10 هدف SEO که باید هدف گذاری کنیم

گرچه تفکر در مورد استراتژی هایی که استفاده می کنید ، مراحلی که برای رسیدن به آنها  و همچنین محتوای مفید و جدید بسیار جالب است ، اما  اگر به دنبال اهداف مشخص SEO نباشید ، هیچ یک از اینها واقعاً مهم نیستند.
هر تاکتیکی که استفاده یا محتوای ایجاد می کنید  باید در راستای اهدف سئو سایت باشد و این اهداف را تامین کند .
اما درک اینکه کدام  اهداف SEO برای کسب و کار شما مناسب است می تواند دشوار باشد. در هر مرحله از این کار موارد زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفت.
با توجه به این موضوع ، ما لیستی از 10 هدف SEO را که می توانید برای کمک به شروع نیاز دارید را گردآوری کرده ایم.

1. افزایش ترافیک سایت به اندازه  X درصد از طریق موتورهای جستجو

Organic Search acquisition report in Google Analytics

ترافیک ارگانیک یکی از معیارهایی است که می تواند بیشترین موفقیت در سئو سایت را به شما بگوید. هنگامی که بازدید ارگانیک را به وب سایت خود افزایش می دهید ، نه تنها تعداد مشتریان بالقوه بیشتر می شوند،  بلکه به موتورهای جستجو نشان می دهد که محتوای شما با ارزش است. این به نوبه خود ، توانایی رتبه بندی شما را افزایش می دهد.
پس افزایش ترافیک هم باعث افزایش مشتری و هم باعث بهتر شدن رتبه سایت شما در نتایج جستجو خواهد شد .
میزات رشد و افزایش ترافیک ارگانیک عدد ثابتی نمی تواند باشد . میزان رشد بنابر هر صنعت و جایگاه فعلی می تواند متفاوت باشد
اهداف  شما متفاوت از اهداف ما یا سایر خوانندگان خواهد بود.
برای تعیین درصد مناسب برای شرکت خود ، نگاهی به رشد ارگانیک سال گذشته بیندازید:
با استفاده از این داده ها ، می توانید هدفی را تعیین کنید که قابل دستیابی باشد اما همچنان به اندازه کافی جالب هم  باشد و بتواند نتایج قابل قبولی داشته باشد.
در اینجا یک مثال آورده شده است:
بگذارید بگوییم شما سایت خود را در طول سال گذشته راه اندازی کرده اید و تقریباً 7٪ در ماه ترافیک ارگانیک داشته اید. مطمئناً ، بعضی از ماه ها بهتر از ماه های دیگر بودند ، اما شما هرگز به 10٪ نرسیدید. یک هدف منطقی برای رشد ترافیک در سال جدید 10-20٪ خواهد بود. این به اندازه کافی مناسب  است و می تواند هدف واقعی هم باشد.
نرخ رشد قبلی تنها چیزی نیست که باید هنگام تعیین اهداف رشد ترافیک آلی به آن توجه کنید. مهم است که به اندازه مخاطبان و رقابت خود نیز توجه کنید. اگر قبلاً با ابتکارات فعلی نسبت قابل توجهی از مخاطبان خود را جذب کرده اید ، پس حفظ یک ترافیک آلی ثابت 5-10٪ هدف خوبی خواهد بود.

در هر صورت ، افزایش ترافیک ارگانیک شما مهمترین هدف SEO است که می توانید برای سال جدید تعیین کنید. این می تواند چراغ راهنمای شما برای بقیه اهداف تان باشد.

2 . بهبود رتبه شما در نتایج جستجو

یکی از اهداف سئو شما باید متمرکز بر افزایش رتبه و رنک شما در موتورهای جستجو مانند گوگل باشد . مطمئن باشید با آمدن به صفحه اول گوگل بالاترین نتایج را از سئو خود می توانید دریافت کنید . اما نفر 1 تا 3 بالاترین نرخ کلیک را به خود اختصاص می دهند . پس هدف نهایی خود را رتبه 1 تا 3 گوگل قرار دهید.

 

3. بهبود و افزایش بک لینک Backlink

به دست آوردن لینک با کیفیت بالا به وب سایت شما به تقویت دامنه و همچنین پتانسیل رتبه بندی کلی شما کمک می کند. هنگامی که این هدف SEO را تعیین می کنید ، نه تنها به تعداد پیوندهایی که می خواهید بدست آورید بلکه از طریق وب سایتهایی که می خواهید آنها را نیز بدست آورید ، فکر کنید.

فقط بخاطر داشته باشید که ساخت بک لینک کاملاً با کیفیت هدف می باشد . گاهی لینک های نامناسب حتی تاثیر منفی دارند و باید آنها را حذف یا کمتر کرد .

4. اعتبار دامنه Authority خود را تقویت کنید

افزایش Authority اتوریتی  دامنه شما می تواند تأثیر بسزایی در پتانسیل رتبه بندی شما داشته باشد. هرچه موتورهای جستجوی معتبر سایت شما را ببینند ، اولویت بیشتری در SERP خواهید داشت..

مولفه اصلی اعتبار دامنه Authority  ارتباط مستقیمی با کیفیت محتوای سایت شما دارد. اصولاً هرچه بازدیدکنندگان محتوای شما را بیشتر بخوانند ، به اشتراک بگذارند و با آن ارتباط برقرار کنند ، شانس شما برای افزایش امتیاز بیشتر است. برای اینکه واقعاً تأثیرگذار باشید ، ببینید چه محتوایی در حال حاضر باارزش ترین بازدید را دارد. سپس ، چرا فکر می کنید کار می کند ، تجزیه و تحلیل کنید و این آموخته ها را در استراتژی ایجاد محتوا به کار ببرید.

موتورهای جستجو همچنین کیفیت سایت شما را بر اساس پیوندهایی که دارید اندازه گیری می کنند ، بنابراین افزایش اعتبار دامنه شما یک هدف عالی برای استفاده همزمان با بهبود مشخصات بک لینک شما است. هنگامی که شروع به فکر کردن در مورد استراتژی های افزایش نمره خود می کنید ، به یاد داشته باشید که حذف هر بک لینک با اعتبار کم دامنه شما را نیز تقویت می کند.

این یکی از آن اهداف است که تعدادی از جنبه های مختلف استراتژی SEO شما را گرد هم آورده است ، بنابر این تلاش برای ایجاد تأثیر مثبت بر اهداف دیگر به پیشبرد این هدف کمک می کند.

 

5. سرعت صفحه را به حداکثر برسانید

هنگامی که سرعت صفحه خود را افزایش می دهید ، می تواند تأثیر گسترده ای بر پتانسیل رتبه بندی و تجربه کاربری وب سایت شما داشته باشد.

بهترین راه برای تعیین مواردی که برای افزایش سرعت صفحه شما لازم است ، استفاده از ابزارهایی مانند PageSpeed ​​Insights توسط Google است. این سرویس وب سایت شما را بررسی می کند و پیشنهادات عملی را ارائه می دهد که می توانید به تیم های طراحی و توسعه خود ارائه دهید. با کار با تیم خود می توانید تغییراتی را که با کمترین کار بیشترین تأثیر را دارند در اولویت قرار دهید.
به خاطر داشته باشید که بسته به آنچه در سایت شما باید به روز شود ، تلاش برای افزایش سرعت صفحه می تواند شامل تغییر ساختار قابل توجهی در محتوای شما باشد. انجام این کار در قابلیت استفاده و به روزرسانی وب سایت شما تأثیر خواهد گذاشت ، بنابراین هرگونه هدف سئو در رابطه با این موضوع باید عامل اصلی “زمان کار” مورد نیاز برای تکمیل به روزرسانی ها باشد.

6- صفحات ایجاد کننده ترافیک را متنوع کنید

یک مشکل مشترک برای بسیاری از شرکت ها وجود دارد: آنها یک محتوا عالی یا یک صفحه فرود واقعا موفق ایجاد می کنند که با بالغ شدن ، درصد قابل توجهی از ترافیک ارگانیک سایت را به ارمغان می آورد. این نه تنها به طور بالقوه نتایج هدف شماره 1 را ناکام می کند ، بلکه توانایی شما را برای جلب مخاطبان گسترده تر را  به شدت کاهش می دهد.

برای قرار دادن نکته دقیق تر ، هرچه صفحات بیشتری در وب سایت شما وجود داشته باشد  ، پتانسیل بیشتری برای ایجاد leads واجد شرایط دارید. تفاوت های صفحه فرود و مقاله وبلاگ را در نظر بگیرید. یکی در تبدیل سرنخ های خاص به کاربران یا ثبت نام در خبرنامه شما هدفمند است و دیگری در جذب خوانندگان علاقه مند برای یک کلمه کلیدی خاص است.

همانطور که برای این هدف سئو SEO برنامه ریزی  می کنید ، در نظر بگیرید که برای انواع مختلف صفحات می خواهید رتبه بندی کنید. باید ترکیبی خوب از صفحات فرود ، مقالات وبلاگ و صفحات سطح بالا در سایت شما وجود داشته باشد. نه تنها تنوع بخشیدن به صفحات ایجاد کننده ترافیک باعث ایجاد ترافیک با کیفیت تر می شود ، بلکه افزایش صفحات اضافی همچنین می تواند یاعث اعتبار بیشتر از طرف موتورهای جستجو برای سایت شما بشود .

منبع : https://www.spyfu.com/blog/seo-goals-to-target-this-year/

دیدگاهتان را بنویسید