تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

تفاوت برگه و نوشته در وردپرس
تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

کمی گیج کننده است ما مطالب خود را می توانید در وردپرس هم به صورت یک برگه و هم به صورت یک نوشته منتشر کنیم .
بسیاری از مبتدیان وردپرس درک تفاوت بین یک برگه و نوشته  را دشوار می کند. این دو خیلی مثل هم هستند پس تفاوت برگه و نوشته وردپرس چیست ؟

برگه ترجمه کلمه   Page  در وردپرس است . پس برگه و صفحه یک معنی دارد .

نوشته ترجمه کلمه Post در وردپرس است . نوشته و پست یک معنی دارد .

به طور خلاصه ، برگه برای محتوای ثابت استفاده می شوند ، مثلا شما برگه هایی مانند درباره ما و تماس با ما را برای سایت خود ایجاد می کنید . در حالی که نوشته  برای محتوای  است که به طور منظم به روز می شود. مانند نوشته هایی که ما برای قسمت وبلاگ خود در سایت ایجاد می کنیم .

بسته به وب سایت خود ، می توانید هر ترکیبی از برگه ها  و نوشته  ها را داشته باشید. هر دو کاربردهای خود را دارند ، بنابراین ارزش درک نقاط قوت آنها را دارد.

در این مقاله ، ما تفاوت برگه  وردپرس و نوشته  را توضیح خواهیم داد و به چند نمونه از نحوه استفاده از هر دو نگاه خواهیم کرد.

درک برگه وردپرس در مقابل نوشته ها

هنگامی که وردپرس برای اولین بار ایجاد شد ، پست یا نوشته ها برای ورودی های وبلاگ سنتی استفاده می شدند. این روزها می توانید از پست ها برای بسیاری از انواع دیگر محتوا نیز استفاده کنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید مقالاتی را منتشر کنید ، اخبار شرکت را به اشتراک بگذارید ،  به معنای کلی ، شما می خواهید برای هر محتوایی که می خواهید مرتباً با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید از نوشته یا پست ها استفاده کنید.

از طرف دیگر ، نوشته یا صفحات باید حاوی اطلاعات کلیدی باشند که اغلب تغییر نمی کنند. این محتوا ، مانند صفحات About و Contact ، معمولاً در فهرست اصلی پیمایش شما قرار دارد تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی آن را پیدا کنند. این دو برگه را ما معمولا در منوی اصلی سایت قرار می دهیم تا به راحتی در دسترس باشد .

محتوای وب سایت وردپرس

وردپرس به شما امکان می دهد هر تعداد نوشته یا  پست و برگه  ایجاد کنید. اگر بخواهید از پست ها استفاده نکنید. به عنوان مثال ، بسیاری از وب سایت های تجاری یا نمونه کارها فقط از برگه ها  تشکیل شده اند.

از طرف دیگر ، اگر قصد استفاده از وردپرس را به عنوان یک بستر وبلاگ نویسی دارید ، به سختی ممکن است از برگه استفاده کنید. با این حال ، هوشمندانه است که حداقل یک یا دو مورد را برای جزئیات تماس خود بگنجانید و به خوانندگان خود اطلاع دهید که شما کی هستید.

توجه داشته باشید که در وردپرس از انواع مختلف محتوا با عنوان types انواع پست referred نیز یاد می شود. هر دو صفحه و پست نمونه هایی از انواع پست هستند که می توانند کمی گیج کننده باشند. اگر هنگام ایجاد یک محتوا اشتباه کرده اید ، نگران نباشید. می توانید پست را به صورت دستی و یا با افزونه ای مانند Post Type Switcher به صفحه تغییر دهید و بالعکس.

برگه وردپرس در مقابل نوشته ها: چهار تفاوت اساسی

هر دو نوع محتوا با استفاده از یک ویرایشگر مشابه برای افزودن متن ، تصاویر و سایر رسانه ها سفارشی می شوند ، به همین دلیل ممکن است در ابتدا یکسان به نظر برسند. با این وجود ، چهار تفاوت اساسی بین برگه وردپرس و نوشته وجود دارد که در زیر بررسی خواهیم کرد.

 

1. تاریخ انتشار – تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

اگر به بالای این نوشته بروید ، تاریخ انتشار را مشاهده خواهید کرد. اگر برگه  درباره ما را بررسی کنید ، چنین جزئیاتی را پیدا نخواهید کرد. این بدان دلیل است که نوشته برای محتوای بی انتها در نظر گرفته شده اند که بازدید کنندگان شما می توانند در هر زمان به آنها مراجعه کنند.

البته ، شاید هنوز لازم باشد بعضی از قسمتهای نوشته های خود را گاه به گاه ویرایش کنید. به عنوان مثال ، در صورت جابجایی ممکن است مکان خود را به روز کنید ، یا با رشد شرکت خود بیوگرافی عضو تیم جدید را اضافه کنید. با این حال ، لازم نیست که صفحات خود را خیلی مرتب به روز کنید.

از طرف دیگر ، نوشته ها برحسب تاریخ نمایش داده می شوند . نوشته های جدیدتر بالاتر و نوشته های قدیمی تر در جایگاهی قدیمی تر قرار می گیرند.

قاعده کلی

بنابراین به عنوان یک قاعده کلی ، نوشته شما باید برای محتوایی که ماهیت تاریخی ندارد و قدیمی نمی شود . ارسال های شما به موقع تر خواهد بود اگر یکی از آنها بی ربط شد ، همانطور که در بالا توضیح داده شد ، می توانید آن را به روز کنید ، حذف کنید یا به راحتی برای بازدیدکنندگانی که هنوز هم علاقه مند هستند بایگانی کنید.

 

2 . مالکیت ، نویسنده ، دسته و برچسب – تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

جدا از تاریخ ، هر نوشته معمولاً نویسنده ، دسته ها و برچسب ها را نمایش می دهد. این اطلاعات بسته به قالب و پوسته سایت شما به طور معمول در بالا یا پایین پست های شما نمایش داده می شود.

به طور پیش فرض ، نوشته ها نیز شخصی هستند و شامل جزئیاتی مانند نام و گراواتار شما هستند. این به ویژه اگر وب سایتی با چندین همکاری داشته باشید ، بسیار مفید است. این می تواند به مخاطبان شما کمک کند تا با هر نویسنده ارتباط برقرار کنند ، به ویژه اگر نویسندگان شما در قالب های مختلف تخصص داشته باشند یا سبک های متفاوتی داشته باشند.

از طرف دیگر ، نوشته جهانی هستند. بنابراین ، آنها  نام نویسنده را وارد نمی کنند ، زیرا مهم نیست چه کسی آنها را منتشر کرده است. در بیشتر موارد ، نوشته های وب سایت یا تجارت شما را به عنوان یک نهاد منعکس می کنند ، نه اینکه متعلق به یک فرد خاص باشند.

3. سازماندهی محتوای سایت – تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

می توانید نوشته های خود را با برچسب ها و دسته بندی ها مرتب کنید ، که یک روش توصیه شده است. طبقه بندی های خوب طراحی شده به بازدیدکنندگان (و ربات های Google) کمک می کند تا از طریق محتوای شما حرکت کنند.

می توانید دسته ها و برچسب ها را در صفحه ویرایش پست خود ، در سمت راست اضافه کنید.
دسته ها برای گروه بندی محتوای مشابه ، مانند “دستور العمل” در یک وبلاگ آشپزی استفاده می شوند. با این حال ، برچسب ها توصیف کننده های خاصی هستند که مربوط به محتوای یک پست شخصی هستند ، مانند “پیتزا” ، “بدون گلوتن” و غیره.

لازم نیست از دسته ها و برچسب ها استفاده کنید ، اما ایده خوبی است. این به شما کمک می کند محتوای خود را مرتب نگه دارید و بازدیدکنندگان را در یافتن خواسته های خود آسان می کند. یک قانون خوب برای تنظیم یک دسته و دو تا چهار برچسب در هر پست است.

صفحات معمولاً از دسته ها و برچسب ها استفاده نمی کنند ، اگرچه می توانید از یک افزونه برای افزودن آنها استفاده کنید. در عوض ، می توانید صفحات خود را به صورت سلسله مراتبی سازماندهی کنید. به عنوان مثال ، ممکن است یک صفحه والدین برای “خدمات” خود داشته باشید ، و در زیر چند صفحه کودک مانند “طراحی وب” و “بازاریابی” وجود دارد.

4. تعامل اجتماعی – تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

وقتی نوبت به تعامل با مخاطبان می رسد ، نوشته  ها بستر مناسبی هستند. به طور پیش فرض ، نوشته  ها با یک بخش نظرات ارائه می شوند ، اگرچه می توانید آن را غیرفعال کنید. همچنین ، بسیاری از مضامین دارای دکمه های شبکه های اجتماعی هستند تا بازدیدکنندگان بتوانند فوراً محتوای شما را با شبکه های خود به اشتراک بگذارند.
اگر طرح زمینه شما اشتراک گذاری اجتماعی را فعال نمی کند ، افزونه هایی مانند Jetpack می توانند به شما در افزودن آن ویژگی کمک کنند. حتی می توانید پست های خود را از طریق آر اس اس RSS توزیع کنید ، بنابراین خوانندگان می توانند از اخبار شما مطلع شوند.

صفحات معمولاً شامل نظر نیستند ، اگرچه در صورت تمایل می توانید این قابلیت را فعال کنید. با این حال ، بخشهایی مانند صفحه About شما معمولاً برای تعاملات اجتماعی ایده آل نیستند. درعوض ، می توانید در انتهای هر مقاله با گذاشتن یک فراخوان مناسب برای اقدام (CTA) ، بحث را در زیر پست های خود تشویق کنید.

خلاصه مطلب

یکی از اولین مواردی که هنگام ساخت سایت وردپرس خود باید یاد بگیرید تفاوت بین یک صفحه و یک پست است. در حالی که در نگاه اول به نظر می رسند ، این دو ویژگی قابل تعویض نیستند و باید از آنها برای انواع مختلف محتوا استفاده شود.

در این مقاله ، ما در مورد تفاوت صفحات وردپرس و پست ها بحث کرده ایم. به طور خلاصه:

شما می خواهید از صفحاتی برای محتوای بی انتها و جهانی استفاده کنید که اغلب تغییر نمی کند – به عنوان مثال ، صفحات About و Contact.
هر زمان که بخواهید یک مقاله وبلاگ ، اطلاعیه اخبار یا هر چیز دیگری را که به طور منظم منتشر می کنید (و به طور بالقوه با نام های نویسنده مختلف) به اشتراک بگذارید ، می توانید نوشته ایجاد کنید.

 

سوالات متداول

در زیر برخی از سوالات متداول در مورد پست ها در مقابل صفحات و نحوه استفاده صحیح از آنها در وردپرس از کاربران خود شنیده ایم.

1. چند پست و / یا صفحه می توانم داشته باشم؟

می توانید هر تعداد پست و / یا صفحه مورد نظر خود را داشته باشید. تعداد پست ها یا صفحاتی که می توانند ایجاد کنند محدودیتی ندارد.

2. آیا مزایای SEO به یکی یا دیگری وجود دارد؟

موتورهای جستجو دوست دارند محتوا مرتب شود. محتوای بی انتها از اهمیت بیشتری برخوردار است. با این وجود ، جدیدترین مطالب به موقع اولویت زیادی دارند.

به طور خلاصه ، ممکن است تفاوتی وجود داشته باشد ، اما به عنوان یک مبتدی ، نیازی به نگرانی در مورد آن ندارید. بر سازماندهی سایت خود برای کاربر تمرکز کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر ، به راهنمای کامل SEO WordPress ما برای مبتدیان مراجعه کنید.

3. کدام صفحات را باید در وب سایت یا وبلاگ خود ایجاد کنم؟

این واقعاً بستگی به ساختن چه نوع وبلاگ یا وب سایتی دارد. با این حال ، ممکن است بخواهید لیست صفحات مهم ما را برای همه وب سایت ها مشاهده کنید.

4- آیا می توانم پست ها را به صفحات و بالعکس تبدیل کنم؟

بسیاری از مبتدیان هنگامی که واقعاً می خواهند صفحاتی را ایجاد کنند ، به طور تصادفی به پست مطلب اضافه می کنند. به همین ترتیب ، ممکن است برخی از وبلاگ نویسان جدید پست های وبلاگ را به عنوان صفحه ذخیره کنند.

اگر تازه کار خود را شروع کرده اید ، می توانید با استفاده از پلاگین post type switcher به راحتی آن را برطرف کنید. برای جزئیات بیشتر به مقاله ما در مورد نحوه تغییر نوع پست در وردپرس مراجعه کنید.

5-آیا به غیر از پست ها و صفحات ، سایر مطالب در وردپرس وجود دارد؟

بله وجود دارد با این حال ، این انواع دیگر محتوای پیش فرض شامل پیوست ها ، ویرایش ها و منوهای ناوبری است که به طور معمول مانند پست ها و صفحات استفاده نمی شوند.

وردپرس همچنین به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا انواع پست سفارشی خود را ایجاد کنند. این ویژگی توسط پلاگین ها برای ایجاد انواع محتوای اضافی در وردپرس استفاده می شود. به عنوان مثال ، اگر فروشگاه WooCommerce را اداره می کنید ، نوع ارسال “محصولات” را در قسمت مدیریت وردپرس خود مشاهده خواهید کرد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تفاوت بین صفحات و پست ها در وردپرس و نحوه استفاده از آنها را بیاموزید.

 

دیدگاهتان را بنویسید