سیستم مدیریت محتوای دروپال

دروپال چیست؟

دروپال یک CMS یا سیستم مدیریت محتوا انعطاف‌پذیر بر اساس پشته LAMP است، به همراه طراحی ماژولار که امکان افزودن و حذف قابلیت‌ها را با نصب و حذف افزونه‌ها و امکان تغییر ظاهر وبسایت را با نصب و حذف قالب‌ها دارد. دانلود دروپال، که با نام هسته شناخته می‌شود، شامل اسکریپت‌های PHP برای اجرای قابلیت‌های اولیه CMS است، به همراه برخی افزونه‌ها و قالب‌ها و بسیاری فایل‌های جاوااسکریپت و CSS و تصویر. بسیاری از افزونه‌ها و قالب‌های اضافی می‌توانند از طریق وبسایت Drupal.org دانلود شوند.

دروپال همچنین می‌تواند در بسترهای دیگری نیز استفاده شود:

سیستم عامل می‌تواند ویندوز یا مکینتاش باشد، بحای لینوکس.
سرور وب می‌تواند Nginx یا IIS باشد بجای آپاچی.
پایگاه‌داده می‌تواند PostgreSQL یا SQLite باشد بجای MySQL یا جایگزین‌های مبتنی بر آن مانند MariaDB یا Percona.
سایر سیستم عامل‌ها، سرورهای وب و پایگاه‌داده‌ها نیز می‌توانند استفاده شوند؛ اگرچه، اسکریپت‌هایی که نرم‌افزار از آن استفاده می‌کند به زبان PHP هستند که غیر قابل تغییر باقی می‌مانند.

مزایای استفاده از دروپال

هنگام ساخت یک وبسایت، می‌توانید از بین بسته‌های CMS و سرویس‌های میزبانی مختلف انتخاب کنید، CMS خود را بسازید یا سایت را بدون استفاده از آن پیش ببرید. اینجا چند دلیل ذکر شده‌اند که برای انتخاب دروپال ممکن است موثر باشند:

ساخت یک سایت کوچک با صفحات ایستا HTML کار دشواری نیست و به راحتی می‌توانید  این کار را انجام دهید. برپایی یک سایت با CMS معمولا به زمان اولیه بیشتری نیاز دارد که مزیت‌هایی مانند ویرایش آنلاین (برای نویسندگان با تجربه کاری کمتر)، یکپارچگی (دشواری کار با فایل‌های ایستا در سایت‌های بزرگ‌تر) و امکان استفاده از قابلیت‌های پیچیده‌تر پایگاه‌داده را شامل می‌شود.
برخی نرم‌افزارهای CMS خاص-منظوره هستند؛ برای نمونه، بسته‌ها و خدمات میزبانی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک وبلاگ یا وبسایت باشگاه عضویت را بسازید. دروپال، از طرف دیگر، یک CMS همه-منظوره است. اگر قصد ساخت یک سایت خاص-منظوره را دارید شاید بخواهید از یک CMS خاص-منظوره استفاده کنید؛ با این حال، اگر سایت شما خارج از شرایط خاص-منظوره باشد بهتر است که از یک CMS همه-منظوره استفاده کنید.
ساخت نرم‌افزار CMS خود کار جالبی به حساب می‌آید. اگرچه، استفاده از یک CMS همه-منطوره مانند دروپال به عنوان نقطه آغاز انتخاب خوبی است، چرا که قابلیت‌های پایه در یک CMS (مانند حساب‌های کاربری و مدیریت محتوا) هزاران ساعت از تلاش توسعه‌دهندگان را به دنبال دارد، به همراه سالیان درازی که این قابلیت‌ها بررسی، عیب‌های آن برطرف و امنیت آن تقویت شده‌اند.
برخی بسته‌های نرم‌افزاری CMS مجوز گران قیمتی به همراه دارند. برخی هم که رایگان هستند یا نسخه‌ای رایگان را شامل می‌شوند به شما اجازه تغییر و توسعه را بنا به مجوزهای محدود کننده خود نمی‌دهند. شاید بخواهید از بسته‌ای (مانند دروپال) استفاده کنید که مجوز نرم‌افزاری محدود کننده‌ای نداشته باشد و توسط جامعه‌کاربری بزرگی توسعه یابد.

 

پرسش های متدال

درباره دروپال

بسیاری از گزینه های CMS وجود دارد. چرا دروپال را انتخاب می کنیم؟

درپال رایگان است و یک سیستم مدیریت محتوای منبع آزاد است

سیستم مدیریت این نرم افزار، بسیار ساده است شما بدون گذراندن دوره‌های تخصصی آموزش دروپال، می‌توانید از آن استفاده کرده و وب‌سایت خود را طراحی کنید.

هزینه‌های استفاده از سیستم دروپال، آنقدر پایین است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ این سیستم را به‌عنوان سیستم مدیریت محتوای خود انتخاب می‌کنند.
همه ما می‌خواهیم سایتی را راه‌اندازی کنیم که سئو خوب و قابل قبولی داشته باشد. سیستم دروپال در کدهای خود، قوانین سئو را به‌خوبی رعایت کرده است. بنابراین می‌توانید با خیال راحت، برای طراحی سایت، سیستم دروپال را انتخاب کنید تا سایتی با سئوی خوب داشته باشید.

در دسترس بودن منابع و آموزش های رایگان برای مدیریت سایت یا توسعه دروپال

امکانات متنوع

بسیاری از سایت های ساده و پیچیده با دروپال ساخته شده است

دروپال امکان ساخت سایت های چند زبانه را دارد

از بسیاری از زبان ها پشتیبانی می کند

امکان ساخت سایت های ساده یا پیچیده را دارا می باشد

امکان تغییر ظاهر سایت از طریق قالب امکان پذیر است

امکان افزودن امکانات در خواستی با استفاده از افزونه را دار می باشد .

و بسیاری از مزایای دیگر .

 

انجمن دروپال Drupal Association  چیست؟

انجمن دروپال سازمانی غیرانتفاعی است که برای کمک به شکوفایی دروپال فعالیت می کند. این به جامعه دروپال در تأمین بودجه ، زیرساخت ها ، رویدادها ، تبلیغات و توزیع کمک می کند.

 

 

چگونه می توانم به پروژه دروپال کمک و کمک کنم؟

جامعه دروپال  به انواع مشارکت ها متکی است. ما دوست داریم به مردم کمک کنیم راهی برای حمایت از دروپال پیدا کنند. کمک های مالی و عضویت در انجمن به انجمن دروپال کمک می کند تا مواردی مانند نگهداری drupal.org و رویدادهای اجتماعی را امکان پذیر کند. اما ما می فهمیم که همه نمی توانند پول اهدا کنند. شما هنوز هم می توانید به روش های دیگر مانند مشارکت در کد ، کمک به ترجمه ، نوشتن اسناد ، به اشتراک گذاری مشاوره دسترسی یا آزمایش وصله ها کمک کنید. آنچه را که به شما علاقه مند است پیدا کنید.

 

ماژول دروپال Drupal module چیست؟

ماژول ها مجموعه ای از توابع هستند که دروپال را گسترش می دهند. آنها عملکرد آن را افزایش می دهند. به عنوان مثال ، امکانی را لازم دارید که در ویژگی های اصلی دروپال وجود ندارد. شما می توانید با استفاده از ماژولی که جامعه به آن کمک کرده یا با ایجاد خود ، این قابلیت را اضافه کنید.

ماژول های دروپال می توانند امکانات موجود را با هماهنگی با هسته دروپال افزایش دهند .

 

قالب یا پوسته دروپال چیست؟

یک قالب ظاهر و احساس یک سایت دروپال را تنظیم می کند. این یک فایل یا مجموعه ای از پرونده ها (PHP ، INFO ، CSS ، JPG ، GIF ، PNG) است و شامل عناصری مانند سرصفحه ، آیکون ها ، طرح بلوک و غیره است. می توانید قالب موردنظر انجمن را بارگیری و نصب کنید ، یا می توانید خودتان یک قالب مطابق سلیقه اتان  را بسازید.

 

توزیع یا distribution چیست؟

توزیع یا distribution یک بسته قابل بارگیری است که شامل هسته دروپال و مجموعه ای از ماژول ها ، قالب و پیکربندی های کمک شده است. این یک کیت استارتر است که ویژگی ها و عملکردهای متناسب با نوع خاصی از سایت را با هم ترکیب می کند. ایجاد توزیع معمولاً برای مشارکت کنندگان پیشرفته دروپال قابل انجام است  ، اما شما می توانید توزیع هایی را که انجمن در آن مشارکت داشته است بارگیری و نصب کنید.

آیا می توانم یک سایت وردپرس را به دروپال منتقل کنم؟

بله امکان آن وجود دارد . ماژول هایی مانند WordPress Migration برای کمک به شما وجود دارد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید