سئو وب سایت

هر کسی که برای مجموعه خود طراحی سایت می کند ، بلافاصله در خواست سئو وب سایت و حضور در گوگل را دارد . اما چطور می توان در این رقابت شدید که مابین این همه سایت می باشد رنک بالاتری داشت . اگر شما سئو وب سایت خوبی نداشته باشید ، سایت بدون بازدید کننده اصلا به چه دردی می خورد . سئو وب سایت از هر چیز دیگر در دنیای کسب و کارهای اینترنتی مهمتر است .

سئو چیست؟

SEO مخفف search engine optimization به معنای  “بهینه سازی برای موتور جستجو” است. این روش افزایش کیفیت و کمیت ترافیک وب سایت است . سئو سایت می تواند رنک و موقعیت سایت شما را در جستجوهای موتورهای جستجوگر مانند گوگل ارتقاء می دهد .
یکی از ارکان سئو کاربران می باشند . کاربران که از طریق موتورهای جستجوگر شما را پیدا می کنند ، بازدیدکنندگان هدفمند هستند . بدین معنی که با جستجوی کلمه ای که مربوط به شما ، محصولات و خدمات یا برند شماست وارد سایت شما می شوند .
علی رغم اختصار ، سئو کلمه ای است که می تواند تجارت شما را ارتقاء بدهد . سئو می تواند باعث افزایش بازدید کننده ، مشتری و درآمد شما شود .
به همان اندازه که در مورد موتورهای جستجو و خزنده های مطح هستند . سئو بیشتر در مورد مربوط به افراد است. این در مورد درک آنچه افراد به صورت آنلاین جستجو می کنند است . افراد از کلمات برای جستجو استفاده می کنند و شما باید محتوای مناسبی برای آنها داشته باشید . پس افراد ، کلمات کلیدی ، موتور جستجو ، رقبا ، سایت و محتوای سایت شما تمامی در سئو مطرح هستند .
برای  بالا بردن رنک خود به کاربران ، کلمات کلیدی ، رقبا و سایت خود توجه کنید .
اگر دانستن هدف مخاطبان شما یک طرف سکه سئو  SEO است ، طرف دیگر خزنده های موتورهای جستجو  است . خزنده ها باید محتوای سایت شما را به راحتی پیدا کنند و آن را  درک کنند .

هفت جزء مهم در سئو وب سایت

خزنده ها Crawl  : دسترسی خزنده های موتور های جستجو به سایت و محتوای آن تا موتوهای جستجو سایت شما را بشناسند .
محتوا : محتوای جذاب که به پرسش جستجوگر پاسخ می دهد.
کلمات کلید : برای ارتباط بین مطالب شما ، موتور جستجو و بازدید کنند . کلید واژه برای جذب جستجوگران و موتورهای جستجو.
وب سایت : تجربه کاربری عالی از جمله سرعت بارگذاری سریع و UX جذاب
اشتراک گذاشتن مطالب : محتوای شایسته اشتراک که پیوندها ، نقل قول ها و تقویت ها را کسب می کند
CTR بالاتر : آنچه در فهرست جستجو نمایش داده می شود : عنوان ، توضیحات و لینک صفحه سایت که چقدر می تواند جذاب باشد (Title, URL, description )
Snippet/schema markup : آنچه به بهتر شدن محتوا و نوع آن کمک می کند .

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند .

اما به صورت خلاصه می توان گفت موتورهای جستجو دستگاه پاسخگویی هستند. آنها برای تبلیغات سایت ها نیستند و وظیفه اصلیشان ارائه بهترین فهرست در پاسخ به کلمه جستجو شده است  .

آنها میلیاردها قطعه محتوا را پیمایش، جمع آوری، پالایش و هزاران عامل را ارزیابی می کنند تا مشخص کنند کدام محتوا بهترین پاسخ است .

موتورهای جستجو همه این کارها را با کشف و فهرست بندی تمام محتوای موجود در اینترنت (صفحات وب ، PDF ، تصاویر ، فیلم ها و غیره) از طریق فرایندی به نام “خزیدن و نمایه سازی یا ایندکس کردن ” انجام می دهند . سپس آن را براساس میزان مطابقت آن با پرس و جو در فرایندی که از آن با عنوان “رتبه بندی” یاد می کنیم. ما در فصل 2 به جزئیات بیشتر خزیدن ، نمایه سازی و رتبه بندی خواهیم پرداخت.

ما در این مورد در ادامه مطالب بیشتر توضیح می دهیم

کدام نتایج جستجو “ارگانیک” هستند؟

نتایج جستجوی ارگانیک فهرستی در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) است که به دلیل بهینه سازی موتور جستجو (SEO) می باشد .

تلاش برای پیروی از بهترین روشهای سئو ، که بعضاً سئو SEO کلاه سفید یا سئو ارگانیک نامیده می شود ، برای ارتقا موقعیت وب سایت در فهرست جستجو بدون استفاده از تبلیغات گوگل است . از اقدامات  مانند پر کردن کلمات کلیدی در وب سایت ، گاهی اوقات به عنوان سئو کلاه سیاه یاد می شود.

موقعیت پیوند در صفحه نتایج جستجو مهم است. بسته به اصطلاح جستجو ، نتایج جستجوی ارگانیک اغلب فقط قسمت کوچکی از صفحه را تشکیل می دهند. از آنجا که تبلیغات در بالای صفحه نتایج هستند .

 

روش های افزایش ترافیک وب سایت

سئو و بهینه سازی سایت امری زمان بر می باشد . و تنها راه افزایش بازدید نیست . گاهی استفاده از این روشها می تواند بازدهی و بازخورد  مناسبی  داشته باشد . به غیر سئو و بهینه سازی سایت روش های موثر دیگری را می توان برشمارد که باعث افزایش ترافیک سایت می شود . برای آنکه خیلی از بحث خود دور نشویم ما تنها برخی از آنها را ذکر می کنیم .

تبلیغات

تبلیغات در اینترنت روشی برای جذب و افزایش ترافیک  سایت می باشد که نتیجه آن سریع حاصل می شود . در تبلیغات باید استراتژی های را متناسب با اهداف خود تنظیم کرد . آیا فقط بازدید بیشتری هدف است  یا به دنبال تبلیغات هدفمندتر  هستیم . هر کانال تبلیغات مزایا و معایب خود را دارد .

اگر امیدوارید که بازدید بیشتر از سایت شما منجر به فروش بیشتر شود ، باید کلمات کلیدی با هدف تجاری بالا را به عنوان بخشی از استراتژی های تبلیغات خود قرار دهید. بله ، رقابت برای این عبارات جستجو می تواند گران باشد ، اما بیشتر مواقع  ارزشمند بوده و بازدهی خوبی دارند .

شبکه های اجتماعی

کافی نیست که محتوای عالی تولید کنید و امیدوار باشید که مردم آن را پیدا کنند ، شما باید فعال باشید. یکی از بهترین راه ها برای افزایش بازدید به وب سایت شما استفاده شبکه و رسانه های  اجتماعی برای تبلیغ محتوای خود است. توییتر برای پیوندهای کوتاه ، سریع و وسوسه انگیز ایده آل است . اگر شما یک شرکت تولید کننده محصولات B2C هستید ، ممکن است جذابیت زیادی در سایت های اجتماعی پرتحرک مانند Pinterest و Instagram پیدا کنید.

ایمیل مارکتینگ

از بازاریابی ایمیلی غافل نشوید.
بسیاری از مشاغل بر روی جذب مشتری جدید از طریق بازاریابی محتوا متمرکز شده اند . بازاریابی از طریق ایمیل می تواند ابزاری قدرتمند باشد و حتی یک انفجار ایمیل با موفقیت متوسط می تواند منجر به افزایش قابل توجهی در ترافیک شود. فقط مراقب باشید که در مورد هر به روزرسانی در کسب و کار خود ، افراد را با ایمیل های بی امان بمباران نکنید.  به ویژه از افرادی که قبلاً از محصولات یا خدمات شما لذت می برند. یک یادآوری ایمیل دوستانه درباره یک سرویس یا محصول جدید نیز می تواند به شما در افزایش بازدید کمک کند.

 

بلاگینگ و یا ارسال پست های مهمان

وبلاگ نویسی مهمان یک تاکتیک است که شما برای وبلاگ های دیگر می نویسید. در عوض ، سردبیر / صاحب سایت معمولاً به شما اجازه می دهد تا به سایت خود پیوند دهید.

این مزایا شامل موارد زیر است:

ترافیک مراجعه بیشتر
بک لینک های بیشتر (که با رتبه بندی ارتباط دارند) ؛
افزایش آگاهی از برند

البته علاوه بر ارسال پست های مهمان شما می توانید مطالب خود را در وبلاگ های معروف به همراه لینک و پیوند به سایت خود داشته باشید .این نیز می تواند باعث افزایش ترافیک سایت بشود . مثلا ما همیشه وبلاگ نویسی در سایت ویرگول را توصیه می کنیم .

لینک وب سایت ویرگول : https://virgool.io

 

دیدگاهتان را بنویسید