راهنمای سئو محتوا برای عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو

گوگل در هر ثانیه بیش از 99000 جستجو را پردازش می کند. این عدد بسیار ساده است.

در سال 2023 نمی توان قدرت گوگل را دست کم گرفت. اگر می خواهید مخاطبان خود را افزایش دهید، فروش را به حداکثر برسانید و شناخت برند را افزایش دهید، گوگل باید تمرکز اصلی شما باشد. محتوای با رتبه بالا به شما کمک می کند مخاطبان بیشتری را جذب کنید، فروش خوبی داشته باشید و کسب و کار خود را آنطور که می خواهید رشد دهید.

آسان تر از انجام گفت، درست است؟ نوشتن محتوایی که در گوگل پرطرفدار باشد نیاز به تحقیقات، برنامه ریزی و اجرای بسیار دقیق دارد.

در این وبلاگ، ما به شما در انجام این کار کمک خواهیم کرد.

شما نمی توانید محتوای سئوی با رتبه بالا را بدون درک فاکتورهای رتبه بندی محتوای برتر گوگل (سئو) بنویسید. هنگامی که درک کردید که برای رسیدن به SERP های برتر چه شرایطی باید برآورده شود، رتبه بندی شما شروع به شکل گیری می کند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به عوامل مهم رتبه‌بندی محتوا که موفقیت SERP را تعیین می‌کنند بیاندازیم.

 

عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو برای محتوا در سال 2023

1. کیفیت محتوا

بله، شما این را میلیون ها بار شنیده اید. و بله، شما از این که سال به سال به شما گفته می شود خسته شده اید. ممکن است مانند یک رکورد شکسته به نظر برسیم، اما کیفیت واقعا مهماتی است که برای موفقیت در SERP های گوگل به آن نیاز دارید.

عامل مهم اصلی برای رتبه بندی یک وب سایت در نتایج جستجوی برتر در یک عبارت خاص چیست؟

البته، ترفندهای بهینه سازی بسیار دقیقی وجود دارد که رتبه شما را بالا می برد، و ما فقط در مدت کوتاهی به آنها خواهیم رسید. اما کیفیت تنها مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند عملکرد SERP را ایجاد یا شکست دهد. اگر محتوای شما فاقد کیفیت است، آن را فراموش کنید، هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید رتبه خود را نجات دهید.

در سال 2023، هدف خود را بنویسید که به خوبی تحقیق، قانع کننده، ساختارمند، جذاب و دارای ارزش افزوده محتوایی باشد که چیز جدیدی را به روی میز بیاورد. اصول اولیه باید پوشش داده شود: دستور زبان عالی، نحو، علائم نگارشی، املا و واژگان. علاوه بر این، محتوای شما باید منعکس کننده تخصص صنعت باشد و در عین حال به اندازه کافی برای مخاطبان قابل هضم باشد.

اگر یک تجارت B2B دارید، فضای بیشتری برای پیچیدگی دارید. اما اگر شما یک کسب و کار B2C دارید، باید در هنر قرار گرفتن خود به عنوان یک متخصص بدون اینکه مردم سرشان را بخراشند تسلط داشته باشید. وقتی همه یادداشت‌های درست را بزنید، گوگل محتوای شما را بر صدها و هزاران وبلاگ و مقاله مشابه اولویت می‌دهد.

در سال 2023، Googlebot هوشمندتر از همیشه است. محتوای شما را اسکن می کند و ارزش آن را در عرض چند ثانیه تعیین می کند. وقتی کیفیت را در اولویت قرار دهید، اولین آزمون را قبول خواهید کرد. همانطور که جان مولر بیان کرد، شگفت‌انگیز بودن، تقویت معجزه آسایی در SERP به شما می‌دهد.

 

2. بک لینک ها

بک لینک ها لینک هایی در وب سایت های شخص ثالث هستند که کاربران را از صفحه اصلی به صفحه شما می برند. به عنوان مثال، اگر سایت معتبری وبلاگ شما را در محتوای خود تبلیغ کند، یک بک لینک کسب خواهید کرد. به این موضوع مانند رای اعتماد فکر کنید. برای رتبه بندی شما معجزه می کند و به شما کمک می کند ترافیک ارگانیک به دست آورید. بک لینک از سایت های با DA بالا (دامنه اتوریتی) یک فاکتور بزرگ رتبه بندی محتوا است.

 

در اینجا نحوه کار این است. فرض کنید می خواهید یک محصول جدید را به عنوان مصرف کننده بخرید. هنگامی که تحقیقات اولیه را انجام دادید و تصمیم گرفتید که از کدام برند خرید کنید، نظرات مشتریان آنها را بررسی خواهید کرد. افراد دیگر در مورد برند، خدمات مشتریانشان و محصول خاصی که مد نظر شماست، چه می‌گویند؟ نظرات مثبت به شما کمک می کند تا در نهایی کردن خرید مطمئن شوید. نظرات منفی به شما کمک می کند خود را از یک تجربه خرید بد نجات دهید.

گوگل تقریباً از همین منطق برای تشخیص محتوای خوب از محتوای بد استفاده می کند. هنگامی که یک سایت با DA بالا پیوند پیوند را به وب‌سایت دیگری ارائه می‌دهد، آنها باید فقط به دلیل ارتباط، چیزی خوب را ارائه دهند. در نتیجه، گوگل سایت گیرنده را در رتبه بندی SERP بالاتر قرار می دهد.

به عنوان فردی که در حال تولید محتوا هستید، وظیفه شما این است که بک لینک های بیشتری از کسب و کارهای با DA بالا تولید کنید. پست های مهمان بنویسید، کیفیت محتوا و بازی بازاریابی خود را افزایش دهید، محتوای خود را در سایت های معتبر قرار دهید و تلاش های روابط عمومی خود را افزایش دهید.

این تفاوت را در نظر داشته باشید:

 

هنگامی که شروع به ساخت تعداد زیادی بک لینک با DA بالا می کنید، در رتبه بندی بسیار خوبی قرار خواهید گرفت! از استفاده از استراتژی های ساخت لینک کلاه سیاه خودداری کنید. Googlebot در سال 2023 فوق‌العاده هوشمند شده است. اگر بخواهید قوانین را از طریق روش‌های غیراخلاقی تغییر دهید، جریمه می‌شوید یا حتی ممنوع می‌شوید.

3. استفاده از کلمه کلیدی

محتوای با رتبه بالا همیشه تعادل مناسبی بین کلمات کلیدی با حجم بالا دارد. با این حال، بسیاری از کسب‌وکارها تمام تخم‌های خود را در سبد کلمات کلیدی قرار می‌دهند و تعجب می‌کنند که چرا استراتژی آنها بارها و بارها با شکست مواجه می‌شود.

ما اکنون کلمات کلیدی را ذکر می کنیم به جای درست در ابتدا به دلیل. کلمات کلیدی مهم هستند، اما تولید محتوای غنی از کلمات کلیدی که فاقد کیفیت هستند، هیچ کمکی به رتبه بندی شما نخواهد کرد. کیفیت همیشه بر هر عامل رتبه بندی دیگری ارجحیت دارد.

جان مولر به دلایلی این توئیت را منتشر کرد:

اگر منظورتان این است که با ترفندهای سئو، کسب‌وکارهای قدیمی و قانونی بالاتر از رتبه‌بندی آنها باید بی‌اهمیت باشد، بله، این نوع سئو مدت‌هاست که مرده است. انداختن چند کلمه کلیدی در صفحه کافی نیست تا برای کاربران مفید باشد.

 

به طور خلاصه، بله، کلمات کلیدی مهم هستند. اما فقط پس از اینکه قبلاً به کیفیت توجه کرده باشید. با تحقیق در مورد مرتبط ترین و با رتبه ترین کلمات کلیدی برای صنعت خود شروع کنید. عوامل دیگری مانند تقسیم بندی مخاطب و مکان را در نظر داشته باشید.

برنامه ماهانه کلمه کلیدی شما باید شامل مجموعه کاملی از کلمات کلیدی مرتبط باشد که بر اساس حجم جستجوی آنها رتبه بندی شده اند. به یاد داشته باشید که برنامه کلمات کلیدی شما هر ماه با رخ دادن روندهای جدید صنعت، علایق مخاطبان، رویدادها، تعطیلات و سایر تحولات مهم تغییر می کند.

فرض کنید یک فروشگاه لباس دارید. اگر در حول و حوش هالووین محتوا تولید می کنید، برنامه تحقیقاتی کلمه کلیدی شما باید شامل کلمات کلیدی با مضمون هالووین مانند «ایده های لباس برای هالووین»، «در هالووین 2023 چه بپوشیم» و غیره باشد.

اگر هر ماه به همان طرح کلمات کلیدی پایبند باشید، نمی توانید کلمات کلیدی حساس به زمان را به ترکیب اضافه کنید. کلمات کلیدی را در تگ عنوان، توضیحات متا، URL، عنوان H1، سرفصل های H2، URL و به طور طبیعی در سراسر متن (به خصوص در 100 کلمه اول) قرار دهید. اگر از متن لنگر استفاده می کنید، باید با بالاترین رتبه کلمه کلیدی محصول/خدمات در صنعت محلی شما نیز بهینه شود.

به عنوان مثال، اگر یک کلینیک مراقبت های بهداشتی را در نیویورک اداره می کنید و وبلاگی با عنوان «روش های فیزیوتراپی مؤثر X برای درد زانو» می نویسید، متن لنگر شما باید حاوی کلمه کلیدی مانند «خدمات فیزیوتراپی برای درد زانو در نیویورک» باشد. این درمان (فیزیوتراپی)، شرایطی که به آن کمک می کند (زانو درد) و محل تمرین (نیویورک) را مشخص می کند.

گرفتن رانش؟

ما همچنین بهینه سازی تصاویر را با نام فایل تصویر و متن جایگزین توصیه می کنیم. از این راهنما برای به دست آوردن جایگاه کلمه کلیدی محتوای SEO خود به درستی استفاده کنید:

اکنون، چند ترفند دیگر وجود دارد که می تواند به شما کمک کند رتبه خود را ارتقا دهید. سرعت صفحه یک عامل رتبه‌بندی فنی رایج است، اما با محتوا نیز مرتبط است. در سال 2023، کاربران وب به سادگی زمان زیادی برای صبر کردن برای بارگذاری محتوای خود ندارند. اگر محتوای شما به طور طبیعی و فوری بارگیری نشود، در نهایت با رتبه های نه چندان عالی، نرخ پرش بالا و نرخ تبدیل پایین مواجه خواهید شد.

با استفاده از کمپرسور تصویر آسیب را برطرف کنید تا حجم فایل تصویری کم 70 تا 100 کیلوبایت باشد. اگر بتوانید پایین تر از این بروید، حتی بهتر! علاوه بر این، تصاویر را به صورت JPG ذخیره کنید، نه PNG. این اقدامات کوچک به شما کمک می‌کند تا سرعت صفحه را بهبود ببخشید و محتوای شما را در SERP تقویت کند. Core Web Vitals را در ذهن داشته باشید:

LCP (بزرگترین رنگ محتوایی): عناصر قابل مشاهده محتوای شما باید در عرض 2.5 ثانیه بارگیری شوند.
FID (تأخیر ورودی اول): صفحات محتوای شما باید در عرض 100 میلی ثانیه یا کمتر زمانی که کاربر بر روی دکمه، پنجره یا هر عنصر دیگری در صفحه کلیک می کند که می تواند با آن تعامل داشته باشد واکنش نشان دهند.
CLS (تغییر چیدمان تجمعی): صفحات محتوای شما باید به‌طور قابل پیش‌بینی بارگیری شوند، بدون اینکه پنجره‌های بازشو مخل یا حرکات نامنظمی که می‌تواند بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد، بارگیری شود.
در حالی که اینها فاکتورهای رتبه بندی فنی هستند، اما برای صفحات محتوا نیز اعمال می شوند. این کادرها را از لیست علامت بزنید، و رتبه بندی شما شروع به شکل گیری می کند.

4. هدف جستجو

هدف جستجو هدفی است که کاربر وب هنگام جستجوی آنلاین دارد.

شما می توانید از طریق جستجوی جستجوی کاربر چیزهای زیادی در مورد فرآیند فکری کاربر بگویید. اگر می خواهید در SERP های گوگل رتبه بالاتری کسب کنید، مطمئن شوید که محتوای شما با هدف جستجوی کاربر مطابقت دارد. به عبارت دیگر، محتوای مرتبط ایجاد کنید که به کاربران وب آنچه را که به دنبال آن هستند می دهد.

اگر کاربر وب می‌خواهد محصولی بخرد/برای یک سرویس ثبت‌نام کند، بینش بیشتری در رابطه با محصول/خدمت ارائه دهید. اگر مشکلی دارند با مطالب خود آن را حل کنید. اگر می خواهند یاد بگیرند که چگونه کاری را انجام دهند، به آنها نشان دهید که چگونه انجام دهند. و اگر آنها سعی می کنند موضوعی را بهتر درک کنند، تخصص ارائه دهند.

هنگامی که درک خوبی از چرایی پشت یک پرس و جو جستجو کردید، می توانید محتوای استادانه ای ایجاد کنید که علامت را از دست ندهد. هدف این است که چیزی بنویسید که مخاطبان شما به آن علاقه دارند، نه چیزی که به آن اهمیت نمی دهند. هنگامی که شروع به نوشتن محتوا می کنید، به نقطه ای خواهید رسید که احساس می کنید مطالب را پوشش داده اید.

همه چیز. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است شروع به نوشتن محتوای کرکی و نامربوط کنید که به رتبه شما آسیب بیشتری می زند.

چیزی به نام اشباع محتوا وجود ندارد. شما همیشه می توانید با ایده های محتوای جدیدی روبرو شوید، مهم نیست که در ابتدا چقدر چشم انداز محدود کننده به نظر می رسد. محتوای خود را همیشه مرتبط نگه دارید. همچنین می‌توانید برنامه محتوای خود را با شاخه‌بندی به انواع مختلف محتوا مانند ویدیوها، راهنماهای نحوه کار، اینفوگرافیک‌ها، فهرست‌ها، مقالات طولانی، وبلاگ‌های خوشه‌ای و غیره متنوع کنید.

گوگل یک هدف ساده دارد: دادن آنچه کاربران وب می خواهند. وقتی کار را برای آن‌ها انجام می‌دهید، چرا گوگل به شما با رتبه‌بندی بهتر پاداش نمی‌دهد؟ هنگامی که بر این تکنیک تسلط پیدا کردید، از اینکه چقدر به کسب و کار شما سود می رساند شگفت زده خواهید شد!

5. سازگاری با موبایل

اگر کاربران گوشی های هوشمند به محتوای شما دسترسی نداشته باشند، بخش بزرگ، بزرگ و بزرگی از مخاطبان خود را درگیر می کنید. سازگاری با موبایل یک عامل رتبه بندی برجسته است. سیستم نمایه سازی موبایل اول گوگل به این معنی است که نسخه موبایلی وب سایت شما برای فهرست بندی و رتبه بندی اول استفاده می شود.

در مقایسه با صفحات محتوای دسکتاپ، صفحات محتوای موبایل مهمتر و مفیدتر در نظر گرفته می شوند. اطمینان حاصل کنید که کاربران گوشی های هوشمند به راحتی می توانند به محتوای شما دسترسی داشته باشند، بدون اینکه سوالی پرسیده شود. این سوئیچ کوچک به شما افزایش قابل توجهی در ترافیک می دهد.

 

در وب برتر ، ما خدمات حرفه‌ای نوشتن محتوا را ارائه می‌کنیم که به شما کمک می‌کند در Google SERP رتبه بالاتری داشته باشید، ترافیک بیشتری ایجاد کنید و نتیجه نهایی خود را ایمن کنید. ما گرد و غبار بهینه سازی خود را روی هر قسمت از محتوا می پاشیم تا آن را برای موتورهای جستجو مناسب کنیم.

محتوای قدرتمند، بهینه و باکیفیت بلیط طلایی شما برای دید آنلاین بیشتر و فروش رشک برانگیز است. ما ابزار، تجربه و تجربه مورد نیاز برای کمک به شما را داریم!

ما همچنین خدمات سئو در مقیاس کامل را ارائه می دهیم تا به برند شما کمک کنیم در SERP های Google برجسته شود، تأثیر بسیار خوبی بر کاربران وب بگذارد و به زمین بیفتد. متخصصان محتوای ما و کارشناسان سئو آماده هستند تا برند شما را در مسیر درست هدایت کنند. شروع کنیم!

دیدگاهتان را بنویسید