این یک بخش اصلی از تجارت شده است . محتوا تقریباً همه بخش ها یک تجارت را شامل می شود ، از جمله فروش ، تجارت و توسعه.

اما از چه امکانی می توان برای تولید محتوا استفاده کرد .اینجاست که سیستم مدیریت محتوا (CMS) وارد عمل می شود.

CMS به شما کمک می کند تا یک استراتژی جامع بازاریابی محتوا را پیاده سازی کنید و محتوا را در استراتژی تجارت خود قرار دهید.

در عین حال ، توسعه دهندگان شما در روند انتشار محتوا مشارکت نخواهند داشت . مدیر سایت بدون احتیاج به کد نویسی محتوای خود را ایجاد و بر سایت خود مدیریت داشته باشد .

سیستم مدیریت محتوا چیست و چگونه کار می کند؟

سامانه مدیریت محتوا (به انگلیسی: Content management system)، یک برنامه رایانه‌ای است .سامانه مدیریت محتوا امکان انتشار، ویرایش و مدیریت محتوا، سازماندهی، حذف و همچنین نگهداری از طریق یک رابط مرکزی فراهم می‌کند. یک سیستم مدیریت محتوا از دو عنصر تشکیل شده‌است:

نرم‌افزار مدیریت محتوا (CMS) که به مدیر محتوا یا نویسنده، که ممکن است دانش لازم در مورد زبان نشانه گزاری (HTML) را نداشته باشد، اجازه می‌دهد تا ایجاد، ویرایش و حذف محتوای یک وب سایت را بدون نیاز به تخصص یک وب‌مستر، مدیریت کند.

درواقع سیستم مدیریت محتوا یا CMS نرم افزاری است که برای ساخت وب سایت و ایجاد محتوا برای انتشار در اینترنت استفاده می شود. به طور معمول CMS به شما امکان می دهد بدون نوشتن کد ، وب سایتی ایجاد کنید.

جایگاه جدید و موثر سیستم مدیریت محتوا

سالها پیش برای راه اندازی یک وب سایت  ، شما باید HTML را بلد بودید  تا بتوانید یک وب سایت را کد بزنید و محتوای خود را به صورت آنلاین منتشر کنید. این کار قبلاً سخت بود ، اما سیستم مدیریت محتوا CMS کار را بسیار آسان کرده است. به جای اینکه کد وب سایت خود را از ابتدا بنویسید ، نرم افزار CMS این کار را برای شما انجام می دهد.

به آن مثل رانندگی با ماشین فکر کنید. نیازی به درک مکانیک نحوه عملکرد آن نیست. در عوض ، شما از داشبورد ساده و پدال استفاده می کنید تا رانندگی بکنید .

با داشتن یک سیستم قدرتمند CMS مانند وردپرس ، می توانید به  پیشخوان وب سایت خود وارد شوید و از یک رابط کاربری ساده برای ایجاد صفحات وب خود ، افزودن محتوا و سفارشی سازی طراحی استفاده کنید. پس CMS کار سختی را برای ایجاد کد برای شما انجام می دهد و کار شما را راحت می کند .

CMS برنامه ای است که برای مدیریت و انتشار محتوای وب استفاده می شود و به چندین کاربر امکان می دهد بدون نیاز به التماس از توسعه دهنده ، مشارکت ، ایجاد ، ویرایش ، انتشار داشته باشند.

این برنامه همچنین برای سازگاری سایت های بزرگ و جهانی ، مدیریت نسخه و ایجاد جریان کار را فراهم می کند.

اگر سیستم مدیریت محتوا را بیشتر خراب کنید ، دو قسمت اصلی وجود دارد که به ایجاد وب سایت شما کمک می کند.

برنامه مدیریت محتوا  The content management application یا به اختصار CMA

CMA به بازاریابان ، بازرگانان و سایر سازندگان محتوا اجازه می دهد بدون نیاز به مشارکت بخش IT ، مستقیماً با محتوا کار کنند.

برنامه تحویل محتوا The content delivery application یا به اختصار CDA

CDA به عنوان قسمت انتهایی وب سایت عمل می کند ، محتوایی را که در قالب وارد می کنید گرفته و به یک وب سایت فعال تبدیل می کند که بازدید کنندگان از سراسر جهان می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

مدیریت محتوای وب Web Content Managemen یا به اختصار WCM

WCM کم و بیش نام دیگری برای CMS است ، زیرا ما صنعتی هستیم که علائم اختصاری را دوست داریم.

 

 

تشریح عمکرد سیستم مدیریت محتوا CMS:

نحوه عملکرد سیستم مدیریت محتوا را می توان به بخش های زیر تفکیک نمود که در ادامه توضیح داده خواهد شد:

تشریح سیستم مدیریت محتوا

الف) ایجاد محتوای وب سایت

ب) مدیریت محتوای سایت

ج) انتشار مطالب

د) نمایش مطالب در سایت

 

الف) ایجاد محتوای وب سایت:

در سیستم مدیریت محتوا، محیطی بسیار ساده و کاربردی براحتی کار کردن با نرم افزار word پیاده سازی شده است. در واقع بدون نیاز به داشتن دانش فنی و یا اطلاعات تخصصی و یا حتی آشنایی با دستورات HTML تنها نیاز دارید که عبارات مورد نظر خود را وارد نمایید.

همچنین سیستم مدیریت محتوا به شما امکان مدیریت ساختار صفحات وب سایت را می دهد. بطور مثال، کدام صفحات نمایش داده شوند، ویا کدام صفحات به هم لینک داده شوند.

همچنین قابلیت ساده کپی کردن مطالب (drag-and-drop)، بدون برهم خوردن ساختار آنها، نیز امکان پذیر است.

همچنین امروزه اکثر CMS ها محیط طراحی مبتنی بر وب را پشتیبانی می نمایند و امکان مدیریت محتوا و مطالب سایت را از راه دور فراهم می آورند.

در واقع یکی از ویژگی هایی که باعث محبوبیت CMS ها شده است، محیط نوشتاری و مکانیسم ساده جهت وارد نمودن محتوای سایت و نگهداری ساده وب سایت می باشد.

ب) مدیریت محتوای سایت:

صفحات مختلف و مطالب مرتبطی که وارد می شوند، در هسته مرکزی CMS ذخیره می شوند. در واقع تمام مطالب و تنظیمات مرتبط با هر صفحه در آنجا ذخیره می شوند.

ذخیره سازی تمامی اطلاعات در یک هسته مرکزی، باعث ایجاد ویژگی های کاربردی زیر می گردد:

امکان ردیابی تغییرات اعمال شده در تمامی صفحات توسط کارمندان و تاریخ اعمال آخرین تغییرات
امکان محدود کردن دسترسی کاربران به صفحات خاص
یکپارچه سازی با منابع اطلاعاتی موجود و سیستم های IT
هنگامی که صفحه ای ایجاد می شود، بصورت اتوماتیک صفحه به قسمت مدیریت وارد ارسال می شود و مدیر مربوطه می بایست آن را تایید نماید. سپس به تیم بررسی برای بازنگری نهایی ارسال شده و سرانجام پس از بازبینی نهایی و انجام اصلاحات در سایت منتشر می گردد.

با بکارگیری سیستم مدیریت محتوی، CMS مراحل فوق را بصورت اتوماتیک مدیریت نموده و قسمت های مختلف را به اشخاص مربوطه ارسال میکند.

در واقع با این کار، امکان مدیریت سایت توسط افراد بیشتری، به راحتی فراهم شده و در نتیجه آن، نظارت دقیق روی کیفیت، صحت و پایداری اطلاعات صورت خواهد گرفت.

 

ج) انتشار مطالب در سایت توسط  سیستم مدیریت محتوا:

پس از آماده شدن و تایید نهایی محتوا، شما می توانید تصمیم بگیرید که مطالب چه زمانی در سایت به نمایش گذاشته شوند.

سیستم مدیریت محتوا، شامل موتورهای انتشار بسیار قوی بوده که باعث می شود هنگام انتشار مطالب در سایت، لایه ها و ظاهر صفحات سایت را مدیریت نمایید.

با توجه به متعدد بودن طراحی ها، CMS امکان ایجاد و تغییر ظاهر صفحات سایت را به راحتی مطابق سلیقه شما فراهم میکند. در واقع شما تصمیم میگیرید که کدام مطلب در کدام بخش سایت به نمایش گذاشته شود.

در نتیجه CMS، بصورت کاملا اتوماتیک انتشار مطالب را در سایت بعهده گرفته و کافی است شما تنها روی مطالب سایت تمرکز کرده و سپس مطالب را در جایگاه خود در سایت بارگذاری خواهید نمود.

د) نمایش مطالب در سایت:

سیستم مدیریت محتوی، همچنین ویژگی دیگری جهت بالا بردن کیفیت و تاثیرگذاری سایت را ارائه می دهد.

بعنوان مثال، CMS امکان نمایش سایت را مرورگرهای (browser) متفاوت را پشتیبانی می کنند. همچنین امکان داشتن سایت پویا (Dynamic) را فراهم میکنند.

CMS همچنین به شما امکان می دهد تصاویر و سایر پرونده های رسانه ای را در وب سایت خود بارگذاری کنید.

ویژگی های سیستم مدیریت محتوا

مانند هر نوع نرم افزاری ، در مورد سیستم CMS گزینه های مختلفی وجود دارد. در حالی که انواع زیادی از نرم افزار CMS وجود دارد ، همه آنها دارای ویژگی های خاصی هستند. در اینجا چند مورد از رایج ترین آنها آورده شده است.

پیشخوان یا داشبور سیستم مدیریت محتوا

یک سیستم مدیریت محتوای خوب به شما امکان می دهد از یک رابط کاربری ساده برای ایجاد وب سایت استفاده کنید.

به عنوان مالک وب سایت ، می توانید برای شخصی سازی وب سایت خود به داشبورد وب سایت وارد شوید. داشبورد را می توان ناحیه یا پنل مدیریت  وب سایت نیز نامید.

پوسته یا تم برای سفارشی کردن سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا یا  CMS معمولاً به شما امکان می دهند با انتخاب الگو یا پوسته  ، ظاهر وب سایت خود را تغییر دهید.

قالب های از پیش طراحی شده ای هستند که به شما امکان می دهند چیدمان ، رنگ ها ، قلم ها و سایر جنبه های طراحی وب سایت را تغییر دهید.

مثلا سیستم مدیریت محتوای وردپرس هزاران تم یا پوسته رایگان و برتر در دسترس دارد.

سیستم عامل های CMS شامل یک ویرایشگر محتوا هستند که می توانید برای ایجاد و انتشار صفحات وب خود از آن استفاده کنید.

ویرایشگر محتوا

ویرایشگرهای متن گاهی اوقات ویرایشگرهای WYSIWYG نامیده می شوند ، که مخفف What You See Is What You Get است. هنگام ویرایش متن ، به جای اینکه به کد نگاه کنید ، می توانید دقیقاً در وب سایت خود ببینید که به چه شکل است. به آن فکر کنید مانند استفاده از ویرایشگری مانند Microsoft Word.

پلاگین ها و برنامه های افزودنی

بسیاری از سیستم عامل های CMS به شما امکان می دهند ویژگی های جدیدی اضافه کنید و با افزودن پلاگین ها سایت خود را از راه های دیگر اصلاح کنید.

پلاگین ها یا افزونه ها  در یک وب سایت مانند برنامه های موجود در تلفن های هوشمند هستند. به راحتی می توانید آنها را نصب کنید تا ویژگی ها و عملکردهای جدیدی به وب سایت خود اضافه کنید. می توانید از آنها برای افزودن ویژگی های جدید مانند فرم تماس یا ایکون های صفحات  اجتماعی استفاده کنید.

مثلا سیستم مدیریت محتوای محبوب وردپرس با بیش از 57000 افزونه رایگان ارائه می شود.

مدیریت کاربر

با داشتن CMS خوب می توانید به راحتی به دیگران اجازه انتشار مطالب در وب سایت خود را بدهید.حتی می توانید نقش های مختلف کاربری را به آنها اختصاص دهید تا بتوانند به آنچه دسترسی دارند ، كنترل داشته باشید .

امنیت

اطمینان از اینکه تجارت شما در برابر حملات سایبری ایمن است بسیار مهم است. حملات نه تنها باعث اخلال به تجارت شما می شوند بلکه هزینه های هنگفتی نیز برای شما دارند.

گزارش اخیر مک آفی نشان می دهد که ممکن است در سال 2018 بالغ بر 600 میلیارد دلار به دلیل جرایم اینترنتی از بین رفته باشد. سیستم های CMS مبتنی بر ابر به طور فزاینده ای هدف مشترک برای حملات سایبری هستند.

این امر منجر به تعدادی از مسائل احتمالی امنیتی مانند نقض یکپارچگی داده ها ، دسترسی غیر مجاز به تاریخ و کدها و اسکریپت های مخرب می شود.

اکثر CMS ها دارای یک مجموعه نسبتاً قوی از ویژگی های امنیتی مانند احراز هویت پیشرفته ، مجوزهای سخت گیرانه ، فایروال ها و محافظت در برابر حملات بدافزار هستند.

پشتیبانی چند زبانه

یک سیستم مدیریت محتوای وب باید بتواند از چندین زبان پشتیبانی کند و معمولا تغییر زبان و چند زبان بودن را آسان می کنند .سیستم مدیریت محتوای چند زبانه بهمدیران محلی و نام تجاری محلی نیز قدرت می دهد تا با حفظ برند جهانی ، کمپین های محلی را در کانال های مناسب بازار خود اجرا کنند.

کاربرپسندی User-friendliness

یکی از ویژگی های سیستم مدیریت محتوای خوب کاربر پسند بودن و راحتی در استفاده است . مدیران و افرادی که نقشی در تولید محتوا دارند باید بتوانند به راحتی و به دور از هر گونه پیچیدگی محتوای خود را تولید کنند . راحتی استفاده به کاربران این اجازه را می دهد که بر تولید و نشر محتوای خود تمرکز کنند .

شخصی سازی

اکثر سیستم های مدیریت محتوا  این اجازه را به کار می دهد که پوسته را مطابق دلخواه و اهداف خود تغییر دهد و تغییرات مناسبی داخل پوسته خود داشته باشد . علاوه بر آن حتی امکان تغییر در پنل کاربری مدیریت را می دهد . با افزودن افزونه یا پلاگین های دلخواه کمک بیشتری می کند تا شخصی سازی به صورت دلخواه انجام شود .

مزایای استفاده از سیستم مدیریت محتوا  CMS

نرم افزار CMS ایجاد و انتشار محتوا وب سایت را برای مبتدیان آسان می کند و اینترنت را برای کاربران غیرتکنیک باز می کنند.

در اینجا تنها برخی از مزایای استفاده از یک نرم افزار CMS برای ساخت وب سایت خود آورده شده است.

انتشار بدون دردسر:

CMS حتی به افراد فاقد مهارت فنی اجازه تولید و انتشار محتوا وب سایت و ویرایش محتوا را با استفاده از یک داشبورد ساده می دهد. حتی کاربران و مدیران سایت می توانند محتوای تولید شده خود را ارزیابی کنند و میزان بازدید و فید بک  و کامنت های بازدید کنندگان را برای بهبود کار خود اندازه گیری و بررسی کنند .

برنامه ریزی مناسب محتوای:

سیستم های مدیریت محتوا به مدیران سایت اجازه می دهد تا با کلیک یک دکمه مطالب را منتشر کنند. می توانید پست های منتشر شده را برای رعایت آخرین مهلت تقویم ، رویدادهای تجاری یا راه اندازی محصولات تنظیم کنید. بله سیستم مدیریت محتوا این اجازه را به کاربران می دهد که محتوای خود را مطابق زمان بندی انتشار بدهند .

با هر اندازه تجاری کار می کند:

چه وب سایتی برای یک نام تجاری بزرگ بسازید ، چه تازه شروع به کار کنید ، می توانید از CMS استفاده کنید. با CMS و بسته میزبانی وب مناسب می توانید هر نوع یا سایز وب سایت را مدیریت کنید.

مقرون به صرفه و کنترل آسان:

سیستم مدیریت محتوا CMS به مبتدیان امکان مدیریت سایتها در هر اندازه را بدون اعتماد به توسعه دهندگان وب با قیمت بالا برای انجام تعمیر و نگهداری سایت یا ایجاد تغییرات معمول می دهد. یک سیستم مدیریت محتوا به شما امکان می دهد چه کسی به سایت شما دسترسی داشته باشد.

صرفه جویی در زمان ایجاد و به روزرسانی وب سایت ها :

در حالی که طراحی و پیاده سازی یک وب سایت اینترنتی به صورت اختصاصی , ماهها به طول می انجامد. قراردادن اطلاعات سایتتان در قالب یک سیستم مدیریت محتوا (cms) از پیش طراحی شده ، بیش از یکی دو هفته طول نخواهد کشید . این صرفه جویی در زمان ، احتمالا محرک بسیار خوبی برای طراحی وب سایت شما با یک نرم افزار مدیریت محتوا یا cms است .یک سیستم مدیریت محتوای حرفه ای کلیه نیازهای مشتریان را پیش بینی کرده و پس از درخواست مشتری برای طراحی وب سایت. کافی است نسخه ای از یک وب سایت طراحی شده توسط نرم افزار cms ، بر روی وب قرار گیرد . با این توصیف هزینه طراحی و پیاده سازی یک وب سایت اینترنتی به شدت کاهش می یابد .

اکثر سیستم های مدیریت محتوا سیستم به روز رسانی دوره ای دارند که بسیار مفید می باشد . معمولا در این به روز رسانی علاوه بر اینکه امکاناتی را به سیستم موجود اضافه می کنند یا امکانات موجود را کاملتر می کنند و کد نویسی ها بهتر می شود . باگ های امنیتی نیز بر طرف می گردند . این سیستم به روز رسانی معمولا برای هسته اصلی سیستم مدیریت محتوا و قالب و افزونه و ماژولهای استفاده شده صورت می گیرد .

انعطاف پذیری بیشتر :

سیستم های مدیریت محتوا ، بسیار انعطاف پذیرتر از وب سایت های خاص منظوره اند ، چرا که تیم های تحلیل یک سیستم مدیریت محتوا ، می بایست انواع وب سایت های قابل راه اندازی با نرم افزار را در نظر گرفته و راهکارهایی را پیشنهاد کنند که طی آن پیاده سازی یک وب سایت اینترنتی با ترکیب قابلیت های نرم افزار ، قابل پیاده سازی باشد.لذا می بایست از مستندات , آموزش و سادگی بیشتری برخوردار باشند.

قابلیت شخصی سازی:

تغییر طراحی وب سایت یا سفارشی سازی آن با آرم ، رنگ و سبک خود آسان است. همچنین می توانید از افزونه ها برای افزودن ویژگی های بیشتر استفاده کنید.

بهترین پلت فرم CMS کدام است؟

انواع سیستم مدیریت محتوا

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت یا به روزرسانی وب سایتی را که از قبل داشتید را دارید ، باید به هزینه ، سهولت استفاده ، انعطاف پذیری و مقیاس پذیری CMS خود توجه کنید.

گزینه های CMS زیادی برای ایجاد یک وب سایت وجود دارد. شاید در مورد سیستم عامل های CMS مانند وردپرس ، دروپال ، جوملا ، Squarespace ، Weebly ، Wix و موارد دیگر شنیده باشید.

انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا با توجه به نیاز و اهداف شما می باشد . به نظر من تمامی آنها ویژگی های مثبتی دارند که به عنوان اولین گزینه باشند .

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است. بیش از 38٪ از کل وب سایت های موجود در اینترنت را تأمین می کند.

ما بر این باوریم که وردپرس یکی از بهترین سیستم مدیریت محتوا است که در دسترس است.

 

برخلاف برخی گزینه های دیگر ، وردپرس بهترین نوع سازندگان سیستم صفحه ساز drag-and-drop آن هست ، دارای افزونه های رایگان و برتر است ، با صدها برنامه دیگر ، هزاران موضوع رایگان و برتر برای انتخاب ادغام می شود.

خواه به دنبال یک سازنده وب سایت ساده یا بهترین بستر وبلاگ نویسی باشید ، می توانید از وردپرس استفاده کنید . می توانید از وردپرس  برای انواع وب سایت ها از جمله وبلاگ ها ، وب سایت های مشاغل کوچک ، شرکت ها و حتی فروشگاه های تجارت الکترونیک استفاده کنید.

از آنجا که وردپرس توسط بیش از یک سوم وب مورد استفاده قرار می گیرد ، منابع زیادی برای کمک به شما در مدیریت و کنترل وب سایت وجود دارد.

اگر می خواهید درباره وردپرس بیشتر بدانید مقاله درباره وردپرس را مطالعه کنید .

برای دانلود آخرین نسخه وردپرس می توانید روی لینک دانلود آخرین ورژن وردپرس کلیک کنید .

 

سیستم مدیریت محتوای فارسی

خوشبختانه اکثر سیستم های مدیریت محتوای مشهور چند زبانه هستند و امکان تغییر زبان نیز دارند . در سیستم های مدیریت محتوا شما می توانید زبان سیستم را به فارسی انتقال بدهید و سیستم مدیریت محتوای فارسی داشته باشید . مثلا وردپرس جزء سیستم های مدیریت محتوای فارسی است و امکان تغییر زبان به فارسی را دارد . از امکانات دیگر وردپرس وجود مستندات و پشتیبانی توسعه دهنده گان برای زبان فارسی می باشد .

سیستم مدیریت محتوا فروشگاهی

محتوا تنها متن و عکس نیست و طیف گسترده ای از اطلاعات را می توان محتوا نامید . محصولات را می توان محتوا نامید . یک فروشگاه اینترنتی شامل محتوای فروشگاهی و معرفی محصول می باشد . سیستم های مدیریت فروشگاهی وجود دارد که شما می توانید برای ساخت فروشگاه از آنها نام برد .

سیستم مدیریت محتوا مانند ووکامرس ، اپن کارت ، پرستاشاپ و مجنتو جزء سیستم های مدیریت محتوا فروشگاهی هستند . می توان از آنها برای ساخت فروشگاه اینترنتی با امکانات کاملی استفاده نمود .

 

سیستم مدیریت محتوا بدون سر HEADLESS CMS

چون توی این مدل سیستم های مدیریت محتوا ، سیستم فقط وظیفه ذخیره اطلاعاتی که بهش میدی به صورت کاملا استاندارد و ایمن رو داره و هیچ دخالتی نمیکنه که اطلاعات کی ؟ کجا؟ چرا؟ و چگونه نمایش داده میشه به کاربر.

این سیستم ها عملا نقش یک برنامه نویس حرفه ای سمت سرور (BACK-END) رو برای شما بازی میکنه .

اطلاعات رو ذخیره میکنه و هرجا بخواین بهتون اطلاعات رو میده و این کاملا به شما بستگی داره که کجا و چطوری اونو نمایش بدید به کاربران.

شاید این سوال براتون پیش اومده باشه که چه وقتی از این سیستم بدون سر استفاده کنیم؟؟

  1. زمانی که دسترسی به برنامه نویس سمت سرور ندارید
  2. زمانی که نمیتونید هزینه یک برنامه نویس دیگه رو بدید
  3. زمانی که میخواید کل پروژه رو خودتون به تنهایی انجام بدید
  4. زمانی که از تکنولوژی هایی مانند REACTJS , VUE JS , ANGULAR استفاده میکنید

سیستم مدیریت محتوا چیست
سیستم مدیریت محتوا وردپرس
سیستم مدیریت محتوای جوملا
سیستم مدیریت محتوای دروپال

دیدگاهتان را بنویسید