بک لینک چیست ؟

بک لینک پیوند ورودی از یک وب سایت خارجی به یک صفحه وب خاص است. به عنوان مثال ، اگر یک صفحه وب را منتشر کنید و 20 وب سایت دیگر به آن پیوند دارند ، صفحه وب شما دارای 20 بک لینک است. پیوندهای مربوط به صفحه از طریق وب سایت خودتان در کل لینک برگشت وجود ندارد.

بک لینک ارزشمند باعث افزایش اعتبار دامنه و همچنین رنک بالاتر در جستجو ها و سئو بهتر سایت می شود .

گرفتن بک لینگ از تکنیک های سئو خارج از صفحه می باشد .

توسعه دهندگان وب از بک لینک (یا “لینک”) به دو روش مختلف – ترافیک مستقیم و قرار دادن نتیجه جستجو بهره مند می شوند. از آنجا که پیوندهای بیشتری به یک صفحه وب خاص در سایتهای خارجی منتشر می شود ، امکان ایجاد ترافیک از وب سایتهای دیگر بیشتر است. این ترافیک مستقیم نامیده می شود. با افزایش بازدید مستقیم ، یک وب سایت می تواند به تدریج حضور خود را در وب رشد داده و از سایت های دیگر جریان پایدار بازدیدکننده ایجاد کند.

در حالی که بازدید مستقیم مفید است ، بیشتر وب سایت ها بیشترین بازدید خود را از طریق موتورهای جستجو ایجاد می کنند. از آنجا که موتورهای جستجو از بک لینک به عنوان بخشی مهم از الگوریتم های خود برای قرار دادن نتیجه جستجو استفاده می کنند ، لینک های خارجی برای رتبه بندی خوب جستجو مهم هستند.

بنابراین ، ایجاد بک لینک به روشی عادی برای بهینه سازی موتور جستجو یا سئو تبدیل شده است. هرچه تعداد لینکهای برگشتی یک صفحه وب بیشتر باشد ، احتمال رتبه بندی بالای صفحه در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط بیشتر است. اگر یک وب سایت صفحات زیادی دارد که دارای بک لینک هستند ، تعداد کلی پیوندهای ورودی ممکن است به افزایش رتبه بندی تمام صفحات وب سایت کمک کند. در حالی که بیشتر بک لینک ها به صفحه اصلی وب سایت اشاره دارند ، لینک های ورودی به سایر صفحات وب سایت نیز مفید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید