راهنمای عیب یابی وردپرس

راهنمای مبتدیان برای عیب یابی وردپرس

وردپرس سیستم مدیریت محتوا می باشد و از آن برای تولید سایت استفاده می شود . مدیریت سایت در وردپرس آسان می باشد ، اما در واقع این انعطاف پذیری وردپرس مدیوت سیستم سنگین و پیچیده ای است . این پلتفرم دارای کد های بسیاری می باشد . به همین خاطر ایجاد خطا در وردپرس اجتناب ناپذیر است. بنابراین یادگیری اصول عیب یابی وردپرس امری حیاتی است.

با یادگیری نحوه رفع برخی از رایج ترین خطاهای وردپرس WordPress ، قادر خواهید بود بدون درخواست کمک ، با اشکالاتی که روبرو شده اید مقابله کنید.

در این مقاله ، ما سه مورد از رایج ترین خطاها را بررسی خواهیم کرد ، قبل از اینکه به اصول عیب یابی وردپرس بپردازیم.

خطاهای رایج وردپرس

خطاهای وردپرس در اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد.

با این حال ، برای پوشش دادن همه آنها یک ابدیت طول زمان لازم است و باید متخصص وردپرس باشید تا از پس آنها بربیایید . بنابراین اجازه دهید بر روی خطای متداول وردپرس  که با آنها روبرو خواهید شد تمرکز کنیم.

1. خطای 404 وردپرس

خطاهای 404 می گوید صفحه مورد نظر یافت نشد . وقتی کسی URL را جستجو می کند که در سایت شما یافت نشود ، ظاهر می شود و دلایل زیادی برای وقوع آن وجود دارد. به عنوان مثال لینکهای خراب ، یا اشتباه تایپی در آدرس.

یافتن و رفع پیوندهای خراب چند ثانیه طول می کشد. اما شما باید ابتدا آنها را پیدا کنید و همچنین موارد امنیتی را که هم برای شما و هم برای بازدیدکنندگان به وجود می آید را در نظر بگیرید.

خطا 404  همچنین می تواند مربوط به تنظیمات پیوندهای یکتای وردپرس باشد.

برای بررسی دقیق نحوه حل خطاهای 404 ، برای اطلاعات بیشتر به راهنمای قبلی ما مراجعه کنید.

 

2. خطای  صفحه سفید مرگ وردپرس (WSoD)

این اشکال وردپرس که به طرز عجیبی  نامگذاری شده است نیز یکی از آزار دهنده ترین موارد موجود در آن است.

در این خطا شما آدرس سایت یا ادمین سایت را وارد می کنید ، فقط یک صفحه سفید و بدون نوشته را می بینید .

خطای صفحه سفید WSoD اغلب به دلیل مشکلات ارتقا خودکار ، خطاهای حالت تعمیر و نگهداری یا مشکلات سازگاری با افزونه ها و قالب ها ایجاد می شود. همه این دلایل بالقوه عیب یابی را تا حدودی کابوس می کند – مخصوصاً که هیچ سرنخی از علت آن دریافت نمی کنید.

 

 

منبع : https://themeisle.com/blog/wordpress-troubleshooting-beginners-guide

 

دیدگاهتان را بنویسید