آموزش اصول پایه سئو

این آموزش در باره اصول پایه سئو می تواند شما در داشتن یک وب سایت با ترافیک بالا راهنمایی کند .

فکر کنید که شما محصولات و خدمات مناسبی دارید و قیمت و پشتیبانی عالی هم دارید . برای آن سایتی را طراحی می کنید . سایتی که اصول سئو در آن رعایت نشده است . سایت بازدید نخواهد داشت و طراحی آن سایت هیچ کمکی به شما نکرده است . پس برای فروش باید برای سایت خود ترافیک و بازدید ایجاد کنید . ما در این مقاله راه کارهای آنرا آموزش خواهیم دارد .

ترافیک سایت از طریق گوگل ایجاد می شود

اگر می خواهید ترافیک مناسبی داشته باشید ،سئو  بهینه سازی موتور جستجو کاملاً ضروری است. در حقیقت ، طبق مطالعه اخیر صنعت ، 57.8٪ از کل بازدید وب سایت از طریق گوگل Google ناشی می شود

(در مقایسه با 5.2٪ از فیس بوک و 4.8٪ از YouTube)

در این بخش اصول سئو. SEO را می آموزید ، مانند نحوه کار موتورهای جستجو ، عوامل اصلی رتبه بندی گوگل Google ، ایجاد یک وب سایت مناسب سئو  SEO و موارد دیگر.

سئو چیست ؟

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو (SEO) روشی است برای جذب ترافیک هدفمند به یک وب سایت از رتبه بندی ارگانیک موتور جستجو مانند گوگل . کارهای معمول مرتبط با سئو SEO شامل ایجاد محتوای با کیفیت بالا ، بهینه سازی محتوا در مورد کلمات کلیدی خاص و ایجاد بک لینک است.

به عبارت دیگر:

سئو SEO به معنای بهبود رتبه بندی یک سایت در بخش جستجوی ارگانیک نتایج جستجو است.جستجو ارگانیک فهرست های معمولی و رایگان موتور جستجو مانند گوگل است . در مقابل جستجوی ارگانیک ، تبلیغات کلیکی گوگل است که باید برای هر کلیک باید مبلغی را پرداخت کنید .

جستجوی ارگانیک نتایج جستجو
جستجوی ارگانیک نتایج جستجو های رایگان هستند – در مقابل آن تبلیغات کلیکی است

مزیت اصلی رتبه بندی برای یک کلمه کلیدی خاص این است که ماه به ماه می توانید به صورت رایگان “بازدید” از سایت خود داشته باشید.

فهرست راهنمای مطابق مربوط به اصول پایه سئو  SEO :

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

اکنون وقت آن است که یاد بگیریم موتورهای جستجو مانند گوگل Google  چگونه کار می کنند.

هنگامی که شما در گوگل  Google (یا هر موتور جستجوی دیگری) به دنبال چیزی می گردید ، یک الگوریتم در لحظه  کار می کند تا آنچه را که موتور جستجو “بهترین” نتیجه می داند به شما ارائه دهد.

به طور خاص ، گوگل شاخص “صدها میلیارد” صفحه خود را اسکن می کند تا مجموعه ای از نتایج را پیدا کند که به بهترین وجه به جستجوی شما پاسخ دهد.

چگونه گوگل Google بهترین نتیجه را تعیین می کند؟

حتی اگر گوگل Google عملکرد داخلی الگوریتم خود را بر اساس حق ثبت اختراع و بیانیه های ارائه شده توسط گوگل Google به صورت عمومی نشر نمی کند و اطلاعات دقیقی در مورد آن بازگو نمی کند ، ما می دانیم که وب سایت ها و صفحات وب بر چه  اساسی است :

ارتباط Relevancy

اگر به دنبال “دستورالعمل های کوکی برش شکلات” هستید ، نمی خواهید صفحات وب مربوط به تایرهای کامیون را ببینید.

به همین دلیل گوگل  Google قبل از هر چیز به دنبال صفحاتی می رود که ارتباط نزدیک با کلمه کلیدی شما دارند.

با این حال ،گوگل  Google به سادگی “مرتبط ترین صفحات در بالا” را رتبه بندی نمی کند. به این دلیل که هزاران (یا حتی میلیون ها) صفحه مربوط به هر عبارت جستجو وجود دارد.

به عنوان مثال ، برای کلمه کلیدی “دستور العمل های کوکی” 349 میلیون نتیجه در گوگل  Google وجود دارد.

بنابراین برای قرار دادن نتایج در نظمی که بهترین نتیجه را به ترتیب  داشته باشد ، آنها به سه عنصر دیگر الگوریتم خود اعتماد می کنند:

اعتبار یا قدرت Authority

اقتدار دقیقاً مانند تلفن های موبایل است: این روش Google برای تعیین صحت و قابل اعتماد بودن محتوا است.

سوال این است: گوگل Google از کجا می داند یک صفحه معتبر است؟

آنها تعداد صفحات دیگری را که به آن صفحه پیوند دارند مشاهده می کنند.

(پیوندهای صفحات دیگر به عنوان “بک لینک” شناخته می شوند)

به طور کلی ، هر صفحه پیوندهای بیشتری داشته باشد ، رتبه بالاتری خواهد داشت.

در واقع ، توانایی Google برای اندازه گیری اقتدار از طریق پیوندها همان چیزی است که آن را از موتورهای جستجو جدا می کند ، مانند یاهو ، که قبل از آن بود.

اعتبار یا قدرت Authority
اعتبار یا قدرت Authority – هر چقدر سایت یا صفحه ای از سایت اعتبار بیشتری داشته باشد در نتایج بالاتر است

مفید بودن Usefulness

مطالب می توانند مرتبط و معتبر باشند. اما اگر مفید نباشد ، Google نمی خواهد آن محتوا را در بالای نتایج جستجو قرار دهد.

در حقیقت ، Google علناً گفته است که بین محتوای “با کیفیت بالاتر” و “مفید” تفاوت وجود دارد.

من در جستجوهای خود در مورد سئو مقاله ای را دیدم که اتفاقا در رتبه مناسبی بود . به عنوان کسی که کارش سئو هست مطالب ساده ای را مشاهده کردم و برام جالب نبود . به جای آن مقاله ای بود که بسیار کامل و پر از مفاهیم جدید بود اما رتبه پائین تری داشت . بیاید واقع بینانه نگاه کنیم گاهی مطالب ساده با توجه به نگاه عمومی تر مفیدتر از مطالب بسیار فنی هستند ، شاید این علت رتبه بالاتر آن مطلب ساده بود .

خوب ، این صفحه قرار است در “مقیاس سودمندی” رتبه بالایی داشته باشد. حتی اگر اعتماد و اقتدار کمتری داشته  ، باز هم عملکرد خوبی در Google خواهد داشت.

گوگل Google میزان سودمندی را تا حد زیادی براساس “علائم تجربه کاربر” اندازه گیری می کند.

به عبارت دیگر: نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو. اگر گوگل ببیند که مردم واقعاً یک نتیجه جستجوی خاص را دوست دارند ، رتبه قابل توجهی کسب خواهد کرد.

 

مفید بودن در مقایسه با اعتبار
گوگل میزات سودمندی را مطابق رفتار کاربران سنجش می کند و برای آن ارزش قائل است

نکته مهم  من برای رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو

وب سایتی ایجاد کنید که مردم آن را دوست داشته باشند! موتورهای جستجو برای اندازه گیری سیگنال های مختلف در وب طراحی شده اند تا بتوانند وب سایت هایی را پیدا کنند که مردم بیشتر دوست دارند.

پس به طور ساده مطابق آمار هر چه مطلبی مورد توجه تعداد بیشتری بشود و بازدید کننده را جذب کند آن مطالب مفیدتر است . این را می توان به یک ربات آموزش داد . پس رفتار بازدید کنندگان و مفید بودن آن مطلب بررسی و در نتایج جستجو تاثیر دارد .

 

 

 

 

 

منبع :

https://backlinko.com/hub/seo/fundamentals

دیدگاهتان را بنویسید