راهنمای استفاده از قهوه برای افزایش انرژی

شما احتمالاً قدرت تقویت و افزایش انرژی قهوه را تجربه کرده اید . به لطف محتوای کافئین بالای آن. اما همه ما واقعاً نمی دانیم که چگونه قهوه را برای حداکثر رساندن انرژی خود استفاده کنیم .

آیا می دانید بهترین زمانها ، مقادیر و انواع قهوه برای کسب انرژی بیشتر کدام هستند ؟ این راهنما نکات مهمی را در مورد نوشیدن قهوه برای افزایش انرژی بازگو می کند .

آنچه در مورد قهوه نمی دانستید

بیایید با برخی از اطلاعات زمینه در مورد نوشیدن قهوه شروع کنیم.

قدمت نوشیدن قهوه به قرن های پیش بر می گردد ، شواهدی از نوشیدن قهوه یا دانش درخت قهوه در اوایل قرن 15 در صومعه های صوفیان یمن ثبت شده است. از آنجا ، این عمل به زودی به مکه و مدینه گسترش یافت. تا قرن شانزدهم ، به بقیه خاورمیانه و مناطقی از آفریقا رسیده بود. نوشیدن قهوه سپس به بالکان ، اروپا و آسیای جنوب شرقی گسترش یافت.

علی رغم تلاش برخی رهبران مذهبی در آن زمان برای ممنوعیت نوشیدن قهوه ، استفاده از آن در سراسر جهان همچنان رو به رشد است. این امر تا حدی به محبوبیت قهوه خانه ها کمک کرده است که از قرن هفدهم شروع به افتتاح و جذب مشتری کردند.

امروزه ، قهوه یکی از کالاهای پر معامله در جهان است و طبق گفته انجمن ملی قهوه ، در حال حاضر قهوه به غیر از آب ، بیشترین مصرف نوشیدنی است. البته در ایران فکر کنم چای رتبه بالاتری نسبت به قهوه دارد .

برای بسیاری از افراد در سراسر جهان ، قهوه به آنها کمک می کند تا روز خود را شروع کنند و همچنین باعث تقویت جسمی و روحی در طول روز می شود.

فواید نوشیدن قهوه

در حالی که بعضی از افراد در درجه اول قهوه را به دلیل طعم دلپذیر آن می نوشند ، افراد دیگر این نوشیدنی را به عنوان روشی برای کسب انرژی بیشتر  انتخاب می کنند.

قهوه همچنین چندین مزیت دیگر دارد ، از جمله:

  • به شما در حفظ تمرکز و هوشیاری کمک می کند
  • به مبارزه با افسردگی کمک می کند
  • به شما در چربی سوزی کمک می کند
  • به تقویت عملکرد بدنی شما کمک می کند

 

قدرت تقویت انرژی قهوه بیشتر به دلیل کافئین موجود در آن است. این محرک پس از نوشیدن قهوه در جریان خون شما جذب می شود. از آنجا به مغز شما راه می یابد. در مغز ، کافئین برای جلوگیری از انتقال دهنده عصبی آدنوزین مهار کننده عمل می کند. سپس این امر باعث افزایش میزان انتقال دهنده های عصبی دیگر مانند نوراپی نفرین و دوپامین می شود. این منجر به افزایش افزایش کارائی سلول های عصبی می شود.

مطالعات انسانی  نشان می دهد که قهوه جنبه های مختلف عملکرد مغز ، از جمله خلق و خو ، حافظه و زمان واکنش را بهبود می بخشد.

البته مصرف زیاد قهوه توصیه نمی شود ، زیرا می تواند منجر به عوارض جانبی ناخواسته مانند بی خوابی و بی قراری شود. برخی از معتادان به قهوه نیز دچار مشکلات گوارشی ، ضربان قلب سریع و حتی اضطراب می شوند.

با این حال ، همانطور که این راهنما نشان می دهد ، هنگامی که مصرف قهوه خود را درست کنید ، می توانید از مزایای ملموس آن بهره مند شوید و در عین حال هر یک از موارد منفی را به حداقل برسانید.

از نظر من ، قهوه بهترین ماده مغذی تقویت انرژی در حال حاضر موجود است. همچنین ارزان ، خوشمزه و راحت است.

بسیار مهم است که من همیشه انرژی و تمرکز زیادی داشته باشم. هر روز شلوغ است ، ده ها تصمیم مهم باید گرفته شود.

به همین دلیل است که من به قدرت تقویت انرژی نوشیدن قهوه وابسته شده ام. به من کمک می کند تا از خواب بیدار شوم و در طول روز کاری خود را هوشیار نگه دارم

بنابراین بگذارید اکنون بهترین راه هایی که برای مصرف قهوه  را با شما در میان بگذارم.

 

بهترین زمان ها برای نوشیدن قهوه

قانون شماره 1 این است که فقط صبح قهوه بنوشید.

چرا؟ زیرا اگر بعد از ظهر قهوه بنوشید ، احتمال خواب شما مختل خواهد شد – که قطعاً انجام این کار خوب یا سالم نیست.

دلیل دیگر صرف نوشیدن قهوه در صبح به دلیل تجزیه نمایی کافئین در بدن است.  اساساً ، کافئین پس از مصرف برای مدتی در بدن باقی می ماند. مطالعات نشان می دهد که با سرعت حدود 11٪ در ساعت از بدن خارج می شود. این به آن حدود 6 ساعت نیمه عمر می دهد. برای بیان این مطلب به صورت عملی ، اگر در ساعت 10 صبح یک فنجان قهوه با 100 میلی گرم کافئین بنوشید ، در ساعت 4 بعد از ظهر حدود 50 میلی گرم کافئین در سیستم باقی خواهید ماند.

با توجه به این نکته ، من توصیه می کنم بعد از ناهار قهوه ننوشید. با این کار ، در طول بعد از ظهر همچنان انرژی کافی از کافئین دریافت خواهید کرد ، اما ممکن است خواب شما را مختل کند !

بهترین مقدار قهوه برای نوشیدن

برای تقویت – اما متعادل ترین – تقویت انرژی ، هر روز چه مقدار قهوه باید بنوشید؟

این مقدار بهینه قهوه دریافتی است که بدون افزایش بیش از حد ، لیفت قابل توجهی به شما می دهد.

البته 16 اونس قهوه بسته به نوع قهوه ای که برای نوشیدن انتخاب می کنید ، می تواند کافئین کم یا زیاد داشته باشد. به عنوان مثال ، یک قهوه قطره ای 8 اونس کافئین بیشتری نسبت به یک اسپرسوی 10 اونس دارد.

با توجه به تحقیقات علمی و نظر پزشکان ممتخصص مصرف قهوه برای یک فرد سالم و نرمال در یک روز می تواند 4 – 5 فنجان باشد. این مقدار سبب پایین ترین خطر مرگ زودرس و سبب کاهش خطر بیماری های متعدد مشترک که صدها میلیون نفر از مردم در ارتباط با آن هستند.

اگر فرد بالغ و سالمی هستید ، هدف شما این است که هر روز حدود 400 میلی گرم کافئین مصرف کنید. این حدود 2-3 عکس اسپرسو یا پنج قاشق چای خوری قهوه فوری است. (به خاطر داشته باشید که محتوای کافئین در محصولات مختلف بسیار متفاوت است.) اگر باردار یا شیرده هستید ، توصیه می شود مصرف کافئین خود را به حدود 200 میلی گرم در روز محدود کنید.

 

هنگام انتخاب نوع نوشیدن قهوه ، باید به فرآیند استخراج قهوه مورد استفاده توجه کنید. متغیرهایی مانند نوع قهوه ، اندازه آسیاب ، دمای آب و زمان استخراج می توانند تفاوت زیادی در طعم نوشیدنی شما – و مقدار کافئین موجود در آن ایجاد کنند.

پیشنهاد من این است که طعم و مزه مورد علاقه خود را پیدا کنید ، مقدار کافئین موجود در هر فنجان را محاسبه کنید و سپس مقدار دقیق فنجان های قهوه را در یک صبح که می توانید بنوشید بررسی کنید.

من شخصاً طرفدار قهوه قطره ای هستم. این قطعاً یکی از سریع ترین و راحت ترین راه ها برای تهیه یک نوشیدنی خوشمزه با مقدار کافی کافئین محرک انرژی است.

چگونه بهترین دانه های قهوه را انتخاب کنیم

من به شما توصیه می کنم سراغ دانه های قهوه روبوستا بروید. به طور متوسط ​​، دانه های روبوستا دو برابر کافئین نسبت به دانه های عربیکا دارند. این بدان معناست که شما می توانید قهوه کمتری درست کنید و بنوشید اما همچنان همان انرژی را تقویت کنید. گاهی اوقات کمتر واقعاً بیشتر است!

هنگام انتخاب دانه های قهوه ، نکته بعدی که باید به آن توجه کنید ، تاریخ کباب است. شما باید مطمئن شوید که خرید شما ظرف یک ماه از تاریخ برشته شدن است. که حداکثر طراوت را تضمین می کند و همچنین بهترین طعم را به شما خواهد داد (بسیاری از مردم می گویند که دانه های قهوه 2 هفته پس از برشته شدن در اوج هستند).

صحبت از کباب ، بسته به علاقه مندی شما ، می توانید با کباب سبک ، متوسط ​​یا تیره انتخاب کنید. اکثر مردم کباب سبک را به متوسط ​​ترجیح می دهند ، زیرا این کباب ها طعم میوه ای جذابی دارند اما بدن کامل دارند.

جالب توجه است ، شما ممکن است تصور کنید که کباب تیره بیشترین کافئین را دارد. با این حال ، واقعیت این است که کباب سبک بیشترین کافئین را دارد و پس از آن کباب متوسط ​​و پس از آن کباب تیره قرار می گیرد. [10] اگر به دنبال نوشیدن قهوه به عنوان یک محرک طبیعی هستید این خبر خوبی است. با انتخاب تفت های سبک یا متوسط ​​می توانید فواید دو قهوه مزه دار عالی با مقدار قابل توجهی کافئین را بدست آورید.

من دانه های قهوه Infuel Energy و Infuel Energy Plus را بسیار توصیه می کنم – این دانه های قهوه سبک کباب شده به تقویت انرژی و تمرکز شما کمک می کنند تا بتوانید با انگیزه و بازده در تمام طول روز بمانید. این دانه های قهوه ممتاز طبق یک سری قوانین دقیق تهیه می شوند که محصولات قهوه را تضمین می کند که شرایط زندگی کشاورزان کوچک را بهبود می بخشد و با روش های پایدار تولید می شود. تمام خریدهای قهوه Infuel Energy بو داده می شوند تا تضمین کنند در اوج طراوت به دست شما می رسند.

 

دیدگاهتان را بنویسید