افزایش سرعت وردپرس

برای داشتن مشتری بیشتر و کسب درآمد بالاتر سرعت سایت خود را افزایش دهید .با  افزایش سرعت وردپرس بازدید کننده راضی تر و رنک گوگل بالاتری خواهید داشت .

سرعت سایت وردپرس هم در تجربه کاربری و راحتی کاربر و هم در سئو و بهینه سازی سایت امری مهم است . کاربران معطل لود یک سایت کند نمی شوند و سایت کند را بسته و در گوگل به دنبال وب سایت دیگری می گردند . خزنده های گوگل که وظیفه شناسایی و ایندکس مطالب را به عهده دارد وب سایت های کند را نمی تواند به راحتی اسکن کند .

افزایش و اندازه گیری سرعت وب سایت وردپرس

در واقع یکی از پایه‌ای‌ترین اقدامات لازم برای بهینه سازی تجربه کاربری و همینطور سئو، افزایش سرعت سایت است.

با توجه به اهمیت سرعت وردپرس، در این مقاله مهم‌ترین راهکارهای افزایش سرعت سایت وردپرسی را مطرح می کنیم . این مقاله شامل بهترین راهکارها برای بهینه سازی سرعت وردپرس  و همینطور معرفی پرکاربردترین افزونه‌های بالا بردن سرعت سایت وردپرسی است.

فهرست مطالب

آموزش افزایش سرعت سایت وردپرسی

تکنیک‌های افزایش سرعت وردپرس که در ادامه به شما آموزش می‌دهیم، همه تکنیک‌هایی هستند که توسط خودمان روی سایت‌های مختلف انجام شده‌اند. بنابراین نسبت به بازده ای و کارآمدی آنها هیچ شکی نداشته باشید. همینطور با توجه به تجربه‌های قبلی که داشتیم، توصیه‌های‌مان در مورد هر راهکار از جنس تجربه بوده و کاملا قابل اجراست.

در این راهنما ، فهرستی  از مهمترین اقداماتی را که می توانید برای سرعت بخشیدن به سایت خود انجام دهید ، به ترتیب مقابله با آنها ارائه دهید. این یک نسخه کوتاه از چگونگی رفع وب سایت های کند وردپرس است.

 

چرا سرعت وب سایت وردپرس اهمیت دارد

شما  برای جلب توجه خواننده خود قبل از اینکه دکمه بستن سایت را فشار دهد فقط چند ثانیه فرصت دارید  . شما می توانید بهترین مطالب را در جهان داشته باشید ، اما اگر سایت وردپرس شما بارگیری کندی  داشته باشید ، ممکن است هرگز وب سایت شما را مشاهده نکنند.

بازدیدکنندگان انتظار دارند وب سایت شما در مدت زمان 3 ثانیه یا کمتر بارگیری شود ، و سرعت جستجوی شما شروع به افزایش چشمگیر می کند ، در نتیجه تعداد بازدید صفحه ، فروش افزایش می یابد .

علاوه بر این ، گوگل اکنون از سرعت صفحه در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده می کند. بنابراین اگر می خواهید شانس عملکرد خوبی در جستجوهای گوگل و جذب نوع مناسب مخاطب را داشته باشید ، باید سایتی داشته باشید که سریع باشد.

 

بهترین زمان سرعت لود سایت چقدر است؟

بهترین زمان سرعت سایت ۳ ثانیه است و بر اساس گزارش های دریافتی گوگل اکثر وبسایت ها نزدیک به این معیار نیستند.

در تحلیلی که از وبسایتهای مختلف که نزدیک به ۱ میلیون صفحات فرود تبلیغاتی داشتند ۷۰ درصد صفحات که از ۱۲۶ کشور مختلف بودند تقریبا ۷ ثانیه طول کشید تا محتوا به نمایش در بیاید.

و هیچ کدام از آنها نزدیک به بهترین زمان یعنی ۳ ثانیه نبودند.اگر درموبایل وبسایتی بیشتر از ۳ ثانیه طول بکشد تا نشان داده شود تا ۵۳ درصد از کاربران خود را از دست می دهد.

سرعت کم باعث می شود که بازدیدکنندگان سایت تان را از دست بدهید!

آمار مربوط به زمان بارگذاری صفحه و رفتار کاربران را در زیر ببینید :

  • بین سال های 2000 تا 2016، میانگین زمان ​​توجه انسان ها از 12 به 8 ثانیه کاهش یافته است.
  • 47 درصد از مخاطبین شما انتظار دارند که صفحه وب سایت شما حداکثر ظرف دو ثانیه بارگیری شود.
  • 40 درصد از کاربران، وب سایتی را که بارگذاری اش بیش از سه ثانیه طول می کشد را رها می کنند.
  • 79 درصد از خریدارانی که از سرعت وب سایت ناراضی هستند، احتمال بازگشت کمتری به سایت دارند.
  • تأخیر یک ثانیه ای در بارگزاری سایت، باعث کاهش 7 درصدی نرخ تبدیل، 11 درصدی نمایش صفحات و 16 درصدی رضایت مشتری می شود.

هرچند این اعداد ممکن است ظاهراً بزرگ به نظر نرسند، اما در دنیای واقعی ابعاد بسیار گسترده ای دارند. برای مثال، پس از اینکه موزیلا سرعت بارگذاری صفحات خود را 2/2 ثانیه بیشتر کرد، آمار دانلود مرورگر فایرفاکس این شرکت به 60 میلیون بار در سال رسید. یا شرکت آمازون محاسبه کرد که افزایش یک ثانیه ای سرعت بارگیری صفحه آنها به اندازه 1.6 میلیارد دلار در فروش سالیانه آنها تأثیر منفی می گذارد.

سرعت سایت فاکتور رتبه بندی سئو و بهینه سازی سایت

بدیهی است، که این موضوع مربوط به موتور های جستجو در گذشته نیست. امروزه، هدف موتورهای جستجو این است که بهترین نتایج ممکن جستجو را به کاربران نمایش دهند. در نتیجه سایتی که بازدیدکنندگان را با زمان بارگذاری زیاد، آشفته می کند جایی در این لیست ندارد.

سرعت سایت هنوز هم بصورت رسمی بعنوان یکی از فاکتور های سئو معرفی نشده اما چیزی که ما میدانیم این است که سرعت سایت بر روی نتایج جستجو می تواند تاثیر گذار باشد، هم بصورت مستقیم و هم بصورت غیر مستقیم.

مثلا سرعت سایت بر نرخ فرار از سایت یا همان بوانس ریست تاثیر می گذارد .

این جمله مستقیم و غیر مستقیم یعنی چی؟

در واقع سایتی که آهسته بارگیری می شود، نرخ بازگشت خود را افزایش می دهد. یعنی کاربرانش بلافاصله پس از مراجعه به آن، از سایت خارج می شوند. در این شرایط، آنها با یک لنگه پا منتظر ماندن برای بارگیری سایت تان، خود را اذیت نمی کنند و سریع دکمه بازگشت را فشار می دهند.

اگر چنین اتفاقی بیفتد، گوگل این موارد را بررسی خواهد کرد و رأی مثبت به سایت شما کاهش خواهد داد و چرا که این رفتار نشان می دهد که سایت شما کیفیت چندانی ندارد.

سرعت لود سایت در موبایل

این مشکل در ترافیک تلفن همراه بیشتر خود را نشان می دهد چرا که سرعت اینترنت موبایل نسبت به کامپیوترها کمتر است. علاوه بر این، گوگل اعلام کرده است سرعت بارگذاری صفحه در موبایل را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی ثبت خواهد کرد.

با توجه به این واقعیت که دستگاه های تلفن همراه هم اکنون به عنوان دستگاه های اصلی ارتباطات اینترنتی در سطح جهان شناخته می شوند بهتر است اطمینان حاصل کنید که سایت شما به اندازه کافی برای این کار مناسب است و سرعت سایت وردپرسی شما برروی تلفن های همراه سرعت بالایی داشته باشد.

 

سرعت سایت خود را اندازه بگیرید

اگر به دنبال یک میانبر هستید ، سایت خود را از طریق ابزار تست سرعت در SiteSpeedBot.com اجرا کنید – این برنامه رایگان است و در کمتر از 60 ثانیه به شما توصیه های دقیق را به زبان انگلیسی ساده ارائه می دهد و برخی از دلایل خاص این که سایت شما آهسته کار می کند را ارائه می دهد . نکته های مهم را که از کجا باید شروع کنید و چگونه راندمان و سرعت سایت خود را بالاتر ببریم وجود دارد .

لینک جهت تست سرعت سایت : https://sitespeedbot.com

 

ابزار بررسی سرعت سایت از  گوگل

خب، منابع اولیه ای که در اینجا لیست کردم Google Tools و Page Speed Insights هستند. به عقیده ی من چیزی که درباره این دو واقعا جذابه اینه که این شانس رو بدست خواهیم آورد تا ببینیم با بالا رفتن سرعت صفحه ی وب چه چیز های اهمیت پیدا می کنند و خواهیم دید این تغییرات از دید کاربر چگونه هستند. اما اولین و مهمترین اینه که چگونه این موضوع، افرادی رو که به سایت شما سر می زنند رو تحت تاثیر قرار میده. دوما ما چگونه می تونیم مزیت دوگانه ای که گوگل تفسیرش می کنه برای کیفیت بالاتر بهره مند بشیم.

Lighthouse برای تست سرعت و کارآمدی سایت

Lighthouse یکی از منابع مورد علاقه من، که در حال حاضر در Chrome Dev Tools در دسترسه. اگه الان در یک صفحه ی وب هستید بر بروی Inspect Element کلیک کنید و Chrome Dev Tools رو باز کنید درمنتهای سمت راست Audit رو میبینید درست اینجا می تونید Lighthouse Report رو در مرورگر خودتون اجرا کنید.

چیزی که منو عاشق این منبع میکنه، مثال ها و راهکارهای ویژه ایه که به شما میده و شما می تونید ازشون استفاده کنید. واقعیت جالب برای دونستن اینه که این منبع به صورت اتوماتیک بر روی Fast 3G Simulated خواهد بود و توجه کنید که اونها بر بروی کاربران تلفن همراهی که از 3G استفاده می کنند متمرکز شده اند. من دوست دارم که اون رو به Applied Fast 3G تغییر بدم چونکه اینجا Lighthouse به صورت واقعی بارگزاری رو اجرا می کنه. کمی بیشتر طول می کشه ولی اینطور به نظر می رسه که دقیقتره.

 

اندازه گیری سرعت سایت توسط فانوس گوگل
Page Speed Insights واقعا خیلی جذاب هست. الان اونها Chrome User Experience Report رو یکی کردند. اما اگر شما جز یکی از اون سایت های بزرگ نباشید، حتی سرعت واقعی صفحه ی خودتون رو نمی تونید اندازه بگیرید. این بستگی به این داره که پیکربندی سایت شما چگونه باشه و Feedback ایجاد می کنه و به اون امتیاز میده. اما چیز خوبیه که ازش آگاه باشید. هنوز هم چیز های باارزشی برای ارائه داره.

 

چرا وردپرس اینقدر کند است؟

دلایل اصلی وب سایت کند وردپرس عبارتند از:

هاست یا میزبانی سایت

TTFB (Time To First Bytes) دلیل اصلی ایجاد یک بارگذاری وب سایت کند است.

پوسته وردپرس

زنگ ها و سوت های بیش از حد مورد استفاده غیرضروری هستند و می توانند زمان بار را افزایش دهند.

افزونه و تعداد زیاد آنها

افزونه های بیشتر با وب سایت بهتری برابر نیست ، در واقع برعکس است.

عدم بهینه سازی تصویر

تصاویر بزرگ با اندازه مناسب و فشرده سازی نشده ، باعث ایجاد اکثر مواردی می شوند که پیدا می کنیم.

اسکریپت های خارجی

پرونده های JS و PHP و CSS که باید در هر بار بارگیری صفحه درخواست شوند ، تأثیر زیادی بر سرعت شما و صفحه خواهد داشت.
بسیاری از جنبه های دیگر وجود دارد که می تواند باعث کند شدن بارگذاری وردپرس شود .

 

یک میزبان وب  خوب انتخاب کنید . هاست سریع سایت سریع

عامل شماره یک در مورد سرعت بخشیدن به وردپرس ارائه دهنده میزبانی است که از آن استفاده می کنید. شما می توانید تمام مشکلات موجود در محل را که ممکن است داشته باشید برطرف کنید ، اما اگر میزبان شما دارای سرورهای کند ، فناوری منسوخ شده و TTFB آنها زیاد باشد ، هرگز به آن سرعت بارگیری سریع نخواهید رسید.

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید اغلب سایت‌های وردپرسی که با مشکل سرعت پایین روبرو هستند. این کندی به طور کلی به دو عامل مهم بستگی دارد یکی هاست و دیگری کاربری و مدیریت بد هست ( پر کردن سایت از تصاویر حجیم ) . اما اینجا از سرعت هاستینگ صحبت می کنیم . به دلیل مشکلات فضای میزبانی‌شان دچار این دردسر شده‌اند! در واقع هاستی که اطلاعات سایت شما روی آن قرار گرفته، تاثیر زیادی روی سرعت سایت تان دارد

سرور اختصاصی اجاره کنید

برای افزایش سرعت سایت وردپرسی خودتان، به جای هاست اشتراکی به سراغ سرویس‌هایی مثل سرور اختصاصی بروید. در حالت عادی که سایت شما روی یک هاست اشتراکی میزبانی می‌شود، مقداری از قدرت سخت افزاری فضای میزبانی شما با دیگر سایت‌ها به شکل مشترک استفاده می‌شود. این موضوع ممکن است دلیل اصلی کاهش سرعت سایت شما باشد. بنابراین با اجاره سرور اختصاصی، تمامی منابع یک سرور را به سایت خودتان اختصاص ‌دهید.

 

در انتخاب شرکت هاستینگ دقت کنید

در انتخاب شرکت هاستینگ خودتان دقت کنید! متاسفانه در حال حاضر و در وب فارسی، شرکت‌هایی وجود دارند که قیمت خدمات خودشان را به شدت کاهش داده‌اند، اما در مقابل، هاست و سرورهایی را در اختیارتان می‌گذارند که منابع ضعیفی داشته و باعث کاهش سرعت سایت شما می‌شوند.

چگونه می توان میزبانی و هاست  را تست کنیم .

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، یکی از بهترین روش ها برای تست کندی میزبانی وب ، بررسی زمان بایت اول (TTFB) است. این کار به راحتی و با استفاده از Bitcatcha (سرویس رایگان) قابل انجام است. هرچه TTFB شما پایین تر باشد بهتر است.

لینک ابزار رایگان تست سرعت هاست سایت : https://www.bitcatcha.com

 

برای افزایش سرعت وردپرس سایت خود را امن نگه دارید

یکی از تکنیک هایی افزایش سرعت وردپرس که در این آموزش به آن اشاره شده است، برقراری امنیت است. منابعی که برای مقابله با حملات و خنثی کردن آنها استفاده می شوند نمی توانند برای پردازش کدهای سایت و کوئری ها به دیتابیس استفاده شوند.

هکرهای رقیب می توانند حملات DOS (Denial of service) را طراحی کرده و منابع سرور شما را مصرف کنند و سرعت سایت شما را پایین بیاورند و بازدیدکنندگان را به سمت سایت های خود بفرستند.

به همین دلیل در کنار بروز نگه داشتن وردپرس و افزونه ها و قالب های آن باید منابع سرور و فایل های log خود را نیز بررسی کنید تا بار بیش از حدی وجود نداشته باشد.

یک افزونه فایروال وردپرس باعث خنثی شدن حملات بروت فورس، تلاش های هکرها و بدافزارها می شود. شما می توانید سایت خود را از حملات بروت فورس و DDoS با استفاده از بهترین افزونه های امنیتی وردپرس محافظت کنید. اما همه افزونه های فایروال مشابه هم نیستند.

بعضی از افزونه ها در وب سایت شما اجرا می شوند. به این معنی که هکرها می توانند قبل از اینکه بلاک شوند به وب سرور شما دسترسی پیدا کنند. این کار برای امنیت همچنان خوب است اما برای عملکرد چندان ایده آل محسوب نمی شود. به همین دلیل توصیه می شود از افزونه های فایروال سطح DNS مانند افزونه Sucuri استفاده کنید. این افزونه قبل از اینکه هکرها به وب سایت شما برسند آنها را مسدود می کنند.

استفاده از آخرین نسخه PHP

PHP چارچوب برنامه نویسی یا زبانی است که وردپرس روی آن اجرا می شود. در یک تعریف ساده PHP زبان برنامه نویسی تحت وب می باشد . در حالی که نیازی به درک PHP یا نحوه کار آن ندارید ، باید بدانید که وردپرس از PHP به عنوان “زبان” برنامه نویسی استفاده کرده است .

شرکت میزبانی که انتخاب می کنید باید آخرین نسخه PHP را ارائه دهد. دلایل زیادی وجود دارد که برخی از شرکتها از یک نسخه منسوخ استفاده می کنند ، یعنی هزینه پیاده سازی و اطمینان از اینکه همه وب سایتهای میزبان شده در سرور از جدیدترین نسخه پشتیبانی می کنند.

 

از PHP 7 به جای PHP 5.6 استفاده کنید (30٪ افزایش سرعت)

PHP 7 آخرین نسخه است و در اواخر سال 2015 منتشر شد و 2-3 برابر سریعتر از نسخه قبل ، نسخه 5.6 است (نسخه 6 کنار گذاشته شد). تغییر از v5.6 به نسخه 7.0 معادل تقریباً 30٪ افزایش سرعت کلی بارگذاری در سایت شما و انتقال به 7.1 یا 7.2 (از 7.0) می تواند 5-20٪ افزایش سرعت دیگری به شما بدهد.

تا زمان نگارش این مقاله در سال 2020 ، PHP 7.4 به تازگی منتشر شده است که سرعت بیشتری را نسبت به نسخه های قبلی ارائه می دهد. هر نسخه معمولاً 10-20٪ سریعتر از نسخه قبلی است.

برای اکثر میزبان ها می توانید سوئیچ را در Cpanel میزبان خود قرار دهید. اگر مطمئن نیستید ، با ارائه دهنده خدمات میزبانی خود بلیط وارد کنید و آنها می توانند به شما کمک کنند.

مهم – اگر وب سایت قدیمی دارید ، آزمایش سازگاری PHP7 مهم است ، WPEngine یک پلاگین رایگان تست کننده سازگاری PHP7 ارائه می دهد که می توانید در هر وب سایتی از آن استفاده کنید ، برای بارگیری پلاگین بررسی سازگاری PHP7 اینجا را کلیک کنید.

لینک دانلود افزونه :https://wpengine.com/blog/php-7-compatibility-checker-plugin

 

فشرده سازی GZIP و افزایش سرعت وب سایت وردپرس

آیا می خواهید فشرده سازی GZIP را در وردپرس فعال کنید؟ فشرده سازی GZIP با فشرده سازی داده ها و تحویل آن به مرورگرهای کاربر ، سرعت وب سایت شما را سریعتر می کند.

یک وب سایت سریعتر تجربه کاربر را بهبود می بخشد و فروش و تبدیل بیشتری را برای تجارت شما به ارمغان می آورد.

در این مقاله ، ما دقیقاً به شما نشان خواهیم داد که چگونه فشرده سازی GZIP را به راحتی در وردپرس فعال کنید.

فشرده سازی GZIP چیست؟

فشرده سازی GZIP فناوری است که فایل های داده را قبل از ارسال به مرورگرهای کاربران فشرده می کند. این باعث کاهش زمان بارگیری فایل می شود که وب سایت شما را سریعتر می کند.

پس از رسیدن داده های فشرده ، تمام مرورگرهای مدرن به طور خودکار فایل های فشرده شده را از حالت فشرده خارج کرده و آنها را نمایش می دهند. فشرده سازی GZIP نحوه عملکرد و عملکرد وب سایت شما را تغییر نمی دهد.

این فقط باعث بارگذاری سریعتر وب سایت شما می شود.

GZIP توسط همه مرورگرهای وب محبوب ، نرم افزار سرور و بهترین شرکت های میزبان وردپرس پشتیبانی می شود.

 

فشرده سازی GZIP چگونه کار می کند؟

فشرده سازی Gzip از الگوریتم های فشرده سازی استفاده می کند که روی فایل های وب سایت مانند HTML ، CSS ، JavaScript و غیره کار می کنند. هنگامی که کاربر صفحه ای را از وب سایت شما درخواست می کند ، الگوریتم خروجی را به صورت فشرده به عقب می فرستد.

بسته به اندازه داده ، فشرده سازی می تواند اندازه پرونده را تا 70٪ کاهش دهد.

اکثر ابزارهای تست سرعت وب سایت مانند Google Pagespeed Insights اکیدا فشرده سازی gzip را توصیه می کنند. اگر فشرده سازی gzip در وب سایت شما فعال نباشد ، این ابزارها نیز هشدار نشان می دهند.

 

چرا باید فشرده سازی GZIP را در وردپرس فعال کنید؟

بارگیری داده خام ساده بیشتر طول می کشد که بر سرعت بارگذاری صفحه شما تأثیر می گذارد. اگر چندین کاربر همزمان وارد شوند ، وب سایت وردپرس شما را بیشتر کند می کند.

استفاده از فشرده سازی GZIP به شما امکان می دهد داده ها را به طور موثر انتقال دهید ، زمان بارگذاری صفحه را افزایش دهید و از بار میزبانی وب خود بکاهید. این یک گام اساسی در بهبود سرعت و عملکرد وب سایت شما است.

حال ممکن است فکر کنید GZIP بسیار فنی و پیچیده به نظر می رسد. با این وجود افزونه های وردپرس زیادی وجود دارد که افزودن فشرده سازی GZIP به وب سایت وردپرس را بسیار آسان می کند.

در برخی موارد ، حتی ممکن است GZIP را قبلاً توسط شرکت میزبان وردپرس خود فعال کرده باشید.

برای آزمایش اینکه آیا GZIP در سایت شما فعال است ، به سادگی به این تستر GZIP بروید و URL سایت خود را وارد کنید. اگر GZIP روی سایت شما کار می کند ، پیام “GZIP فعال است” را مشاهده خواهید کرد.

لینک ابزار رایگان تست فعال بودن gzip روی سایت و هاست : https://www.giftofspeed.com/gzip-test

 

 

 از پروتکل HTTP2 استفاده کنید ، سرعت وردپرس افزایش می یابد .

وقتی سایت شما در حالت HTTPS در حال اجرا است (رمزگذاری شده) ، نرم افزار مرورگر وب شما از پروتکل جدیدتر HTTP2 استفاده می کند (به شرطی که میزبان شما آن را پشتیبانی کند) که به طور قابل توجهی سریعتر از پروتکل قدیمی HTTP 1.1 است.

روی ویدئوی زیر پخش کنید و تفاوت سرعت را در این دو مشاهده خواهید کرد. نکته مهم ، میزبان شما باید از HTTP2 پشتیبانی کند و ارزان ترین میزبان پشتیبانی نمی کند ، SiteSpeedBot.com سایت شما را برای پشتیبانی HTTP2 بررسی می کند.

برخلاف بسیاری از مواردی که در سراسر وب خواهید خواند ، در صورت سازگاری HTTP2 ، اگر میزبان شما باشد ، HTTPS سرعت سایت شما را کم نمی کند. Cloudflare همچنین دارای ویژگی ای به نام 0RTT (زمان رفت و برگشت صفر) است که مذاکرات رمزگذاری HTTPS را بیش از پیش سرعت می بخشد!

 

افزایش سرعت وردپرس با کمتر کردن درخواست های HTTP

برای لود شدن یک سایت به صورت کامل علاوه برای فایل اصلی که همان html که توسط قالب و وردپرس ساخته می شود فایل های دیگری نیز باید لود شود . این فایل ها می توانند تصاویر ، فونت ها ، فایل های css و javascript باشد . هر چه تعداد و حجم این فایل ها کمتر و کم حجم تر باشد سرعت لود سایت بهتر داشت .

هر چقدر درخواست یا HTTP Requests کمتر باشد سرعت وردپرس بالاتر و بهتر است .

وقتی نوبت به این درخواست ها می رسد ، هر چه تعداد بهتر باشد. مواردی که می تواند بر تعداد درخواست هایی که برای ارائه صفحه باید تأثیر بگذارد ، چندین پرونده CSS ، JS (JavaScript) و فونت های خارجی و غیره است.

ما می توانیم با استفاده از  افزونه های WPRocket ، Autoptimize یا CloudFlare فایل های CSS و JS را با هم ترکیب کنیم. 2 گزینه اول دارای تنظیمات داخلی برای کاهش تعداد پرونده های مورد نیاز سرور است .

 

استفاده از متد Keep Alive

برای اینکه یک وب‌سایت برای یک کاربر به نمایش در بیاید، مرورگر به سروری که وب‌سایت مذکور روی آن میزبانی می‌شود، درخواستی کوتاه برای برقراری ارتباط اولیه می فرستد. این درخواست ها با عنوان HTTP Requests شناخته می شوند. در حقیقت این ارتباط کوتاه به منظور دریافت مجوز دسترسی به اطلاعات درون سایت برقرار می شود. بعد از اینکه درخواست مربوطه توسط سرور تأیید شد، حالا مرورگر به فایل‌های اصلی از جمله فایل‌های HTML‌، فایل‌های CSS‌، JavaScript و دیگر فایل‌های ذخیره شده روی سرور آن وب‌سایت دسترسی پیدا می‌کند.

برای دسترسی به حتی یک فایل از اطلاعات هر صفحه از یک وب‌سایت، این پروسه تکرار می‌شود و در نتیجه، درست مثل بار اول، زمانی هرچند کوتاه برای برقراری ارتباط اولیه بین مرورگر و سرور ایجاد می‌شود. همین مسئله باعث می‌شود تا در هر بار بارگذاری صفحات یک وب‌سایت این مدت زمان اتلاف شده و سرعت بارگذاری نهایی آن وب‌سایت کاهش پیدا کند.

متد Keep Alive به همین منظور ارائه شده است. شما با فعال‌سازی این قابلیت، بستری فراهم می‌کنید تا نیازی به برقراری ارتباط اولیه برای هر درخواست و هر فایل لازم نباشد. در واقع با کمک متد Keep-Alive، سرور سایت فقط برای بار اول درخواست‌ها را دریافت می‌کند و مابقی اطلاعات را به صورت همزمان به مرورگر ارسال می‌کند. در این صورت مرورگرها نیازی ندارند که برای هر یک فایل یک درخواست ارسال کنند. با پیاده‌سازی این سیستم، سرعت دریافت و انتقال اطلاعات بین کلاینت و سرور به مقدار قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند.

Keep-Alive

چطور قابلیت Keep-Alive را فعال کنیم؟

برای فعال‌سازی این قابلیت می‌توان از دو روش استفاده کرد:

روش اول: در بخش هدر قالب HTTP سایت شما، قسمتی با عنوان Connection: close وجود دارد. کافیست کلمه close را به Keep-Alive تغییر دهید تا این قسمت به صورت “connection: keep-alive” در بیاید. این روش نیازمند دسترسی‌های شما به اطلاعات سرور دارد. ممکن است سرویس‌دهنده شما چنین دسترسی به شما ندهد. در این صورت می‌توانید از روش دوم استفاده کنید.

روش دوم: فعال‌سازی Keep-Alive با استفاده از فایل .htaccessفایل htaccess یک فایل کانفیگ (پیکربندی) قابل‌استفاده روی سرورها است. این فایل در دایرکتوری اصلی هاست قرار می‌گیرد و می‌توان با تغییرات کدهای آن، دسترسی‌های مختلفی را مدیریت کرد. برای فعال کردن قابلیت Keep-Alive از طریق فایل htaccess باید کدی که در این لینک وجود دارد را به کدهای موجود در فایل htaccess اضافه کنید. با اضافه کردن این کد به فایل htaccess شما قابلیت Keep-Alive را به صورت دستی به هدر سرور سایت خود اضافه می‌کنید و این قابلیت برای سایت شما فعال می‌شود. در نهایت بعد از اینکه این مورد را در سایت خود راه اندازی کردید، می‌توانید از طریق این وب‌سایت مطمئن شوید که Keep-Alive در سایت شما فعال است یا خیر. این سایت همچنین فعال یا غیرفعال بودن چندین مورد دیگر را هم به شما اطلاع رسانی می‌کن

 

سایت وردپرس خود را به روز کنید

وردپرس به عنوان یک پروژه منبع باز که به خوبی حفظ می شود ، مرتباً به روز می شود. هر بروزرسانی علاوه بر ویژگی های جدید ، مشکلات امنیتی و اشکالات را نیز برطرف خواهد کرد. پوسته و افزونه های وردپرس شما نیز احتیاج به روزرسانی منظم دارد.

شما به عنوان مالک وب سایت ، به روزرسانی سایت ، پوسته و افزونه های وردپرس خود به جدیدترین نسخه ها را به عهده دارید. عدم انجام این کار ممکن است باعث کندی و عدم اطمینان سایت شما شود و شما را در معرض تهدیدات امنیتی قرار دهد.

فعال کردن ذخیره ساز(کش) مرورگر

هنگام بازدید وبسایت زمانی که از عناصر یک صفحه بازدید می کنید بر روی هارد دیسک شما ذخیره می شوند(یا ذخیره سازی موقت اتفاق می افتد)
این به این معنی است که دفعه ی بعد که شما از سایت بازدید می کند مرورگر شما بدون ارسال مجدد درخواست به سرور HTTP را بارگزاری می کند.

با استفاده از ابزار W3 TOTAL CATCHE می توانید کش مرورگر و کش صفحات را فعال کنید.

برای وبسایتهای HTML(استاتیک) استفاده از کد HTACCESS استفاده کنید . کار کش تصاویر و فایل ها را انجام می دهد.

و مدت زمانی که می خواهید تصاویر و یا فایل های شما در کش مرورگر کاربر شما بماند را مشخص می کند.

 

فرآیندهای پس زمینه را بهینه کنید

فرایندهای پس زمینه در وردپرس کارهایی برنامه ریزی شده هستند که در پس زمینه سایت وردپرس شما اجرا می شوند. در زیر چند نمونه از کارهای پس زمینه ای که در یک سایت وردپرس اجرا می شوند آورده شده است:

وظایف افزونه پشتیبان گیری وردپرس
WordPress cron jobs برای انتشار پست های برنامه ریزی شده
وردپرس cron jobs برای بررسی به روزرسانی ها
موتورهای جستجو و سایر خزنده ها که می خواهند محتوا را بگیرند
وظایفی مانند cron jobs برای ارسال های به روز شده و به روزرسانی ها حداقل تأثیر در عملکرد وب سایت دارند.

با این حال ، سایر فرآیندهای پس زمینه مانند پلاگین های پشتیبان و خزیدن بیش از حد توسط موتورهای جستجو می توانند سرعت وب سایت را کاهش دهند.

افزونه های پشتیبان گیر

برای افزونه های پشتیبان ، باید مطمئن شوید که افزونه پشتیبان وردپرس شما فقط در زمان کم بازدید در وب سایت شما اجرا می شود. همچنین باید فرکانس پشتیبان گیری و داده هایی را که باید پشتیبان تهیه شوند تنظیم کنید.

به عنوان مثال ، اگر در حال ایجاد پشتیبان کامل روزانه هستید در حالی که فقط دو بار در هفته محتوای جدید منتشر می کنید ، پس باید آن را تنظیم کنید.

اگر پشتیبان گیری مکرر مانند پشتیبان گیری در زمان واقعی می خواهید ، پس توصیه می کنیم از راه حل SaaS استفاده کنید تا از سرور خود مالیات نگیرید.

افزایش سرعت وردپرس و استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)

به یاد دارید که چگونه در بالا ذکر کردیم که کاربران در مکان های جغرافیایی مختلف ممکن است بارگذاری های مختلفی را در سایت شما تجربه کنند؟

به این دلیل است که مکان سرورهای میزبان وب شما می تواند در سرعت سایت شما تأثیر بگذارد.

به عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شرکت میزبان وب شما سرورهای خود را در ایران  دارد. به طور کلی بازدیدکننده ای که در ایران   است نیز بارگذاری سریعتر از بازدید کننده در نقاط دیگر دنیا  را مشاهده می کند. هاست های ایرانی برای سایت های ایرانی سریعتر هستند .

استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN

استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN) می تواند به سرعت بارگیری برای همه بازدید کنندگان شما کمک کند.

CDN شبکه ای است که از سرورهای سراسر دنیا تشکیل شده است. هر سرور پرونده های “ثابت” را که برای تشکیل وب سایت شما استفاده می شود ، ذخیره می کند.

برخلاف صفحات وردپرس شما که “پویا” هستند همانطور که در بالا توضیح داده شد ، این فایلهای ثابت شامل فایلهای تغییرناپذیری مانند تصاویر ، CSS و JavaScript هستند

هنگامی که از CDN استفاده می کنید ، هر بار که کاربر از وب سایت شما بازدید می کند ، آن فایلهای استاتیک را از نزدیکترین سرور به آنها ارائه می دهد. سرور میزبانی وب خود شما نیز سریعتر خواهد بود زیرا CDN کارهای زیادی را انجام می دهد.

ما از استفاده از StackPath CDN و  MaxCDN  در همه وب سایت های خود استفاده کنید .

این با وب سایت های وردپرس به خوبی کار می کند و از افزونه های ذخیره شده وردپرس موجود برای حتی بارگذاری سریعتر تعریف می کند.

پایگاه داده یا دیتابیس

پایگاه داده یا دیتابیس بخش اصلی از هر نرم افزار می باشد . وظیفه دیتابیس جمع آوری ، نگهداری و نشر آنها مطابق به نیاز های نرم افزار می باشد . ساختار ، جداول ، تعداد فیلدها  و موارد دیگر بر سرعت دیتابیس و همچنین بر سرعت نرم افزار تاثیر می گذارد .

پاکسازی پایگاه داده عامل موثر بر افزایش سرعت وردپرس

قبلاً این یک مرحله دشوار بود زیرا پایگاه داده چیزی است که هرگز نخواهید دید ، مگر اینکه دو ست داشته باشید  با PHP و MySQL کار  کنید. پایگاه داده شما موتور وب سایت است و باید دقیقاً مانند یک ماشین چک های منظم داشته باشد.

هر زمان که شما در داشبورد وردپرس خود تغییری ایجاد کنید ، مانند ایجاد یا حذف یک صفحه یا پست ، نصب یک پلاگین ، ایجاد یا حذف حساب های کاربری و غیره ، پایگاه داده داده های جدیدی را برای ثبت این اقدامات ایجاد می کند.

با گذشت زمان ، پایگاه داده با ورودی هایی که دیگر به راحتی مورد نیاز نیست پر  می شود. بنابراین قدم بعدی که ما برمی داریم پاکسازی پایگاه داده می باشد .

اگر از WP-Rocket استفاده می کنید ، به برگه «پایگاه داده» بروید. از آنجا می توانیم مراحل زیر را به راحتی انجام دهیم. شما همچنین می توانید افزونه ای به نام WPOptimize نصب کنید که می تواند همان کار را انجام دهد .

تصویر بهینه سازی دیتابیس افزونه WP-Rocket
تصویر بهینه سازی دیتابیس افزونه WP-Rocket

افزایش سرعت وردپرس با بهینه سازی کدهای سایت

یکی از مهم‌ترین راهکارهای بهینه سازی سرعت وردپرس، بهینه کردن کدهای قالب سایت است. برنامه‌نویسان در زمان کدنویسی قالب سایت شما، از کدهای مختلفی مثل کدهای CSS، JS، HTML و… در ساختار آن استفاده کرده‌اند. یعنی بخش زیادی از حجم صفحات سایت شما، دقیقا همین کدها هستند.

حجم سایت انتقال داده شده یا حجم سایت تاثیر اصلی بر سرعت سایت وردپرس است .

اگر به دنبال راهکاری برای کاهش سرعت بارگذاری سایت هستید، می‌توانید این کدها را بهینه کنید  . حجم و تعداد صفحات را کم کنید. مثلا می‌توانید با فشرده کردن کدهای CSS و HTML، حجم بخش اعظمی از سایت‌تان را کم کنید. همینطور می‌توانید با عقب انداختن لود کدهای JS، باعث افزایش سرعت سایت شوید.

خب اگر با موضوعات فنی آشنایی داشته باشید، می‌توانید به شکل دستی اقدام به فشرده کردن کدهای CSS و HTML کنید .همینطور بارگذاری کدهای JS را به تعویق بیندازید. اما با توجه به اینکه اغلب مخاطبان این مقاله خیلی با مسائل فنی آشنا نیستند، یک راهکار آسان‌تر استفاده از  افزونه های سرعت وردپرس است .

 

فشرده سازی پرونده های JavaScript و CSS –

احتیاط  کنید  ،فشرده سازی فایل ها  می تواند  وب سایت وب شما را بهم بزند. اگر این اتفاق بیفتد می توانید به سادگی برگردید و تغییرات قبلی  را لغو کنید. من توصیه می کنم هر بار یک عنصر را تغییر دهید ، فعال کنید و ببینید وب سایت شما چگونه به نظر می رسد.

حافظه پنهان و سابقه خود را پاک کنید تا جدیدترین نسخه وب سایت لود شود  کنید.

اگر از WP Rocket همانطور که در بالا توصیه شده استفاده می کنید ، مراحل کار بسیار ساده است

WP-Rocket Minify CSS JavaScript
اگر از پلاگین caching دیگری استفاده می کنید و برای ایجاد این تغییرات به پلاگین های اضافی نیاز دارید موارد زیر را توصیه می کنم:

بهینه سازی خودکار

autoptimize
WPSmush
WP-Optimize
در بالا گفتم ، WP Rocket نیاز به هر 3 افزونه فوق را برطرف کرد ، از این رو چرا برای کسانی که در مورد سرعت بخشیدن به وردپرس جدی هستند البته این افزونه پولی و غیر رایگان  است .

افزایش سرعت  وردپرس با افزونه Autoptimize

این افزونه قادر است سرعت وردپرس را با روش مناسب بهینه کند و تمامی بخش های آن از قالب گرفته تا کدهای وردپرس را مورد بررسی قرار دهد.

بهینه سازی کد HTML

کد های HTML موجود در وردپرس را بهینه سازی کرده و بصورت فشرده در یک خط قرار می دهد.

بهینه سازی کد Javascript

کد های Javascript را به صورت خلاصه تری بهینه سازی و فشرده می کند.
یکی از معایب این گزینه این است که اگر شما در سایت خود از کد آماری و یا کد نمایش تبلیغاتی استفاده می کنید این گزینه باعث می شود که شی مورد نظر شما که توسط جاوا اسکریپت فراخوانی می شود در فوتر به نمایش در آید! پس مواظب باشید.

بهینه سازی کد CSS

کد های شیوه نامه یا به عبارت دیگر کد های css سایت را فشرده می سازد و باعث افزایش سرعت بارگذاری سایت شما می شود.

تنظیمات CDN

تصاویر کوچک موجود در فایل CSS به جای اینکه جداگانه دانلود شوند به داده خطی تبدیل شده و همراه با فایل دانلود خواهند شد. و این خود یکی از بخش های بهینه سازی در وردپرس به حساب می آید.

 

Emoji را غیرفعال کنید

به تلفن هوشمند خود اجازه دهید از Emoji استفاده کند نه از وب سایت شما ، ارائه آنها زمان بر است و ضروری نیست. برای از بین بردن شکلک ها دو روش وجود دارد ، روش اول دستی است:

می توانید از پلاگین WPDisable برای حذف آسان شکلک ها از طریق برگه “درخواست ها” استفاده کنید.

 

برای افزایش سرعت وردپرس نظرات را غیرفعال کنید

غیر فعال کردن قسمت نظرات می تواند بر افزایش سرعت وردپرس موثر باشد . اما این یک تصمیم و اختیاری است ممکن است شما وجود نظرات را برای سایت خود لازم ندانید و می توانید آنرا غیر فعال کنید . شاید هم فکر می کنید قسمت نظرات یک بخش حیاطی برای سایت شما است . خوب می توانید از راه های دیگر سرعت سایت خود را افزایش دهید و این قسمت را همچنان فعال نگه دارید .

برای افزایش وردپرس گراواتار را غیر فعال کنید

واقعاً نیازی به Gravatars در اکثر وب سایت ها نمی بینم.

آنها سعی دارند یک عنصر “اجتماعی” را به وب سایت ها بیاورند اما آیا با فیس بوک ، توییتر و اینستاگرام و غیره ، آیا واقعاً به آن نیاز داریم؟ آیا نامی برای شناسایی افرادی که در حال اظهار نظر هستند کافی نیست؟

با خاموش کردن آواتارها ، در زمان بارگذاری خود صرفه جویی خواهید کرد ، به خصوص اگر سایت شما نظرات زیادی داشته باشد. در زیر چند مرحله وجود دارد که می توانید برای سرعت بخشیدن به سایت خود در مورد Gravatars انجام دهید.

تصویر Gravatar را به طور کامل حذف کنید (WPDisable )
از یک تصویر خالی Gravatar استفاده کنید
از Optimum Gravatar Cache استفاده کنید اگر هنوز به Gravatars نیاز دارید

بهینه سازی تصاویر  افزایش سرعت وردپرس

برای افزایش سرعت وردپرس به تصاویر وب سایت توجه داشته باشید . تعداد تصاویر را با دقت انتخاب کنید ، اندازه و حجم تصاویر را بهینه کنید . اگر دقت لازم را به تصاویر در سایت داشته باشید باید سرعت خیلی بهتری داشته باشید
در هنگام کاهش زمان بارگیری وب سایت ، تصاویر بسیار زیاد هستند ، این موضوع را درست کنید و با سریعترین وب سایت های آنلاین در آنجا خواهید بود.

اقدامات زیادی وجود دارد که می توانید اطمینان حاصل کنید که فقط تصاویر بهینه شده را که به درستی بارگذاری می کنید . اندازه و قالب فایل صحیح را بارگذاری کنید

ذخیره تصاویر در قالب صحیح

در ابتدا فرمت های فایل تصویری داریم که به طور معمول .png ، .jpg ، .jpeg و .svg خواهد بود. هر كدام هدف خاص خود را تأمین می كند.

لوگوی شما معمولاً یک تصویر .png  خواهد بود که به شما امکان می دهد یک پس زمینه شفاف و یک ظاهر زیبا به نام تجاری خود داشته باشید. قالب فایل .svg نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد که می تواند اندازه پرونده را کاهش دهد ، با این حال ، پرونده های .png به هر حال بسیار کوچک هستند و انجام این تغییر می تواند پس از تسلط بر سایر مراحل دیگر در این راهنما ، انجام شود.

برای بیشتر تصاویر خود ، می خواهید از قالب پرونده .jpg استفاده کنید. این قالب حجم کم فایل را ارائه می دهد و آنها با فشرده سازی بدون فشرده سازی به راحتی فشرده می شوند (همانطور که به زودی توضیح داده شد).

تصاویر با اندازه و ابعاد درست

بارگذاری تصاویر با ابعاد 2000 پیکسل راهی مطمئن برای ایجاد ویرانی در زمان بارگذاری صفحه شما است. وقتی مرورگر شما مجبور است تصویری را که دو برابر بزرگتر از زمانی است که در وب سایت شما نمایش داده می شود بارگیری کند ، جای تعجب نیست که تجربه کاربر آسیب ببیند.

بنابراین ابعاد تصویر سهم بزرگی در کل روند “بهینه سازی تصویر و سرعت سایت ” دارند.

وردپرس تنظیمات داخلی را برای ایجاد چندین اندازه پرونده در هر زمان بارگذاری تصویر دارد. این به شما کمک می کند تا اندازه صحیح را در صورت لزوم نمایش دهید ، اما ترجیح می دهم اندازه تصاویر خود را در حداکثر اندازه مورد نیاز خود تغییر دهم. با این کار از استفاده بیش از حد فضای سرور و آپلود بزرگتر از اندازه پرونده مورد نیاز جلوگیری می شود.

می توانید از وب سایت  PicResize.com (رایگان) برای بارگذاری تصاویرم و تنظیم ابعاد مورد نیاز ، ایجاد تغییرات و بارگیری تصویر قبل از فشرده سازی استفاده کنید .

وب سایت https://picresize.com/ برای بهینه سازی ابعاد تصاویر

 

ابعاد تصویر را مشخص کنید

تصاویر موجود در وب سایت شما می توانند ارتفاع و عرض خود را مشخص کنند تا به سرورها کمک کند آنها را بهتر بخوانند و درک کنند ، که منجر به زمان بارگیری سریعتر می شود. GTMetrix به شما توصیه می کند که کدام یک از تصاویر دارای این ابعاد تصویر نیستند تا بتوانید آنها را اصلاح کنید.

لینک وب سایت gtmetrix.com  برای اندازه گیری سرعت وب سایت : https://gtmetrix.com

 

فشرده سازی تصاویر

فشرده سازی تصاویر مرحله ای است که باید بخشی از روال انتشار شما باشد. هر تصویری که در پست ها / صفحات خود وارد می کنید باید قبل از بارگذاری در وردپرس بهینه شود و برای دستیابی به این روش روشهای مختلفی وجود دارد.

اول WPSmush یک افزونه وردپرس با گزینه های رایگان و پولی است ، در مرحله بعدی Optimzilla داریم و گزینه سوم compressor.io است .

شما می توانید 2 نوع فشرده سازی ، Lossless یا Lossy را انتخاب کنید. Lossy کیفیت تصویر نهایی را کمی کاهش می دهد اما در نتیجه حجم فایل کمتر و بدون از دست دادن کیفیت . اما با این وجود اندازه پرونده را کاهش می دهد .

برای افزایش  سرعت بهتر وردپرس تعداد تصاویر را کم کنید

تصاویر برای سایت ها بسیار لازم می باشد و باید از تصاویر برای جذابیت و فهم بهتر مطالب استفاده کرد . وجود تصاویر در سایت مزایای زیادی دارد . اما سایت را پر از تصویر نکنید . این کار باعث کند شدن سایت و تجربه کاربری نامناسب می شود . تصاویر را باید به تعداد لازم و در جای لازم استفاده کرد .

برای سرعت بیشتر سایت وردپرس خود تصاویر غیر لازم را از سایت خود حذف کنید .

جلوگیری از سرقت تصاویر برای افزایش سرعت وردپرس

Hotlinking به استفاده از تصاویر محتوای شما در وب سایتی گفته می شود که توسط هاست شما میزبانی نمی شود.

اگر محتوای باکیفیت در سایت خود ایجاد کرده باشید، متأسفانه دیر یا زود از شما به سرقت برده خواهد شد. یک روش سرقت این است که سایت های دیگر به جای اینکه تصاویر شما را در سرورهای خود آپلود کرده و بعد از طریق کتابخانه رسانه وردپرس در وب سایت خود استفاده کنند، آنها را مستقیاً از URL هایشان در وب سایت شما به کار می برند.

هات لینکینگ باعث سرقت پهنای باند شما می شود زیرا سرور شما باید تصاویر را به سایت دیگر تحویل داده و از لحاظ ترافیک نیز چیزی نصیب شما نمی شود.

 

از افزونه های بهینه سازی تصاویر استفاده کنید .

سایت ووکامرسی و فروشگاهی دارید؟ صاحب یک سایت گردشگری هستید؟ پس بدون شک از تصاویر زیادی در سایتتون استفاده می‌کنید و آپلود تصاویر بی‌کیفیت قطعاً به کسب و کار شما آسیب می‌زنه. اگر به حجم تصاویر دقت کرده باشید متوجه می‌شید که اکثر اون‌ها چند صد کیلوبایت و یا چند مگابایت هستند؛ حالا تصور کنید این حجم از اطلاعات باید با هربار درخواست کاربر برای باز کردن سایت، بارگذاری بشه؛ اینجوری میزان زیادی از منابع سرور بکار میره و به دنبال اون سرعت لود سایت کاهش پیدا می‌کنه. البته برای جلوگیری از پاسخ همیشگی به درخواست‌های کاربر می‌شه از بهترین افزونه های کش وردپرس استفاده کرد اما با نصب افزونه کش یا فعال کردن قابلیت لیزی لود یا لود تنبل تصاویر، مشکلات پیرو استفاده از تصاویر پرحجم رفع نمی‌شه! استفاده از بهترین افزونه بهینه سازی تصـاویر وردپرس یکی از راه‌های بهینه سازی تصاویر سایت بدون افت کیفیت هست که در این مطلب قراره به طور مفصل بهش بپردازیم.

افزونه بهینه سازی تصاویر wp smushit (رایگان – پولی)

افزونه wp smushit (رایگان – پولی)

لینک افزونه در فهرست افزونه های وردپرس : https://wordpress.org/plugins/wp-smushit

بدون شک با جستجوی بهترین افزونه بهینه سازی تصاویر وردپرس در هر موتور جستجو، اسم افزونه wp smushit به چشمتون می‌خوره. این افزونه قدیمی بارها برنده جایزه Plugin Madness شده و تابحال بیش از 1 میلیون کاربر اون رو نصب و فعال کردند. افزونه smush به 35 زبان از جمله زبان فارسی در دسترس هست و تمام گزینه‌های اون رو می‌تونید به زبان فارسی مشاهده کنید. رابط کاربری smush بسیار راحت و آسونه می‌تونه مناسب هر دو گروه افراد مبتدی و افراد حرفه‌ای باشه.

یکی از قسمت‌های جالب این افزونه اطلاعاتی هست که راجع به عکس‌ها و فضایی که با بهینه‌سازی عکس ها آزاد کردید رو به نمایش می‌گذارد.

حتی اگه با وجود آپلود تعداد زیادی تصویر، تابحال فشرده سازی تصاویر در وردپرس رو انجام ندادید و همین عامل باعث افت سئو  و یا  سرعت سایت شما  شده، با نصب افزونه wp smushit می‌تونید به یکباره تعداد زیادی تصویر رو بهینه‌سازی کنید. این قابلیت فشرده‌سازی انبوه یا bulk optimize معروف است .

این افزونه ی بهینه سازی تصاویر به دو صورت رایگان و پرمیوم ( غیر رایگان )  قابل استفاده هست. اگر دنبال بهینه‌سازی دوبرابر و گزینه‌های متنوع‌تر هستید، می‌تونید نسخه پرمیوم wp smushit رو دانلود و نصب کنید.

توضیحات در مورد افزونه تصاویر wp smushit

تصاویر را بهینه سازی کنید ، بارور تنبل را روشن کنید ، اندازه صفحه خود را تغییر دهید ، فشرده کنید و سرعت Google Page خود را با دستگاه تصویری فوق العاده قدرتمند و 100٪ رایگان وردپرس ، که توسط سوپر تیم WPMU DEV برای شما آورده شده ، بهبود ببخشید!

و خواه آن را هجی کنید «بهینه سازی» یا «بهینه سازی» ، Smush تصاویر را بدون افت قابل مشاهده کیفیت فشرده می کند.

بهینه سازی تصویر ساده ترین راه برای سریع بارگذاری سایت شما است!

Smush از نظر سرعت و کیفیت شماره یک محک زده و آزمایش شده است. همچنین این افزونه برنده جایزه ، پشت سر هم ثابت شده مورد علاقه بهینه سازی تصویر و فشرده سازی تصویر مورد علاقه برای وردپرس است.

ویژگی های  افزونه تصاویر wp smushit

فشرده سازی بدون ضرر – داده های بلااستفاده را باریک کرده و تصاویر را بدون تأثیر بر کیفیت تصویر فشرده کنید.
Lazy Load – با تلنگر سوئیچ تصاویر خارج از صفحه را به تعویق بیندازید.
Bulk Smush – بهینه سازی و فشرده سازی حداکثر 50 تصویر با یک کلیک.
تغییر اندازه تصویر – حداکثر عرض و ارتفاع را تنظیم کنید و تصاویر بزرگ هنگام فشرده شدن به پایین کاهش می یابند.
تشخیص نادرست اندازه تصویر – به سرعت تصاویری را پیدا کنید که سرعت سایت شما را کاهش می دهند.
Directory Smush – تصاویر را حتی اگر در کتابخانه رسانه قرار ندارند بهینه کنید.
بهینه سازی خودکار – به صورت همزمان به صورت خودکار پیوست های خود را برای فشرده سازی سریع در هنگام بارگذاری ، خودکار کنید.
بدون محدودیت ماهانه – تمام تصاویر خود را در اندازه 5 مگابایت بهینه کنید ، برای همیشه رایگان (بدون ضبط روزانه ، ماهانه یا سالانه).
ادغام بلوک گوتنبرگ – مشاهده تمام آمار Smush به طور مستقیم در بلوک های تصویر.
Multisite سازگار – هر دو تنظیمات چند سایته جهانی و فردی را ارائه می دهد.
پردازش تمام پرونده های شما – Smush پرونده های PNG ، JPEG و GIF را برای نتایج مطلوب پردازش می کند.
Super Servers – تصاویر بدون سر و صدا و بدون سرعت با استفاده از WPMU DEV سریع و قابل اعتماد Smush API.
تبدیل به WebP (فقط Pro) – تصاویر را در قالب Next-Gen WebP ارتقا دهید و به طور خودکار ارائه دهید.
و بسیاری ، بسیاری ، بیشتر!

استفاده از htaccess برای جلوگیری از سرقت تصاویر سایت

برای متوقف کردن هات لینکینگ و جلوگیری از وقوع آن کد زیر را به فایل htaccess. خود اضافه کنید

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^$
RewriteCond %{HTTP_REFERER} !^http://(www\.)example.com/.*$ [NC]
RewriteRule \.(gif|jpg|jpeg|bmp|zip|rar|mp3|flv|swf|xml|php|png|css|pdf)$ - [F]

فراموش نکنید که example.com را با نام دامنه خود عوض کنید.

 

 

فایلهای صوتی / تصویری را مستقیماً در وردپرس بارگذاری نکنید

شما می توانید مستقیماً پرونده های صوتی و تصویری را در سایت وردپرس خود بارگذاری کنید ، و به طور خودکار آنها را در یک پخش کننده HTML5 نمایش می دهد …

اما شما هرگز نباید این کار را انجام دهید!

فایل های ویدئوی می تواند سرعت سایت شما را آهسته کند .

میزبانی صدا و فیلم به صورت مستقیم می تواند هزینه اضافه بابت پهنای باند و میزان ترافیک اضافه داشته باشد . ممکن است توسط شرکت میزبان وب از شما هزینه های اضافی گرفته شود ، یا حتی ممکن است سایت شما را به طور کامل خاموش کنند ، حتی اگر برنامه شما شامل پهنای باند “نامحدود” باشد.

میزبانی از پرونده های رسانه ای بزرگ ، اندازه پشتیبان گیری شما را نیز به طرز چشمگیری افزایش می دهد و بازگرداندن نسخه پشتیبان از وردپرس را برای شما سخت می کند.

در عوض ، شما باید از یک سرویس میزبانی صدا و تصویر مانند YouTube ، Vimeo ، DailyMotion ، SoundCloud و یا آپارات و مانند آن  استفاده کنید .

وردپرس یک ویژگی تعبیه شده در ویدئو دارد ، بنابراین می توانید URL ویدیوی خود را مستقیماً در پست خود کپی و پیست کنید و به صورت خودکار جاسازی می شود.

 

 اسلایدر و اسلایدشو سایت شما را کند می کند .

به نظر می آید اسلایدشوی بالای صفحه وردپرس می تواند سایت شما را زیباتر کند و اگر اسلایدرهای حرفه ای استفاده کنید آنها می توانند اسلایدرهای بسیار فانتزی برای شما درست کنند .
نکته منفی داشتن یک وب سایت فوق العاده کند است که برای اسلایدرها و CSS تصاویری فانتزی مورد نیاز است.

اسلایدرها نه تنها منسوخ شده و وب سایت شما را کند می کنند ، بلکه می توانند بر CRO (بهینه سازی نرخ تبدیل) نیز تأثیر بگذارند.

گوگل مپ Google Maps را غیرفعال کنید
از نقشه ها معمولاً در وب سایت های خدمات محلی یا وب سایت شرکتی  استفاده می شود. روش معمول استفاده از آنها داشتن یک بارگذاری کوچک نقشه در پاورقی یا فوتر وب سایت در هر صفحه است.

علیرغم اینکه این فقط یک نقشه کوچک است ، می تواند باعث تاخیر در زمان بارگیریو لود سایت شود . بنابراین بهتر است نقشه ها را به طور کامل حذف کنید یا فقط یک صفحه را در صفحه تماس / درباره ما نمایش دهید که منطقی است. شما همیشه می توانید آدرس و مشخصات تماس خود را در پاورقی Footer به صورت  متن نگه دارید.

 

پوسته وردپرس و افزایش سرعت وردپرس

پوسته وردپرس در واقع ظاهر ، رنگ ، ساختار ، افکت و … را کنترل می کند . در واقع وردپرس اطلاعات خود را مطابق قالب به نمایش می گذارد . بعد از درخواست لود  سایت  کد HTML پوسته سایت و فایل های همراه آن است . فایل های همراه اشاره شده همان فایل های CSS و  JAVA SCRIPT و تصاویر و … می باشد .

هنگام انتخاب یک پوسته برای وب سایت خود ، توجه ویژه به بهینه سازی سرعت مهم است. برخی از پوسته های زیبا و چشمگیر در حقیقت کدهای  ضعیفی دارند و می توانند سرعت سایت شما را کند کنند.

از عوامل دیگر در انتخاب پوسته وردپرس امنیت پوسته می باشد . این مقاله را مطالعه کنید امنیت پوسته وردپرس .

پوسته و قالب را حرفه ای انتخاب کنید .

گفته شد که از فاکتورهای موثر بر سرعت سایت رفتار کاربر و مدیر سایت هست . کاربران تازه کار  به ظاهر سایت بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت می دهند و این اشتباه است . این افراد معمولا خبری از کد نویسی پوسته ندارند . البته ناگفته نماند که زیبایی سایت جزء لاینفک یک وب سایت حرفه ای است . دو نکته مهم است این که زیبایی سایت علبرغم مهم بودن همه چیز نیست . بعضی از افکت ها و عوامل به نظر زیبا کننده پوسته بیش از حد سایت را کند می کند.گاهی حذف آنها اشکالی نیز ایجاد نمی کند .

برای افزایش سرعت سایت وردپرسی، از پوسته بهینه استفاده کنید

اگر همین حالا سری به یک مارکت فروش قالب و افزونه وردپرسی بزنید، تعداد زیادی قالب متفاوت مشاهده می‌کنید که به دلیل زیبایی‌شان حتی نگاه کردن به آنها مثل یک تفریح می‌ماند! اما شما به عنوان یک وبمستر نباید اجازه بدهید که این زرق و برق‌ها گول‌تان بزند! در واقع خیلی از این قالب‌های وردپرسی، در نگاه اول ظاهر به شدت جذابی دارند اما برنامه نویس‌ها برای بهینه کردن ظاهر این قالب‌ها، کدهای زیادی در آن قرار داده و این موضوع باعث کاهش سرعت آنها شده.

بنابراین همیشه قبل از خرید قالب وردپرسی، سرعت آن را در سایت‌های دیگر بررسی کنید. نظرات مخاطبانی که قبلا از آن استفاده کرده‌اند را بخوانید  یا از یک سئوکار یا برنامه‌نویس  مشاوره بگیرید. چه بسا سایت‌های وردپرسی که صرفا با یک تعویض قالب سرعت‌شان بهینه می‌شود.

 

افزایش سرعت وردپرس  و کاهش افزونه ها

کاهش تعداد افزونه های نصب شده به شما در دستیابی به هدف شما از یک وب سایت سریع و پر سرعت کمک می کند.
اگر از افزونه استفاده نمی کنید یا می توانید از  یک افزونه به جای دو یا چند افزونه استفاده کنید . کاهش  افزونه  باعث ایجاد وب سایت سریعتر وردپرس می شود.

به عنوان مثال ، وردپرس با چند افزونه از قبل بارگیری شده است ، این افزونه ها را می توانید در صورتی که نیاز نمی دانید آنها را حذف کنید .

به خاطر اینکه افزونه ها جالب هستند و البته رایگان از آنها استفاده نکنید . اگر واقعا به افزونه ای نیاز دارید از آن استفاده کنید .

کافی نیست افزونه را غیر فعال کنید ، اگر به آن نیاز ندارید آنرا کاملا پاک کنید .

از افزونه های سریعتر استفاده کنید

قبل و بعد از افزودن افزونه سرعت سایت خود را اندازه بگیرید . برخی از افزونه های باعث افت سرعت سایت شما خواهد شد. در اینصورت سعی کنید از افزونه های مشابه استفاده کنید .

برخی افزونه ها به خاطر کد نویسی ضعیفی که دارند به شدت روی سرعت سایت تاثیر منفی دارند .

برای کمک به شما در انتخاب بهترین افزونه ها ، ما اغلب انتخاب متخصصین بهترین و افزونه وردپرس را منتشر می کنیم. ما توجه ویژه ای به سهولت استفاده ، تجربه کاربر و مهمتر از همه عملکرد می دهیم.

 

تنظیم دقیق وردپرس برای سرعت (پیشرفته)

با استفاده از بهترین روش های بهینه سازی وردپرس و نکات اساسی سرعت ذکر شده در بالا ، باید شاهد پیشرفت بزرگی در بارگذاری سایت خود باشید.

اما هر کسری از ثانیه حساب می شود. اگر می خواهید سریعترین سرعت ممکن را بدست آورید ، پس می خواهید چند تغییر دیگر ایجاد کنید.

نکات زیر کمی فنی تر است ، بعضی از آنها شما را ملزم به تغییر پرونده های سایت خود یا درک اولیه از PHP می کنند. می خواهید در صورت لزوم ابتدا از سایت خود پشتیبان تهیه کنید.

سعی کنید در موارد که خیلی تجربه ندارید از فرد متخصص و طراحی سایت وردپرس استفاده کنید و از آنها مشاوره بگیرید یا کار را به آنها بسپارید .

 

محبوب ترین  افزونه های وردپرسی برای افزایش سرعت سایت

افزونه Lazy load images:

با استفاده از این افزونه میتوانید قابلیت بارگزاری تنبل را برای کلیه تصاویر خود به صورت خودکار، فعال کنید. برای اطلاعات بیشتر و نحوه کار و دانلود این افزونه از لینک زیر اقدام کنید.

 

افزونه wp-optimize:

با استفاده از این افزونه می توانید دیتابیس وردپرسی خود را به نهایت بهینه سازی برسانید و سرعت درخواست های واکشی از دیتا بیس را به حداقل برسانید.

افزونه w3 total cache:

این افزونه، یکی از کاربردی ترین افزونه های وردپرسی در زمینه کش و بهینه سازی سایت است که به شما این قابلیت را میدهد که هر دو روش کش صفحات و مرورگر را بتوانید بر روی وبسایت انجام دهید و همچنین کد های html,css و js سایت شما را نیز فشرده سازی یا minify میکند.

انجام کلیه بهینه سازی های سرعت در سایت، باعث کند شدن سایت میشود. زیرا هر افزونه بخشی از بهینه سازی های سرعت را انجام میدهد و شما نیاز پیدا خواهید کرد که چندین افزونه را به صورت همزمان استفاده کنید تا بتوانید سرعت سایت خود را افزایش دهید. اما جای نگرانی نیست و ادامه مقاله را بخوانید تا این مشکل را نیز برای شما حل کنیم!

افزونه wp-Rocket:

بهترین و جامع ترین افزونه در زمینه بهینه سازی سرعت سایت وردپرسی، راکت وردپرس و یا wp-Rocket می باشد که کلیه روش های پنجگانه بالا رو به صورت یک جا درون خود گنجانده و می توان گفت که یکی از لزومات هر وبسایتی می باشد. دریافت وردپرس راکت

افزونه WP Optimize

افزونه WP Optimize

لینک افزونه WP-Optimize در فهرست افزونه های وردپرس :https://wordpress.org/plugins/wp-optimize/

لینک وب سایت توسعه دهنده افزونه :   https://getwpo.com

WP-Optimize  افزونه ای برای افزایش  وردپرس است که پایگاه داده شما را پاک می کند ، تصاویر را فشرده می کندو از سیستم کشینگ استفاده می گند

ویژگی حافظه پنهان ما  fastest caching engine در اطراف سریعترین موتور ذخیره جهان ساخته شده است. این ابزار ساده ، بسیار موثر دارای تمام مواردی است که برای  بهینه سازی سایت  نیاز دارید!

مزایای افزونه WP Optimize

اگر شما، سایتی پربازدید و پرمحتوا دارید باید به فکر تمیز کردن پایگاه داده خود باشید. به طور پیشفرض وردپرس، اطلاعاتی از پست‌ها، برگه‌ها، دیدگاه‌ها و افزونه‌ها و دیگر چیزها را در پایگاه داده ذخیره می‌کند. به مرور زمان این اطلاعات بیشتر و بیشتر می‌شوند و باعث افت سرعت پایگاه داده شما می‌شوند. نگران نباشید چون شما می‌توانید به آسانی پایگاه داده خود را بهینه سازی کنید.

تنها لازم است که شما افزونه WP Optimize را نصب کنید. این افزونه برای کاربران مبتدی و متوسط فوق العاده است زیرا نیازی نیست که به phpMyAdmin رفته و پایگاه داده خود را به صورت دستی بهینه‌سازی کنید بلکه شما می‌توانید همه چیز را از پیشخوان وردپرس خود انجام دهید.

افزونه WP Optimize به شما کمک می‌کند که پایگاه داده خود را از نظرات اسپم، گزینه‌های گذرا، آیتم‌های پاک شده و دیگر اطلاعاتی که به هیچ درد شما نمی‌خورد پاکسازی کنید. هم‌چنین این افزونه حجم دیتابیس شما را اطلاع رسانی کرده و به شما می‌گوید که چقدر می‌توانید با این افزونه دیتابیس خود را بهینه‌سازی (پاک سازی) کنید.

دیدگاهتان را بنویسید