راهنمای سئو وردپرس

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) اصطلاحی است که تمام تکنیک ها و فاکتورهای  مورد استفاده برای بهبود رتبه وب سایت در موتورهای جستجو مانند Google را توصیف می کند. چرا سئو سایت مهم است؟ یک رتبه بندی بالاتر جستجو باعث می شود کاربران وب سایت شما را ببینند و باعث شود آنها از برند ، محتوای شما و محصولات یا خدمات شما بیشتر آگاه شوند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فراتر از اصول اساسی بازاریابی موتور جستجو است ، اما بسیاری از مشاغل هنوز جنبه فنی و اجتماعی این استراتژی را درک نمی کنند.

اگرچه ممکن است اصول اساسی سئو کاملاً شناخته شده باشد ، اما بسیاری از تکنیک های بازاریابی سئو که توسط بازاریابان باتجربه استفاده می شود ، دانش در دسترس  نیست. الگوریتم های Google دائماً تغییر می کنند و برای اینکه بدانید چگونه هر الگوریتم جدید را راضی می کنید ، باید از آخرین روند SEO مطلع باشید.

سئو چیست و سئو چگونه کار می کند؟

به طور خلاصه ،سئو  SEO (مخفف Search Engine Optimization) به شما کمک می کند تا وب سایت شما توسط افرادی که به دنبال خرید  کالاهای  یا خواهان خدمات شما هستند  (به روش مستقیم یا غیر مستقیم) پیدا شود. به طور خلاصه ، SEO (مخفف Search Engine Optimization) به شما کمک می کند وب سایت توسط افرادی یافت می شود که به دنبال آنچه می فروشید هستند.
اولویت بندی سئو و وقت گذاشتن برای بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو در نهایت به ایجاد قدرت و اعتماد در مشتریان احتمالی کمک می کند ، بنابراین ارزش وقت و تلاش را دارد. به علاوه ، SEO می تواند مستقیماً به فروش بیشتر شود! چه کسی این را دوست ندارد؟!

سئو چگونه کار می کند؟

برای درک چگونگی عملکرد SEO ، مهم است که ابتدا نحوه کار موتورهای جستجو را درک کنیم. موتورهای جستجو برای جمع آوری و نمایه سازی یا ایندکس داده ها در اینترنت از برنامه های خزنده (که به آن ربات جستجو نیز گفته می شود) استفاده می کنند. سئو به خزنده های موتور جستجو کمک می کند تا رتبه شما (موقعیت سایت شما در نتایج جستجو) را تعیین کنند ، که به نوبه خود به شما کمک می کند میزان ارتباط شما با کلمات کلیدی خاصی مرتبط باشد.

وقتی صحبت از بهینه سازی موتور جستجو می شود ، تحقیق مناسب کلمات کلیدی بسیار مهم است. بدون تحقیق مناسب در مورد کلمات کلیدی ، SEO شما ممکن است مانند آنچه شما در نظر داشتید عمل نکند.

به همین دلیل استراتژی SEO شما بسیار مهم است. بهینه سازی موتور جستجو هنگامی که تمام مطالب و صفحات سایت خود را بهینه سازی کنید ، با استفاده از تحقیقات کلمات کلیدی و سپس به دست آوردن اشتراک و پیوند در سراسر وب ، بهترین عملکرد را دارد.

سئو درباره خصوصیات محتوای شما ، کلمات کلیدی مهم  و توسعه فنی سئو سایت است. هنگامی که یک صفحه توسط یک موتور جستجو اسکن می شود ، وب سایت ایندکس می شود و شروع به افزایش رتبه برای کلمات کلیدی شما می کند. به زودی ثمرات آن را خواهید دید.

چرا سئو  SEO مهم است؟

اصولاً سئو SEO مهم است زیرا اعتبار دامنه را برای وب سایت شما ایجاد می کند. Google می خواهد بداند که وب سایت شما قابل اعتماد است و بهترین محتوا را برای جستجوی کاربر ارائه می دهد.
در نهایت ،  سئو SEO می تواند به سایت شما کمک کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد ، که امیدوارم منجر به بازدید بیشتر ، تبدیل و فروش بیشتر شود.

بله سئو مهم است چون باعث افزایش فروش و رشد کسب و کار شما می شود . سئو برند شما را اعتبار می بخشد . سئو عامل رقابت در دیجیتال مارکتینگ می باشد . در واقع شما با سئو سایت خود شاید نیاز به هزینه های هنگفت بابت تبلیغات کلیکی یا دیگر تبلیغات اینترنتی یا سنتی ندارید .

چگونه SEO برای یک وب سایت انجام می دهید؟

بسته به تحقیقات بازار ، اهداف مخاطب و محتوای سایت ، می توانید از طریق چندین روش مختلف برای انجام سئو  SEO  وب سایت داشته باشد .

همچنین انواع تاکتیک های SEO برای بهبود صفحات ، محتوا ، پیوندها یا لینک ها  ، فراداده و نشانه گذاری ساختاری “metadata, structural markup  ” برای یک وب سایت موجود وجود دارد. موتورهای جستجو به دنبال کلمات کلیدی ، برچسب های alt ، برچسب های عنوان ، برچسب های تصویر ، ساختار پیوند داخلی ، پیوندهای داخلی و بک لینک (معروف به لینک های ورودی) هستند.

خزنده ها یا ربات های موتورهای جستجو به دنبال سرعت سریع صفحه ، واکنشگرای سایت برای گوشی mobile responsiveness  ، ساختار سایت ، رفتار بازدید کننده و سایر عواملی هستند که البته  شامل سیگنال های خارج از سایت هستند ، مانند اشتراک های اجتماعی و تعامل.

بنابراین وقتی نوبت به انجام سئو  SEO برای یک وب سایت می رسد ، باید از مراحل تهیه ، تحقیق ، نوشتن و پیاده سازی فنی این مراحل مهم سئو SEO را پوشش دهید.

سئو ، گام به گام

8 مراحله برای سئو بهتر سایت

ما 8 گام را برای ایجاد استراتژی و برنامه ریزی و البته اجرای سئو وب سایت ارائه می دهیم .

 

1. مهیا کردن ابزارهای سئو SEO

افراد موثر بر سئو SEO

  • مدیر  و دارنده سایت
  • استراتژیست سئو
  • توسعه دهنده وب
  • مدیریت محتوا
  • نویسندگان (نویسندگان متن ، نویسندگان فنی ، نویسندگان محتوا)
  • مدیر شبکه های اجتماعی

بهترین ابزارهای سئو SEO

یک تن  ابزار SEO وجود دارد. در اینجا چند مورد با ارزش را ارائه و بررسی می کنیم.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

 

این بهترین ابزارهای سئو SEO بهترین تحقیقات و بینش مخاطبان را برای شما فراهم می کنند. آنها همچنین می توانند گزارش ها و تجزیه و تحلیل های زمان واقعی را بر اساس آنچه سیگنال های رتبه بندی برای خزنده های گوگل جستجو می کنند به شما ارائه دهند.

به عنوان مثال ، SEMrush Writing Assistant  محتوای سایت شما را ارزیابی می کند و بر اساس خوانایی ، سئو و اصالت به آن امتیاز می دهد.

 

2. ممیزی سئو  SEO را انجام دهید

 

ممیزی های SEO ارزیابی های گام به گام وب سایت شما هستند که به آنچه در هر بخش از سئو جستجو می شود اشاره می کنند. این ممیزی ها به طور معمول بر اساس این نکات ارزیابی می شوند:

 

 

  • تمرکز بر تحقیق کلمات کلیدی – keyword research
  • نمره اقتدار دامنه – Domain authority
  • تراکم کلمه کلیدی – Keyword density
  • URL سایت یا ساختار پیوند ثابت – Site URL ,permalink structure
  • فراداده – Metadata
  • نشانه گذاری طرحواره یا اسچما Schema markup
  • دسترس پذیری – Accessability
  • خوانایی – Readability
  • سرعت و پاسخگویی سایت – Site speed , responsiveness
  • ویژگی های alt تصویر –
  • عوامل درون صفحه – On-page factors
  • عوامل خارج از صفحه – Off-page factors
  • ارزیابی بک لینک – Backlink assessment
  • تجزیه و تحلیل Google SERP برای کلمات کلیدی برتر
  • تجزیه و تحلیل SERP بینگ برای کلمات کلیدی برتر
  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا – Competitor keyword analysis
  • امتیازات اعتبار آنلاین – Online reputation scores
  • کانال های شبکه های اجتماعی و احساسات – Social media channels and sentiment

در هنگام ممیزی SEO ، همه این فاکتورها را برای هر یک از صفحات اصلی وب سایت خود و همچنین هر صفحه ای که می خواهید در جستجوی کلمات کلیدی خاص در آن رتبه بندی کنید ، در نظر خواهید گرفت.

به عنوان مثال ، اگر می خواهید یک صفحه از محتوا به عنوان برای “سئو وردپرس ” رتبه بندی شود ، باید آن صفحه را برای این کلمه کلیدی مشخص سئو کنید . محتوای مناسب و تصاویر مرتبط و یا مدیهایی دیگر در آن قرار دهید .

ابزارهایی مانند SEMrush و Moz ابزارهای حسابرسی و ممیزی جامعی را ارائه می دهند . تجزیه و تحلیل عمیق را انجام می دهند ، سپس گزارشی را همراه با  پیشنهادهای برای بهبود ارائه می دهند. این گزارش ها تا حدی خودکار هستند اما می توانند به شما کمک کنند . یکی دیگر از گزینه های عالی کار با یک آژانس یا مشاور سئو SEO است.

3. استراتژی SEO خود را تنظیم کنید

استراتژی سئو SEO شما باید بر اساس اهداف شما باشد. این موارد می تواند از ایجاد ترافیک بیشتر ، افزایش نرخ تبدیل increasing conversions ، تا جمع آوری اطلاعات از بازدید کننده گان برای  تبلیغات ایمیل شما باشد.

بنابر این ابتدا ، چند مورد از مواردی را که می خواهید از استراتژی SEO خود مشاهده کنید ، یادداشت کنید.

آیا می خواهید بازدید بیشتری از صفحه اصلی خود داشته باشید؟

آیا می خواهید با استراتژی وبلاگ رتبه بندی کلمات کلیدی جدید را انجام دهید؟

برای هر استراتژی خوب SEO چهار موله  وجود دارد:

  • تحقیق کلمات کلیدی
  • تحقیق مخاطب
  • طرح محتوا
  • ساختار سایت

حتی اگر دامنه شما چیزی مانند “hogre.ir” باشد ، می توانید آن را  برای هر محتوایی رتبه بندی کنید. فقط به شرطی که یک طرح محتوایی ایجاد کنید. این شامل دانستن اینکه برای چه کلمات کلیدی می خواهید رتبه بندی کنید ، مخاطبان شما درباره چه کلمات کلیدی تحقیق می کنند ، چگونه این محتوا را در سایت خود قرار می دهید و اینکه چگونه ساختار سایت شما موتورهای جستجو را به سمت جستجوی محتوای شما سوق می دهد.

حجره یک سایت آگهی نامه رایگان می باشد و کلمات کلیدی که در آن مد نظر است ، کلماتی همچون

  • آگهی رایگان
  • سایت آگهی رایگان
  • تبلیغات اینترنتی
  • درج آگهی رایگان
  • ثبت آگهی  رایگان
  • بهترین سایت های آگهی نامه رایگان

لینک وب سایت آگهی نامه حجره : https://www.hogre.ir

به عنوان مثال ، اگر کلمه کلیدی برتری که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید “وردپرس” است ، سایت شما باید در اطراف کلمات کلیدی باشد که مخاطبان شما به دنبال آن هستند .

 

چرا CMS شما برای سئو اهمیت دارد

حتی اگر سایت شما در HTML سفارشی شده باشد ، باید یک سیستم مدیریت محتوای وب سایت (CMS) داشته باشید که به شما کمک کند داده های ساختاری را به هر صفحه ساختار دهید و اضافه کنید. به همین دلیل ، وردپرس یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوای وب سایت برای استفاده است. نه تنها می توانید از آن برای ساخت وب سایت های سفارشی استفاده کنید ، بلکه می توانید به راحتی یک وبلاگ برای کمک به استراتژی SEO خود اضافه کنید.

وردپرس گزینه مناسب برای سئو

وب سایت های وردپرس از طریق مباحثی که درباره آنها می نویسید ، فرصت های عالی برای رتبه بندی کلمات کلیدی با حجم کم تا متوسط را فراهم می کنند. می توانید از طریق وبلاگ خود بک لینک و اشتراک بیشتری دریافت کنید ، بنابراین از استراتژی اجتماعی خود پشتیبانی می کنید. شما همچنین می توانید با بهینه سازی وردپرس و ساخت وب سایت با سرعت بالا موفقیت های بزرگ برای سئو بهتر کسب کنید .

دیدگاهتان را بنویسید