مزایای وردپرس

نصب آسان

پس از تهیه ی هاست مناسب با سایت خود، شما می‌توانید آخرین نسخه ی وردپرس را از سایت اصلی وردپرس یا سایت های دیگری که نسخه ی اصلی آن را ارائه می دهند به صورت رایگان دانلود و نصب کنید و کار خود را برای مدیریت سایت آغاز کنید.

داشتن افزونه‌های فراوان

هزاران افزونه در مخزن وردپرس وجود دارد که شما به راحتی می توانید با استفاده از آنها ویژگی‌ها و کارکردهای جدیدی به سایت خود اضافه یا بعضی از قابلیت های آن را ارتقا دهید. برای آشنایی بیشتر شما با افزونه‌ها برخی از قابلیت های آن ها را بیان می کنیم:

برای مثال شما می‌توانید با افزونه‌ها گالری تصاویر حرفه‌ای بسازید و یا با افزونه ی Envira Gallery یک سایت عکاسی ایجاد کنید. یکی دیگر از افزونه‌های مهم وردپرس ووکامرس است که به راحتی می‌توان با آن یک فروشگاه اینترنتی ساخت.

شما برای فروش محصولات فیزیکی و دانلودی خود می‌توانید از این افزونه استفاده کنید. بیشتر مدیران سایت‌ها نیاز به گرفتن اطلاعات از کاربران خود دارند، وردپرس افزونه‌های فراوانی برای ساخت فرم‌های کارآمد و متنوع دارد. شما حتما به یک افزونه برای پشتیبان‌گیری از سایت خود نیاز دارید و می‌توانید با توجه به نیازتان یکی از افزونه‌های پشتیبان‌گیری را نصب کنید و هزاران افزونه دیگر که شما می‌توانید از آن‌ها در سایت خود استفاده کنید.

 

داشتن قالب‌های فراوان

پوسته یا قالب وردپرس که همان نمای ظاهری سایت شما می‌باشد و می‌توانید با استفاده از قالب های فراوانی که در سایت های مختلف برای ایجاد سایت هایی با قالب های زیبا و متنوع وجود دارد ظاهر سایت خود را انتخاب کنید و هر وقت دوست داشتید قالب خود را تغییر دهید و آن را به روز کنید.

قابلیت توسعه دادن امکانات سایت

همان‌گونه که قبلا اشاره کردیم وردپرس یک نرم افزار متن‌باز است و این یعنی اگر شما دانش برنامه‌نویسی داشته باشید می‌توانید به هسته سایت خود بروید و آن را با سلیقه ی خود و بنا به نیازتان توسعه دهید و به راحتی آن را شخصی سازی کنید.

مدیریت آسان

وردپرس دارای یک رابط کاربری بسیار ساده و کاربردی است که شما با هر سطحی از دانش طراحی سایت که باشید می توانید در قسمت پیشخوان وردپرس و با استفاده از منوهای آن به راحتی سایت خود را مدیریت کنید و دیگر نگران کدنویسی برای مدیریت سایت خود نباشید. از دیگر قابلیت‌های خوب وردپرس برای مدیریت بهتر این است که علاوه بر کامپیوتر شما می‌توانید از طریق گوشی همراه سایت خود را در هر مکانی مدیریت کنید.

 

استفاده از وردپرس شبکه (چند سایتی)

بعضی از فعالیت ها به دلیل گستردگی به چندین سایت نیاز دارند. وردپرس امکانی را فراهم کرده که شما می‌توانید در یک پنل کاربری هر تعداد سایت که نیاز دارید در زیر دامنه نصب و مدیریت کنید تمام امکاناتی که بر روی یک سایت قرار دارد مثل افزونه‌ها و قالب‌ها روی وردپرس شبکه نیز به صورت مجزا وجود دارد.

در این ویژگی هر سایت می تواند ادمین مخصوص به خودش را برای مدیریت داشته باشد و برای سازمان‌ها و مراکزی که خدمات گوناگونی ارائه می‌دهند و برای هر یک نیاز به یک سایت مجزا می‌باشند و حتی برای افراد یک خانواده مفید باشد. از دیگر مزایای این امکان می توان به، به روز رسانی ساده تر و نصب افزونه‌ها اشاره کرد که با یک بار انجام دادن آنها تغییرات در کل سایت ها اعمال می شود.

به روز رسانی منظم افزونه‌ها

سایت‌های وردپرس استفاده زیادی از افزونه‌ها دارند و با نصب افزونه ها، امکانات جدیدی به سایت خود اضافه می کنند. اما نباید فراموش کنند که به روز رسانی آن ها بسیار مهم است و در صورت جدی نگرفتن آن امنیت سایت‌تان به خطر می‌افتد و ممکن است با خطاهای احتمالی مواجه شوید. اما نگران نباشید شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به صفحه ی افزونه‌ها از جدیدترین نسخه های آن ها مطلع شوید و با به روز رسانی منظم و به موقع آن ها علاوه بر تضمین امنیت سایت خود، باعث سازگاری آن‌ها در هسته وردپرس با قالب آن شوید.

وجود دسترسی‌های مختلف برای کاربران و نویسندگان

اگر سایت شما دارای فرم عضویت می باشد می‌توانید هنگام ثبت نام اعضا سطح دسترسی را مشخص کنید و همچنین می‌توان بعد از ثبت نام در پیشخوان وردپرس و از منوی کاربران سطح دسترسی آنها را تغییر داد. پنج نوع سطح دسترسی برای کاربران وجود دارد که عبارتند از مشترک، مشارکت کننده، نویسنده، ویرایشگر و مدیر کل که شما با توجه به سطح کاربر دسترسی آن را مشخص می کنید.

ایجاد سایت دو یا چند زبانه

امروزه داشتن یک سایت چند زبانه برای بعضی از کاربران بسیار اهمیت دارد و می‌خواهند اطلاعات سایت خود را به زبان‌های مختلف و برای بازدید مخاطبان در هر کجای دنیا قرار دهند و علاوه بر افزایش بازدید سایت خود می‌توانند محصولاتشان را به دنیا معرفی کنند. وردپرس برای پاسخگویی به این نیاز کاربران چندین افزونه دارد که می‌توانید با توجه به ویژگی های مورد نظرتان آن‌ها را نصب و استفاده کنید.

وردپرس دارای ویژگی ها و مزایای زیادی است که ما سعی کردیم مهم‌ترین آن‌ها را در مقاله ” وردپرس چیست و چه کاربردی دارد؟ “برای شما بیان کنیم و شما پاسخ این پرسش که چرا باید با وردپرس سایت بسازیم را دریافت کنید اما همانطور که می‌دانید هر سیستم مدیریت محتوا دارای معایبی نیز هست که در ادامه به آنها می پردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید