دسته و برچسب در وردپرس

دسته و برچسب در وردپرس مواردی هستند که هنگام نوشتن یا ویرایش یک نوشته ، همیشه آنها را در نوار کناری سمت راست پیدا خواهید کرد. اما موضوع فقط موارد دیگری است. دسته ها و برچسب ها هنگامی که به سازمان محتوا در سایت شما و همچنین سئو می آید اهمیت بیشتری دارند.
دسته ها و برچسب ها دو روش اصلی برای گروه بندی مطالب در یک سایت وردپرسی هستند. به زبان ساده ، دسته ها برچسب های کلی هستند ، در حالی که برچسب ها خاص ترند (پست های خود را با جزئیات بیشتری شرح دهید).

دسته بندی ها در وردپرس چیست؟

به طور خلاصه ، دسته ها عمومی ترین روش گروه بندی نوشته ها در یک سایت وردپرسی هستند. یک دسته نماد یک موضوع یا گروهی از موضوعات است که به طریقی به یکدیگر متصل هستند.
گاهی اوقات ، یک پست می تواند به طور همزمان به بسیاری از دسته ها تعلق داشته باشد. با این حال ، ممکن است بهترین ایده برای اختصاص بیش از 2-3 دسته به یک پست نباشد. نکته در اینجا این است که مطالب خود را به شکلی منظم و منظم تنظیم کنید که دسترسی به آن را برای خواننده آسان کند.

به عنوان مثال ، اگر پستی بنویسم و اخبار جدید را اعلام کند ، آن را در گروه “اخبار” قرار خواهم داد. اگر من یک آموزش در مورد نحوه ایمن نگه داشتن سایت وردپرس خود بنویسم ، آن را در “امنیت” قرار می دهم. اما ، اگر به اخباری که شامل امنیت هستند برخورد کنم ، می توانم پست خود را به هر دو دسته “اخبار” و “امنیت” اضافه کنم.

 

فرض کنید شما یک مجله آنلاین اداره می کنید. راهی که می توانید دنبال کنید ایجاد دسته برای هر ستونی است که اجرا می کنید. به عنوان مثال ، سیاست ، ورزش ، اجتماعی ، هنری و غیره. هر دسته باید دارای موارد زیر باشد:

یک نام ،
slug (ساختار URL صفحه دسته بندی category چیزی شبیه به لینک ثابت) ،
آیا این یک دسته والدین است یا نه (اگر به یک گروه بزرگتر دیگری تعلق دارد) ،
شرح.
جدا از ایجاد دسته بندی به این روش ، می توانید هر زمان که یک وبلاگ را نوشت یا ویرایش می کنید ، آنها را اختصاص دهید.

 

برچسب ها در وردپرس چیست؟

اگر می خواهید بخشی از محتوا را با استفاده از برخی کلمات کلیدی خاص شناسایی کنید ، برچسب ها یک مکانیسم عالی است. به سادگی ، چند کلمه را انتخاب کنید که پست مورد نظر را بهترین توصیف می کند.

تفاوت اصلی بین دسته ها و برچسب ها نحوه استفاده از آنها است. به نوعی ، اصطلاحاً دسته ها برای نشان دادن ژانر پست هستند. از طرف دیگر ، برچسب ها عمق بسیار بیشتری دارند و موارد فردی را که پست در مورد آنها صحبت می کند نشان می دهد. بنابراین ، می توانید – یا حتی انتظار می رود – از چندین برچسب با یک پست وبلاگ استفاده کنید.

به عنوان مثال همین نوشته و مقاله را من در دسته بندی آموزش وردپرس قرار داده ام . برچسب ” نوشته وردپرس ” را هم به آن اضافه کرده ام .

 

دیدگاهتان را بنویسید