سئو وردپرس بدون افزونه

سئو وردپرس بدون افزونه واقعا ایده خیلی جالبی نیست . استفاده از افزونه های وردپرس از الزامات وب سایت برای بهبود سئو و رنک گوگل است . ما در این مقاله چندین راه کار مفید برای سئو وردپرس را ارائه می دهیم . به کار بستن این راه کارها نیاز به افزونه ندارد ، اما باز تکرار می کنیم همراه به کار بردن این راه کارها از افزونه های وردپرس استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید .
سئو کاری حرفه ای است و تنها با نصب افزونه سئو سایت شما نمی توانید نتیجه مطلوب بگیرید . افزونه های سئو تنها ابزار هستند و یک فرد حرفه ای با این ابزار نتیجه خوبی می گیرد.
برای استفاده بهینه از افزونه های سئو وردپرس مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید . لینک مقاله بهترین افزونه های سئو وردپرس

سئو چیست و چه فوایدی دارد ؟ مقاله مفید ما را در این مورد مطالعه کنید . لینک مطلب سئو چیست ؟

افزونه سئو یواست  Yoast

یکی از بهترین افزونه های وردپرس افزونه یواست است .

لینک افزونه در فهرست افزونه های وب سایت رسمی وردپرس :https://wordpress.org/plugins/wordpress-seo

افزونه سئو Yoast

افزونه یواست Yoast SEO یکی از محبوب ترین افزونه های سئو وردپرس SEO WordPress است . وقتی از آن استفاده کنید  به راحتی می توانید دلیل آن را ببینید. این مجموعه از ویژگی های عالی برای کمک به سئو سایت در اختیار شما قرار می دهد . توسط افزونه یواست می توایند  محتوای مناسب موتور جستجو تهیه کنید که البته  خواندن آن نیز آسان است.

به عنوان مثال ، افزونه یواست  Yoast SEO یک جعبه متا به تمام نوشته و برگه ها در پنل ادمین وردپرس  اضافه می کند . این قسمت  به شما امکان می دهد به راحتی کلمه کلیدی شاخص ، توضیحات متا ، URL های متعارف و سایر موارد را تنظیم کنید. همچنین ، تجزیه و تحلیل خوانایی آن به شما کمک می کند پست های خود را با پیشنهادات عملی برای بهبود ببخشید .

برتری های افزونه

  • به روز رسانی افزونه
  • تست با نسخه های جدید وردپرس
  • میزان دانلود : بیش از 5 میلیون نصب
  • رنکینگ  بالای افزونه

ویژگی های افزونه یواست

  • نقشه های سایت پیشرفته XML –
  • نشانه گذاری طرحواره – Schema markup
  • کنترل Breadcrumbs
  • پشتیبانی از محتوای “noindex”
  • الگوهای عنوان و توضیحات متا
  • پشتیبانی از زبان

 

امنیت سایت

تجربه کردیم که سایتی که سئو بسیار مناسبی داشته بعد از نفوذ و افزودن فایل های مخرب و نوشته های نامرتبط به سایت سئو سایت را به باد داد . بله علاوه بر آنکه زحمت بسیار لازم بود تا بتوانیم آسیب دیده شده را رفع کنیم . زمان قابل توجه ای سئو و رتبه را از دست دادیم . یعنی زمان برد تا توانستیم اوضاع را بهبود ببخشیم .
امنیت سایت علاوه بر مزیت های فراوانی که می توان برای آن بر شمارد از الزامات سایت هست . پس اگر می خواهید سئو مناسبی داشته باشید ، حتما فکری برای امنیت سایت خود بکنید.

ناوبری و منو بندی سایت .

ناوبری از اهمیت ویژه ای برخوردار است . ناوبری و منوبندی مناسب بر تجربه کاربری سایت تاثیر گذار است . ناوبری مناسب سایت باعث می شود کاربر شما به راحتی به مطالب سایت دسترسی داشته باشد . برای بهبود سئو سایت خود دسترس پذیری سایت را افزاش دهید .

سرعت سایت

سرعت سایت به ویژه برای گوشی های موبایل بسیار مهم است . با نداشتن سرعت مناسب بازدید کننده سایت را از دست می دهید . یکی از مزایای توجه و افزایش سرعت سایت بهبود سئو و بهینه سازی سایت است .

سرعت بارگزاری وب سایت بعنوان یکی از فاکتورهای افزایش رتبه سایت در گوگل در نظر گرفته می شود بنابراین افزایش سرعت وب سایت در وردپرس بسیار مهم می باشد. رعایت نکات زیر باعث افزایش سرعت سایت خواهد شد.

  • میزبان هاست وردپرس را از میان بهترین ها انتخاب نمائید.
  • از CDN استفاده نمائید.
  • اندازه و حجم تصاویر را قبل از بارگزاری آن در سایت کنترل کنید.
  • بجای تغییر سایز تصاویر آنها را برش دهید تا از حجم آنها کاسته شود.
  • در سایدبار از بنرهای کمتری استفاده کنید.
  • از پلاگین های کمتری استفاده کنید.
  • با استفاده ازابزارهایی مانند GTmetrix و Google Page Insight می توانید اشکالات سایت را به منظور بارگزاری سریعتر وب سایت برطرف نمائید.

بهینه سازی تصاویر

بهینه سازی تصاویر بدلیل اینکه تصاویر باعث افزایش ترافیک وب سایت می شود مهم است. بهینه سازی یا سئو تصاویر بسیار راحت و روند آن بسیار سر راست می باشد. با وردپرس بهینه سازی هنگامی که تصاویر را بارگزاری می کنید با درج عنوان ، توضیح ، نام یا کپشن و متن جایگزین قابل انجام می باشد.

استفاده از متن جایگزین تصویر

در سئو تصاویر متن جایگزین alt تصاویر دارای اهمیت بوده و حتماً باید درج گردد و باقی گزینه ها اختیاری می‌باشد. وقتی تصویری را جاگزاری می کنید مهم است که نام مناسبی برای آن انتخاب کنید به این دلیل که وقتی که url تصویر در سایت درج می گردد نام تصویر در انتهای آن قرار می گیرد.
بسیار دیده ایم که بنام تصاویر بی توجه ای می شود و علاوه بر آنکه آنرا از اینترنت کپی می کنیم ، حتی نام آنرا هم تغییر و مناسب با جائی که استفاده می کنیم نست .

تنظیم URL سایت و URL وردپرس

بعد از انتشار الگوریتم پاندا توسط گوگل داشتن محتوای تکراری در سایت به معنای دعوت از گوگل برای مجازات سایت شما می باشد. بعضی اوقات با اینکه شما محتوای سایت را از جای دیگری کپی نکرده‌اید بعلت ساختار محتوا و موارد فنی دیگر با مشکل محتوای کپی مواجه می شوید.
اولین موضوعی که باید توسط شما مورد بررسی قرار گیرد این است که URL سایت و URL وردپرس را به درستی تنظیم نموده باشید، اگر آنرا به درستی تنظیم نکرده باشید ممکن است دو URL متفاوت مانند example.com و www.example.com در سایت خود داشته باشید. هرچند صفحه یکسانی در مرورگر با وارد نمودن این آدرس ها نمایش داده می شود اما گوگل آنها را بعنوان دو لینک متفاوت در نظر می گیرد.

مشکل canonical

اگر سایتی دارای این مشکل باشد به آن مشکل canonical گفته می شود به این صورت زمانی که شما آدرس را با www وارد می کنید آدرس سایت با www نمایش داده می شود و زمانی که آدرس را بدون www وارد می کنید آدرس سایت بدون www نمایش داده می شود که این به معنای باز شدن سایت با دو آدرس URL جداگانه است.
رعایت همین مسئله کوچک باعث می شود که سئو سایت شما بهبود قابل توجه ای پیدا کند .
اما اگر سایت این مشکل را نداشته باشد چه آدرس را با www یا بدون آن وارد کنید نتیجه آن باز شدن سایت با یک آدرس یکسان می باشد.
در پیشخوان سایت وردپرس گزینه نمایش و سپس عمومی را انتخاب نمائید. (Dashboard – Setting >> General )

بهینه سازی محتوا برای سئو سایت وردپرس

موارد مشخصی وجود دارند که هنگام تولید محتوا باید آنها را رعایت کنید تا محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو ایجاد نمائید. از مهمترین موارد این است که محتوا را برای کاربر نهایی سایت خود بنویسید و نه برای موتورهای جستجو.

  • کلمه کلیدی هدف را در ابتدای اولین پاراگراف پست مورد نظر استفاده نمائید.
  • کلمه کلیدی هدف را در انتهای پست استفاده نمائید.
  • در متن حداقل از یک تگ h2 و یک تگ h3 حاوی کلمه کلیدی مورد نظر خود استفاده نمائید.
  • چگالی کلمه کلیدی باید نشان دهد که موضوع مقاله شما چیست .توجه کنید از به کار بردن بیش از حد کلمه کلیدی خودداری نمائید.
  • از کلمات مترادف با کلمات کلیدی بجای کلمه کلیدی مورد نظر خود استفاده نمائید.
  • به مطالب داخلی سایت و دیگر پست های مرتبط در سایت لینک دهید. لینک داخل سایت باعث می شود تا کاربر زمان بیشتری در سایت به مطالعه  بپردازد.

 

استفاده از SSL و https

حتما برای امنیت سایت خود از ssl استفاده کنید . استفاده از SSL علاوه بر تاثیر آن بر امنیت سایت بر سئو سایت نیز اهمیت دارد . گوگل در نتایج جسجو سایت های https را در رتبه بالاتری قرار می دهد .
حتی می توانید از hhtps رایگان نیز استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید