طراحی سایت خبری با وردپرس

به فکر راه اندازی یک وب سایت خبری هستید؟ حتی اگر قصد ندارید خبر آنلاین یا سایت همشهری  بعدی باشید ، فضای کافی برای ایجاد سایت خبری خود برای موضوع مورد علاقه  وجود دارد.

همچنین ساخت وب سایت خبری خود به لطف  وردپرس ، که ایجاد وب سایت خبری را بدون توجه به میزان بودجه یا سطح دانش فنی شما ، در دسترس قرار می دهد پیشنهاد خوبی است . شما با وردپرس می توانید یک سایت خبری حرفه ای راه اندازی کنید .

در این مقاله ، ما در مورد اینکه چرا وردپرس برای سایت های خبری بسیار مناسب است صحبت خواهیم کرد. سپس ،  روند راه اندازی یک وب سایت خبری با وردپرس راهنمایی خواهیم کرد.

وردپرس

وردپرس یک نرم افزار طراحی و مدیریت وب سایت می باشد . وردپرس محبوبترین سیستم مدیریت محتوا در سطح جهان می باشد . از آن می توان برای طراحی انواع وب سایت استفاده کرد . 39% از وب سایت های موجود در اینترنت ، از وردپرس استفاده می‌کنند. از وبلاگ‌های سرگرمی تا بزرگترین سایت‌های خبری آنلاین.

مقاله ما را در باره وردپرس مطالعه کنید :وردپرس

چرا باید از وردپرس برای وب سایت خبری  استفاده کنید

وردپرس  به شما کمک می کند هر نوع وب سایتی را ایجاد کنید. در واقع این محبوب ترین راه برای ایجاد یک وب سایت است که تقریباً یک سوم از وب سایت های موجود در اینترنت را تأمین می کند.

در اینجا چند دلیل وجود دارد که وردپرس گزینه خوبی برای راه اندازی یک وب سایت خبری است …

این یک ویرایشگر قوی ارائه می دهد که استفاده از آن نیز آسان است.
برای محتوای متن بهینه شده است ، اما همچنین می توانید تصاویر و سایر محتوای چندرسانه ای را به راحتی اضافه کنید.
وردپرس به طور خودکار آخرین پست های شما را در بالا نشان می دهد ، که برای یک سایت خبری یا یک گردآورنده ایده آل است.
برای شخصی سازی وب سایت خبری خود می توانید از قالب ها و افزونه های وردپرس  استفاده کنید.

 

 قالب مناسب برای سایت خبری وردپرس

انتخاب قالب وردپرس  برای سایت خبری یکی از مهمترین مراحل انجام است . قالب باید انتظارات شما را برای صفحه اصلی و همچنین صفحات اصلی هر موضوع را تامین کند . وجود ابزارک ها یا ویدجت ها مناسب برای صفحه اصلی را بررسی کنید .

به فهرست بروید ، بر روی دکمه Feature Filter در بالا کلیک کنید ، سپس گزینه News را در قسمت Subject تیک بزنید و جستجو را انجام دهید. به این ترتیب ، فقط قالب وردپرس  طراحی شده برای وب سایت های خبری را مشاهده خواهید کر.

لینک فهرست تم یا پوسته های وردپرس :https://wordpress.org/themes

چگونه یک قالب امن انتخاب کنیم : امنیت پوسته وردپرس

فهرست پوسته های وردپرس در وب سایت رسمی وردپرس
فهرست پوسته های وردپرس در وب سایت رسمی وردپرس

انتخاب تم وردپرس کار سختی است زیرا همه ما سلیقه و نیاز منحصر به فردی داریم. با این حال ، چندین نکته وجود دارد که باید همیشه در خاطر داشته باشید:

برای موضوعات با حداقل 1000 نصب و میانگین امتیاز بررسی چهار ستاره یا بیشتر انتخاب کنید.
بررسی کنید آیا قالب یا پوسته که درحال مشاهده آن هستید در شش ماه گذشته به روزرسانی شده است یا خیر.
اگر در تلاش برای یافتن تم هستید که دوست دارید ، لیست بهترین موضوعات خبری وردپرس را بررسی کنید.

افزونه ها برای سایت خبری وردپرس

وردپرس در حال حاضر شامل بسیاری از ویژگی های شما برای اجرای یک وب سایت خبری ز است. با این حال ، با استفاده از “پلاگین یا افزونه ” های مختلف ، به راحتی می توانید هر عملکردی را که فکر می کنید لازم دارید را  اضافه کنید.

 

افزونه WP News and Scrolling

WP News and Scrolling

لینک افزونه در فهرست افزونه های وردپرس : https://wordpress.org/plugins/sp-news-and-widget

به عنوان مثال ، ممکن است از استفاده از افزونه WP News و Scrolling Widgets بهره مند شوید. این ابزار بخش ویژه ای در سایت شما برای مقالات خبری اضافه می کند و به شما امکان می دهد مقالات خود را به روش های جالب نمایش دهید:

WP News مستقیما از داشبورد وردپرس و هم از سایت رسمی وردپرس قابل دانلود است. می‌توانید این پلاگین را از طریق آپلود فایل زیپ نصب کنید.

برای نصب پلاگین مراحل زیر را انجام دهید:

وارد داشبورد وردپرس خود شوید.
از منوی سمت راست، افزونه‌ها را انتخاب کنید و روی افزودن کلیک کنید.
در قسمت جستجو، نام پلاگین را تایپ کنید و دکمه‌ي سرچ را فشار دهید.
در انتها روی نصب و فعالسازی کلیک کنید.

 

افزونه WP News برای سایت خبری وردپرس

لینک افزونه در فهرست افزونه های وب سایت وردپرس : https://wordpress.org/plugins/wp-news-magazine

افزونه WP News وردپرس

WP News یک افزونه اخبار / مجله وردپرس است. شما می توانید هر سایت خبری را به راحتی ایجاد کنید.

از ویژگی های این افزونه می توان به موارد زیر اشاره نمود

  • 14+ ابزارک صفحه ساز المنتور Elementor.
  • 6+ ابزارک یا ویدجت وردپرس
  • گزینه های سبک هر افزودنی.
  • اسلایدر
  • برگه های خبری
  • تغییر رنگ نامحدود.
  • کاملاً واکنشگر  و آماده برای موبایل.
  • بدون نیاز به کد نویسی و دانش کد نویسی.

 

افزونه یا پلاگین Simple News سایت خبری وردپرس

لینک افزونه در فهرست وب سایت رسمی وردپرس : https://wordpress.org/plugins/simple-news

افزونه یا پلاگین Simple News وردپرس برای سایت خبری 

همانطور که از اسمش پیداست، کار با Simple News بسیار آسان است. این پلاگین ضروری‌ترین قابلیت‌ها برای قرار دادن اخبار در سایت وردپرسی را برای شما فراهم می‌کند. این پلاگین با ابزار ترجمه‌ی WPML سازگار است و می‌توانید با استفاده از آن محتوای اخبار خود را به زبان‌های مختلف ترجمه کنید.

 

افزونه WP Latest Posts برای سایت خبری وردپرس

لینک افزونه در فهرست وب سایت رسمی وردپرس :https://wordpress.org/plugins/wp-latest-posts

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این وب سایت می توانید از لینک زیر به سایت رسمی و سازنده این افزونه مراجعه کنید :

لینک افزونه : https://www.joomunited.com/wordpress-products/wp-latest-posts

افزونه WP Latest Posts وردپرس 

هر محتوای وردپرس مانند پست ها ، صفحات ، محتوای دارای برچسب یا نوع پست سفارشی را دریافت کنید و آنها را به صورت کشویی نمایش دهید. برخی از موضوعات پاسخگو و طراحی شده اضافی نیز در دسترس هستند. این قطعاً بهترین راه برای ساختن یک صفحه خبری بدون رمزگذاری هر چیزی است. WP جدیدترین ارسال ها را می توان با همه سازندگان صفحه ، گوتنبرگ ، ووکامرس در یک کلیک و حتی در صفحه آرایی های سفارشی با استفاده از قطعه PHP استفاده کرد. این افزونه  طرح خبری شما را ایجاد می کند، بنابراین شما می توانید فقط بر روی محتوای خود تمرکز کنید.

این افزونه وردپرس  به طور خودکار تمام صفحات را قالب‌بندی می‌کند و با استفاده از ۶ قالب از پیش‌طراحی شده پست‌ها را شخصی‌سازی می‌کند. ویرایشگر گوتنبرگ به طور کامل با این پلاگین سازگار است و هر بلوک خبری به طور جداگانه قابل پیکربندی است.

ساختار این پلاگین به گونه‌ای است که با بیشتر صفحه‌سازهای موجود کاملا سازگار است. بدون نیاز به دانش برنامه‌نویسی می‌توانید طرح‌های حرفه‌ای خبری ایجاد کنید. اما پیش از هرکاری لازم است پلاگین را پیکربندی و تنظیم کنید.

برخی از قابلیت‌های مهم افزونه WP Latest Posts وردپرس :

سازگاری با ووکامرس
سازگاری با ویرایشگر گوتنبرگ
سازگاری با وردپرس چندسایته
قابلیت ترجمه
انیمیشن‌های اتوماتیک
و…
این پلاگین در دو نسخه‌ی رایگان و پریمیوم عرضه شده است. برای دانلود می‌توانید از سایت رسمی وردپرس اقدام کنید. یا اینکه از داشبورد وردپرس مستقیما آن را جستجو و دانلود کنید. پس از نصب بلوک خبری جدید بسازید

 

افزونه Simple Author Box

لینک افزونه در فهرست وب سایت رسمی وردپرس : https://wordpress.org/plugins/simple-author-box

افزونه Simple Author Box

در ساخت وبسایت خبری با وردپرس نیازمند بخشی برای نمایش اطلاعات نویسنده خبر هستیم. در واقع اولین افزونه‌ای که باید به آن توجه کنین همین افزونه است. در وبسایت‌های خبری باید کاربران و مخاطبین خود را از اینکه مطلب چه شخصی را می‌خوانند، مطلع سازید. برای این منظور افزونه simple author box را پیشنهاد می‌کنم.

افزونه Simple Author Box جعبه نویسنده پاسخگو را در انتهای پست های شما اضافه می کند ، نام نویسنده ، نویسنده گراواتار و توضیحات نویسنده را نشان می دهد – نویسنده بیوگرافی. همچنین بیش از 30 قسمت پروفایل اجتماعی در صفحه پروفایل کاربری وردپرس اضافه می کند که به شما امکان می دهد نمادهای اجتماعی نویسنده را در جعبه نویسنده نمایش دهید.

ویژگی های اصلی افزونه Simple Author Box

نمادهای نویسنده ، نام ، وب سایت ، توضیحات (نویسنده بیوگرافی) و نمادهای اجتماعی را نشان می دهد
کاملاً قابل تنظیم برای مطابقت با طرح زمینه شما (سبک ، رنگ ، اندازه و گزینه های متن)
واکنشگرا و قابلیت نمایش در کامپیوتر ، گوشی و تبلت .

افزونه Simple Author Box به طور خودکار در انتهای پست خود وارد می کند .
گزینه درج دستی جوشعبه نویسنده بر روی پرونده الگوی شما (single.php یا author.php)
افزونه Simple Author Box دارای پشتیبانی RTL است
ر دارای پشتیبانی AMP است
برای پست های مهمان و نویسندگان مهمان عالی است.

 

افزونه Yop Poll برای سایت خبری وردپرس

لینک افزونه Yop Poll  در فهرست وب سایت رسمی وردپرس :

افزونه Yop Poll

معمولا در ساخت وبسایت خبری با وردپرس نیازمند امکان نظرسنجی هستید. گاهی لازم است از کاربران خود در مورد برخی فعالیت‌ها و نیازمندی‌ها نظرسنجی کنید. برای این منظور افزونه Yop Poll گزینه مناسبی است که می‌توانید به دلخواه آن را سفارشی کرده و تنظیم نمایید.

توضیحات بیشتر در مورد افزونه YOP Poll

افزونه YOP Poll به شما امکان می دهد به راحتی یک نظر سنجی را در پست / صفحه وبلاگ خود ادغام کنید و نظرسنجی ها را از داخل داشبورد وردپرس خود مدیریت کنید ، اما اگر خیلی بیشتر از سایر محصولات مشابه باشد. به زبان ساده ، این نیاز شما را از دست نمی دهد و اطمینان می دهد که هیچ جزئیاتی بدون حساب باقی مانده است.

برای نام بردن از فقط چند پیشرفت ، می توانید نظرسنجی هایی ایجاد کنید که شامل پاسخهای تک یا چندگانه باشد ، با طیف گسترده ای از گزینه ها و تنظیمات برای تصمیم گیری در مورد چگونگی مرتب سازی اطلاعات نظرسنجی ، نحوه مدیریت نتایج ، جزئیات نمایش و چه چیزهایی را خصوصی نگه دارید ، چه بخواهید آرا or کل را ببینید یا کل رأی دهندگان ، برای تنظیم مجوزهای رأی یا مسدود کردن رأی دهندگان و غیره

برنامه ریزی نظرسنجی ها دیگر مشکلی ندارد. نظرسنجی YOP می تواند همزمان چندین نظرسنجی را اجرا کند (محدودیتی وجود ندارد) یا می توانید برنامه ریزی نظرسنجی های خود را برای شروع یکی پس از دیگری انجام دهید. همچنین پیگیری نظرسنجی ها آسان است ، شما عملکردهای مختلفی برای مرتب سازی دارید و می توانید در هر زمان به نسخه های قدیمی دسترسی پیدا کنید.

این پلاگین بصورت بصری و استفاده از آن آسان طراحی شده است ، کد کوتاه را در اختیار شما قرار می دهد و شامل یک قابلیت ویجت کاملاً متناسب با وب سایت وردپرس شماست. برای اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های موجود ، به توضیحات زیر مراجعه کنید.

ویژگی های نظرسنجی فعلی:

نظرسنجی ایجاد / ویرایش / کلون / حذف – به شما امکان می دهد در هر زمان که خواستید ، نظرسنجی خود را ایجاد یا در آن مداخله کنید.

برنامه ریزی نظرسنجی: هر نظرسنجی را برنامه ریزی کنید تا در یک تاریخ خاص شروع / پایان یابد. شما می توانید همزمان چندین نظرسنجی را انجام دهید. از این گزینه می توان برای تعیین نظرسنجی های شما یکی پس از دیگری استفاده کرد.

نمایش نظرسنجی ها: شما می توانید با افزودن شناسه مربوط به نظرسنجی ، یک یا چند نظرسنجی را در وب سایت خود نمایش دهید. همچنین می توانید برای نمایش تصادفی نظرسنجی های فعال خود تصمیم بگیرید.

مشاهده همه نظرسنجی ها: همه نظرسنجی های شما را لیست می کند که می توانید آنها را بر اساس تعداد آرا یا رای دهندگان ، براساس س questionال یا تاریخ مرتب کنید. همچنین شامل یک گزینه جستجو می باشد.

پاسخ های نظرسنجی

به سایر پاسخ ها ، چندین پاسخ اجازه می دهد و شامل یک ماژول مرتب سازی بر اساس معیارهای مختلف است: به ترتیب دقیق ، به ترتیب حروف الفبا ، با تعداد آرا ، صعودی ، نزولی و غیره

نتایج نظرسنجی

هنگام نمایش نتایج انعطاف پذیری بالایی دارد: قبل / بعد از رای گیری ، پس از تاریخ پایان نظرسنجی ، در یک تاریخ سفارشی یا هرگز. نتایج همچنین می توانند با تعداد رأی ، درصد یا هر دو نشان داده شوند. می توانید پیوند مشاهده نتایج ، مشاهده تعداد آرا یا تعداد رأی دهندگان را انتخاب کنید.

افزودن فیلدهای سفارشی

گزینه پیچیده ای است که می توانید با استفاده از آن از رای دهندگان خود اطلاعات بیشتری بخواهید ، اطلاعاتی که سپس می توانید برای آنها صادر کنید و استفاده کنید.

بازنشانی آمار

زمانی مفید است که می خواهید نظرسنجی را دوباره راه اندازی کنید.

مجوزهای رای گیری:

دسترسی به رأی دادن به مهمانان ، کاربران ثبت نام شده یا هر دو را محدود می کند یا دسترسی کاربر را توسط کوکی ، IP و نام کاربری مسدود می کند.

گزینه های بایگانی

به کاربران وب سایت امکان دسترسی به آمار قبلی نظرسنجی ها را می دهد. با توجه به تاریخ شروع / پایان می توانید نظر سنجی ها را انتخاب کنید.

گزینه های نمایش

پاسخ ها و نتایج را بصورت عمودی یا افقی جدول بندی می کند.

گزارش ها و ممنوعیت ها

– گزارش ها و ممنوعیت های کاربر را می توان در بخش مدیر مشاهده کرد. شما می توانید کاربران را از طریق ایمیل ، نام کاربری و IP منع کرده و تنظیمات محدودیت را برای همه نظرسنجی ها یا فقط برای یکی از آنها تنظیم کنید.

 

افزونه Scroll post excerpt

لینک افزونه در وب سایت رسمی وردپرس : https://wordpress.org/plugins/scroll-post-excerpt

 

افزونه Scroll post excerpt

وبسایت‌های خبری معمولا بخش‌هایی پر از اخبار مختلف در صفحه اصلی دارند، برای اینکه بتوانید نظمی به آن‌ها دهید می‌توانید در بخش سایدبار موارد متعددی را آورده و با کمک اسکرول آن‌ها را مشاهده کنید. این‌کار با کمک افزونه Scroll post axcerpt امکان‌پذیر است. این افزونه نیز در وبسایت‌های خبری اکیدا پیشنهاد می‌شود.

افزونه  Orbit Fox برای سایت خبری وردپرس

 Orbit Fox plugin

همچنین ممکن است بخواهید افزونه ای تنظیم کنید تا نمادهای اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی را به مقالات خبری خود اضافه کنید. با این کار بازدیدکنندگان می توانند پست ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارند که این امر در تعداد ترافیک و احتمال ارسال پست ویروسی تأثیر دارد. پلاگین Orbit Fox رایگان این کار را آسان می کند.

 

افزونه Super Socializer

super-socializer

لینک افزونه در فهرست افزونه های وردپرس : https://wordpress.org/plugins/super-socializer

هر وبسایتی نیازمند آیکون شبکه‌های اجتماعی در پست‌هاست تا مطالب وبسایت به اشتراک گذاشته شود. وبسایت‌های خبری هم که تمام و کمال دارای مطالب و اخبار روز هستند پس باید از این عنصر مهم بهره‌مند شده و آن را نادیده نگیرند. برای این منظور افزونه حرفه‌ای Super Socializer را پیشنهاد می‌کنیم.

افزونه Super Socializer یکی از بهترین افزونه های شبکه های اجتماعی وردپرس است که به کاربران شما این امکان را می دهد که بتوانند محتوای وب سایت وردپرسی تان را در شبکه های اجتماعی محبوب به اشتراک گذاشته و ترافیک وب سایت تان را افزایش دهند.

شما نیز می توانید این توانایی را به کاربران بدهید که از طریق ID هایشان در شبکه های اجتماعی بتوانند به وب سایت شما لاگین کنند و از طریق اکانت شبکه های اجتماعی شان در وب سایت شما کامنت بگذارند.

هر زمان که یک کاربر در وب سایت شما لاگین می کند، افزونه Super Socializer داده های پروفایل کاربر را فچ کرده و در پایگاه داده وردپرس شما ذخیره می کند. این کار باعث برقراری ارتباط بهتر با مشتری و بازاریابی مؤثرتر می شود.

افزونه Super Socializer ویژگی دیگری نیز دارد و آن این است که بازدیدکنندگان وب سایت را به صفحات شبکه های اجتماعی شما ریدایرکت می کند.

برخی ویژگی های این افزونه عبارت است از:

سازگار با GDPR
سازگار با ویرایشگر گوتنبرگ وردپرس
سازگار با myCRED
اشتراک گذاری اجتماعی از حدود 100 شبکه اجتماعی مختلف
آیکون فالوو کردن شبکه های اجتماعی
پشتیبانی از نمایش تعداد اشتراک گذاری ها برای Facebook ، Linkedin ، Twitter ، Buffer، Reddit، Pinterest، Odnoklassniki، Fintel و Vkontakte
گزینه های رایگان سفارشی سازی آیکون
فعال کردن دکمه های لایک فیس بوک، توییتر ، Yummly ، بافر و زینگ
ابزارک و کد کوتاه برای اشتراک گذاری اجتماعی، ورود به سیستم اجتماعی، نظرات اجتماعی و دکمه های لایک
اجازه دادن به کاربران برای لینک کردن اکانت های اجتماعی خود به اکانت شان در وب سایت شما
سازگار با BuddyPress ، bbPress ، WooCommerce
و بسیاری ویژگی های دیگر

نتیجه گیری

اگر قصد ساخت وب سایت خبری با وردپرس را دارید یا از قبل وبسایتی در این حوزه ایجاد کرده‌اید و حال می‌خواهید امکانات استاندارد و مورد نیاز آن را شناسایی کنید حتما این مقاله را مطالعه کنید.
افزونه مهم را برایتان در نظر گرفتیم که حتما باید در وبسایت خبری خود نصب کنید تا نتیجه بهتری کسب نمایید. چنانچه نظرات دیگری دارید خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید