چرا همیشه باید از آخرین نسخه وردپرس استفاده کنید؟

هر زمان که وردپرس بروزرسانی جدیدی  را منتشر می کند، افراد این سوال را می پرسند که آیا بروزرسانی به نسخه جدید کار درستی هست یا خیر؟ جواب این پرسش حتما بلی است . همیشه باید سعی کرد از آخرین نسخه وردپرس استفاده کرد .

 

 قبل از بروزرسانی نسخه پشتیبان تهیه کنید :

توصیه می شود قبل از هر تغییری حتما نسخه پشتیبان تهیه کنید . در صورت بروز مشکل احتمالی این نسخه پشتیبان به راحتی می تواند شما را کمک کند . برای پشتیبان گیری می توانید از پنل هاست خود استفاده  کنید . همیشه امکانات لازم برای پشتیبان گیری از اطلاعات و دیتابیس داخل پنل های هاست از قبیل cPanel ,  Directadmin وجود دارد .

۱- امنیت

اصلی ترین دلیلی که باید همیشه از نسخه جدید استفاده کنید، دلایل امنیتی هستند. بیشترین آمار هک را سیستم های مدیریت محتوا به ویژه وردپرس دارد .

وردپرس به صورت کد باز می باشد، یعنی هکرها می توانند به کدهای آن دسترسی داشته و روشی برای نفوذ پیدا کنند، بنابراین در هر یک از بروزرسانی ها اگر دقت کرده باشید معمولا مشکلات و باگ های امنیتی رفع می شوند که اگر این کار را انجام ندهید، یعنی هکرها می توانند از طریق همان باگ ها به سایت شما نفوذ کنند.

۲- امکانات جدید

وردپرس همیشه درحال پیشرفت بوده و تمام تلاش خود را می کند تا این روند را ادامه بدهد. برای نمونه یکی از امکانات خوبی که در نسخه ۴.۲ اضافه شد، امکان بروزرسانی سریع افزونه ها بود. در هریک از نسخه ها معمولا برخی تغییرات رخ می دهد که در راستای بهبود تجربه کاربری می باشد.

۳- سرعت

توسعه دهندگان وردپرس همیشه تلاش می کنند تا این سیستم را سریع تر از قبل کنند. سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم برای موتورهای جستجو می باشد و توسعه دهندگان با اطلاع از این موضوع در بروزرسانی ها سعی می کنند روش هایی را به کار گیرند که موجب افزایش سرعت سایت شود.

۴- رفع مشکلات

گاهی اوقات مواردی از دید توسعه دهندگان به دور می مانند که بعدها توسط افراد گزارش می شود و یا خودشان متوجه می شوند. به عبارتی برخی مواقع در قسمت هایی از سایت ممکن است مشکلی وجود داشته باشد که مربوط به خود وردپرس باشد، بنابراین با شناسایی چنین مشکلاتی توسعه دهندگان اقدام به رفع آنها کرده و بروزرسانی را ارائه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید