علت نصب نشدن افزونه در وردپرس

علت نصب نشدن افزونه در وردپرس – راه حل رفع مشکل نصب افزونه وردپرس چیست ؟ ما در این مقاله علل نصب نشدن افزونه را ذکر و راه حل آنها را بررسی و اعلام کرده ایم .

اینترنت را جستجو کرده اید  و در آخر افزونه ای پیدا کرده اید که فکر می کنید کار شما را انجام می دهد و سایت شما را بهبود می بخشد . اما ناامید کننده است ، شما یک پیام خطا دریافت می کنید و افزونه وردپرس نصب نمی شود. دلایل زیادی ممکن است وجود داشته باشد که چرا یک افزونه وردپرس نصب نمی شود . ما برخی از رایج ترین علت ها را با راه حل آن ذکر می کنیم .

علت نصب نشدن افزونه در وردپرس
علت نصب نشدن افزونه در وردپرس ما در این مقاله حل نصب نشدن و راه حل های آنها را ارائه می دهیم

افزونه چیست ؟

افزونه نوعی نرم افزار است که شامل گروهی از توابع است که می تواند به وب سایت وردپرس اضافه شود. آنها می توانند قابلیت ها را گسترش دهند یا ویژگی ها و امکانات  جدیدی به وب سایت های وردپرس شما اضافه کنند.

افزونه های وردپرس با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده اند و بصورت یکپارچه با وردپرس ادغام می شوند. افزونه ها  این امکان را برای کاربران فراهم می کنند تا بدون دانستن کد نویسی  ، ویژگی هایی را به وب سایت خود اضافه کنند.

هزاران افزونه وردپرس به صورت رایگان در فهرست رسمی افزونه های وردپرس موجود است.

چند توصیه قبل از نصب افزونه

قبل از نصب افزونه حتما از کارائی و امنیت آن مطمئن شوید . بهترین افزونه ها در فهرست وب سایت رسمی وردپرس موجود است . از ناشران غیر شناخته شده افزونه تهیه نکنید .

لینک فهرست افزونه های در وب سایت رسمی وردپرس : https://wordpress.org/plugins

توصیه دیگر آنکه از افزونه و قالب های نال شده استفاده نکنید .

مقاله ما را در مورد قالب های نال مطالعه کنید . قالب نال وردپرس

علت نصب نشدن افزونه در وردپرس چیست ؟

اینترنت قطع است

مطمئن شوید که اینترنت شما قطع نیست و مشکل ارتباطی ندارید . اگر اینترنت شما قطع است ، بعدا سعی کنید .

هاست پر شده است

یکی از دلایل نصب نشدن افزونه در وردپرس ممکن است مربوط به پر شدن فضای هاست شما باشد . هاست را ارتقاء دهید و دو مرتبه سعی کنید .

فایل  zip افزونه ایراد دارد

اگر افزونه ای را دانلود کرده اید و می خواهید از طریق آپلود آن از طریق پنل کاربری و قسمت افزودن افزونه آنرا نصب کنید . اگر سناریو این باشد ممکن است فایل مربوط مطابق استاندارد وردپرس نباشد . وردپرس قبل از نصب افزونه فایل شما را بررسی می کند اگر استاندارد نباشد نمی تواند آنرا نصب کند . ممکن است فایل شما به همراه داکیومنت و فایل های دیگراست آنرا روی کامپیوتر اکسترکت کنید و بررسی کنید .

محتویات و اینکه آیا همه پرونده های لازم در فایل زیپ افزونه  است را بررسی کنید. وردپرس توصیه هایی برای پرونده هایی دارد که باید در بسته های افزونه گنجانده شود که می توانید آنرا بررسی کنید.

 

خطای نوشتاری کد Syntax Error – علت نصب نشدن افزونه در وردپرس

هنگام نصب یک افزونه یا قالب  ، ممکن است “خطای نحوی” یا “تجزیه خطا” دریافت کنید که به این معنی است که مشکلی در کدینگ  وجود دارد. اگر این مورد را هنگام نصب مشاهده کنید ، به این معنی است که توسعه دهنده در کدینگ افزونه مشکلی دارد . اگر  مهارت مناسبی داشته باشید ، خودتان می توانید خطا را پیدا کنید و آن را برطرف کنید ، اما عاقلانه است که یک گزینه جایگزین برای استفاده از آن پیدا کنید.

 

مشکل حافظه PHP  – علت نصب نشدن افزونه در وردپرس

خطا: Allowed Memory

اگر می توانید منوی افزونه ها را مشاهده و دسترسی پیدا کنید اما قادر به نصب افزونه نیستید ، ممکن است مشکل بیش  حافظه پی اچ پی داشته  باشد.

در این صورت ، مراحل نصب خاتمه می یابد و ممکن است پیام خطایی مبنی بر رسیدن به حد حافظه دریافت کنید.

تنظیماتی در وردپرس وجود دارد که مشخص می کند PHP چه مقدار حافظه را می تواند استفاده کند تا بتوانید خودتان آن را افزایش دهید. این کار را می توان با افزودن کد زیر به پرونده wp-config.php  این کار را می توانید انجام دهید

define (‘WP_MEMORY_LIMIT’، ‘256M’)؛

علاوه بر محدودیت های حافظه ، می توانید با مشکل بیش از حد مجاز اندازه پرونده برای بارگذاری ها نیز روبرو شوید. باز هم ، این محدودیتی است که می توانید در پوشه wp-admin در فهرست خود تغییر دهید.

شما در حال استفاده از سرویس وبلاگ وردپرس هستید

WordPress.com و WordPress.org متفاوت هستند!

WordPress.com سرویس وبلاگ دهی وردپرس است .

WordPress.org یک سیستم مدیریت محتوای منبع آزاد است که شما می توانید وردپرس را دانلود ، نصب و سایت خود را با آن طراحی کنید .

WordPress.com در واقع یک سرویس میزبان وبلاگ است و شما نمی توانید افزونه  نصب کنید مگر اینکه سرویس خود را به پریمیوم ارتقاء دهید .

شما در حال بارگذاری قالب فایل اشتباه هستید

اگر قالب پرونده نادرست را بارگذاری کرده باشید ، با خطای نصب روبرو خواهید شد. تنها پرونده هایی که باید در وردپرس بارگذاری شوند ، فایل های zip هستند. اگر فایل شما پسوند دیگری دارد نمی توانید آنرا نصب کنید .

شما مدیر کل سایت نیستید

اطمینان حاصل کنید که در واقع مجوزهای صحیح را دارید! اگر شما یک مدیر ویرایشگر هستید و یک مدیر کل   نیستید ، دیگر نمی توانید افزونه ها را نصب یا فعال کنید. با مدیر مسئول سایت خود صحبت کنیدو از طریق آنها افزونه را نصب کنید .

شما می توانید بخشی از یک شبکه چند سایته باشید

اگر سایت شما بخشی از یک شبکه چند سایته است و نمی توانید منوی پلاگین ها را ببینید ، ممکن است مدیر شبکه منوی افزونه ها را از همه سایت های شبکه غیرفعال کرده باشد. ببینید مدیر شبکه چه کسی است و ببینید آیا می توانید این تغییر را تغییر دهید.

نداشتن پرمیشن لازم در هاست

ممکن است برای امنیت پرمیشن یا سطح دسترسی فولدر ها مثلا فولدر Plugins این اجازه را به شما نمی دهد . هاست خود را بررسی کنید و مشکل را از طریق پرمیشن ها حل کنید .

مجوزهای لازم برای FTP ندارید – علت نصب نشدن افزونه در وردپرس

بعضی تنظیمات وردپرس هنگام نصب قالب یا افزونه از شما مجوزهای لازم را می خواهند .

شما باید نام کاربری و رمز FTP را بدانید .

اگر ندارید از هاستینگ خود بخواهید این مجوزها را در اختیارتان قرار بدهد .

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید