چگونه زمان پاسخگویی سرور در وردپرس را کاهش دهیم؟

یک فرمول جادویی که همه کاربران و صاحبان سایت ها به دنبالش هستند این است که چگونه می توانند زمان پاسخگویی سرور در وردپرس را کاهش دهند. شاید برخی از افراد بر این باور باشند که انجام چنین کاری کمی دشوار است اما شما می توانید آن را به راحتی یاد بگیرید. هنر کاهش زمان پاسخگویی سرور در وردپرس یکی از مهم ترین جنبه های یادگیری این سیستم مدیریت محتوا محسوب می شود و می تواند به افرادی که قصد دارند فروشگاه آنلاین بزرگی راه اندازی کنند کمک نماید.

حتما می دانید مزایای داشتن سایت وردپرسی سریع و واکنشگرا بسیار زیاد است. به عنوان مثال چنین شرایطی به شما کمک می کند نرخ پرش از سایت خود را کاهش دهید و  نرخ تبدیل بالایی داشته باشید. هر چقدر سایت سریع تر بارگذاری شود و واکنشگراتر باشد رتبه بندی شما در موتورهای جستجویی همچون گوگل نیز افزایش خواهد یافت.

پس سرعت سایت بر سئو و تجربه کاربری سایت تاثیر گذار می باشد .

کاهش سرعت سایت می تواند فروش شما را کاهش دهد و به ضرر شما باشد .

سرعت سایت مخصوصا روی گوشی های هوشمند بسیار مهم است .

علاوه بر این چنین سایتی می تواند تجربه کاربری بسیار خوبی برای بازدیدکنندگان فراهم آورد و باعث ایجاد وفاداری و شناخت شود. در این مقاله سعی می کنیم نحوه کاهش زمان پاسخگویی سرور در وردپرس را با هم مرور کنیم.

قبل از اینکه بخواهیم وارد بحث اصلی خود شویم، باید معیارهایی که به بررسی و قضاوت سایت وردپرس کمک می کنند را شناسایی کنیم. در ادامه برخی از این معیارها را با هم بررسی می کنیم:

زمان پاسخگویی زیر چند ثانیه بسیار عالی است.
زمان پاسخگویی زیر دو ثانیه هم عالی است.
زمان پاسخگویی که بیش از ۴ الی ۵ ثانیه طول بکشد اصلا خوب نیست.
خوب حالا که مزایای داشتن یک سایت سریع وردپرسی را فهمیدیم می توانیم فرمول جادویی که در ابتدای مقاله ذکر کردیم را با هم مورد بررسی قرار دهیم:

به دنبال هاست مدیریت شده وردپرس باشید

داشتن هاست مناسب یکی از مهم ترین مواردی است که باید به هنگام راه اندازی سایت سریع وردپرس به آن توجه کنید. زمانی که می خواهید یک سایت راه اندازی کنید اولین مواردی که مدنظر قرار می دهید انتخاب دامنه و خرید هاست است.

چرا انتخاب هاست مناسب در این شرایط از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ؟ چون هاست خوب باعث می شود داده ها سریع تر بین سرورها منتقل شوند.

بله قطعا زمانی که در حال راه اندازی کسب وکار خود هستید خرید یک هاست ارزان قیمت برایتان مقرون به صرفه خواهد بود.

 

افزونه های مناسبی برای سایت خود انتخاب کنید:

تصمیم گیری برای انتخاب افزونه های مناسب برای سایت وردپرس یکی از موارد مهمی است که به هنگام کاهش زمان پاسخگویی سرور باید مدنظر داشته باشید. همیشه داشتن سرعت خوب کافی نیست حتی اگر هاست بتواند بهترین و بهینه ترین سرعت را برایتان فراهم کند باز هم داشتن افزونه های زیاد و غیر ضروری در سایت باعث کند شدن آن خواهد شد.

به عنوان یک قانون کلی باید بتوانید تعداد افزونه هایی که در سایت نصب کرده اید و دیگر از آن ها استفاده نمی کنید را کاهش دهید. این افزونه ها عملکرد سایت را تحت تاثیر خود قرار می دهند پس آن ها را غیر فعال کنید و از روی سیستم پاک نمایید.

آیا می دانستید که بیشتر افزونه ها از طرف منابع و توسعه دهنده های ناشناس ارائه می شوند و باعث اسیب رساندن به سایت می گردند.

بهترین قالب  وردپرس را برای سایت خود انتخاب کنید.

زمانی که صحبت از انتخاب بهترین قالب به میان می آید تنها جنبه طراحی آن مدنظر نخواهد بود. شما باید به فکر قالبی باشید که علاوه بر طراحی زیبا، عملکرد خوبی هم ارائه می کند. زمانی که وارد سایت می شوید دوست دارید آن را زیبا و جذاب ببینید اما به عملکرد آن هم توجه می کنید. اگر سایت نتواند نیازهای شما را به درستی برطرف کند طراحی زیبای آن هیچ ارزشی نخواهد داشت.

بیشتر اوقات قالب های  که از طرف منابع ناشناس ارائه می شوند قابل اعتماد نیستند و می توانند باعث کندی سایت تان شوند. شما باید با انتخاب یک قالب خوب بهترین تجربه را در اختیار کاربران خود قرار دهید.

قالبی را انتخاب کنید که از طرف یک منبع قابل اعتماد ارائه شده یا توسط یک طراح به صورت اختصاصی برایتان تهیه دیده شده است. قبل از اینکه برای خرید قالب هزینه کنید دیدگاه ها و نظرات مشتریان قبلی آن را بخوانید. بعد از اینکه قالب را خریداری کردید می توانید آن را با قالب قبلی خود جایگزین کنید.

اگر نتوانستید قالبی که دوست دارید را پیدا کنید بهتر است از قالب اختصاصی استفاده کنید یا از قالب های سریعی که در خود وردپرس گنجانده شده است بهره ببرید.

فرایند کش کردن را فعال کنید.

این گزینه یکی از موارد مهمی است که به هنگام کاهش زمان پاسخگویی سرور باید مدنظر داشته باشید و آن را به یک روتین تبدیل نمایید. زمانی که کاربری برای مشاهده یک صفحه از سایت به سرور درخواستی ارسال می کند، سرور باید منابعی همچون تصاویر، قالب ها، افزونه ها و سایر موارد را دریافت نماید و بیرون بکشد.

این موضوع تنها یکبار اتفاق نمی افتد زیرا کاربر هر باری که اینترنت را باز می کند و به مرور سایت می پردازد تنها بر روی همان صفحه نمی ماند و صفحات دیگری را هم بازدید می کند. همین امر باعث ایجاد کوئری های متعدد در ثانیه می شود. برای اینکه به سرور کمک کنید زمان پاسخگویی سریع تری داشته باشد بهتر است گزینه کش کردن را فعال نمایید.

کش کردن به سرور اجازه می دهد محتوایی را که قبلا توسط بازدیدکننده قدیمی بارگذاری شده است را به بازدیدکننده جدید نشان دهد یا رندر نماید. این موضوع زمان پاسخگویی را کمتر می کند و به تعامل بهتر مخاطبان کمک می نماید.

البته این موضوع ممکن است بدین معنی باشد که کاربر صفحه ای را مشاهده می کند که تازه نیست اما معمولا استفاده از این روش باعث افزایش سرعت سایت، بهبود تبدیل ها و افزایش وفاداری ها نسبت به برند می شود. بهتر است کش کردن را از طریق آپاچی یا NGINX انجام دهید. اینکار اگرچه برای کاربران مبتدی کمی دشوار است اما می تواند مزایای زیادی به همراه داشته باشد.

از شر موارد اضافی در وردپرس خلاص شوید.

این موضوع ممکن است کمی عجیب به نظر برسد اما بهتر است هر از چندگاهی سایت خود را پاکسازی نمایید.

این موضوع به معنای حذف کردن فایل ها، افزونه ها، قالب ها و سایر موارد اضافی است که دیگر نیازی بدان ندارید. اگر مجبور بودید می توانید سایت خود را یکبار در ماه پاکسازی کنید و مطمئن شوید همه مواردی که به سایت اضافه می کنید را می شناسید.

افزونه های غیر ضروری را غیر فعال کنید، دیدگاه های اسپم را پاک نمایید، هر از چندگاهی کش خود را پاک کنید تا مطمئن شوید سایت وردپرسی سریع و امنی دارید.ایت کند است و زمان پاسخگویی سرور هم کاهش پیدا نمی کند. بهتر است بیش از ۱۵ افزونه در سایت وردپرسی نداشته باشید.

از تصاویر به حجم مناسب و به تعداد لازم استفاده کنید

تصاویر از مواردی است که هنگام تولید محتوای سایت به آنها توجه داشته باشید . وجود تصاویر در سئو سایت شما تاثیر مثبت دارد و البته برای تجربه کاربری و درک مطالب سایت و زیبایی صفحه بسیار مهم است . اما باید از تصاویر با حجم مناسب استفاده کنیم و صفحه سایت خود را پر از تصویر نکنیم .

معمولا سرعت لود تصاویر می تواند وب سایت شما را آهسته کند .

 

دیدگاهتان را بنویسید