چگونه می توان متخصص سئو شد

چگونه می توان متخصص SEO شد (راهنمای 10 قدم)

 

چگونه می توان متخصص سئو SEO شد ؟ متخصص سئو می تواند یک سایت را به صفحه اول گوگل بیاورد . خوب این می تواند درآمد خوبی داشته باشد . البته این مربوط به متخصص سئو حرفه ای می باشد .

آیا می خواهید بیاموزید که چگونه بازدید خود را افزایش دهید و برای کلمات کلیدی رتبه بندی بالاتری کسب کنید که می تواند فروش و درآمد بیشتری برای وب سایت شما ایجاد کند؟ سپس شما باید همه چیزهایی را که باید در مورد SEO بدانید بیاموزید و یک متخصص SEO شوید.

داشتن تخصص سئو تنها امتیاز متخصصان سئو نیست. این مهارتی است که توسط هر کسی که مایل به یادگیری نحوه انجام سئو SEO  باشد قابل کسب است . بله شما هم می توانید متخصص سئو شوید .

در این پست ، شما می آموزید که برای تبدیل شدن به یک متخصص  سئو SEO باید چه مراحلی را دنبال کنید.

چرا همه باید در زمینه بهینه سازی موتور جستجو (SEO) متخصص شوند؟

قبل از ورود به مراحل ، درک تفاوت بین یک متخصص SEO و یک متخصص حرفه ای SEO مهم است.

متخصص سئو SEO expert  شخصی است که می داند سئو سایت چگونه کار می کند و چگونه می تواند سئو را برای افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو استفاده کند.

یک متخصص حرفه ای سئو SEO professional یک متخصص SEO است که SEO را به عنوان یک حرفه  دنبال می کند .

من این تفاوت را ذکر می کنم تا یادآوری کنم که شما برای تبدیل شدن به یک متخصص SEO لازم نیست SEO را به عنوان یک حرفه تمرین کنید. این که چرا باید مهارت SEO خود را ارتقا دهید حتی اگر قصد ارائه خدمات به مشتری را ندارید مزایای بسیاری دارد.

مزایای متخصص شدن در سئو

رتبه بندی و بازدید خود را افزایش دهید – این بارزترین دلیل این است که چرا کسی باید متخصص در بهینه سازی موتور جستجو شود.

اگر می دانید چگونه وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید ، می توانید با افزایش رتبه و ترافیک موتورهای جستجو ، از طریق وبلاگ نویسی درآمد کسب کنید یا یک تجارت آنلاین راه اندازی کنید.

وابستگی کمتری به آژانس های سئو :

من می دانم که این چیزی نیست که شما انتظار دارید در وبلاگ یک آژانس جستجوگر سایت بخوانید بلکه این حقیقت است. اگر مهارت داخلی سئو دارید ، می توانید بدون وابستگی به پشتیبانی خارجی ، تجارت خود را توسعه دهید.

کاهش هزینه ها :

اگر یک کارآفرین یا وبلاگ نویس انفرادی هستید ، اگر بتوانید خودتان  سئو SEO را انجام دهید ، می توانید پس انداز زیادی انجام دهید ، به غیر از استخدام متخصص سئو.

تصمیم گیری های بهتری را انجام دهید :

مانند اینکه چه کسی را استخدام کنید تا در سئو SEO شما کار کند – اگر خود شما سئو SEO را می دانید ، بسیار راحت تر می توانید تصمیم بگیرید کدام مشاور یا شرکت را استخدام کنید تا در سئو SEO شما کار کند. شما در موقعیتی خواهید بود که بفهمید بسته های سئو SEO آنها چیست و قضاوت کنید که آیا آنچه آنها پیشنهاد می کنند واقعاً به وب سایت شما کمک می کند رتبه بندی بهتری داشته باشد.

برای مدیران بازاریابی بسیار توصیه می شود :

اگر به عنوان مدیر بازاریابی کار می کنید ، داشتن یک درک خوب از سئو SEO به شما مزیت بیشتری نسبت به سایر مدیران بازاریابی یا همکاران سازمان شما می دهد.

هیچ شغلی بدون سئو نمی تواند به صورت آنلاین زنده بماند :

سئو دیگر اختیاری نیست. وب سایت هایی که با در نظر گرفتن SEO ساخته نشده اند ، به هیچ وجه نمی توانند در دنیای آنلاین رقابتی ، زنده بمانند. دانستن سئو SEO و چگونگی استفاده صحیح از آن می تواند در آینده وب سایت شما تفاوت بزرگی ایجاد کند.

 

10 قدم برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو

این 10 مرحله ای است که باید دنبال کنید تا یک متخصص سئو شوید.

  1. نحوه کار موتورهای جستجو را بفهمید
  2. با مفاهیم بازاریابی اساسی موتور جستجو آشنا شوید
  3. معنای واقعی سئو SEO را درک کنید
  4. آموزش سئو SEO مناسب را انتخاب کنید
  5. در مورد تغییرات سئو اطلاعات داشته باشید
  6. ابزارهای مناسب سئو  را انتخاب کنید
  7. سئو SEO را تمرین کنید – فقط مطالعه و تئوریهای سئو کافی نیست
  8. تخصص سئو خود را به نمایش بگذارید
  9. صبور باش
  10. راهنمای متخصصان SEO شناخته شده را دنبال کنید

 

1. نحوه کار موتورهای جستجو را بفهمید

قبل از اینکه حتی به فکر سئو SEO بپردازید ، اولین قدم شما باید با نحوه کار موتورهای جستجو آشنا شوید.

برای بسیاری از افراد ، این ممکن است چیزی باشد که آنها از قبل می دانند (یا فکر می کنند که می دانند) ، اما همیشه خوب است که با مفاهیم اساسی شروع کنید و سپس به پیچیده ترین نظریه ها برسید.

به طور خلاصه ، موتورهای جستجو سه فرآیند اصلی دارند:

  • خزیدن Crawling  :  این نحوه کشف محتوا در وب است
  • نمایه سازی  Indexing  : نحوه افزودن و سازماندهی محتوا در فهرست خود
  • رتبه بندیRanking  : چگونه آنها تصمیم می گیرند که کدام وب سایت ها را در نتایج نشان دهند (و به چه ترتیب) ، برای یک جستجوی جستجوی خاص

به عنوان یک متخصص SEO ، باید بدانید که چگونه یک وب سایت را برای هر مرحله بهینه کنید تا موتورهای جستجو بدون مشکل بتوانند محتوای وب سایت را بخوانند ، فهرست بندی کنند و درک کنند.

 

2. با مفاهیم بازاریابی موتور جستجو  آشنا شوید

بازاریابی اساسی موتور جستجو Search Engine Marketing

یک ایده کلی در مورد همه رشته های مختلفی داشته باشید که بازاریابی موتور جستجو را تشکیل می دهند. شما باید درک کنید که بازاریابی دیجیتال چیست و نقش سئو در کمپین های بازاریابی دیجیتال چیست.

شما باید در ذهن خود روشن داشته باشید که چه انتظاری از سئو دارید و از چه ابزار دیگری می توانید همراه با سئو استفاده کنید تا حضور شما در اینترنت تقویت شود.

تفاوت اصلی این دو در رایگان بودن ترافیک SEO در حالی است که ترافیک SEM  بر مبنای هر کلیک پرداخت می شود.

با استفاده از SEO ، هدف شما این است که با انتشار محتوایی که با هدف کاربر مطابقت دارد و با دادن “سیگنال” به موتورهای جستجو ، به بالای نتایج ارگانیک برسید تا به آنها در روند فهرست بندی و رتبه بندی کمک کنید.

با SEM می توانید از سیستم عامل های PPC (مانند Google Ads) برای پرداخت هزینه تبلیغات خود در بالای نتایج جستجوی پرداخت شده استفاده کنید.

مقایسه seo و SEM

هر دو روش می تواند به شما کمک کند تا از موتورهای جستجو ترافیک بگیرید اما با استفاده از سئو SEO نیازی به اعتماد به تبلیغات پولی برای دریافت ترافیک ندارید. هنگامی که موفق شدید رتبه های بالایی را برای کلمات کلیدی مورد نیاز کسب و کار خود کسب کنید ، می توانید به صورت مستمر به سایت خود 24/7 مراجعه کنید.

این فقط یکی از مزایای سئو است. با رسیدن به بالای SERPS ، می توانید از مزایای دیگری مانند آگاهی از برند ، اعتماد کاربر و شناخت شدن بیشتر  که می تواند به شما در پیشرفت کار کمک کند ، بهره مند شوید.

 

3. معنای واقعی SEO را درک کنید

سئو فقط مربوط به کلمات کلیدی و پیوندها نیست ، بلکه بسیار بیشتر از آن است. ماموریت واقعی سئو این است که تجربه بسیار خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد و دقیقاً همان چیزی را که می خواهند به آنها ارائه دهد.

هدف شما فقط کسب بازدید بیشتر از موتور جستجو نیست بلکه هدف آن تبدیل این بازدید به بازدیدکنندگان و مشتریان مکرر است.

سئو انواع مختلفی دارد که مهمترین آنها عبارتند از:

 

انواع روش های سئو سایت

وظیفه ما به عنوان یک متخصص سئو این است که یاد بگیریم در هر مرحله از فرآیند جستجوگرها چه قوانین SEO اعمال می شود تا وب سایت شما کاملاً بهینه شود.

در اینجا خلاصه ای از آنچه هر نوع SEO انجام می دهد آمده است:

سئو فنی Technical SEO :

سئو فنی مسئول مرحله خزیدن و نمایه سازی است. با استفاده از سئو فنی می توانید به موتورهای جستجو کمک کنید تا تمام صفحات مهم وب سایت خود را بدون مشکل فهرست بندی کنند. مهمترین وظایف فنی SEO عبارتند از:

  • ساختار بندی صحیح  URL Canonicalization
  • بهینه سازی نقشه سایت  SITEMAP
  • تنظیم دامنه preferred domain
  • بهینه سازی URL های صفحه سایت  – Optimizing you page URLs
  • بهینه سازی ساختار وب سایت  – Optimizing your website structure
  • بهبود سرعت صفحه وب سایت  – Improving your website page speed
  • بهینه سازی وب سایت خود برای تلفن همراه Optimizing your website for mobile
  • یافتن و رفع خطاهای خزش Finding and fixing crawl errors

 

سئو در صفحه On-Page SEO

سئو در صفحه با عناصر موجود در یک صفحه ارتباط دارد. مواردی مانند محتوا ، عناوین ، تصاویر ، فیلم ها باید بهینه شوند تا موتورهای جستجو بتوانند زمینه آنها را درک کنند.

سئو داخل صفحه

مهمترین عناصر سئو on-page SEO در صفحه عبارتند از:

  • بهینه سازی عنوان صفحه Page title optimization
  • بهینه سازی توصیف متا : Meta description optimization
  • بهینه سازی محتوا : Content optimization
  • استفاده مناسب از عناوین (برچسب H1 ، H2 و غیره)
  • پیوندهای داخلی و خارجی Internal and external links

 

سئو خارج از صفحه  Off-Page SEO:

آخرین فرآیند سئو خارج از صفحه نامیده می شود. برخلاف سئو فنی و درون صفحه ای ، سئو خارج از صفحه با فعالیت های خارج از مرز وب سایت ارتباط دارد. مواردی مانند گرفتن بک لینک از سایر وب سایت های مرتبط و تبلیغ وب سایت شما در اینترنت عواملی هستند که به موتورهای جستجو در روند رتبه بندی کمک می کنند.

 

4. آموزش SEO مناسب را انتخاب کنید
وقتی یادگیری سئو را شروع کردید ، به یک چیز پی خواهید برد: اطلاعات زیادی در مورد سئو در اینترنت وجود دارد و چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد ، و این در آخر یک آشفتگی ایجاد می کند.

اگر تصمیم بگیرید این کار را به تنهایی و بدون هیچ کمکی انجام دهید ، در آخر یک لیست بی پایان از مقالات برای خواندن و چیزهایی برای آزمایش خواهید داشت.

سالها طول کشید تا سئو SEO را از این طریق یاد بگیرم زیرا در سالهای گذشته  که من شروع به کار کردم ، هیچ دوره آموزشی یا راهنمای سئو وجود نداشت که بتوانید آنها را بخوانید و همه اطلاعات را در یک مکان داشته باشید.

امروزه اوضاع متفاوت است. افرادی که می خواهند سریع SEO را بیاموزند می توانند این کار را با گذراندن یک دوره معتبر و بدون نیاز به صرف ساعتهای طولانی در اینترنت و خواندن مقاله پس از مقاله انجام دهند.

 

5- در مورد تغییرات سئو اطلاعات داشته باشید

سئو یک رشته ثابت نیست. قوانین و الگوریتم های جستجوگرها همیشه تغییر می کنند. گوگل به تنهایی بیش از 250 تغییر در الگوریتم های رتبه بندی خود در سال ایجاد می کند. متخصصان خوب سئو باید در مورد این تغییرات بدانند و کمپین های سئو خود را متناسب با آن تنظیم کنند.

بهترین راه برای آگاهی از این کار ، پیگیری چند وب سایت خبری SEO است که اثبات شده است اطلاعات مربوط به تغییرات در حال انجام سئو را در صورت بروز و نه بعد از دیر شدن برای انجام کاری در مورد آن ارائه می دهند.

منابعی که می توانید استفاده کنید:

همه وب سایت های متخصص سئو را باید دنبال کنند. اخبار روزانه درباره هر آنچه در صنعت سئو اتفاق می افتد. برای من ، این وب سایت با ارزش ترین و مفیدترین اخبار سئو در صنعت ما است.

seroundtable :  – یکی از قدیمی ترین وب سایت ها در صنعت جستجوگرها. قبلاً متعلق به دنی سالیوان بود ، اکنون او برای گوگل کار می کند.

Google Blog :  اخیراً وبلاگی را برای به اشتراک گذاشتن اخبار مربوط به محصولات Google ایجاد کرده است. آنها گاهی اخبار مربوط به جستجوی Google را نیز به اشتراک می گذارند.

Google search blog :  وبلاگی توسط Google اختصاص داده شده به جستجو.

Google Webmasters Blog – وبلاگ رسمی وب مسترهای Google. برای دریافت اخبار جدیدترین تغییرات در جستجو دنبال کنید.

 

6. ابزارهای SEO مناسب را انتخاب کنید

حقیقت این است که شما نمی توانید به تنهایی SEO را انجام دهید. اطلاعات زیادی برای پردازش و تصمیم گیری وجود دارد و اگر سعی کنید همه کارها را به صورت دستی انجام دهید ، به جای کار روی وظایفی که می تواند نتایج بهتری برای شما به دست آورد ، وقت گرانبهای خود را صرف تحلیل اعداد می کنید.

همچنین درست است که هزینه ابزارهای SEO خوب است اما در بلند مدت بازده بسیار بیشتر از هزینه ماهیانه ای است که شما برای یک ابزار SEO خوب پرداخت خواهید کرد.

البته این مورد برای ما ایرانی ها سخت است و اکثر از ابزارهای رایگان استفاده می کنیم .

 

ابزارهای سئو SEO Tools که می توانید استفاده کنید:

Google Webmaster Tools (رایگان) – ابزارهای وب مستر Google شاید یکی از مفیدترین ابزارها برای سئو باشد. این برنامه رایگان است و می تواند اطلاعات زیادی در مورد وب سایت شما به شما ارائه دهد. راهنمای قبلی من را در مورد چگونگی استفاده از ابزارهای وب مسترها برای بهبود SEO خود بخوانید.

Google Analytics (رایگان) – یکی دیگر از ابزارهای رایگان Google. می توانید با استفاده از Google Analytics نکات زیادی را درباره ترافیک و نحوه پیمایش کاربران در وب سایت خود بیاموزید. گزارش های زیادی برای کاوش و بسیاری از معیارها برای تجزیه و تحلیل وجود دارد. این مقاله ، تجزیه و تحلیل گوگل برای مبتدیان ، مکانی عالی برای شروع است.

SEMRUSH (پرداخت شده) –  این برنامه رایگان نیست اما می توانید از آن برای سئو ، مبارزات PPC ، تجزیه و تحلیل رقبا ، تحقیقات کلمات کلیدی ، ایجاد لینک ، نظارت بر شبکه های اجتماعی و موارد دیگر استفاده کنید. این به طور مکرر با ویژگی های جدید به روز می شود و یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید برای SEO خود انجام دهید.

Ahrefs (پرداخت شده) – جایگزینی برای SEMRUSH. این یک اشتراک ماهانه دارد اما همچنین یکی از معتبرترین ابزارهای جستجوگرها در صنعت است. همراه با یک دوره آزمایشی 7 روزه رایگان ، بنابراین می توانید قبل از خرید آن را آزمایش کنید.

Google Keyword Planner (رایگان) – ابزار کلمات کلیدی Google یک ابزار تحقیق رایگان کلمات کلیدی است که توسط Google ارائه می شود. با استفاده از آن می توانید بفهمید که افراد در جعبه جستجوی Google چه عباراتی را تایپ می کنند.

7. سئو SEO را تمرین کنید ، فقط مطالعه و تئوری کافی نیست

سئو بیشتر عملی است. نتیجه مطالعه تئوری سئو SEO باید لیستی از اقداماتی باشد که می توانید برای وب سایت خود اعمال کنید و باعث بهبود قرار گرفتن در موتورهای جستجو شوید.

مشکل این است که هر وب سایت منحصر به فرد است و آنچه برای یک وب سایت کار می کند ممکن است بهترین راه حل برای دیگر وب سایت ها  نباشد. به همین دلیل است که باید در واقع سئو SEO را تمرین کرد و فقط تئوری کافی نیست .

خواندن مطالعات موردی در مورد اینکه دیگران چگونه با کمپین های سئو SEO موفق به موفقیت شده اند ، راهی عالی برای به دست آوردن ایده های جدید است که می توانید از آنها استفاده کنید و همچنین الهام بخشی است که باید برای تلاش مستمر داشته باشید تا زمانی که سئو را به درستی انجام دهید.

8. تخصص سئو SEO خود را نشان دهید

می گویند یکی از بهترین راه ها برای یادگیری چیزی این است که سعی کنید آن را برای افراد دیگر توضیح دهید. این در مورد سئو نیز صادق است.

وقتی شروع به نوشتن درباره سئو SEO کردم ، چیزهای زیادی یاد گرفتم و مهارتهای SEO خود را به طور قابل توجهی ارتقا دادم.

توصیه من این است که یک وب سایت یا یک وبلاگ SEO ایجاد کنید و تجربیات SEO خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

با گذشت زمان خواهید فهمید که به اشتراک گذاشتن دانش یک روش عالی برای یادگیری چیزهای جدید در مورد سئو SEO است و در عین حال به دیگران کمک می کنید ، که یک تجربه بسیار ارزشمند است.

9. صبور باشید Be Patient

هیچ راهی برای صحبت در مورد سئو و ذکر کلمه “صبر” وجود ندارد. سئو برای کار کردن زمان می برد و نباید خیلی زود عجله کنید و نتیجه بگیرید.

Age of pages ranking in Google Top 10 Results

سئو سریعترین راه برای افزایش بازدید وب سایت شما  نیست.

اگر نتایج فوری می خواهید ، مبارزات PPC تبلیغات کلیکی گوگل و یا راه های تبلیغاتی اینترنتی دیگر  را امتحان کنید.

سئو SEO عبارت است از ایجاد کسب و کاری  پایدار و طولانی مدت با ایجاد بنیادی محکم که به شما سالانه 24/7 ترافیک ارگانیک می دهد. سئو کاری اساسی است اما زمان بر . بنیادی است اما یک شب میسر نمی شود .

قبل از ایجاد هرگونه تغییر مرتبط با جستجوگرها در وب سایت خود ، باید قبل از تغییر ، رتبه بندی و بازدید خود را (برای یک دوره زمانی) یادداشت کنید و پس از تغییر آن را با مدت زمان مشابه (از نظر مدت زمان) مقایسه کنید.

قبل از تصمیم گیری بیشتر ، رتبه بندی و میزان بازدید خود را کنترل کرده و به آن زمان کافی اختصاص دهید.

10. راهنمای متخصصان SEO شناخته شده را دنبال کنید

نکته آخر اینکه در مسیر رسیدن به یک متخصص سئو ، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. مواقعی پیش می آید که ناامید ، ناامید و آماده تسلیم خواهید شد.

نگران نباشید ، این اتفاق طبیعی است. اگر داستان های افراد دیگر را بخوانید خواهید فهمید که هیچ یک از آنها به دلیل خوش شانس بودن به آنچه در حال حاضر هستند تبدیل نشدند. این نتیجه کار سخت و ساعتهای بی پایان تست و خواندن درباره SEO است.

لیست زیر شامل 5 کارشناس سئو است که قطعاً برای الهام گرفتن و درک چگونگی استفاده از سئو در مقیاس باید آنها را دنبال کنید. هر 5 نفر موفق به ایجاد چندین میلیون مشاغل شده اند و این کار را انجام داده اند زیرا آنها می دانند چگونه از SEO به درستی استفاده کنند.

داستان های آنها را بخوانید و مدتی را صرف تحلیل کارهای سئو  SEO  ممکن است دریابید که بعضی اوقات آنها کارهایی متفاوت از سئو SEO های “سنتی” انجام می دهند و این به این دلیل است که آنها اعتماد به نفس و مهارت لازم را دارند تا چیزهای جدید را امتحان کنند و بدون ترس از شکست ، سئو SEO را آزمایش کنند.

 

نیل پاتل Neil Patel : یکی از معتبرترین متخصصان سئو در صنعت. فقط وبلاگ او را نخوانید بلکه سعی کنید روشهای او و چگونگی استفاده از مقیاس SEO در مقیاس را تجزیه و تحلیل کنید.

Brain Dean : او متخصص در ایجاد لینک است. وبلاگ وی یک منبع عالی برای مطالعات موردی و تکنیک هایی است که می توانید برای گرفتن سریع نتایج استفاده کنید.

اریک انگ  :  سخنران ، بنیانگذار و مدیرعامل Stone Temple. سئو با سالها تجربه در صنعت.

Joost de Valk :  بنیانگذار و مدیرعامل Yoast ، محبوب ترین افزونه SEO.

رند فیشکین Rand Fishkin : – بنیانگذار MOZ ، مجری عالی و کارآفرین.

نتیجه
هرکسی که با وب سایت یا تجارت آنلاین ارتباطی داشته باشد باید یک متخصص سئو شود.

این لیست شامل مدیران بازاریابی ، توسعه دهندگان ، وب مسترها ، طراحان وب ، مدیران شبکه های اجتماعی ، کارشناسان PPC ، کارآفرینان انفرادی و صاحبان تجارت الکترونیکی است.

چرا؟

از آنجا که سئو سایت در کلیه کمپین های بازاریابی دیجیتال قرار دارد. اصول سئو نه تنها حداکثر مواجهه ممکن در موتورهای جستجو را تضمین می کند بلکه می تواند از راه های بیشتری به وب سایت کمک کند.

متخصص سئو SEO شدن کار ساده ای نیست اما کار غیر ممکنی  هم نیست. این فرایند شامل بسیاری از خواندن ، تمرین و آزمایش است.

اگر اکنون کار خود را شروع کرده اید ، بهترین راه این است که یک دوره خوب جستجوگرها را بگذرانید تا تمام اطلاعات را در یک مکان داشته باشید ، از ابزارهای مناسب SEO استفاده کنید و بالاتر از همه تمرینات SEO را شروع کنید. از اشتباهات خود بیاموزید و دوباره امتحان کنید.

موتورهای جستجو و سئو در اینجا حضور دارند تا برای سالهای آینده بمانند و این بهترین سرمایه گذاری است که می توانید برای تجارت و مهارتهای شخصی خود انجام دهید.

حتما این مقاله را بخوانید : سئو چیست ؟

 

دیدگاهتان را بنویسید