درباره وردپرس

وردپرس یک نرم افزار طراحی و مدیریت وب سایت می باشد . وردپرس محبوبترین سیستم مدیریت محتوا در سطح جهان می باشد . از آن می توان برای طراحی انواع وب سایت استفاده کرد . 39% از وب سایت های موجود در اینترنت ، از وردپرس استفاده می‌کنند. از وبلاگ‌های سرگرمی تا بزرگترین سایت‌های خبری آنلاین.

 

وردپرس - wordpress
وردپرس – wordpress – وردپرس سیستم مدیریت محتوا می باشد از آن برای ساخت وب سایت استفاده می شود

فهرست مطالب

داستان وردپرس

پایه گذار وردپرس شخصی به نام مت چارلز مولنوگ است  Matt Mullenweg و ایده‌ی این کار در سال 2003 هنگامی که عکس‌های شخصی خود را که در سفر واشنگتن گرفته بود به اشتراک گذاشت،به ذهنش رسید و تصمیم گرفت یک نرم‌افزار به روز و سازگار با استانداردهای وب تولید کند. او به همراه شخصی به نام مایک لیتل  Mike Little شروع به نوشتن وردپرس کرد و با سرعت زیادی شروع به پیشرفت کرد و امروزه به پرکاربردترین و محبوب ترین ابزار برای ساخت سایت تبدیل شده است

در ابتدا وردپرس بیشتر به عنوان سیستم وبلاگ نویسی و نشر نوشته ها استفاده می شد  و تحت GPLv2 مجوز دارد.وردپرس انتخاب بیش از 39٪ از کل سایتهای اینترنتی است.

پروژه منبع آزاد وردپرس با گذشت زمان به روشهای مترقی پیشرفت کرده است – توسط توسعه دهندگان ماهر ، مشتاق ، طراحان ، دانشمندان ، وبلاگ نویسان و موارد دیگر پشتیبانی می شود. وردپرس این فرصت را برای هرکسی ایجاد و به اشتراک می گذارد ، از حکایات شخصی دست ساز گرفته تا جنبش های تغییر جهان. افرادی که تجربه فنی محدودی دارند می توانند از آن استفاده کنند ، و افراد با فن آوری بیشتر و توسعه دهنده گان و طراحان سایت می توانند آن را به روشهای قابل توجهی سفارشی کنند.

 

آقای Matt Mullenweg می گوید: من یک توسعه دهنده بنیانگذار وردپرس هستم ، نرم افزار Open Source که بیش از 41 درصد وب از جمله این سایت از آن استفاده می کند( سایت خودشان را می فرمایند https://ma.tt ) . این وب سایت می گوید وردپرس “یک سیستم عامل انتشار معنایی پیشرفته” است یعنی به انگلیسی فرمایش کردند ““a state-of-the-art semantic personal publishing platform” .

اما مهمتر اینکه وردپرس بخشی از من است. مانند خوردن ، تنفس ، موسیقی ، نمی توانم روی وردپرس کار کنم. ما در سال 2018 15 سالگی وردپرس را جشن گرفتیم. (وقتی شروع به کار کردم 19 ساله بودم. اکنون 36 ساله هستم.) این پروژه افراد زیادی را درگیر کرده ، چیزی که اخیراً از آن قدردانی کردم. من خودم را بسیار خوش شانس می دانم که می توانم روی چیزی کار کنم که خیلی دوست دارم.

وردپرس چیست ؟ تعریف وردپرس به زبان ساده

 

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS  می باشد که می توان از آن برای ساخت انواع سایت استفاده کرد. با وردپرس می توان یک وبلاگ ساده یا  یک سایت حرفه ای و پیچیده را با آن طراحی کرد. بسیاری از سایت های مشهور دنیا از جمله وبلاگ مایکروسافت و سایت کاخ سفید با وردپرس ساخته شده اند ( من در ذیل همین پست بعضی از معروف ترین سایت های دنیا که با وردپرس ساخت شده است را نام خواهم برد.

 

وردپرس چیست ؟ بگذارید یک مرتبه دیگر آنرا تعریف کنیم :

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که با زبان PHP نوشته شده است و از دیتابیس MYSQL استفاده می کند. برای نوشتن وردپرس یا هر برنامه دیگر باید ابتدا از الگوریتم برای نقشه راه استفاده کرد.وردپرس نیاز به سرور و هاست لینوکس LINUX دارد، یعنی باید تاکید کنید که هاست ویندوز نباشد ، هاست لینوکس باشد. سیستم لینوکس با زبان C نوشته شده است و آفرینش این زبان توسط دنیس ریچی بوده است . وردپرس محبوب ترین سافت ویر SOFTWARE برای تولید وب سایت در فضای وب است . وردپرس توسط مت مولنوگ Matt Mullenweg تولید و به دنیا معرفی شده است .

شاید سئوال کنید ؟

  • پی اچ پی چیست ؟
  • دیتابیس  چیست ؟
  • مای اس کیو ال چیست ؟
  • وب سایت داینامیک چه معنایی دارد؟
  • لینوکس چیست ؟
  • اپن سورس یا متن باز  چیست ؟
  • سیستم مدیریت محتوا چیست ؟

 

اهداف و پیش بینی برای وردپرس

 

برگرفته از وب سایت وردپرس

وردپرس نرم افزاری است که برای همه طراحی شده و بر قابلیت دسترسی ، عملکرد ، امنیت و سهولت استفاده تأکید دارد. ما معتقدیم که نرم افزار عالی باید با حداقل تنظیمات کار کند ، بنابراین شما می توانید بر روی به اشتراک گذاشتن رایگان داستان ، محصول یا خدمات خود تمرکز کنید. نرم افزار اساسی وردپرس ساده و قابل پیش بینی است بنابراین می توانید به راحتی شروع به کار کنید. همچنین ویژگی های قدرتمندی برای رشد و موفقیت ارائه می دهد.
وردپرس  به دموکراتیک کردن نشر و آزادی هایی که با منبع باز همراه است ، پایبند است . حمایت از این ایده جامعه بزرگی از افراد است که در این پروژه همکاری و مشارکت دارند. جامعه وردپرس استقبال و فراگیر است. اشتیاق همکاران ما موفقیت وردپرس را به دنبال دارد که به نوبه خود به شما کمک می کند تا به اهداف خود برسید.

چه چیزی وردپرس را منحصر به فرد می کند؟

اولین چیزی که باید در مورد وردپرس بدانید نرم افزار منبع باز آن است. اگر با این اصطلاح آشنایی ندارید ،که این نرم افزار رایگان و حق استفاده از آن برای عموم آزاد است .

نرم افزار متن باز یا منبع باز به نرم افزاری اطلاق می‌شود که کد منبع (source code) آن توسط هر کسی قابل بازبینی، بررسی، ویرایش و توسعه است. یعنی برنامه‌نویسان رایانه می توانند با دستکاری و ایجاد تغییر در بخشی از نرم‌افزار یا برنامه عملکرد آن را تغییر دهند. برنامه‌نویسان رایانه که به کد منبع نرم‌افزار دسترسی دارند، میتوانند اشکالات آنرا رفع و یا ویژگی‌های جدیدی نیز به آن اضافه نمایند تا عملکردی بهتری داشته باشد.

علاوه بر این ، این بدان معنی است که هسته وردپرس توسط یک انجمن اختصاصی توسعه و نگهداری می شود.

ویژگی های متن باز بودن وردپرس

استفاده از این پلتفرم رایگان است (و همیشه نیز خواهد بود).
بسیاری از ابزارهای رایگان و کم هزینه برای استفاده با وردپرس ایجاد شده اند (در یک لحظه بیشتر در مورد این موضوع).
وردپرس توسط انجمن خود به گونه ای طراحی شده است که کاربر پسند باشد و از ویژگی های مورد نیاز سازندگان وب سایت برخوردار باشد.
شما در نحوه استفاده و تعامل با نرم افزار آزادی عمل زیادی دارید و می توانید از طریق کدگذاری و سایر ابزارها ، آن را به هر طریقی که دوست دارید اصلاح کنید.
واقعیت این است که وردپرس منبع باز است و این امکان را برای توسعه یک جامعه قوی و متنوع از مشارکت کنندگان و علاقه مندان فراهم کرده است که به طور منظم در WordCamps در سراسر جهان جمع می شوند.

شما می توانید بسیاری از اسناد آنلاین ، انجمن ها ، وبلاگهای متمرکز بر وردپرس ، دوره ها و منابع اختصاصی  موارد دیگر را پیدا کنید. مهم نیست که شما چه کاری می خواهید انجام دهید ، احتمال اینکه شخص دیگری قبلاً این کار را انجام داده باشد و می تواند به شما کمک کند.

البته ، وردپرس فقط برای مبتدیان نیست!

زیبایی CMS وردپرس آن است که هر کسی به اندازه دانش خود می تواند از آن بهره ببرد . یک فرد مبتدی می تواند یک سایت یا وبلاگ ساده برای خود داشته باشد و مطالب و نوشته خود را همراه با عکس به نمایش بگذارید . یک طراح حرفه ای وردپرس می تواند با استفاده از امکانات بی نظیر وردپرس وب سایت پیچیده با امکانات فراوانی را طراحی کند .هر چقدر دانش و مهارت های فنی جدیدی کسب می کنید ، قادر خواهید بود کارهای بیشتری با وردپرس انجام دهید. شما می توانید یک وبلاگ ساده ایجاد و راه اندازی کنید ، اما همچنین می توانید وب سایت های بزرگ و پیچیده ای را برای مشاغل و فروشگاه های آنلاین طراحی کنید.

 وب سایت وردپرس

وب سایت وردپرس برای راه اندازی وبلاگ با پسوند COM . لیک ورود به سایت وردپرس دات کام

وب سایت وردپرس برای دانلود آخرین نسخه  سیستم مدیریت محتوا ودپرس و دسترسی به افزونه ها و پوسته ها .

لینک دسترسی https://wordpress.org/آخرین

لینک دانلود آخرین نسخه وردپرس https://wordpress.org/download/

سیستم مدیریت محتوا

درواقع سیستم مدیریت محتوا یا CMS نرم افزاری است که برای ساخت وب سایت استفاده می شود. این سیستم ها  برای ایجاد محتوا برای انتشار در اینترنت نیز استفاده می شوند. به طور معمول CMS به شما امکان می دهد بدون نوشتن کد ، وب سایتی ایجاد کنید.
با داشتن یک سیستم قدرتمند CMS مانند وردپرس ، می توانید به  پیشخوان وب سایت خود وارد شوید و از یک رابط کاربری ساده استفاده کنید . از این پنل یا رابط کاربری برای ایجاد صفحات وب خود ، افزودن محتوا و سفارشی سازی طراحی استفاده کنید. پس CMS کار سختی را برای ایجاد کد برای شما انجام می دهد و کار شما را راحت می کند .

نقشه موثر محتوا در تجارت و کسب مشتری

محتوا در حال تبدیل شدن به یکی از اصلی ترین راه های ارتباط کسب و کار با مشتریان است. روزهایی که شرکت ها می توانستند محتوای موجود را چون همین هست خوب ، گذشته است.
اما محتوا فقط بر بازاریابی تأثیر نمی گذارد، این یک بخش اصلی از تجارت شده است . محتوا تقریباً همه بخش ها یک تجارت را شامل می شود ، از جمله فروش ، تجارت و توسعه.
اما از چه امکانی می توان برای تولید محتوا استفاده کرد .اینجاست که سیستم مدیریت محتوا (CMS) وارد عمل می شود.
CMS به شما کمک می کند تا یک استراتژی جامع بازاریابی محتوا را پیاده سازی کنید و محتوا را در استراتژی تجارت خود قرار دهید.
در عین حال ، توسعه دهندگان شما در روند انتشار محتوا مشارکت نخواهند داشت . مدیر سایت بدون احتیاج به کد نویسی محتوای خود را ایجاد و بر سایت خود مدیریت داشته باشد .

متن باز (open source) بودن سیستم

این ویژگی هم از مزایای وردپرس محسوب می شود، هم جز معایب آن می‌باشد زیرا همه به یک سیستم متن باز دسترسی دارند و توسعه دهندگان بد (هکرها) می‌توانند به حفره‌های امنیتی آن نفوذ کنند و ریسک هک شدن سایت را بالا ببرند. بنابراین سایت شما همیشه در معرض خطر است.

زبان برنامه نویسی و پایگاه‌داده وردپرس چیست؟

زبان برنامه نویسی وردپرس PHP می‌باشد از پایگاه داده ی قدرتمند MySQL استفاده میکند و همان‌طور که اشاره کردیم نرم‌افزاری منبع باز است و شما می‌توانید به صورت رایگان آن را راه اندازی کنید و بنا به نیاز خود آن را ویرایش و توسعه دهید. شما به راحتی به کدهای اصلی آن دسترسی دارید و می توانید آن را از وب سایت اصلی وردپرس دانلود و راه اندازی کنید.

خدمات وردپرس

سایت وردپرس بدون خدمات وردپرس سایت های  منسوخ شده ،  آسیب پذیر و بدون ترافیک و بازدید مناسب هستند ، زیرا هیچ کس به فکر آن نیست.

  • آیا سایت شما به مشکل برخورد و نیاز دارید به سرعت مشکل خود را حل کنید
  • آیا سایت وردپرس شما هک شده است و می خواهید آنرا پاک کنید و فایل های مخرب را از بین ببرید
  • آیا سایت شما سرعت لود مناسبی ندارد و می خواهید سرعت بالائی داشته باشید
  • آیا می خواهید کانفیگ امنیتی مناسبی برای سایت وردپرس خود داشته باید و آنرا غیر قابل نفوذ کنید .
  • آیا می خواهید قالب اختصاصی برای اعتبار برند خود طراحی کنید .
  • آیا می خواهید بهترین راه حل را برای نیاز خود تحت یک افزونه با کار برد بهینه داشته باشید .
  • آیا برای تکمیل محتوا سایت  خود نیاز به کمک دارید.
  • آیا می خواهید صفحه اصلی خود را زیباتر و جذابتر کنید .
  • آیا می خواهید از پشتیبانی یک مجموعه معتبر برای وب سایت خود بهره مند شوید .
  • آیا برای سایت خود خدمات خاصی نیاز دارید .

با ما تماس بگیرید و بهترین خدمات وردپرس را با بالاترین کیفیت دریافت کنید .

لینک اطلاعات تماس ما :02186084806 – 09123865076 –   اطلاعات تماس

می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد خدمات وردپرس بدانید ، مطلب  خدمات وردپرس را در این زمینه مطالعه کنید .

مزایای وردپرس

نصب آسان

پس از تهیه ی هاست مناسب با سایت خود، شما می‌توانید آخرین نسخه ی وردپرس را از سایت اصلی وردپرس یا سایت های دیگری که نسخه ی اصلی آن را ارائه می دهند به صورت رایگان دانلود و نصب کنید و کار خود را برای مدیریت سایت آغاز کنید.

داشتن افزونه‌های فراوان

هزاران افزونه در مخزن وردپرس وجود دارد که شما به راحتی می توانید با استفاده از آنها ویژگی‌ها و کارکردهای جدیدی به سایت خود اضافه یا بعضی از قابلیت های آن را ارتقا دهید. برای آشنایی بیشتر شما با افزونه‌ها برخی از قابلیت های آن ها را بیان می کنیم:

برای مثال شما می‌توانید با افزونهها گالری تصاویر حرفه‌ای بسازید و یا با افزونه  Envira Gallery یک سایت عکاسی ایجاد کنید. یکی دیگر از افزونه‌های مهم وردپرس ووکامرس است که به راحتی می‌توان با آن یک فروشگاه اینترنتی ساخت.

شما برای فروش محصولات فیزیکی و دانلودی خود می‌توانید از این افزونه استفاده کنید. بیشتر مدیران سایت‌ها نیاز به گرفتن اطلاعات از کاربران خود دارند، وردپرس افزونه‌های فراوانی برای ساخت فرم‌های کارآمد و متنوع دارد. شما حتما به یک افزونه برای پشتیبان‌گیری از سایت خود نیاز دارید و می‌توانید با توجه به نیازتان یکی از افزونه‌های پشتیبان‌گیری را نصب کنید و هزاران افزونه دیگر که شما می‌توانید از آن‌ها در سایت خود استفاده کنید.

 

داشتن قالب‌های فراوان

پوسته یا قالب وردپرس که همان نمای ظاهری سایت شما می‌باشد و می‌توانید با استفاده از قالب های فراوانی که در سایت های مختلف برای ایجاد سایت هایی با قالب های زیبا و متنوع وجود دارد ظاهر سایت خود را انتخاب کنید و هر وقت دوست داشتید قالب خود را تغییر دهید و آن را به روز کنید.

قابلیت توسعه دادن امکانات سایت

همان‌گونه که قبلا اشاره کردیم وردپرس یک نرم افزار متن‌باز است و این یعنی اگر شما دانش برنامه‌نویسی داشته باشید می‌توانید به هسته سایت خود بروید و آن را با سلیقه ی خود و بنا به نیازتان توسعه دهید و به راحتی آن را شخصی سازی کنید.

مدیریت آسان

وردپرس دارای یک رابط کاربری بسیار ساده و کاربردی است که شما با هر سطحی از دانش طراحی سایت که باشید می توانید در قسمت پیشخوان وردپرس و با استفاده از منوهای آن به راحتی سایت خود را مدیریت کنید و دیگر نگران کدنویسی برای مدیریت سایت خود نباشید. از دیگر قابلیت‌های خوب وردپرس برای مدیریت بهتر این است که علاوه بر کامپیوتر شما می‌توانید از طریق گوشی همراه سایت خود را در هر مکانی مدیریت کنید.

 

استفاده از وردپرس شبکه (چند سایتی)

بعضی از فعالیت ها به دلیل گستردگی به چندین سایت نیاز دارند. وردپرس امکانی را فراهم کرده که شما می‌توانید در یک پنل کاربری هر تعداد سایت که نیاز دارید در زیر دامنه نصب و مدیریت کنید تمام امکاناتی که بر روی یک سایت قرار دارد مثل افزونه‌ها و قالب‌ها روی وردپرس شبکه نیز به صورت مجزا وجود دارد.

در این ویژگی هر سایت می تواند ادمین مخصوص به خودش را برای مدیریت داشته باشد و برای سازمان‌ها و مراکزی که خدمات گوناگونی ارائه می‌دهند و برای هر یک نیاز به یک سایت مجزا می‌باشند و حتی برای افراد یک خانواده مفید باشد. از دیگر مزایای این امکان می توان به، به روز رسانی ساده تر و نصب افزونه‌ها اشاره کرد که با یک بار انجام دادن آنها تغییرات در کل سایت ها اعمال می شود.

به روز رسانی منظم افزونه‌ها

سایت‌های وردپرس استفاده زیادی از افزونه‌ها دارند و با نصب افزونه ها، امکانات جدیدی به سایت خود اضافه می کنند. اما نباید فراموش کنند که به روز رسانی آن ها بسیار مهم است و در صورت جدی نگرفتن آن امنیت سایت‌تان به خطر می‌افتد و ممکن است با خطاهای احتمالی مواجه شوید. اما نگران نباشید شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به صفحه یافزونه‌ها از جدیدترین نسخه های آن ها مطلع شوید و با به روز رسانی منظم و به موقع آن ها علاوه بر تضمین امنیت سایت خود، باعث سازگاری آن‌ها در هسته وردپرس با قالب آن شوید.

وجود دسترسی‌های مختلف برای کاربران و نویسندگان

اگر سایت شما دارای فرم عضویت می باشد می‌توانید هنگام ثبت نام اعضا سطح دسترسی را مشخص کنید و همچنین می‌توان بعد از ثبت نام در پیشخوان وردپرس و از منوی کاربران سطح دسترسی آنها را تغییر داد. پنج نوع سطح دسترسی برای کاربران وجود دارد که عبارتند از مشترک، مشارکت کننده، نویسنده، ویرایشگر و مدیر کل که شما با توجه به سطح کاربر دسترسی آن را مشخص می کنید.

ایجاد سایت دو یا چند زبانه

امروزه داشتن یک سایت چند زبانه برای بعضی از کاربران بسیار اهمیت دارد و می‌خواهند اطلاعات سایت خود را به زبان‌های مختلف و برای بازدید مخاطبان در هر کجای دنیا قرار دهند و علاوه بر افزایش بازدید سایت خود می‌توانند محصولاتشان را به دنیا معرفی کنند. وردپرس برای پاسخگویی به این نیاز کاربران چندین افزونه دارد که می‌توانید با توجه به ویژگی های مورد نظرتان آن‌ها را نصب و استفاده کنید.

وردپرس دارای ویژگی ها و مزایای زیادی است که ما سعی کردیم مهم‌ترین آن‌ها را در مقاله ” وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟ “برای شما بیان کنیم و شما پاسخ این پرسش که چرا باید با وردپرس سایت بسازیم را دریافت کنید اما همانطور که می‌دانید هر سیستم مدیریت محتوا دارای معایبی نیز هست که در ادامه به آنها می پردازیم.

علت محبوبیت وردپرس

راحتی استفاده از وردپرس و مستندات آموزشی فراوان وردپرس می باشد .

نقد وردپرس – مخالفان وردپرس

لازم به ذکر است که همه وب سایت ها به طور یکسان ایجاد نمی شوند. وب سایت ها می توانند مشکلات فنی را تجربه کنند و ممکن است نیاز به مدیریت زیادی از طرف یک شرکت خدمات وب داشته باشند ، خصوصاً اگر در وردپرس ایجاد شده باشد.ما قصد داریم چند معایب وب سایت وردپرس را با شما در میان بگذاریم.

برای ویژگی های اضافی به افزونه های زیادی نیاز دارید

اگر می خواهید ویژگی هایی را به وب سایت خود اضافه کنید ، آ باید افزونه  ها را در وردپرس جستجو کنید. برخی از افزونه ها رایگان هستند و برخی دیگر با هزینه ارائه می شوند. گاهی اوقات ، افزونه های یافت شده منسوخ شده اند و دیگر استفاده نمی شوند.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید فید اینستاگرام خود را در وب سایت خود اضافه کنید ، باید InstaWidget را بارگیری کنید.

شما باید افزونه ها را نصب ، مدیریت و به روز کنید. مدیریت این مسئله دشوار است و به ندرت به درستی  اتفاق می افتد.

به روزرسانی مکرر هسته ، پوسته و افزونه های وردپرس

به خاطر داشته باشید که در عصر دیجیتال ، همه چیز به طور مداوم در حال تغییر است تا تجربه کاربر را بهبود بخشد.

شما باید دائماً به پنل مدیریت سایت سر بزنید و پیشخوان را بررسی کنید تا ببیند آیا پوسته یا افزونه یا پلاگین های شما به روز احتیاج دارند . این چیزی است که می تواند وقت گیر باشد و باعث شود تمرکز شما بر روی کارتان از بین برود ، زیرا دائماً نیاز به بررسی و به روزرسانی دارند.

سرعت لود سایت کند است

وردپرس با توجه به کد نویسی فانکشنال قدیمی ، تمام افزونه های اضافه شده ، پایگاه داده های بیش از حد اشباع شده  هنوز یک پلت فرم کند است.

با این حال ، این تنها مواردی نیستند که می توانند وب سایت شما را کند کنند. تصاویر بزرگ ، تعداد زیادی متن در صفحه و میزبانی نامطمئن می تواند بر سرعت وب سایت شما تأثیر بگذارد.

سرعت صفحه برای وب سایت شما بسیار مهم است. شما یک وب سایت بارگیری سریع می خواهید تا مخاطبان شما بی حوصله نشوند و تصمیم به ترک آن نگیرند ، این امر می تواند باعث از دست دادن تجارت شود زیرا آنها آنچه را که شما ارائه می دهید نمی بینند.

رتبه بندی SEO ضعیف

وردپرس فقط ویژگی های محدود بهینه سازی SEO را در بسته های خود ارائه می دهد که برای کمک به شما در رتبه بندی در Google کافی نیست.

اگر می خواهید واقعاً تلاش خود را در زمینه جستجوگرها به حداکثر برسانید ، بنابراین برای پیشی گرفتن از سایر رقبا در بازار رقابتی ، به یک نرم افزار و فناوری قوی تر نیاز دارید.

علاوه بر این ، شما به شرکت خدمات وب نیاز خواهید داشت که هزاران کلمه کلیدی مرتبط را در مقابل تعداد انگشت شماری از کلمات کلیدی هدف قرار دهد.  با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط تر ، به شما کمک می کند تا مشتری شما در موتورهای جستجو توسط مشتریان بالقوه و فعلی پیدا شود.

آسیب پذیری وب سایت

مانند همه موارد موجود در اینترنت ، وب سایت شما نیز مستعد هک شدن و اسپم شدن است.این که دلیلی برای هک سایت من وجود ندارد گفته درستی نیست .

به دلیل محبوبیت وردپرس ، هدف اصلی هکرها و اسپمرها است. حتی اگر شما تمام افزونههای امنیتی وردپرس را بانصب و استفاده کنید ، برای ایمن نگه داشتن وب سایت شما کافی نیست.

اگر بخش وبلاگی داشته باشید که اجازه ارسال نظر را می دهد یا فرم تماس با ما را دارید ، وب سایت شما هرزنامه می شود. مرور نظرات و ایمیل ها می تواند زمانبر باشد.

هرگونه آسیب پذیری وب سایت می تواند تأثیر منفی بر اعتبار شما بگذارد و به طور بالقوه ویروس ها را به کاربران شما منتقل کند.

 

وب سایت بدون اطلاع می تواند از بین برود

وب سایت ها می توانند به دلایل زیادی بدون اطلاع قبلی از کار بیفتند.

اگر به سایت خود توجه نمی کنید ، ممکن است متوجه نشوید. ممکن است برای چند ساعت یا حتی چند روز از کار بیفتد ، بنابراین تأثیر منفی بر تجارت شما می گذارد.

سپس باید فرد یا شرکتی که خدمات وب و پشتیبانی فنی را در کنار خود داشته باشید . تا به شما کمک بشود  تا وب سایت خود را بازیابی کنید . بازیابی سایت شامل هزینه دیگری است که شاید نمی خواهید آن را داشته باشید.

 چرا باید از وردپرس برای طراحی سایت استفاده کنیم

 

سایت های معتبری که از وردپرس استفاده می کنند .

اکثر سایت‌های دنیا از وردپرس استفاده می‌کنند. طبق آخرین آمارها بیش از 39% از سایت‌های جهان از وردپرس استفاده می‌کنند که این آمار خوبی است و نشان‌دهنده محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا در بین سایت‌های جهان است. از سایت‌هایی که از وردپرس استفاده می‌کنند، می‌توان از وبلاگ فیسبوک و سایت AngryBirds و Google Ventures و سایت کوکاکولا و NY Times نام برد. وردپرس بیش از سیزده سال است که در حال فعالیت بوده و تا امروز بیش از ۵۰ میلیون وب‌سایت از وردپرس استفاده می‌کنند.

طراحی سایت با وردپرس

 

چه نوع وب سایت که می توانید با وردپرس ایجاد کنید

وب سایت وردپرس چیست؟

وب سایت وردپرس به هر وب سایتی گفته می شود که از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوا خود (CMS) استفاده کند. وردپرس هم به قسمت پشتی وب سایت (رابط کاربری که کاربر برای ایجاد تغییرات یا افزودن محتوای جدید در آن وارد می شود) و هم قسمت جلو (قسمت قابل مشاهده وب سایت که بازدیدکنندگان شما در وب می بینند) قدرت می دهد.

در اینجا فقط چند نمونه از انواع وب سایت هایی که می توانید با وردپرس ایجاد کنید وجود دارد:

بلاگ

وبلاگ نوع خاصی از وب سایت است که به اشتراک گذاری افکار ، عکس ها ، بررسی ها ، آموزش ها ، دستور العمل ها و موارد دیگر اختصاص دارد. بلاگ ها معمولاً ابتدا جدیدترین مطالب منتشر شده را نمایش می دهند.

وب سایت شرکتی با ودرپرس

شما به راحتی می توانید برای شرکت خود یک وب سایت با وردپرس درست کنید . از بابت امکانات هر آنچه فکرش را بکنید می توانید توسط وردپرس و افزونه های وردپرس به آن اضافه کنید . از بین هزاران قالب و پوسته وردپرس مطابق سلیقه اتان طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید و آنرا برای کار خود سفارشی کنید . برای ساخت وب سایت شرکتی وردپرس مزایای بسیاری دارد و یکی از انتخاب های برتر شما می تواند باشد .

در وب سایت شرکتی می توانید با ایجاد صفحاتی از جمله صفحه درباره ما ، رزومه ، نمونه کار ، خدمات ، معرفی محصولات ، تماس با ما برند خود را به بهترین وجه ممکن معرفی و در مورد خدمات و محصولات خود اطلاعات لازم را در اختیار بازدید کنندگان سایت خود قرار بدهید .

 

وب سایت تجارت الکترونیکی

یک وب سایت تجارت الکترونیکی به شما امکان می دهد کالا یا خدمات را بصورت آنلاین بفروشید و از طریق سیستم پرداخت آنلاین ، هزینه را جمع آوری کنید. برای افزایش عملکرد پیش فرض وردپرس می توانید یک افزونه تجارت الکترونیکی وردپرس را بارگیری و نصب کنید تا بتوانید یک فروشگاه آنلاین در وب سایت خود داشته باشید.

وب سایت مشاغل

بسیاری از مشاغل از حضور آنلاین در قالب وب سایت خود بهره مند خواهند شد. اگر تجارت شما به وب سایتی نیاز دارد تا مشتریان در مورد شرکت شما و آنچه شما ارائه می دهید بیاموزند ، وردپرس گزینه بسیار خوبی است. مشتریان می توانند با شما تماس بگیرند ، درخواست قیمت کنند ، قرار ملاقات بگذارند و موارد دیگر.

وب سایت عضویت

وب سایت عضویت به شما امکان می دهد محتوا را پشت دیوارپوش یا ورود به سیستم حساب قرار دهید. برای دسترسی به صفحات یا پست ها ، کاربران باید به محتوا وارد شوند یا هزینه آن را پرداخت کنند. وردپرس همچنین می تواند وب سایت های عضویت را با افزونه های اضافی اداره کند.

وب سایت نمونه کارها

با یک وب سایت نمونه کارها ساخته شده در وردپرس ، کارهای هنری ، مهارت های طراحی و موارد دیگر خود را به نمایش بگذارید.

وب سایت تالار گفتمان

وب سایت تالار گفتمان می تواند مکانی مفید برای س toال کاربران یا به اشتراک گذاشتن مشاوره باشد باور کنید یا نه ، بسیاری از وب سایت های انجمن با وردپرس کار می کنند.
وب سایت رویداد

میزبان رویدادی هستید؟ وردپرس اشتراک گذاری جزئیات رویداد و فروش بلیط را برای شما آسان می کند.

وب سایت آموزش الکترونیکی

دانش آموزان می توانند دوره های آنلاین بگذرانند ، پیشرفت خود را پیگیری کنند ، منابع را بارگیری کنند و موارد دیگر را از یک وب سایت آموزش الکترونیکی دریافت کنند. با یک نوع پلاگین خاص به نام پلاگین WordPress LMS ، می توانید دوره های آنلاین را از وب سایت وردپرس ارائه دهید.

وب سایت عروسی

جزئیات روز بزرگ خود را با یک وب سایت عروسی ساخته شده در وردپرس به اشتراک بگذارید. با مجموعه ای از تم های عروسی وردپرس ، می توانید وب سایت را به سرعت و به آسانی تهیه کنید.

اینها نمونه هایی بود که ما بر شماردیم اما شما می توانید مطابق با ایده های خود و استفاده از وردپرس وب سایت های دیگر و با موضوع های متنوع دیگر را طراحی نمائید .

 

طراحی وبلاگ یا وب سایت شخصی با وردپرس

وردپرس به عنوان یک پلت فرم ساده وبلاگ نویسی شروع به کار کرد و به سرعت به CMS قدرتمندی تبدیل شد. در طول 12 سال گذشته ، آن وبلاگ نویسی و اجزای وب سایت شخصی از بین نرفته است.

اگر می خواهید یک وبلاگ یا یک وب سایت شخصی ایجاد کنید ، ابزارهای زیادی برای مدیریت و رشد سریع وردپرس خود پیدا خواهید کرد.

 

طراحی سایت شرکتی با وردپرس

وردپرس ساده ترین راه برای ایجاد یک وب سایت تجاری حرفه ای است. آنقدر قدرتمند است که بسیاری از مارک های معروف از وردپرس برای طراحی  وب سایت های خود استفاده می کنند. وردپرس ابزارهای ساده ای را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید وب سایت را به سرعت راه اندازی کرده و سپس با رشد کسب و کار خود آن را گسترش دهید.

 

طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس

وردپرس به سرعت در حال تبدیل شدن به یک راه حل برای ایجاد وب سایت های فروشگاهی  است. افزونه های بسیار جذاب مانند WooCommerce ، Easy Digital Downloads و WPEcommerce وجود دارد که وب سایت وردپرس شما را به پلت فرم فروشگاه آنلاین  کاملاً کاربردی تبدیل می کند. می توانید محصولات خود را گروه بندی کنید ، بی نهایت محصول معرفی کنید ، انواع محصولات حتی محصولات قابل دانلود معرفی کرده و بفروشید . سیستم پرداخت آنلاین داشته باشید  ، موجودی کالا ، حمل و نقل ، مالیات و کاربران را از طریق وردپرس مدیریت کنید.

طراحی سایت استخدام توسط وردپرس

سایت های استخدام  به عنوان منبع درآمد استفاده می کنند. تقاضای روزافزونی از سایت های استخدام  وجود دارد.

وردپرس به شما امکان می دهد به راحتی یک سایت استخدام ایجاد کنید که در آن کارفرمایان می توانند لیست مشاغل را ارسال کنند و متخصصان می توانند به آنها پاسخ دهند.

وردپرس دارای  پوسته ها و افزونه های  با امکان شخصی ساز است

بخش عمده ای از افرادی که از وردپرس استفاده می کنند نه طراح وب هستند و نه برنامه نویس. در حقیقت ، بیشتر افراد بدون اطلاع قبلی از طراحی وب سایت ها ، از وردپرس استفاده می کنند.

برای افراد باهوش غیر فناوری ، وردپرس راه حل مناسبی است زیرا هزاران قالب (تم ) وب سایت رایگان وجود دارد که می توانید انتخاب کنید. تقریباً برای هر نوع وب سایتی (خواه وبلاگ ، سایت شغلی یا فروشگاه آنلاین) یک پوسته وردپرس عالی وجود دارد.

پوسته های وردپرس به راحتی قابل تنظیم است زیرا بسیاری از آنها با پنل سفارشی سازی  خود ارائه می شوند که به شما امکان تغییر رنگ ، بارگذاری آرم ، تغییر پس زمینه ، ایجاد اسلایدرهای زیبا را می دهد و آن را بدون نیاز به نوشتن کدی به صورت دلخواه می توانید تنظیم کنید.

همچنین می توانید با استفاده از افزونه ها ، عملکرد سفارشی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید. افزونه های وردپرس مانند برنامه هایی برای وب سایت شما هستند که می توانید از آنها برای افزودن امکانات و ویژگی های پیشرفته مانند تجزیه و تحلیل ، فرم های تماس ، عضویت و موارد دیگر استفاده کنید.

درست مثل پوسته های وردپرس ، هزاران افزونه رایگان و ممتاز برای استفاده در دسترس شماست.

قالب یا پوسته وردپرس

یک قالب وردپرس “چارچوب” طراحی وب سایت شما را فراهم می کند. در واقع پوسته وردپرس همان ظاهر سایت شماست .ظاهر و ترکیب بندی هدر ، فوتر ، نمایش وبلاگ ، سایدبار و ویجت و … به عهده  قالب یا پوسته سایت وردپرس است .

بیشتر تم های وردپرس:

طراحی کلی (شکل ، احساس و سبک) سایت شما.
سبک های قلم در سطح سایت
طرح رنگی
سبک های ارسال وبلاگ و بایگانی وبلاگ
طرح بندی صفحه (یا الگوها)
مکان های ویجت
جزئیات سبک اضافی

برخی از پوسته ها مانند صفحه سازان وردپرس کار می کنند و به شما امکان می دهند صفحه آرایی خود را بدون کد ایجاد کنید.

نصب پوسته وردپرس

تم ها را می توان از طریق منوی Appearance> Themes در داشبورد وردپرس خود اضافه کرد.
با استفاده از عملکرد جستجوی داخلی ، می توانید یک تم رایگان را در WordPress.org پیدا کنید
تم ها همچنین می توانند به صورت فایلهای فشرده ای که از طریق Appearance> Themes uploader در داشبورد وردپرس خود بارگذاری می کنید ، بسته بندی شوند.

آموزش قالب وردپرس

پوسته یا قالب سایت

یک قالب وردپرس تمام مدل های جلویی سایت وردپرسی شما را فراهم می کند. بیشتر مضامین وردپرس طراحی یا سبک کلی سایت شما ، سبک قلم ، رنگ ها ، مکان ویجت ها ، صفحه آرایی (یا الگوها) را برای پست های وبلاگ و بایگانی وبلاگ و جزئیات سبک اضافی ارائه می دهند.

نحوه نصب پوسته یا قالب

علاوه بر تم پیش فرض موجود در نصب وردپرس ، می توانید تم وردپرس خود را نیز برای تغییر شکل و سبک سایت خود نصب کنید.

سفارشی سازی پوسته وردپرس

 

طراحی پوسته یا قالب وردپرس

 

افزونه

افزونه یا پلاگین چیست؟ یک افزونه وردپرس یک بسته کد اضافی است که می توانید برای اضافه کردن ویژگی های جدید ، قابلیت ها یا ادغام ها در وب سایت خود بارگذاری کنید.
افزونه ها بخشی از نرم افزار است که شامل گروهی از توابع است و به ورد پرس اضافه می شود و به کاربر این اجازه را می دهد که ویژگی ها وکارایی وب سایت را توسعه دهند.
افزونه ها راه کاری هوشمندانه هست . توسط افزونه ها می توان بنابر نیاز هر مجموعه امکانات لازم را اضافه نمود . افزونه ها اجازه می دهد که هسته وردپرس کوچک و سریع باشد .
پلاگین ها را می توان از طریق منوی پلاگین ها در پنل مدیریت یا پیشخوان وردپرس اضافه کرد.
با استفاده از عملکرد جستجوی داخلی ، می توانید یک پلاگین رایگان در فهرست افزونه WordPress.org پیدا کنید.
پلاگین ها همچنین می توانند به صورت فایل های فشرده ای که از طریق آپلود کننده منوی افزونه در داشبورد وردپرس خود بارگذاری می کنید ، بسته بندی شوند.

افزونه های رایگان و پریموم یا پولی

در واقع با نصب یک افزونه وردپرس ویژگی منحصر به فردی به سایت اضافه می شود:) تا کنون تعداد بسیار زیادی پلاگین برای ورد پرس نوشته شده است، این پلاگین ها برای کاربرد های مختلفی مثل بهینه سازی وب سایت، ایجاد پروفایل کاربری، عضویت کاربران، سیستم های مدیریت محتوا و … مورد استفاده قرار می گیرند.
بسیاری از این پلاگین ها از درون دایرکتوری وردپرس، در دسترس هستند، اما پلاگین های پریمیوم که دارای ویژگی های بسیار بیشتری هستند، پولی هستند و در فروشگاه های اینترنتی که پلاگین عرضه میکنند، ارائه می شود. در این عرصه ابزار وردپرس خدمات ویژه ای ارائه می کند.
پلاگین های ورد پرس مانند تم ها دارای دو نوع رایگان و پولی(پریمیوم) هستند، که نسخه پریمیوم آنها دارای ویژگی های بیشتری است. پلاگین ها به زبان php نوشته می شوند.

افزونه پشتیبان گیری

وردپرس عملکرد پشتیبان گیری داخلی ندارد ، بنابراین داشتن یک راه حل پشتیبان گیری از وردپرس در صورت از دست دادن هرگونه اطلاعات در وب سایت خود ، باعث از دست رفتن تعداد زیادی سردرد می شود. داشتن یک طرح پشتیبان نیز برای کاهش نقض امنیت یا هک کردن بسیار مهم است. BackupBuddy افزونه اصلی پشتیبان گیری وردپرس برای تهیه نسخه پشتیبان ، بازیابی یا حتی انتقال وب سایت شما به یک میزبان یا دامنه جدید است.

افزونه امنیتی

یک افزونه امنیتی وردپرس مانند iThemes Security برای رفع حفره های امنیتی رایج و سخت شدن وب سایت شما در برابر حملات کار می کند.

افزونه سئو  SEO WordPress

یک افزونه SEO WordPress مانند Yoast SEO می تواند به شما در افزودن ویژگی ها و ویژگی های جستجوگرها (بهینه سازی موتور جستجو) کمک کند.

افزونه فرم ساز وردپرس

فرم های قوی مانند فرم های تماس ، نظرسنجی ، بارگذاری پرونده ، پذیرش کمک های مالی و موارد دیگر را با یک افزونه فرم ساز مانند فرم های نینجا به وب سایت خود اضافه کنید.

افزونه تجارت الکترونیکی یا فروشگاه ساز

اگر می خواهید کالاها یا خدمات خود را از طریق یک فروشگاه آنلاین در وب سایت خود بفروشید ، یک

افزونه های صفحه ساز

افزونه های صفحه ساز اجازه می دهد شما به جای استفاده از ادیتور وردپرس از یک صفحه ساز با تکنولوژی drag-and-drop  برای ساخت صفحات زیباتر استفاده کنید .

کسب درآمد با وردپرس

صنایع جدیدی از وردپرس جوانه زده اند. بسیاری از کسب و کارها را می توان دید که برمبنای سیستم مدیریت محتوا وردپرس بنا شده اند . امروزه ، امکان کسب درآمد با وردپرس از راه اندازی یک فروشگاه آنلاین گرفته تا ساخت وب سایت برای مشتری گرفته تا مشاوره وردپرس را شامل می شود.

ساخت وب سایت های وردپرس برای مشتریان

اگر توسعه دهنده یا طراح وب هستید ، می توانید در وب سایت های وردپرس تخصص داشته باشید.

آموزش وردپرس :

از آنجا که استفاده از وردپرس بسیار آسان است ، آموزش مشتریان برای استفاده از وب سایت هایشان یک امتیاز ویژه در وردپرس است.

مدیریت سایت و تولید محتوا  :

ورود اطلاعات و تولید محتوا برای سایت های وردپرس می تواند کسب و کاری پر رونق باشد. نوشتن محتوا ، دانستن نحوه استفاده از وردپرس شما را به عنوان کاندیدایی جذاب در بسیاری از مشاغل مورد نیاز خدمات بازاریابی محتوا تبدیل می کند.

خدمات و پشتیبانی ،رنگهداری سایت :

اغلب صاحبان سایتهای وردپرسی وقت ندارند وب سایتهای خود را حفظ کنند. نگهداری وردپرس شامل کارهای مهم وب سایت مانند به روزرسانی نرم افزار ، پشتیبان گیری ، امنیت ، سئو و موارد دیگر است.

سئو وردپرس :

خدمات سئو وردپرس می تواند برای بسیاری از مشاغل مفید به امید ایجاد ترافیک جستجوی ارگانیک و پیشی گرفتن از رقبای خود مفید باشد. شما می توانید با ارائه ممیزی وب سایت ، تحقیقات کلمات کلیدی ، نوشتن محتوا و موارد دیگر در سئو وردپرس تخصص داشته باشید.

مشاوره  :

برخی از مشاغل نیاز به راهنمایی در مورد نحوه طراحی ، ساخت ، رشد یا بهبود وب سایت خود دارند. مشاوران وردپرس از همه موارد بهینه سازی ، عملکرد ، ابزارها و ویژگی های وردپرس اطلاع دارند.

توسعه   :

شامل طراحی پوسته و قالب یا تولید افزونه ها برای کاربردهای مختلف

آموزش مدیریت وردپرس

اگر مبتدی وردپرس هستید ، آموزشهای مفید وردپرس برای کمک به شما در شروع کار و یادگیری وردپرس وجود دارد. از نحوه دستیابی به صفحه ورود به وردپرس گرفته تا نحوه افزودن پست یا صفحه وردپرس ، این آموزش های ویدئویی همه اصول را پوشش می دهند.

سرعت در وردپرس

سرعت لود سایت وردپرس به علل مختلف می تواند پایین باشد و این می تواند ترافیک سایت شما را کاهش دهد . راه کارها و افزونه های وجود دارد که می تواند سرعت شما را افزایش دهد .

موتورهای جستجو (مانند Google) وب سایتهایی را بارگذاری می کنند که بارگذاری سریعتری نسبت به وب سایت های کم سرعت دارند. بنابراین ، اگر می خواهید موقعیت خود را در SERP بهبود ببخشید ، بهبود سرعت باید یکی از اولویت های شما باشد.
مطالعات نشان داده است که سرعت بارگذاری سایت بیش از 3 ثانیه معمولاً منجر به برگشت 47٪ بازدیدکنندگان از وب سایت می شود. بنابراین ، برای اینکه حدود نیمی از بازدید کنندگان خود را علاقه مند کنید ، باید سرعت وردپرس خود را افزایش دهید.
خریداران آنلاین بی تاب ترین قسمت ها هستند. آنها انتظار دارند صفحه در عرض یک ثانیه بارگیری شود. بنابراین ، اگر یک فروشگاه تجارت الکترونیکی را در وردپرس اداره می کنید ، بهتر است خود را آماده کنید تا پیشرفت های اساسی انجام دهید تا تجارت شما سودآوری بیشتری داشته باشد.

سئو و بهینه سازی وردپرس

یک سایت با تمام مزایا که می تواند داشته باشد اگر بازدید کننده نداشته باشد سایت موفقی نیست . سئو و بهینه سازی یک سایت از ارکان مهم تبلیغات و بازاریابی اینترنتی می باشد . وردپرس نیز برای بهینه سازی و سئوی سایت دارای ویژگی های مناسبی است . وردپرس را می توان جزء موفق ترین سیستم های مدیریت محتوا و سئو مناسب دانست . افزونه های متعدد و مفیدی برای وردپرس وجود دارد که می توان برای بهینه سازی بهتر وردپرس از آن بهره گرفت

افزونه مهم و پرکاربرد وردپرس در زمینه سئو می توان به این موارد اشاره کرد : Yoast SEO – SEMrush – Open Site Explorer – LinkPatrol و SEOquake

چرا وردپرس جزء بهترین CMS ها برای بهینه سازی می باشد .

تمرکز بر تجربه کاربری

با استفاده از قالب ها و پلاگین های وردپرس میتوان یک سایت حرفه ای، کاربر پسند و جذاب ایجاد کرد. در نتیجه بازدیدکنندگان از تجربه ای که در سایت وردپرسی کسب می کنند، لذت می برند. بنابراین مدت زمان بیشتری را در سایت باقی مانده و در نهایت منجر به کاهش نرخ پرش سایت می شود. چنانچه تمایل دارید سئو سایت خود را ارتقا دهید، این را بدانید که گوگل برای سایت هایی که تجربه کاربری عالی ارائه میدهند ارزش قائل است.

 

 ایجاد URL جذاب

در وردپرس ویرایش URL سایت خیلی ساده است. یکی از مزایای ویرایش URLهای صفحات داخلی سایت این است که می توانید کلیدواژه هدف خود را در URL قرار دهید.

این بدان معنا است که URLهای داخلی سایت شما نه تنها می تواند جذاب باشد بلکه می تواند به رتبه بندی سایت هم کمک می کند.

مدیریت ساده متادیتا

سئوی عنوان و متادیتاها به ربات های گوگل کمک می کند تا ارتباط بین عبارت جستجو شده با محتوای سایت شما را بهتر درک کنند.

افزودن کلیدواژه هدف به متادیتاهای سایت، احتمال دریافت رتبه برای این کلیدواژه ها را افزایش می دهد. خب چطور وردپرس در بهینه سازی متادیتا کمک میکند؟ در وردپرس می توانید با نصب پلاگین هایی همچون Yoast SEO به سادگی برای تمامی پست های خود متادیتا تعریف کنید.

بهینه سازی تصاویر

وجود تصاویر در صفحات سایت الزامی است. استفاده از یک یا دو تصویر در صفحات سایت آن را برای کاربران جذاب و خوانا می کند. ولی تنها مزیت تصاویر تشویق کاربران به خواندن محتوای متنی نیست. همچنین با استفاده از وردپرس، ابزارهای قدرتمندی برای سئو در دسترس دارید.

با استفاده از سه روش زیر میتوان تصاویر را برای دریافت رتبه سئو بهینه سازی کرد.

در وردپرس می توانید به سادگی برای تمامی تصاویر متن Alt ایجاد کنید. این بدان معناست که می توانید با متنی جایگزین، تصاویر را برای خزنده موتور جستجو توضیح دهید.
در وردپرس می توانید با استفاده از یک پلاگین برای تصاویر خود متن Alt ایجاد کنید.
در وردپرس می توانید سایز تصاویر را با هدف جلوگیری از کندی سرعت سایت تغییر دهید.
مطلب مرتبط نحوه اضافه کردن نقشه تعاملی در وردپرس

بهبود سرعت بارگذاری سایت

سرعت سایت فاکتور رتبه بندی گوگل در جستجوی موبایل است، پس چنانچه سرعت بارگذاری سایت پایین باشد نه تنها کاربران از سایت ناامید شده بلکه در صفحه نتایج جستجو گوگل نیز به جایگاه پایین تری انتقال پیدا میکند.

خوشبختانه وردپرس پلاگین های عالی برای کمک به افزایش سرعت سایت دارد. به عنوان مثال، پلاگین shortPixel image optimizer، فایل های PDF و تصاویر را برای افزایش سرعت بارگذاری سایت فشرده می کند.

یک ابزار دیگر برای بهینه سازی سرعت سایت WPOptimize است. این پلاگین قابلیت کش داشته، اطلاعات غیر ضروری را از دیتابیس پاک می کند و تصاویر را برای افزایش سرعت بارگذاری فشرده می کند.

بهینه سازی برای نسخه موبایل

طی چند سال گذشته میزان استفاده از موبایل افزایش چشمگیری داشته است. چنانچه مارکتر هستید و تمایل دارید مخاطبان را به صورت آنلاین به محصولات و خدمات خود جذب کنید حتما باید سایت را برای نمایش در موبایل بهینه سازی کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید به این دلیل که بیشتر قالب های وردپرس برای کاربران موبایل بهینه شده اند، دیگر نیازی انجام کار اضافی برای ایجاد دسترسی سایت در موبایل نیست.

ادغام با شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی دارای محبوبیت زیادی هستند و مکان مناسبی برای بازاریابی برند است. موفقیت و رشد کمپین های شبکه اجتماعی شما به صورت غیر مستقیم رتبه سئو سایت را ارتقا می دهد.

معنای این تصویر برای مارکترها این است که باید از شبکه های اجتماعی همسو با کمپین های آنلاین مارکتینگ خود استفاده کنند. در وردپرس میتوانید دکمه های سفارشی شبکه های اجتماعی برای وبلاگ خود ایجاد کرده و به سادگی برای کاربران انتشار محتوای خود را امکان پذیر کنید. می توانید فید شبکه های اجتماعی را به سایت خود اضافه کرده حتی میتوانید کمپین های شبکه اجتماعی خود را اتوماتیک کنید.

پلاگین های اختصاصی برای سئو

وقتی از وردپرس استفاده می کنید، بهینه سازی سایت برای ارتقا رتبه سایت ساده تر می شود. تنها کاری که کافی است انجام دهید نصب پلاگین صحیح است.

دو پلاگین زیر بهترین پلاگین وردپرس برای سئو است:

Yoast SEO
پلاگین Yoast SEO به دلیل اینکه بهینه سازی سایت را بسیار تسهیل می بخشد، بیش از 5 میلیون نصب فعال در سراسر جهان داشته است.

خب چطور افزونه Yoast SEO به بهینه سازی سایت کمک میکند؟

به شما امکان بهینه سازی محتوایی که می نویسید را با کلیدواژه کانونی می دهد.

به شما این امکان را میدهد تا محتوای خوانا برای کاربران و عنکبوت موتور جستجو ایجاد کنید.

الگویی برای سئو عنوان و متا دیسکریپشن ارائه میدهد.

Google XML site maps
با این پلاگین، به سادگی می توانید نقشه سایت XML پیچیده را ایجاد کنید. این نقشه ها درک ساختار سایت را برای خزنده موتور جستجو تسهیل می بخشد. همچنین در هنگامی که پستی منتشر می کنید، این پلاگین موتور جستجو را از محتوای جدید شما مطلع می کند.

استفاده از قالب های SEO-friendly

کلیدواژه ها و متا دیتا ها تنها مؤلفه هایی نیستند که ربات های موتورهای جستجو برای ارتباط بررسی می کند. یکی دیگر از موارد مهمی که ربات موتور جستجو آن را بررسی می کند طراحی خوب صفحه وب است. با استفاده از وردپرس نیازی به نگرانی درباره ی بهینه سازی طراحی سایت برای سئو نیست. تنها کافی است یک قالب سئو فرندلی انتخاب کرده و ربات های موتور جستجو را به سایت خود جذب کنید.

 

خدمات وردپرس

علیرغم سادگی استفاده و کاربری وردپرس . برای داشتن یک سایت فعال احتیاج است فردی متخصص را در کنار داشته باشید تا بتوانید علاوه بر مشاوره برای داشتن بهترین امکانات برای داشتن بهترین نتایج از خدمات وردپرس مناسب برخوردار باشیم .

سایت وردپرس بدون خدمات و پشتیبانی وردپرس سایت های  منسوخ شده ،  آسیب پذیر و بدون ترافیک و بازدید مناسب هستند ، زیرا هیچ کس به فکر آن نیست.

امروزه مجموعه های موفق روی سایت خود سرمایه گذاری می کنند و بازاریابی اینترنتی خود را مهم می دانند . بله یک وب سایت فعال می تواند بازدید بیشتری داشته باشند ، خدمات و محصولات خود را به خوبی معرفی کنند . گوی رقابت را از رقبای خود بربایند و رشد روز افزونی داشته باشند. برای داشتن وب سایت فعال باید از خدمات و پشتیبانی برنامه ریزی شده استفاده کرد.

برخی مجموعه های کوچک وب سایت را طراحی می کنند، چند مطلب داخل سایت می گذارند و سایت خود را رها می کنند و چون جواب مناسب نمی گیرند مکررا هزینه می کنند . پیشنهاد ما سرمایه گذاری مناسب و فعال نگه داشتن وب سایت با خدمات و پشتیبانی سایت است

برای سلامت ، پایداری و فعال نگه داشتن وب سایت وردپرس  باید مطابق پلن مشخص برای سرعت ، پرفرمنس ، امنیت ، سئو و بهینه سازی ، به روز رسانی و پیشگیری از بروز مشکلات و در صورت بروز مشکل آمادگی لازم را برای بازگشت به حالت فعال داشته باشند .

با وردپرس یک فروشگاه آنلاین طراحی کنید

اگر می خواهید کسب و کار خودتان را توسعه بدهید از کالاهای خودتان را در اینترنت هم به فروش برسانید یکی از بهترین پیشنهاد ها این هست که فروشگاه اینترنتی خودتان را با ووکامرس  WooCommerce طراحی کنید. شما هر چه از یک فروشگاه آنلاین می خواهید داخل WooCommerce هست فقط کافی هست کمی وقت بزارید تا بتوانید یک فروشگاه آنلاین برای خودتان راه اندازی کنید.

ووکامرس یکی از افزونه های محبوب و پر استفاده در وردپرس است . ووکامرس افزونه فروشگاه ساز وردپرس می باشد . از قابلیت های این افزونه معرفی دسته بندی های محصولات ، معرفی محصولات ، قیمت گذاری و امکان پرداخت آنلاین می باشد . ووکامرس امکان فروش کالاهای فیزیکی و مجازی را به شما می دهد . بوسیله ووکامرس می توانید سایت فروش آنلاین فایل داشته باشید .

آمار نشان می دهد 30% درصد فروشگاه های اینترنتی با WooCommerce طراحی شده است پس قدرت WooCommerce را دست کم نگیرید اگر می خواهید یک فروشگاه آنلاین طراحی کنید ما در وب برتر می توانیم به شما کمک کنیم تا یک فروشگاه آنلاین حرفه ای داشته باشید

 

لینک های مهم

درباره وردپرس 
سیستم مدیریت محتوا

ویژگی های وردپرس
مزایای وردپرس
مخالفان وردپرس
چرا باید از وردپرس استفاده کنیم

آیا وردپرس برای من مناسب است؟

چه نوع وب سایت که می توانید با وردپرس ایجاد کنید
کسب درآمد با وردپرس
اافزونه وردپرس
پوسته وردپرس
سرعت وردپرس 
امنیت وردپرس
سئو و بهینه سازی وردپرس 
طراحی سایت شرکتی با ورردپرس
طراحی فروشگاه آنلاین با وردپرس
آموزش نصب وردپرس
آموزش مدیریت وردپرس
شبکه وردپرس یا مالتی سایت وردپرس 

خدمات وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید