فاکتورهای سئو مربوط به دامنه

فاکتورهای سئو مربوط به دامنه ، عوامل تاثیر گذار بر سئو سایت هستند . هنگام انتخاب دامنه بهتر است به این نکات توجه نمائید .

قبل از توضیح در مورد فاکتورهای مهم در سئو مربوط به دامنه بد نیست در مورد دامنه توضیحاتی  داشته باشم .

فهرست مطالب

دامنه چیست ؟

دامنه همان آدرسی هست که شما با وارد کردن آن در مرورگرتان وارد یک سایت می شوید مثلا: www.web-bartar.com اجازه دهید دامنه را به زبان ساده تر توضیح دهیم تصور کنید شما قصد دارید یک کسب و کار راه اندازی کنید، برای اینکه کسب و کار شما درآمد مناسبی داشته باشد باید آن را در یک منطقه مناسب و یک آدرس سر راست که مشتری شما آن را به خاطر بسپارد راه اندازی کنید

 

آدرس کسب و کار در دنیای اینترنت

در دنیای اینترنت هم همین است شما وقتی تصمیم به راه اندازی سایت میکنید، قبل از هرچیزی باید یک آدرس سر راست، قابل حفظ و ۱۰۰ البته منحصر به فرد داشته باشید که وقتی مشتری یا یوزر شما آن را در مرور گرش تایپ میکند، سایت شما نمایش داده شود البته انتخاب نام دامنه یه کار کاملا تخصصی است.

نام دامنه چیست ؟

دامین، دومین اسم هایی هستند که در ایران بجای واژه (Domain) از آن استفاده میکنند اما این واژه در فرهنگ لغت فارسی “گسترده” ترجمه شده است ولی در دنیای وب قضیه فرق میکند . البته نام دامنه در واقعه یک ip است که توسط پروتکل DNS که کار اصلی آن تبدیل IP به اسم است به یک آدرس تبدیل شده است.

دامنه یا آدرس سایت
دامنه یا آدرس سایت

ip چیست ؟

همان طور که در ابتدای مقاله راجب آدرس کسب و کار صحبت کردیم و گفتیم که باید آدرس شما منحصر به فرد باشد، شما یک کد پستی اختصاصی هم دارید، که دنیای اینترنت به کد پستی IP میگویند که توسط پروتکل DNS به اسم تبدیل شده است مثلا اگر این ای پی را 172.217.18.142 در مرور گر وارد کنید گوگل نمایش داده میشود

اجزای دامنه

دامین به طور کلی از ۲ بخش اسم و پسوند تشکیل شده است که خروجی آن میشود آدرس سایت شما

نام دامنه:

نام منحصر به فرد و یکتا شما، با قابلیت به یاد سپاری، جذاب با قابلیت برند شدن و کلی ویژگی های دیگر

پسوند دامنه

پسوند های بسیار زیادی وجود دارند که هر کدام از آن ویژگی های خاص خود را دارند پسوند ها مثل .ir، .comو…

انواع پسوند دامنه

پسوند ها به دسته بندی های مختلفی تقسیم میشوند، اما همه آن ها ملزم به دریافت مجوز از شرکت ICANN می باشند، به پسوند هایی که مجوز رسمی دارند TLD یا (Top Level Domain) می گویند .

پسوند های عمومی

پسوند های شامل com. به معنی commercials که مناسب فعالیت تجاری می باشد، دامنه net. که به معنی network مناسب برای شبکه و در نهایت org. به معنی organization که مخصوص ارگان هاست اما نکته حائز اهمیت این است که محدودیت برای ثبت این دامین وجود ندارد و هر کسی میتواند این دامین ها را رجیستر کند

پسوند های اختصاصی

این دامنه همان طور که از نامشان مشخص است به طوری کاملا اختصاصی برای سازمان ها یا حتی افراد با فعالیت های مشخص در قوانین و چارچوب مشخص می باشد، از این نوع دامین میتوان به biz. اشاره کرد که مخفف Business برای کسب و کارهای تجارت الکترونیک با فعالیت خاص می باشد، مثال بعدی میتواند دامین محبوب pro. به معنی Professional که حتما نیاز به دریافت مجوز میباشد و برای افرادی در هر زمینه فعالیت به صورت حرفه ای میباشد

پسوند های دامنه ملی

شاید شما هم پسوند های کشوری را به صورت دو حرفی بشناسید دامنه هایی ماندد ir. که متعلق به وسط خودمان ایران بوده و دامنه هایی مانند tr. که مربوط به کشور ترکیه بوده است، اما شاید سوال برای شما پیش بیاید که برخی از دامنه ها هم هستند که دو حرفی هستند و مربوط به کسب و کار ها می باشد مانند tv. که مربوط به تلوزیون می باشد یا co. که مربوط به کمپانی ها می باشد! پس تکلیف این ها چیست ؟

 

 

دامنه ریشه Root domain

در حالی که اصطلاح “دامنه ریشه” در اصل در زمینه DNS (سرورهای نام دامنه) ایجاد شده است ، به طور معمول به ترکیب یک نام دامنه منحصر به فرد و یک دامنه سطح بالا (پسوندها) برای تشکیل یک آدرس وب سایت کامل اشاره دارد. ” دامنه ریشه وب سایت شما بالاترین صفحه در سلسله مراتب سایت شماست (احتمالاً صفحه اصلی شما). صفحات منفرد یا زیر دامنه ها می توانند در دامنه ریشه ساخته شوند ، اما هر نشانی اینترنتی صفحه باید از لحاظ فنی شامل دامنه ریشه یکسانی باشد تا بتواند بخشی از وب سایت شما باشد.

مثلا : web-bartar.com

تمام صفحات یک وب سایت تنها دامنه ریشه یکسانی دارند  و هیچ دو وب سایت مختلف نمی توانند دامنه ریشه یکسانی داشته باشند.

از آنجا که دامنه های ریشه به جای صفحات وب خاص ، کل وب سایت ها را نشان می دهد ، شمارش دامنه های ریشه ای به جای پیوند دادن URL ها (صفحات) می تواند روش دقیق تری برای قضاوت در مورد اندازه پروفایل پیوند ورودی سایت شما باشد (به طور کلی ، پیوند بیشتر دامنه های ریشه بهتر است) .

ساب دامنه subdomain

ساب دامین را بارها مشاهده کرده‌ اید اما ممکن است به آن دقت نکرده باشید. ساب دامین درواقع یک نوع دامنه است که از دامنه اصلی مشتق گرفته‌ شده است. برای مثال نام دامنه اصلی سایتی به نام web-bartar.com است. یک ساب دامین که می‌توانیم برای این دامنه تعریف کنیم به‌صورت زیر است:

seo.web-bartar.com

محدودیتی در تعداد تعریف ساب دامین وجود ندارد و ازنظر ساختاری هم می‌توانند هیچ شباهتی به هم نداشته باشند. ساب دامین درواقع یک دامنه مجزا تلقی می‌شود که فقط نامش از نام یک دامنه مشتق گرفته است. برای مثلاً بلاگفا که بیشترین ساب دامین ممکن را در ایران دارد یا اکثر شرکت‌هایی که هاست رایگان ارائه می‌دهند، یک ساب دامین را هم که مشتق شده از نام اصلی شرکت است را به شما پیشنهاد می‌دهند( بیشتر آن‌ها اجازه استفاده از دامنه اصلی را برای استفاده از هاست رایگان نمی‌دهند).

 

زیر دامنه ها سطح سوم سلسله مراتب دامنه هستند و قسمت هایی از یک دامنه سطح بالا بزرگتر هستند. آنها در مقابل دامنه ریشه اضافه می شوند و با یک دوره از نام دامنه جدا می شوند. به عنوان مثال ، “blog.example.com” و “english.example.com” هر دو زیر دامنه دامنه ریشه “example.com” هستند.

دامنه های فرعی تحت هر دامنه ریشه ای که یک مدیر وب کنترل می کند آزاد هستند. دو گزینه رایج زیر دامنه عبارتند از:

http://www.example.com (“www” is the subdomain)
http://example.com (has no subdomain)

اینها همچنین زیر دامنه هایی هستند که معمولاً منجر به خطاهای متعارف سازی می شوند.

چگونه دامنه مناسبی انتخاب کنیم

 

نام دامنه خود را به یاد ماندنی کنید

برای نام های دامنه ای تلاش کنید که کوتاه ، با یادآوری آسان ، تایپ آسان و گفتن آنها آسان باشد.

این مورد برای تبلیغات دهان به دهان بسیار ارزشمند است زیرا این بازدیدکنندگان باید مستقیماً از دامنه شما بازدید کنند ، اما برای پردازش روان نیز مهم است.

بنابراین ، از نام دامنه هایی که شامل اعداد یا سایر نویسه های غیر استاندارد هستند ، از هجی های غیرمعمول استفاده می کنند یا بیش از 15 حرف یا بیشتر هستند ، دوری کنید.

به دلیل اعتماد روزافزون موتور جستجو به قابلیت دسترسی و قابلیت استفاده به عنوان یک عامل رتبه بندی ، خواندن یک دامنه (یا URL) برای انسان آسان تر است ، برای موتورهای جستجو بهتر است.

پس دامنه باید کوتاه ، زیبا ، به یاد ماندنی باشد.

 

در صورت معقول بودن از کلمات کلیدی گسترده استفاده کنید

از کلمات کلیدی مرتبط با کارتان در نام دامنه استفاده کنید .

اصلی ترین کلمه کلیدی کارتان را انتخاب کنید .

سعی کنید کلمه کلید در اول نام دامنه باشد .

اگر می توانید یک کلمه کلیدی اضافه کنید که به شما کمک می کند تا مشخص شود که تجارت شما در حالی که نام دامنه شما را جذاب ، منحصر به فرد و مناسب با نام تجاری نگه دارد ، چه کاری انجام می دهد ، به دنبال آن باشید.

اما ، از نام دامنه هایی که ممکن است “غنی از کلمات کلیدی” یا “هدفمند کلمات کلیدی” تلقی شوند ، دوری کنید (مانند بهترین پان کیک ها )

اما دوباره قابل ذکر است: در حالی که این نوع نام دامنه ها بعنوان عامل رتبه بندی وزن داشتند ، گرایش آنها به ارتباط با محتوای کم کیفیت به معنای جستجوگرها (و موتورهای جستجو) است که اکنون ممکن است این نام های دامنه کلمات کلیدی را مشاهده کنند با سوگیری منفی.

علاوه بر این ، در سال های اخیر گوگل Google چندین تغییر ایجاد کرده است که اولویت بندی سایت ها را در دامنه های غنی از کلمات کلیدی انجام نمی دهد که در غیر این صورت کیفیت بالایی ندارند.

وجود یک کلمه کلیدی در دامنه شما هنوز هم می تواند مفید باشد ، اما همچنین می تواند منجر به بررسی دقیق تر و اثر احتمالی رتبه بندی منفی از موتورهای جستجو شود ، بنابراین با احتیاط قدم بردارید.

در صورت امکان از خط فاصله خودداری کنید

اگر نام دامنه شما دو کلمه است (مانند www.examplesite.com) ، ممکن است بخواهید کلمات را برای خواندن با یک خط جدا کنید: www.example-site.com.

اما ، به خاطر داشته باشید که استفاده از خط تیره نیز به شدت با رفتار هرزنامه ارتباط دارد و خوانایی و یادآوری نام دامنه را کاهش می دهد.

به طور کلی ، نباید بیش از یک خط تیره استفاده شود.

تجربه شخصی : گاهی ناچار هستیم از خط فاصله استفاده کنیم . یعنی گاهی بهترین گزینه گذاشتن خط فاصله بین کلمات نام دامنه است . اما توصیه می شود که در صورتی که امکان دارد از خط فاصله استفاده نکنید .

از عبارات طولانی برای نام دامنه استفاده نکنید .

تا می توانید نام دامنه را کوتاه و با معنی نگه دارید .

دامنه های طولانی برای آدرس دادن به دیگران کمی سخت است .

دامنه های کوتاه راحت تر به یادها می مانند .

به همین ترتیب ، پیشنهاد شده است که دامنه هایی که بیش از حد طولانی هستند ، در موتورهای جستجو رتبه خوبی ندارند. ممکن است در آنجا همبستگی وجود داشته باشد ، اما هیچ نشانه ای از پیوند علی وجود ندارد.

 

 

 

از دامنه های سطح بالا غیر TC (TLD) خودداری کنید

وقتی مدیر وب سایت نام دامنه ای را ثبت می کند ، اغلب به آنها این گزینه داده می شود که TLD های اضافی خریداری کنند. برای به حداکثر رساندن بازدید مستقیم به یک دامنه ، تعصب نسبت به خرید .com TLD را دنبال کنید. اگر TLD .com برای نام دامنه ای که می خواهید خریداری کنید در دسترس نیست ، رند توصیه می کند به سمت .net متمایل شوید. ، .co ، یا یک ccTLD شناخته شده به عنوان گزینه.

علاوه بر این ، توصیه نمی شود که مدیران وب آگاه از جستجوگرها ، TLD های با کیفیت پایین مانند .biz ، .info ، .ws ، .name ، و غیره را به عنوان وسیله ای برای افزایش بازدید خریداری کنند. از آنجا که معمولاً کمتر شناخته شده اند ، این TLD ها نسبت به دامنه هایی که بیشتر شناخته شده اند ، ترافیک کمتری دریافت می کنند و همچنین ممکن است بیشتر با رفتار هرزنامه مرتبط باشند.

زیر پوشه ها / زیرشاخه ها را به زیر دامنه ها ترجیح دهید

موتورهای جستجو معیارهای متفاوتی را برای دامنه ها نسبت به زیر دامنه ها نگهداری می کنند ، بنابراین حتی اگر گوگل خود گفته است که – از منظر رتبه بندی – محتوای موجود در زیر دامنه ها و زیر شاخه ها تقریباً برابر است ، اما هنوز هم توصیه می شود که مدیران سایت محتوای مناسب پیوند مانند وبلاگ ها را در زیر پوشه ها به جای زیر دامنه ها (یعنی www.example.com/blog/ به جای blog.example.com).

استثناهای قابل توجه در این مورد ، وب سایت های مخصوص زبان هستند. (به عنوان مثال ، en.example.com برای نسخه انگلیسی وب سایت).

 

انتقال دامنه ها

اگر یک مدیر وب سایت نیاز به انتقال دامنه ای به دامنه دیگر داشته باشد ، چندین فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر گرفته شود ، از جمله تنظیمات هدایت به صفحه به صفحه ، به طوری که زیر پوشه ها و صفحات محتوای عمیق به زیر پوشه های مربوطه و عمیق هدایت می شوند. صفحات محتوا در دامنه جدید. سئوکاران باید از هدایت همه صفحات از یک دامنه به صفحه اصلی دامنه دیگر خودداری کنند.

فاکتورهای سئو مربوط به دامنه

در مورد فاکتورهای سئو مربوط به دامنه ما در ادامه بعضی فاکتورهای ذکر شده در سایت های معتبر را فهرست می کنیم .

این فاکتورهای هیچ کدام قطعیت کامل ندارند و توسط گوگل تایید محکمی ندارد .

بهتر می دانیم که برای انتخاب دامنه شما به برندینگ و فاکتورهای انتخاب دامنه را مد نظر داشته باشید .

اگر می توانید دامنه اتان را به جای یکسال به مدت چند سال خرید و تمدید کنید .

برای سئو سایت بیشتر به محتوا ارزشمند ، کلمات کلیدی و سئو فنی سایت خود کار کنید .

 

1 . عمر دامنه:

در این ویدئو ، مت کاتس Matt Cutts از Google اظهار داشت:

“تفاوت دامنه ای با شش ماه قدمت نسبت به یک ساله واقعاً اصلاً زیاد نیست.”

متیو «مت» کاتس مهندس نرم‌افزار آمریکایی است. او پیشتر رئیس سابق بخش وب اسپم تیم گوگل بود .مت پس از ترک این تیم در حال حاضر در تیم کیفیت و مسائل بهینه‌سازی موتور جستجو گوگل فعالیت دارد.

به عبارت دیگر ، عمر دامنه یک فاکتور سئو سایت هست . اما آنقدر مهم نیست.

مطابق گفته وب سایت Moz

این تصور که سن دامنه (یعنی چه مدتی ثبت شده است) یک فاکتور مهم رتبه بندی SEO است ، افسانه ای است. هنگامی که مت کاتس از گوگل در مورد طول ثبت دامنه س askedال کرد ، “تا جایی که من می دانم ، هیچ موتور جستجو تأیید نکرده است که آنها از مدت زمان ثبت نام به عنوان عاملی برای امتیازدهی استفاده می کنند. اگر شرکتی این موضوع را به عنوان یک واقعیت عنوان کند ، نگران کننده باشد.

دلیل اصلی تمدید دامنه این است که دامنه اصلی شما باشد ، قصد داشته باشید آن را برای مدتی نگه دارید یا راحتی تجدید را ترجیح دهید تا دیگر نیازی به استرس در مورد انقضا دامنه خود نداشته باشید. آنچه برای گوگل مهم است (البته در درجات مختلف) مواردی مانند مدت زمانی است که سایت شما برای اولین بار خزیده یا از زمان ضبط اولین لینک ورودی می گذرد. حتی در این صورت ، مت کاتس اطمینان

 

2. کلمه کلیدی  در دامنه :

داشتن کلمه کلیدی در دامنه بدین منظور هست که آن کلید واژ در نام دامنه وجود داشته باشد مثلا برای ما کلمه سئو در نامه دامنه باشد . مانند دامنه mrseo.ir که کلمه seo در آن وجود دارد .

داشتن یک کلمه کلیدی در نام دامنه شما باعث افزایش سئو SEO در گذشته نمی شود. اما هنوز هم به عنوان یک سیگنال مربوطه است  می کند.

تجربه شخصی نشان می دهد که این فاکتور بی تاثیر نیست . اما اگر هم مهم باشد به اندازه یک فاکتور ارزش دارد . بهتر از آن برند سازی است مثلا بهتر دامنه برای جستجو google هست و در دامنه آن search وجود ندارد . بهترین فروشگاه اینترنتی amazon هست و کلمه store یا مشابه آن در نام دامنه وجود ندارد . بزرگترین سایت صفحات اجتماعی facebook هست و کلمه social داخل آن نیست .

فاکتورهای مهمتری هست که بیشتر باید به آنها توجه کرد .

 

3 .کلمه کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه:

دامنه ای که با کلمه کلیدی مورد نظر شروع می شود نسبت به سایتهایی که یا آن کلمه کلیدی را در دامنه خود ندارند (یا کلمه کلیدی را در وسط یا انتهای دامنه خود دارند) تفاوت دارد.

تجربه شخصی : دامنه هایی که کلمه کلیدی مورد داخل آن باشد را می توان یکی از فاکتورهای سئو در نظر گرفت. خیلی بهتر است کلمه کلیدی اولین کلمه باشد . ما توصیه برندینگ را داریم یعنی برای نام دامنه از برند خود استفاده کنید . البته اگر چند سایت دارید خوبی یکی را با کلمه کلیدی در نظر بگیرید .

 

4. تمدید چندین سال دامنه

هر  چقدر شما دامنه را برای مدت طولانی تری خرید کنید بهتر است . مثلا به جای یکسال ، 5 سال دامنه را تمدید و خرید کنید .

گوگل می گوید :

“دامنه های ارزشمند (قانونی) اغلب برای چندین سال پیش پرداخت می شوند ، در حالی که دامنه های دیگر  بندرت برای بیش از یک سال مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین ، تاریخ انقضا  دامنه در آینده می تواند به عنوان عاملی در پیش بینی قانونی و ارزشمند بودن دامنه مورد استفاده قرار گیرد. ”

 

5. کلمه کلیدی در زیر دامنه:

وب سایت معروف  Moz تایید  می کند که یک کلمه کلیدی که در زیر دامنه ظاهر می شود می تواند باعث افزایش رتبه شود.

5. کلمه کلیدی در زیر دامنه:
یکی از فاکتورهای سئو سایت وجود کلمه کلیدی در ساب دامنه آدرس وب سایت می باشد .

6. سابقه دامنه:

گاهی گوگل سابقۀ تاریخی سایت‌هایی که قبلاً مالک دیگری داشته را دوباره از نو تنظیم می‌کند. این امر موجب می‌شود لینک‌هایی که به دامنه ارجاع داده شده بود، از بین برود. در موارد خاص هم ممکن است جریمه و پنالتی گوگل از مالک قبلی به شخص جدید منتقل شود. قبل از خرید دامنه از وجود مشکلات اینچنینی مطمئن بشوید .

7. Emd یا دامنه یکسان با کلمه کلیدی

EMD یا Exact Match Domain (دامنه دقیقاً یکسان) به این معنی است که دامنۀ یک سایت دقیقاً همان کلمۀ کلیدی هدف باشد؛ مثلاً Seo.com

یکسان بودن نام دامنه با کلمه کلیدی به گوگل کمک می‌کند که بتواند حوزه کاری شما را تشخیص دهد. البته اگر سایت شما باکیفیت و حرفه‌ای باشد EMD یک امتیاز مثبت در نظر گرفته می‌شود؛ سایت‌های ضعیف زیاد، این مورد کمکشان نمی‌کند.

مت کاتز در سال 2012 در این‌باره گفت:

تغییراتی که در الگوریتم‌های گوگل اتفاق افتاده، سایت‌های بی‌کیفیتی که از دامنه کاملاً یکسان استفاده می‌کنند را کمتر در نتایج گوگل نمایش می‌دهند.

به تجربه ما دریافتیم که  دامنه ها یکسان کمک بسیار خوبی برای سئو سایت هستند . البته فاکتورهای دیگر تاثیر گذار هستند . البته امروز دیگر تهیه اینگونه دامنه هاس سخت شده است و بهتر است که ما روی محتوای سایت و به روز رسانی مطالب سایت بیشتر از این فاکتور دقت کنیم .

 

8. اطلاعات WHO IS دامنه

با ثبت هر دامنه ای ، اطلاعات ثبت کننده  به عنوان صاحب دامنه در سایت WhoIs ثبت می گردد. این اطلاعات را دیگران با WHO IS گرفتن می توانند ببینند ، البته این در صورتی است که آن اطلاعات خصوصی نشده باشد .  شما می‌توانید این اطلاعات را در حالت خصوصی (private) قرار دهید یا در حالت عمومی (public) باشد که همه بتوانند آن را ببینند؛ اما خصوصی کردن اطلاعات برای گوگل کمی غیرطبیعی به نظر می‌رسد و فکر می‌کند شما دارید چیزی را مخفی می‌کنید.

مت کاتس می گوید :

وقتی که دامنه آنها را چک کردم، همه آنها از ” سرویس حفاظت از حریم خصوصی “برخوردار بودند. این نسبتا غیر معمول است … داشتن دامنه شخصي و حفاظت شده،به صورت خودکار بد نیست، اما هنگامی که شما دارای یک کسب و کار عمومی هستید و این مورد را استفاده می کنید، نشان می دهد که شما می خواهید چیزی را از کسی پنهان نمایید.
 

تجربه شخصی : من توصیه می کنم اگر منعی ندارید و سیاست کاری شما را ملزم به خصوصی کردن اطلاعاتتان نمی کند . اطلاعات خود را به صورت عمومی در هویز نشر بدهید .

می توانید مقاله ما را در این زمینه مطالعه کنید :تاثیر اطلاعات WHO IS بر سئو سایت

 

WHO IS  دامنه  چیست؟

هر ساله هزاران سازمان ، کسب و کار و افراد موجودیت آنلاین خود را به صورت وب سایت ، پروفایل رسانه های اجتماعی و غیره ایجاد می کنند. برای ایجاد یک وب سایت ، اولین قدم ثبت دامنه شما است. هنگام ثبت دامنه ، هر فرد باید است منحصر به فرد خود را ارائه دهد و اطلاعات شخصی مانند نام ، ایمیل، شماره تماس  ، آدرس و غیره. این اطلاعات به عنوان اطلاعات داده WHOIS نامیده می شود. ثبت کننده شما از شما می خواهد که تمام اطلاعات شخصی مورد نیاز را تحت ICANN پر کنید.

می خواهید از دامنه خود WHOIS بگیرید ؟

می توانید روی یکی از لینک های زیر کلیک کنید .

https://www.whois.com

https://who.is

بعد از لود  و باز شدن سایت ، نام دامنه خود را در فیلد مشخص شده وارد کنید و کلید سرچ را کلیک کنید . اطلاعات داده WHOIS دامنه شما نمایش داده می شود .

 

9 . صاحب سایت مجازات شده

اگر Google شخص خاصی را به عنوان شخص ناخواسته شناسایی کند ، منطقی است که آنها سایر سایتهای متعلق به آن شخص را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

10. تاثیر دامنه سطح بالا کشوری در سئو

در مقابه پیش‌نیاز که به‌صورت کامل و مفصل به موضوع دامنه و انواع دامنه پرداختیم. دامنه‌های سطح بالا (TLD) را معرفی کردیم. یکی از انواع این این نوع دامنه، دامنه سطح بالا کشوری بود. دامنه‌هایی که مربوط به یک کشور خاص هستند و از نام آن‌ها در انتهای دامنه استفاده می‌شود.

اگر رتبه گوگل در یک کشور خاص برای شما اهمیت دارد، استفاده از دامنه‌هایی که مربوط به کشور خاص موردنظر شما هستند، می‌تواند در سئو و رتبه‌بندی سایت در گوگل به‌کمک شما بیاید.

برای مثال اگر در ایران قصد دارید روی کلمه کلیدی رتبه بهتری داشته باشید، می‌توانید از دامنه دات آی‌آر .ir استفاده کنید. استفاده از دامنه سطح بالا کشوری استفاده کنید و در نام دامنه کلمه‌ کلیدی‌تان را به‌کار ببرید، می‌توانید با ارائه محتوا کاربری و با کیفیت، رتبه خوبی در گوگل کسب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید