خط فاصله در نام دامنه

خط فاصله در نام دامنه : آیا از خط فاصله در نام دامنه استفاده کنیم . معمولا توصیه می کنند که حتی المقدور از خط فاصله یا دش در نام دامنه و آدرس سایت استفاده نکنیم.

آیا باید در نام دامنه خود خط تیره بگذارم؟

در زبان نوشتاری عادی و روزمره ، روشهای زیادی برای تفکیک کلمات وجود دارد. اما همچنین انواع علائم علامت گذاری: ویرگول ، خط تیره ، زیر خط ، ستاره ، اسپیس ، نقطه و موارد دیگر. اما در یک نام دامنه ، شما واقعاً فقط یک گزینه دارید: و آن هم دش یا خط فاصله یا خط تیره است

خط ترافیکی ، که معمولاً به عنوان خط تیره شناخته می شود (اگرچه از نظر تایپی از نظر صحیح صحیح نیست) ، تنها کاراکتر فاصله ای است که در یک نام دامنه مجاز است. این گزینه را به تنها گزینه برای مواردی تبدیل می کند که می خواهید نام دامنه ای را با دو کلمه در آن ثبت کنید و نمی خواهید — یا نمی توانید — آنها بدون  هیچ فاصله ای بین آنها وجود نداشته باشد.

اما آیا باید یک نام دامنه با یک خط تیره در آن ثبت کنید؟

استفاده از خط تیر یا خط فاصله در نام و آدرس دامنه

عقل سلیم اینترنتی حکم می کند که هرگز نباید از یک خط تیره در نام دامنه استفاده کنید.

به هیچ وجه بیش از یک خط فاصله در نام دامنه استفاده نکنید .

اما گاهی ممکن است مجبور به این کار بشوید . در اینصوت هم باید نکاتی را حتما بدانید و بعد انتخاب کنید .

برخی از استدلال های موجود در این مورد بیش از دیگران منطقی است. به همین دلیل است که مردم می گویند از آنها استفاده نکنید.

 

1. برقراری ارتباط سخت است

می دانید من تجربه کرده ام وقتی شما پشت تلفن می خواهید آدرس سایت را به دیگری انتقال بدهید .

اگر دامنه خوب نداشته باشید هم شما هم پشت خط تلفن کلاف می شوید . آن موقع است که آرزو می کنید کاش اصول صحیح انتخاب دامنه را در نظر گرفته بودید .

دامنه کوتاه ، ساده با معنی یک موهبت است .

یک قانون خوب برای ثبت نام دامنه این است که آنها باید کوتاه ، معنی دار ، به یاد ماندنی ، توصیفی و منحصر به فرد باشند.

یک روش برای اطمینان از اینکه دامنه شما از این معیارها برخوردار است ، استفاده از چیزی به نام “آزمایش رادیویی” است. اساساً ، اگر نام دامنه شما از طریق رادیو به راحتی قابل گفتن باشد و کسی که به آن گوش می دهد به خاطر سپرده شود ، آن را امتحان رادیو می گذارد و این نشانه خوبی است که این معیارها را برآورده می کند.

اساساً ، آزمایش رادیویی یادآوری این است که در تلفن ، در جلسات ، ارائه سخنرانی ها ، در یک تماس بزرگنمایی ، شما نام دامنه خود را به صورت کلامی برقرار می کنید ، از جمله املاهای عجیب ، اعداد ، و نمادهای غیرکلامی مانند خط ، می توانند هنگام ارائه نام دامنه خود به افراد ، شما را سرگرم کنند و به خاطر سپردن آن برای افراد دشوار شود.

 

اسپم به نظر می رسد

نام دامنه هایی که چندین کلمه را با استفاده از خط تیره ترکیب می کنند ، هرچند شایسته آن نیستند ، به نظر اسپم می آیند  و بسیاری از افراد از آن  چشم پوشی می کنند.

این می تواند با اولین تعامل شما با بازدیدکنندگان بالقوه سایت از نظر اعتماد ، شما را روی پای خود قرار دهد و حتی ممکن است در برخی از زمینه ها غیرحرفه ای یا سخت گیر باشد ، البته ارزش های زیبایی شناختی است.

سئو سایت

در واقع این یک افسانه رایج است که خط فاصله در نام دامنه به سئو SEO شما آسیب می رساند.

در حالی که موتورهای جستجو مانند Google تمایل دارند الگوریتم های دقیق خود را مخفی نگه دارند.

با این وجود  می توان بر اساس اظهارات گذشته کارمندان Google که خط فاصله در نام دامنه ها تاثیری در رتبه بندی آنها ندارد

(البته این گفته کمی قدیمی است ) از زمان انتشار این روند خاصی وجود نداشته است که نشان دهد Google سیاست خود را تغییر داده است).

به همین ترتیب ، پیشنهاد شده است که دامنه هایی که بیش از حد طولانی هستند ، در موتورهای جستجو رتبه خوبی ندارند.

آنچه گفته شد تجربه شخصی ما را تایید نمی کند . تجربه شخصی بنده تاکید می کند تا می توانید از خط فاصله در نام دامنه استفاده نکنید . فقط در صورتیکه مجبور شدید این کار را بکنید . ما بارها به مشتریمان دامنه ای را با خط فاصله پیشنهاد داده ایم اما آنها آنرا رد کرده اند . نشان می دهد یک جبه گیری روانی برای استفاده از خط فاصله در نام دامنه وجود دارد .

اما اگر مجبور شدید و از خط فاصله در نام دامنه استفاده کردید باز هم می توانید سئو خوبی داشته باشد و در رنک های بالای سایت باشید .

فاکتورهای بسیار مهمی است که آنها تاثیر بیشتری بر سئو سایت دارند .

 

خوانایی Legibility

اگرچه “آزمایش رادیویی” یک روش خوب برای بررسی میزان صحت انتقال دامنه شما به صورت کلامی است ، اما ممکن است نام دامنه شما خواناتر باشد . یعنی با خط فاصله نام دامنه شما خواناتر می شود . در زیر چند مثال ذکر می کنیم :

 

هنگام ثبت دامنه برای مشاغل محلی

نام دامنه برای مشاغل محلی که از الگوی “مکان-محصول” یا “صنعت مکان” پیروی می کنند ، اغلب می توانند از تفکیک نام مکان جغرافیایی (به عنوان مثال یک شهر) از نام محصول یا صنعت بهره مند شوند ، به ویژه به این دلیل که این نوع از کسب و کارها تمایل دارند تبلیغات زیادی را در روزنامه ها و بیلبوردها انجام دهند.

در این موارد ، جدا کردن منطقه جغرافیایی و محصول یا صنعت با یک خط ، باعث می شود نام دامنه از فاصله دور یا با یک نگاه بیشتر خوانا شود ، که به یادآوری بیشتر آن در طولانی مدت کمک می کند.

 

هنگام ثبت نام دامنه به زبان دیگر

گاهی ممکن است دو عبارت هم به تنهایی و هم در کنار هم معنای خاص خودشان را داشته باشند . در این مواقع می توانید از خط فاصله برای نشان دادن معنای مورد نظرتان استفاده کنید .

در بعضی از زبان ها ، افزودن دو کلمه در کنار یکدیگر و هیچ فاصله ای بین آنها ، کلمه جدیدی را با معنای متفاوت ایجاد می کند ، اگر دو کلمه جداگانه داشته باشید. به عنوان مثال این مورد در زبان آلمانی وجود دارد و یکی از دلایلی است که دامنه های دارای خط تیره در آنها بسیار بیشتر از انگلیسی است. ژاپنی زبان دیگری است که این مورد برای آن کاربرد دارد. در این موارد ، خط فاصله درک نام دامنه را آسان می کند.

 

این دامنه قبلاً خط فاصله داشته  است

به همین ترتیب ، اگر نام دامنه ای را ثبت می کنید که از کلمه ای استفاده می کند که قبلاً به صورت عادی استفاده شده است ، ممکن است برای بازدیدکنندگان وب سایت دشوار باشد که به یاد داشته باشند دامنه شما خط فاصله ندارد . در این صورت ، حفظ خط فاصله بیشتر از برداشتن مصنوعی آن است تا بتواند مفهوم “عقل سلیم” اینترنت مبنی بر این که دامنه نباید خط فاصله داشته باشد ، منطقی تر است.

 برند شما محفوظ بماند ، موی دماغ نداشته باشید

گاهی شما از نام دامنه ای استفاده می کنید و سایت شما مشهور شده است . شاید دیگران به فکر خرید آن و استفاده از شهرت شما را داشته باشند . در این صورت بهتر است شما کلمات مشابه دامنه خود را خریداری کرده و برای خود محفوظ نگهداری کنید . یعنی اگر webbartar.com را داریم سعی کرده ایم مشابه آن یعنی web-bartar.com را نیز تهیه کنیم .

 

وقتی شکاف بین دو کلمه مبهم باشد

احتمالات دیگری وجود دارد که در آن شما می توانید دامنه ای متشکل از دو کلمه را ثبت کنید که تقسیم بین دو کلمه ممکن است مبهم باشد. ممکن است شخصی فرضی با نام ساموئل سونگ بخواهد یک نام دامنه ثبت کند ، اما ممکن است sam-sung.tld را ترجیح دهد تا از سردرگمی با نام تجاری محبوب الکترونیک جلوگیری کند.

 

در دسترس بودن دامنه

به همین ترتیب ، ممکن است آقای Sung به دلیل نام تجاری معروف الکترونیکی که قبلاً آن دامنه را خریداری کرده است ، گزینه خرید samsung.tld را نداشته باشد ، اما sam-sung.tld ممکن است هنوز در دسترس باشد.

هشدار ، هرچند – ثبت نام دامنه ای که با نام دیگر یکسان باشد مگر با خط تیره ، شاید در بسیاری از موارد اقدام عاقلانه ای نباشد. حتی اگر این هدف شما نباشد ، ممکن است به نظر برسد که سعی دارید روی نام دامنه یک شرکت چمباتمه بزنید و بازدیدها را به سمت خود سوق دهید.

اگر نسخه غیرپیوسته دامنه شما از قبل ثبت شده است ، بررسی کنید که آیا نسخه غیرخطی برای یک وب سایت واقعی استفاده می شود یا خیر. در غیر این صورت ، ثبت دامنه خود ایمن تر است.

 

دامنه کوتاه تر با خط فاصله

همچنین ممکن است بتوانید نسخه ای از نام دامنه موجود خود را که کوتاهتر است با استفاده از یک خط ثبت کنید. اگر یک نام دامنه دارید که به طور معمول از دو کلمه تشکیل شده است ، می توانید یک نام دامنه مانند a-b.tld را ثبت کنید و آن را به عنوان نسخه دامنه اصلی خود به عنوان دامنه اصلی خود بفرستید.

برخی از شرکت ها حتی از این نوع دامنه ها به عنوان نوعی کوتاه کننده URL سفارشی استفاده می کنند.

 

شما از قبل نسخه دیگر را دارید

سرانجام ، ممکن است بخواهید یک نام دامنه را با یک خط قرمز در آن ثبت کنید ، زیرا نسخه غیر خط تیره را در اختیار دارید. این مسئله به ویژه درصورتی که بخواهید از نام تجاری خود یا سایر دارایی های معنوی محافظت کنید بسیار مهم است ، یا اگر فقط می خواهید از سردرگمی جلوگیری کنید.

در این صورت ، ما به شما پیشنهاد می کنیم نسخه خط فاصله دار  دامنه را ثبت کرده و بر روی  نسخه غیر خط فاصله دارد پارک کنید.

نیتجه گیری

 

در نهایت ، به طور کلی ، ما با “عقل سلیم” موافق هستیم که شما نباید نام دامنه را با خط ثبت کنید. این بهترین عمل خوب برای انجام است.

اما مهم است که به بهترین شیوه های نام دامنه جزمی برخورد نکنید. این مثال خوبی از یک “قانون” است که در واقع فقط یک میانبر برای تصویر مهم تر ، یعنی: بازدید کنندگان آینده وب سایت خود را هنگام ثبت نام دامنه در نظر بگیرید.

اگر توضیح دادن برای آنها پیچیده است و اگر یک خط تذکره دارید به خاطر سپردن نام دامنه خود پیچیده است ، آن را وارد نکنید. در غیر این صورت ، در صورت تمایل دامنه ای را با یک خط تیره در آن ثبت کنید. و سرانجام ، اگر بودجه لازم را دارید ، دریافت نسخه های hyphenated و non-hyphenated نسخه خط فاصله دار و بدون خط فاصله  یک نام دامنه ایده خوبی برای محافظت از نام تجاری و تولید ترافیک است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید