چه تفاوتی بین WordPress.org و WordPress.com وجود دارد؟

چه تفاوتی بین WordPress.org و WordPress.com وجود دارد؟

آیا می دانید WordPress.com و WordPress.org دو سیستم  متفاوت هستند؟

اغلب مبتدیان WordPress.com و WordPress.org را اشتباه می گیرند و همین امر باعث می شود تا برای نیازهای خود بستر وبلاگ نویسی اشتباهی را انتخاب کنند. حتی کسانی که می دانند این دو سیستم متفاوت هستند ، از تفاوت های بین آنها آگاهی ندارند.

کاربران ما اغلب از ما می پرسند که کدام بستر بهتر است : WordPress.com vs WordPress.org.

برای کمک به پاسخ دادن به آن ، ما جامع ترین مقایسه WordPress.com رایگان در مقابل WordPress.org (نسخه وبلاگ نویسی ) را ایجاد کرده ایم.

هدف ما برجسته کردن تفاوت های اساسی بین WordPress.com و WordPress.org است ، بنابراین شما می توانید بستر مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید.

 

اگر فقط می خواهید یک وبلاگ راه اندازی کنید یا یک وب سایت به روش درست درست کنید ، می توانید از این مقاله صرف نظر کنید .

با گفتن این موارد ، بیایید نگاهی به تفاوت بین WordPress.org و WordPress.com  بیندازیم.

بهترین راه برای درک تفاوت WordPress.com در مقابل WordPress.org نگاهی به هر پلتفرم به صورت جداگانه است.

WordPress.org

WordPress.org با نام مستعار “WordPress واقعی” ، پلت فرم محبوب وب سایت است که شما همه چیزهای خوب درباره آن را شنیده اید.

این منبع آزاد و 100٪ رایگان برای هر کسی برای استفاده است. تمام آنچه شما نیاز دارید یک نام دامنه و میزبانی وب است.

در زیر نکات مثبت و منفی استفاده از WordPress.org که خود میزبان آن است برای ایجاد وب سایت یا وبلاگ خود آورده شده است.

مزایای WordPress.org

با WordPress.org ، شما کنترل کاملی بر وب سایت خود دارید. شما در انجام هر کاری که می خواهید آزاد هستید و آن را به اندازه مورد نیاز خود سفارشی می کنید.

در اینجا برخی از مزایای انتخاب WordPress.org برای ساخت وب سایت شما و دلیل انتخاب # 1 ما برای بهترین وب سایت ساز وجود دارد.

نرم افزار وردپرس رایگان ، منبع باز و فوق العاده آسان برای استفاده است.
شما صاحب وب سایت و کلیه داده های آن هستید. سایت شما خاموش نخواهد شد زیرا کسی تصمیم می گیرد که مغایر با شرایط خدمات آنها باشد شما کنترل کامل دارید.
شما می توانید افزونه ها / برنامه های رایگان ، پولی و سفارشی وردپرس را به وب سایت خود اضافه کنید.
در صورت لزوم می توانید از طراحی وب سایت خود استفاده کنید. شما می توانید هر تم وردپرس رایگان یا پریمیوم  را که می خواهید اضافه کنید. همچنین می توانید قالب های  کاملاً سفارشی ایجاد کنید یا هر آنچه را که می خواهید اصلاح کنید.
در واقع می توانید با اجرای تبلیغات خود و بدون تقسیم درآمد با کسی ، از سایت وردپرس خود درآمد کسب کنید.
برای تجزیه و تحلیل و ردیابی سفارشی می توانید از ابزارهای قدرتمندی مانند Google Analytics استفاده کنید.
شما می توانید از وردپرس خود میزبان برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات دیجیتال یا فیزیکی ، پذیرش پرداخت کارت اعتباری و تحویل / حمل کالا به طور مستقیم از وب سایت خود استفاده کنید.
همچنین می توانید سایت های عضویت ایجاد کنید و برای محتوای برتر ، دوره ها و غیره عضویت بفروشید و یک انجمن آنلاین در اطراف وب سایت خود ایجاد کنید.

WordPress.com

WordPress.com یک سرویس میزبانی است که توسط موسس وردپرس ، مت مولن وگ ایجاد شده است. به دلیل همان موسس ، اغلب کاربران WordPress.com را با آن اشتباه می گیرند

مزایای WordPress.com

بستر رایگان WordPress.com گزینه خوبی برای وبلاگ نویسان سرگرمی و کسانی است که برای خانواده خود یک وبلاگ راه اندازی می کنند. در اینجا برخی از مزایای استفاده از WordPress.com آورده شده است:

دیگر لازم نیست نگران به روزرسانی یا پشتیبان گیری باشید. WordPress.com از آن مراقبت خواهد کرد.
وردپرس

چندین محدودیت رایگان WordPress.com وجود دارد که آن را از WordPress.org متمایز می کند. در اینجا برخی از معایب استفاده از WordPress.com آورده شده است:

آنها تبلیغات را در همه وب سایت های رایگان قرار می دهند. کاربران شما آن تبلیغات را می بینند و شما از این طریق درآمد کسب نمی کنید. اگر نمی خواهید کاربرانتان تبلیغات خود را ببینند ، پس می توانید به یک برنامه پولی (از 48 دلار در سال شروع کنید) ارتقا دهید.
شما مجاز به فروش تبلیغات در وب سایت خود نیستید ، که به شدت راه های کسب درآمد از سایت شما را محدود می کند. اگر سایت پر بازدیدی دارید ، می توانید برای برنامه تبلیغاتی آنها به نام WordAds که در آن درآمد با آنها تقسیم می کنید ، اقدام کنید. کاربران Premium و Business Business می توانند بلافاصله از WordAds استفاده کنند.
نمی توانید افزونه ها را بارگذاری کنید. کاربران برنامه رایگان ویژگی های داخلی Jetpack را از قبل فعال می کنند. کاربران طرح کسب و کار می توانند از بین مجموعه ای از افزونه های سازگار (300 دلار در سال) نصب کنند. برنامه VIP WordPress.com به شما امکان می دهد افزونه ها را نصب کنید و از 5000 دلار در ماه شروع می شود.
نمی توانید مضامین سفارشی را بارگذاری کنید. کاربران برنامه رایگان فقط می توانند از مجموعه تم های رایگان محدود نصب کنند. کاربران Premium و Business Plan همچنین می توانند تم های برتر را انتخاب کنند. گزینه های سفارشی سازی محدودی برای نسخه رایگان وجود دارد. کاربران Premium و Business Business می توانند از CSS سفارشی استفاده کنند.
شما به آمار آنها محدود شده اید. نمی توانید Google Analytics را اضافه کنید یا هر سیستم عامل ردیابی قدرتمند دیگری را نصب کنید. کاربران طرح تجاری می توانند Google Analytics را نصب کنند.
وب سایت های رایگان WordPress.com دارای دامنه ای با مارک WordPress.com هستند (به عنوان مثال https://yourwebsite.wordpress.com). برای دریافت نام دامنه سفارشی به یک برنامه پولی نیاز دارید (به عنوان مثال https://www.yourwebsite.com).
اگر فکر می کنند این سایت شرایط خدمات آنها را نقض می کند ، می توانند هر زمان که بخواهند سایت شما را حذف کنند.
سایت شما پیوند طراحی شده توسط WordPress.com را نمایش می دهد. با ارتقا به طرح تجاری ، می توان آن را حذف کرد.
WordPress.com هیچ ویژگی تجارت الکترونیکی یا درگاه پرداخت یکپارچه را ارائه نمی دهد مگر اینکه به طرح تجارت الکترونیکی بروید.

با WordPress.com نمی توانید وب سایت های عضویت ایجاد کنید.

همانطور که می بینید ، پلت فرم میزبانی WordPress.com کاملاً محدود است هنگامی که در برنامه رایگان ، شخصی یا حتی حق بیمه هستید. برای باز کردن برخی از ویژگی های پیشرفته تر ، باید در برنامه کسب و کار (300 دلار در سال) یا در برنامه VIP (5000 دلار در ماه) باشید.

WordPress.com vs WordPress.org (سئوالا متداول)

 

WordPress.com vs WordPress.org – کدام یک بهتر است؟

اگر یک وبلاگ نویس شخصی هستید و به درآمدزایی از وب سایت خود اهمیتی ندارید ، با WordPress.com رایگان همراه شوید.

اگر مشاغل یا وبلاگ نویسی هستید که می خواهد از سایت شما درآمد کسب کند ، پس توصیه می کنیم از WordPress.org که خود میزبان آن است استفاده کنید. این به شما آزادی و انعطاف پذیری می دهد تا وب سایت خود را همانطور که می خواهید رشد دهید.

در حالی که می توانید چندین ویژگی پیشرفته را با برنامه تجاری WordPress.com (300 دلار در سال برای هر وب سایت) بدست آورید ، می توانید در یک سایت وردپرس خود میزبان که 46 دلار در سال است ، پول بیشتری بدست آورید.

از نظر متخصص ما ، WordPress.org دست به دست پلت فرم بهتری است. این پلتفرمی است که هر وبلاگ نویس حرفه ای ، صاحب مشاغل کوچک و حتی مارک های معروف مانند دیزنی از آن استفاده می کند.

آیا می توانم از وب سایت WordPress.com رایگان درآمد کسب کنم؟

WordPress.com به شما اجازه نمی دهد در وب سایت های رایگان WordPress.com تبلیغات کنید. اگر یک وب سایت پر بازدید دارید ، می توانید به برنامه WordAds آنها بپیوندید و درآمد تبلیغات خود را با WordPress.com به اشتراک بگذارید.

می توانید برخی از لینک های وابسته را در وب سایت خود قرار دهید ، اما این در مورد آن است.

در واقع ، شما گزینه های بسیار محدودی برای کسب درآمد از وب سایت WordPress.com خود دارید.

WordPress.com vs WordPress.org – کدام یک برای تجارت الکترونیک بهتر است؟
WordPress.org ساده ترین راه برای ایجاد یک وب سایت تجارت الکترونیکی را ارائه می دهد. شما می توانید از WooCommerce برای ایجاد فروشگاه خود استفاده کنید و یا از سایر افزونه های تجارت الکترونیکی ، عضویت و LMS وردپرس استفاده کنید.

WordPress.com همچنین یک طرح تجارت الکترونیکی را با قیمت 540 دلار در سال ارائه می دهد که اگر تازه شروع به کار کنید مبلغ سنگینی است. از لحاظ ویژگی ها هنوز محدود است و شما باید WordPress.com را دنبال کنید ‘
شرایط خدمات فروشگاه تجارت الکترونیکی شما.

به راهنمای ما در مورد نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین بدون بودجه بالا مراجعه کنید.

چگونه یک وب سایت WordPress.org راه اندازی کنم؟

برای راه اندازی وب سایت وردپرس خود میزبان ، به یک نام دامنه و میزبانی وردپرس نیاز دارید.

نام دامنه آدرس وب سایت شما در اینترنت مانند google.com ، web-bartar.com و غیره است. میزبانی وب محلی است که پرونده های وب سایت شما در اینترنت ذخیره می شود.

 

 

آیا می توانم از WordPress.com به WordPress.org منتقل شوم؟

اغلب کاربران جدیدی که تفاوت بین WordPress.com و WordPress.org را نمی دانند در نهایت با خدمات رایگان WordPress.com شروع می کنند. هنگامی که محدودیت های سیستم عامل را دیدند ، می خواهند به “WordPress واقعی” با نام WordPress.org تغییر پیدا کنند.

بله ، شما قطعاً می توانید از WordPress.com به WordPress.org تغییر وضعیت دهید و به راحتی تمام مطالب خود را انتقال دهید.

 

تفاوت WordPress.com  و WordPress.org به صورت خلاصه

بهترین راه برای اندیشیدن درباره تفاوت های WordPress.com در مقابل WordPress.org تشبیه اجاره خانه در مقابل داشتن خانه است.

WordPress.com مشابه اجاره خانه است. شما قدرت و کنترل محدودی بر آنچه می توانید و نمی توانید انجام دهید دارید.

WordPress.org مانند داشتن خانه است. در جایی که کنترل کامل دارید ، هیچ کس نمی تواند شما را بیرون کند و شما می توانید هر کاری را که می خواهید انجام دهید.

در زیر خلاصه ای از همه مواردی که در بالا در مقایسه با WordPress.org و WordPress.com خود میزبان بحث کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید