سئو و بهینه سازی وردپرس 

یک سایت با تمام مزایا که می تواند داشته باشد اگر بازدید کننده نداشته باشد سایت موفقی نیست . سئو و بهینه سازی یک سایت از ارکان مهم تبلیغات و بازاریابی اینترنتی می باشد . وردپرس نیز برای بهینه سازی و سئوی سایت دارای ویژگی های مناسبی است . وردپرس را می توان جزء موفق ترین سیستم های مدیریت محتوا و سئو مناسب دانست . افزونه های متعدد و مفیدی برای وردپرس وجود دارد که می توان برای بهینه سازی بهتر وردپرس از آن بهره گرفت.

5 افزونه مهم و پرکاربرد وردزی پرس در زمینه سئو می توان به این موارد اشاره کرد : Yoast SEO – SEMrush – Open Site Explorer – LinkPatrol و SEOquake

چرا وردپرس جزء بهترین CMS ها برای بهینه سازی می باشد .

 

تمرکز بر تجربه کاربری

با استفاده از قالب ها و پلاگین های وردپرس میتوان یک سایت حرفه ای، کاربر پسند و جذاب ایجاد کرد. در نتیجه بازدیدکنندگان از تجربه ای که در سایت وردپرسی کسب می کنند، لذت می برند. بنابراین مدت زمان بیشتری را در سایت باقی مانده و در نهایت منجر به کاهش نرخ پرش سایت می شود. چنانچه تمایل دارید سئو سایت خود را ارتقا دهید، این را بدانید که گوگل برای سایت هایی که تجربه کاربری عالی ارائه میدهند ارزش قائل است.

 

 ایجاد URL جذاب

در وردپرس ویرایش URL سایت خیلی ساده است. یکی از مزایای ویرایش URLهای صفحات داخلی سایت این است که می توانید کلیدواژه هدف خود را در URL قرار دهید.

این بدان معنا است که URLهای داخلی سایت شما نه تنها می تواند جذاب باشد بلکه می تواند به رتبه بندی سایت هم کمک می کند.

مدیریت ساده متادیتا

سئوی عنوان و متادیتاها به ربات های گوگل کمک می کند تا ارتباط بین عبارت جستجو شده با محتوای سایت شما را بهتر درک کنند.

افزودن کلیدواژه هدف به متادیتاهای سایت، احتمال دریافت رتبه برای این کلیدواژه ها را افزایش می دهد. خب چطور وردپرس در بهینه سازی متادیتا کمک میکند؟ در وردپرس می توانید با نصب پلاگین هایی همچون Yoast SEO به سادگی برای تمامی پست های خود متادیتا تعریف کنید.

بهینه سازی تصاویر

وجود تصاویر در صفحات سایت الزامی است. استفاده از یک یا دو تصویر در صفحات سایت آن را برای کاربران جذاب و خوانا می کند. ولی تنها مزیت تصاویر تشویق کاربران به خواندن محتوای متنی نیست. همچنین با استفاده از وردپرس، ابزارهای قدرتمندی برای سئو در دسترس دارید.

با استفاده از سه روش زیر میتوان تصاویر را برای دریافت رتبه سئو بهینه سازی کرد.

در وردپرس می توانید به سادگی برای تمامی تصاویر متن Alt ایجاد کنید. این بدان معناست که می توانید با متنی جایگزین، تصاویر را برای خزنده موتور جستجو توضیح دهید.
در وردپرس می توانید با استفاده از یک پلاگین برای تصاویر خود متن Alt ایجاد کنید.
در وردپرس می توانید سایز تصاویر را با هدف جلوگیری از کندی سرعت سایت تغییر دهید.
مطلب مرتبط نحوه اضافه کردن نقشه تعاملی در وردپرس

بهبود سرعت بارگذاری سایت

سرعت سایت فاکتور رتبه بندی گوگل در جستجوی موبایل است، پس چنانچه سرعت بارگذاری سایت پایین باشد نه تنها کاربران از سایت ناامید شده بلکه در صفحه نتایج جستجو گوگل نیز به جایگاه پایین تری انتقال پیدا میکند.

خوشبختانه وردپرس پلاگین های عالی برای کمک به افزایش سرعت سایت دارد. به عنوان مثال، پلاگین shortPixel image optimizer، فایل های PDF و تصاویر را برای افزایش سرعت بارگذاری سایت فشرده می کند.

یک ابزار دیگر برای بهینه سازی سرعت سایت WPOptimize است. این پلاگین قابلیت کش داشته، اطلاعات غیر ضروری را از دیتابیس پاک می کند و تصاویر را برای افزایش سرعت بارگذاری فشرده می کند.

بهینه سازی برای نسخه موبایل

طی چند سال گذشته میزان استفاده از موبایل افزایش چشمگیری داشته است. چنانچه مارکتر هستید و تمایل دارید مخاطبان را به صورت آنلاین به محصولات و خدمات خود جذب کنید حتما باید سایت را برای نمایش در موبایل بهینه سازی کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید به این دلیل که بیشتر قالب های وردپرس برای کاربران موبایل بهینه شده اند، دیگر نیازی انجام کار اضافی برای ایجاد دسترسی سایت در موبایل نیست.

ادغام با شبکه های اجتماعی

امروزه شبکه های اجتماعی دارای محبوبیت زیادی هستند و مکان مناسبی برای بازاریابی برند است. موفقیت و رشد کمپین های شبکه اجتماعی شما به صورت غیر مستقیم رتبه سئو سایت را ارتقا می دهد.

معنای این تصویر برای مارکترها این است که باید از شبکه های اجتماعی همسو با کمپین های آنلاین مارکتینگ خود استفاده کنند. در وردپرس میتوانید دکمه های سفارشی شبکه های اجتماعی برای وبلاگ خود ایجاد کرده و به سادگی برای کاربران انتشار محتوای خود را امکان پذیر کنید. می توانید فید شبکه های اجتماعی را به سایت خود اضافه کرده حتی میتوانید کمپین های شبکه اجتماعی خود را اتوماتیک کنید.

پلاگین های اختصاصی برای سئو

وقتی از وردپرس استفاده می کنید، بهینه سازی سایت برای ارتقا رتبه سایت ساده تر می شود. تنها کاری که کافی است انجام دهید نصب پلاگین صحیح است.

دو پلاگین زیر بهترین پلاگین وردپرس برای سئو است:

Yoast SEO
پلاگین Yoast SEO به دلیل اینکه بهینه سازی سایت را بسیار تسهیل می بخشد، بیش از 5 میلیون نصب فعال در سراسر جهان داشته است.

خب چطور افزونه Yoast SEO به بهینه سازی سایت کمک میکند؟

به شما امکان بهینه سازی محتوایی که می نویسید را با کلیدواژه کانونی می دهد.

به شما این امکان را میدهد تا محتوای خوانا برای کاربران و عنکبوت موتور جستجو ایجاد کنید.

الگویی برای سئو عنوان و متا دیسکریپشن ارائه میدهد.

Google XML site maps
با این پلاگین، به سادگی می توانید نقشه سایت XML پیچیده را ایجاد کنید. این نقشه ها درک ساختار سایت را برای خزنده موتور جستجو تسهیل می بخشد. همچنین در هنگامی که پستی منتشر می کنید، این پلاگین موتور جستجو را از محتوای جدید شما مطلع می کند.

استفاده از قالب های SEO-friendly

کلیدواژه ها و متا دیتا ها تنها مؤلفه هایی نیستند که ربات های موتورهای جستجو برای ارتباط بررسی می کند. یکی دیگر از موارد مهمی که ربات موتور جستجو آن را بررسی می کند طراحی خوب صفحه وب است. با استفاده از وردپرس نیازی به نگرانی درباره ی بهینه سازی طراحی سایت برای سئو نیست. تنها کافی است یک قالب سئو فرندلی انتخاب کرده و ربات های موتور جستجو را به سایت خود جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید