ASP.NET چیست

ASP.NET مجموعه ای از ابزارهای توسعه وب است که توسط مایکروسافت ارائه می شود. برنامه هایی مانند Visual Studio .NET و Visual Web Developer به توسعه دهندگان وب اجازه می دهد تا با استفاده از یک رابط بصری وب سایت های پویا ایجاد کنند. البته ، برنامه نویسان می توانند کد و اسکریپت های خود را بنویسند و آن را در وب سایت های ASP.NET نیز گنجانند. اگرچه اغلب به عنوان جانشین فناوری برنامه نویسی ASP مایکروسافت دیده می شود ، ASP.NET همچنین از Visual Basic.NET ، JScript .NET و زبانهای منبع باز مانند Python و Perl پشتیبانی می کند.

ASP.NET بر روی چارچوب .NET ساخته شده است که رابط برنامه کاربردی (API) را برای برنامه نویسان نرم افزار فراهم می کند. از ابزارهای توسعه دات نت می توان برای ایجاد برنامه های کاربردی هم برای سیستم عامل ویندوز و هم برای وب استفاده کرد. برنامه هایی مانند Visual Studio .NET یک رابط بصری برای توسعه دهندگان ایجاد می کنند تا برنامه های خود را ایجاد کنند ، که باعث می شود .NET یک انتخاب منطقی برای طراحی رابط های مبتنی بر وب نیز باشد.

برای اینکه یک وب سایت ASP.NET به درستی کار کند ، باید در وب سروری که از برنامه های ASP.NET پشتیبانی می کند ، منتشر شود. وب سرور Microsoft Information Services Internet Services (IIS) با رایج ترین پلت فرم برای وب سایت های ASP.NET است. اگرچه برخی گزینه های منبع باز برای سیستم های مبتنی بر Linux در دسترس است ، این گزینه ها اغلب کمتر از پشتیبانی کامل از برنامه های ASP.NET ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید