REST API وردپرس

REST، یک نوعی از وب سرویس است که با توجه به توسعه روز افزون اپلیکیشن هایی که به این نوع وب سرویس نیاز دارند، این نیاز را ایجاد کرد که در سال ۲۰۱۶ این API به وردپرس اضافه شود.با توجه به استفاده روزافزون از وب سرویس و گستردگی استفاده از سیستم وردپرس که امروزه بسیاری از سایت ها وردپرسی هستند، ایجاد وب سرویس REST در وردپرس بسیار حائز اهمیت است.

REST  چیست ؟

به زبان ساده REST مخفف Representational State Transfer است و یک مدل برای ساختن API بر مبنای HTTP است.

REST  مخفف عبارت Representational State Transfer و آنرا “انتقال بازنمودی حالت” ترجمه کرده اند که خیلی مفهومی ندارد . در واقع REST  يك مدل معماري براي طراحي برنامه‌هاي كاربردي شبكه است . REST  ترکیبی از چند مدل معماری مبتنی بر شبکه مي‌باشد و محدودیت‌هايی جهت تعریف يك واسط اتصال یکنواخت براي آن درنظر گرفته شده است.

ايده اصلي معماري REST اين است كه به جاي استفاده از مكانيزم هاي پيچيده اي مانند CORBA، RPC يا SOAP براي اتصال ماشين ها ، ازHTTP ساده براي برقراري ارتباط بين ماشين‌ها استفاده شود.

 

اگر طی چند سال گذشته زمانی را در انجمن وردپرس گذرانده باشید ، به احتمال زیاد شنیده اید که به API جدید REST اشاره شده است. با این حال ، تا زمانی که یک توسعه دهنده باتجربه نباشید ، ممکن است ایده ای نداشته باشید که WordPress REST API در واقع چیست.

در حالی که جزئیات فنی کمی پیچیده است ، درک مفاهیم اساسی این ویژگی به راحتی کافی است. API جدید به گسترش آنچه وردپرس بعنوان یک پلتفرم می تواند کمک کند. REST API اتصال وردپرس را با سایر سایت ها و برنامه ها برای توسعه دهندگان امکان پذیر می کند .

 restful api چیست ؟

بگوییم WordPress (JSON) REST API یک رابط بین وردپرس و دیگر اپلیکیشن های نرم افزاری بوده و خصوصیت آن سازگاری بالا و جامع بودن آن است.

در این راهنما ، تمام اصول لازم برای دانستن را برای شما مرور خواهیم کرد. ما توضیح خواهیم داد که رابط های برنامه کاربردی به طور کلی چیست ، و به ویژه چه مواردی از API های REST (و نسخه مخصوص وردپرس). سپس ، ما در مورد چگونگی شروع استفاده از WordPress REST API صحبت می کنیم .

قوانین اساسی API REST

روش های زیادی برای ایجاد API وجود دارد. REST  API نوع خاصی است که به دنبال قوانین خاص ایجاد می شود. به عبارت دیگر ، REST مجموعه ای از دستورالعمل ها را ارائه می دهد که توسعه دهندگان می توانند هنگام ساخت API استفاده کنند. این کار عملکرد API را به طور موثر تضمین می کند.

برای درک نحوه عملکرد API REST ، بنابراین باید بدانید که آنها تحت چه قوانینی (یا “محدودیت”) عمل می کنند. پنج عنصر اساسی وجود دارد که یک API را “RESTful” می کند. به خاطر داشته باشید که ‘server’ بستری است که API متعلق به آن است و ‘client’ سایت ، برنامه یا نرم افزار متصل به آن سیستم عامل است:

 

Client-server architecture

API باید ساخته شود تا سرویس گیرنده و سرور از یکدیگر جدا باشند. به این ترتیب آنها می توانند به تنهایی به توسعه خود ادامه دهند و می توانند به طور مستقل مورد استفاده قرار گیرند.

Statelessness

API های REST باید از پروتکل “stateless” پیروی کنند. به عبارت دیگر ، آنها نمی توانند هیچ اطلاعاتی در مورد سرویس گیرنده در سرور ذخیره کنند. درخواست مشتری باید شامل همه داده های لازم از قبل باشد ، و پاسخ باید همه نیازهای مشتری را فراهم کند. این باعث می شود که هر تعامل معامله ای “یک کار انجام شده” باشد و هم از حافظه و هم از خطاهای احتمالی کاسته شود.

Cacheability

قابلیت پنهان بودن “حافظه پنهان یا cache” ذخیره موقت داده های خاص است ، بنابراین می توان آن را بازیابی و سریعتر ارسال کرد. API های RESTful برای بهبود سرعت و کارایی ، هر زمان که امکان پذیر باشد از داده های قابل ذخیره استفاده می کنند. علاوه بر این ، API باید به client اطلاع دهد که آیا هر داده می تواند یا نباید پنهان شود.

Layered system

سیستم لایه ای. REST API های خوب طراحی شده با استفاده از لایه هایی ساخته می شوند که هر یک از آنها ویژگی های خاص خود را دارند. این لایه ها با هم تعامل دارند ، اما جدا از هم باقی می مانند. این باعث تغییر و به روزرسانی API با گذشت زمان می شود و همچنین امنیت آن را بهبود می بخشد.

Uniform interface

رابط یکنواخت. تمام قسمتهای REST API باید از طریق همان رابط کار کنند و با همان زبانها ارتباط برقرار کنند. این رابط باید به طور خاص برای API طراحی شده باشد و بتواند به تنهایی تکامل یابد. عملکرد آن نباید به سرور یا سرویس گیرنده وابسته باشد.

 

هر API که از این اصول پیروی کند ، می تواند RESTful تلقی شود. یک محدودیت ششم نیز وجود دارد که از آن به عنوان “کد درخواستی” یاد می شود. هنگامی که دنبال می شود ، این روش به API اجازه می دهد تا به سرور دستور دهد کد را به مشتری منتقل کند ، تا عملکرد آن افزایش یابد. با این حال ، این محدودیت اختیاری است و توسط همه REST API ها تصویب نشده است.

 

REST API وردپرس

در این مرحله ، ممکن است از خود بپرسید که چگونه همه اینها بر شما تأثیر می گذارد. API ها ابزار بسیار خوبی هستند ، اما آیا آنها به کارهای روزمره شما مربوط می شوند؟ اگر شما یک برنامه نویس  وردپرس هستید ، پاسخ بدون شک “بله” است.

WordPress REST API چند سالی است که در دست توسعه است. مدت زمان زیادی روی آن به عنوان یک افزونه مستقل استفاده می شد .

در حقیقت ، دو نسخه جداگانه از افزونه REST API وجود داشت. عناصر API از اوایل بروزرسانی 4.4 به وردپرس  اضافه شدند. به دنبال آن از وردپرس 4.7 (در سال 2016) کاملاً ادغام شد. این بدان معناست که امروز ، وردپرس دارای REST API کاملاً کاربردی است.

طبق سایت خود پروژه ، دلیل آن این است که وردپرس به سمت تبدیل شدن به یک “چارچوب برنامه کاملاً کامل” در حرکت است. به عبارت دیگر ، REST API بستر را قادر می سازد تا تقریباً با هر سایت و برنامه وب ارتباط برقرار کند. بعلاوه ، می تواند صرف نظر از اینکه یک برنامه خارجی از چه زبانهایی استفاده می کند ، ارتباط برقرار و تبادل داده کند.

 

REST API امکانات متعددی را برای توسعه دهندگان ایجاد می کند. همچنین باعث می شود وردپرس  یک پلت فرم انعطاف پذیرتر باشد.

همانطور که کیتی کیت ، مدیر عملیات در Barn2 Media می گوید:

با درک REST API ، توسعه دهندگان وردپرس می توانند موثرترین روش را برای اجرای هر کار انتخاب کنند ، بدون اینکه در فن آوری ها یا سیستم عامل های خاصی مانند PHP یا WordPress وردپرس محدود شوند. و فرصت های جدیدی را ایجاد می کند ، به عنوان مثال برای ایجاد برنامه های تلفن همراه مبتنی بر وردپرس مفید است .

WordPress JSON REST API

همچنین لازم به ذکر است که ممکن است این ویژگی را بشنوید که گاهی اوقات آن را WordPress JSON REST API می نامند. بخش “JSON” که مخفف JavaScript Object Notation است ، فرمی را که این API برای تبادل داده استفاده می کند توصیف می کند. این قالب مبتنی بر JavaScript است . به لطف ارتباط بسیار خوب آن با بسیاری از زبانهای برنامه نویسی رایج ، روشی محبوب برای توسعه API است. به عبارت دیگر ، یک JSON API قادر است ارتباطات بین برنامه هایی را که از زبان های مختلف استفاده می کنند را راحت تر کند.

 

WordPress REST API جدید یک رابط جامع است

همانطور که دریافتیم نکته کلیدی در ساخت API جامع بودن آن است. این API بر اساس JSON ایجاد شده و وردپرس را قادر می سازد تا به راحتی با دیگر وب سایت ها و سرویس ها ارتباط برقرار کند. WP REST API یک تحول بزرگ است،زیرا وردپرس را قادر می سازد تا با دیگر وب سایت ها ارتباط برقرار کند و اهمیتی ندارد که این وب سایت ها با چه زبان برنامه نویسی نوشته شده اند. از آنجایی که طرف مقابل بر روی پروتکل HTTP اجرا می شود، دو طرف می توانند درخواست هایشان را به صورت دو طرفه ارسال کنند. این روش تقریبا به هر اپلیکیشنی اجازه می دهد تا از طریق یک مسیر استاندارد با پلتفرم وردپرس تعامل داشته باشد.

REST API وردپرس – JavaScript تبدیل به PHP جدید می شود

اگر اخبار را دنبال کرده باشید می دانید که اخیرا سایت وردپرس آپدیت جدیدی را ارایه کرده است بر این اساس :
– بخش مدیریت به جای استفاده از HTTP و زبان php کاملا بر اساس JavaScript نوشته شده است
– بخش مدیریت صد در صد بر مبنای Rest API است.

REST API وردپرس – توسعه وردپرس ساده تر و انعطاف پذیرتر شده است

همانطور که اشاره شد JSON ارتباط وردپرس با فضای بیرون را آسان تر کرده است. این مطلب برای برنامه نویسان بدین معنی است که نه تنها به ابزارهای مضاعفی دسترسی پیدا می کنند بلکه دیگر زبان های برنامه نویسی هم موقعیت منصفانه ای برای ادغام با وردپرس پیدا می کنند در حالی که این مورد در گذشته بسیار محدود بوده است.
در نتیجه استفاده از فریم ورک هایی چون Ruby on Rails و دیگر فریم ورک ها برای وردپرس فراهم شده است.

REST API وردپرس – ادغام محتوای ثالث بسیار آسانتر شده است

به دلیل اینکه WP REST API وردپرس را قادر ساخته تا با دیگر تکنولوژی های دیگر تعامل خوبی داشته باشد. بر این اساس قرار دادن محتوای وردپرس در دیگر اپلیکیشن ها و سرویس ها نیز بسیار آسان شده است.

REST API وردپرس – Backend در وردپرس برای همیشه تغییر خواهد کرد

همانطور که در آپدیت جدید مشاهده می کنید، WP REST API قادر است تمامی مسئولیت های بخش مدیریت وردپرس را بر عهده بگیرد.
یک رابط جامع و فراگیر، این مطلب یدین معنی است که داشبورد وردپرس آماده است تا دوباره انگاری شود و حتی کاملا جایگزین گردد. برنامه نویسان قادر خواهند بود بخش مدیریت و یا بخش بلاگ را آنطور که خودشان دوست دارند کاملا جدا از وردپرس بسازند.

REST API وردپرس – وردپرس وارد بازار موبایل اپلیکیشن ها خواهد شد

دیگر مزیت فرمت JSON این است که هم توسط IOS و هم توسط Android پشتیبانی می شود. این مزیت باعث می شود که راه ها برای گسترش اپلیکیشن های موبایل تحت وردپرس هموار شود.
توانایی قرار گیری آسان محتوا از طریق API این پتانسیل را برای وردپرس ایجاد می کند تا به عنوان سروری برای کاربران موبایل قرار بگیرد.

REST API وردپرس – تقاضا برای برنامه نویسان مسلط به وردپرس افزایش خواهد یافت

بهترین خبر این است که ادغام WP REST API فرصت هایی را برای کسانی فراهم می کند که متخصص در کار با وردپرس هستند. وقتی API راه ها را برای ورود دیگر پلتفرم ها به وردپرس باز کنند، تقاضا برای متخصصین وردپرس و میزبانی وردپرس افزایش خواهد یافت.

 

آناتومی درخواست WordPress REST API

اکنون باید هدف و جهت کلی WordPress REST API را درک کنید. به همین ترتیب ، بیایید در مورد نحوه کار آن به چند نکته خاص بپردازیم.  برخی از مفاهیم اساسی وجود دارد که باید آنها را درک کنید.

همانطور که توضیح دادهه شد  ، هر API درخواست ها را پردازش می کند و پاسخ ها را برمی گرداند. به عبارت دیگر ، client از او می خواهد تا عمل خاصی را انجام دهد و API این عمل را انجام می دهد. اینکه API ها دقیقاً چگونه این کار را انجام می دهند می تواند متفاوت باشند. API های REST به طور خاص برای دریافت و پاسخگویی به نوع خاصی از درخواست ها ، با استفاده از دستورات ساده HTML  طراحی شده اند.

آناتومی REST API

برای توضیح ، در اینجا اساسی ترین و مهمترین روشهای HTML وجود دارد که مشتری می تواند ارسال کند:

 

دیدگاهتان را بنویسید