راهنما انتخاب افزونه وردپرس

افزونه های وردپرس امکان افزودن امکانات را به عهده دارند. ما در این مقاله راهنما انتخاب افزونه وردپرس را شرح می دهیم .افزونه ها وردپرس را به یک رویای واقعی برای مبتدیان تبدیل می کنند. با این حال ، با وجود بیش از 56000 افزونه وردپرس در فهرست افزونه های رسمی ، یافتن افزونه وردپرس کاری دشوار است.

در این مقاله ، با انتخاب همان چک لیست که کارشناسان وردپرس دنبال می کنند ، به شما نشان خواهیم داد که چگونه بهترین افزونه وردپرس را برای نیاز خود انتخاب کنید.

سلب مسئولیت: اگرچه این عوامل تضمین کننده انتخاب صحیح افزونه در 100٪  موارد درست نیست ، اما قطعاً شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

با توجه به نیازتان افزونه اضافه کنید نه بیشتر – راهنما انتخاب افزونه وردپرس

توجه کنید تنها بنابر نیازتان اقدام به افزودن افزونه جدید بکنید . تنها به این خاطر که افزونه ای به نظرتان جالب هست و شاید خیلی ها از آن استفاده می کنند افزونه اضافه نصب نکنید . سعی کنید سایت سبک با کمترین افزونه داشته باشید . البته اگر نیاز به امکانات جدیدی دارید خوب بهترین راه نصب افزونه جدید است .

حتی اگر افزونه های زیادی از قبل نصب شده است و شما به آن احتیاج ندارید ، آنها را غیر فعال و پاک کنید .

 

از متخصص و طراح سایت مشاوره بگیرید – راهنما انتخاب افزونه وردپرس

معمولا وردپرس خیلی ساده و آسان به نظر می رسد . اما گاهی انتخاب و نصب های افزونه یا پوسته توسط خود کاربر می تواند مشکلات جدی را به وجود آورد . اما کسانی که تجربه این کار را دارند معمولا بهترین راه کارها و حمایت را می توانند از شما داشته باشند .

 

قبل از  انتخاب افزونه وردپرس – راهنما انتخاب افزونه وردپرس

هنگام جستجوی یک افزونه ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دقیقاً کاری را که می خواهید این افزونه انجام دهد ، یادداشت کنید. از نظر ما ، اگر لیستی از ویژگی های مورد نظر خود (به ترتیب اهمیت) ایجاد کنید ، به شما کمک می کند.

ترتیب اهمیت مهم است زیرا بعضی اوقات همه چیز را در یک افزونه پیدا نخواهید کرد. عامل اهمیت به سهولت تصمیم گیری شما کمک می کند.

به یاد داشته باشید که لازم نیست یک افزونه باشد که همه کارها را انجام می دهد. اگر دو افزونه پیدا کردید که به خوبی با هم کار می کنند تا آنچه را که نیاز دارید به شما ارائه دهند ، پس آن 2 افزونه را نصب کنید.

با بیان این موارد ، بیایید نگاهی به نحوه انتخاب بهترین افزونه وردپرس بیندازیم.

 

چگونه افزونه یا پلاگین را جستجو کنیم

فهرست افزونه های وردپرس نقطه شروع بیشتر افراد است. هزاران افزونه در دسترس دارد که بسیار عالی است با این تفاوت که این فراوانی همچنین یافتن پلاگین کامل را دشوار می کند.

دایرکتوری افزونهه های وردپرس

ویژگی جستجو در فهرست افزونه های وردپرس بسیار کارآمد نیست. به همین دلیل است که ما همیشه توصیه می کنیم از جستجوی Google استفاده کنید.

متناوباً ، می توانید با مرور محبوب ترین افزونه های وردپرس در فهرست شروع کنید. ببینید آیا افزونه ای متناسب با نیاز شما وجود دارد یا خیر. اگر نمی توانید افزونه ای را در دو صفحه اول افزونه های محبوب پیدا کنید ، کلمه جستجوی خود را تغییر  دهید.

جستجوی فهرست افزونه وردپرس به طور پیش فرض نتایج را بر اساس ارتباط نشان می دهد.

برای هر نتیجه جستجو ، شما می توانید نام افزونه ، رتبه بندی ، توضیحات ، تعداد نصب های فعال (تعداد وب سایت های که افزونه را نصب کرده اند ) ، نام نویسنده نمایش داده می شود . البته می توانید مشاهده کنید که افزونه مورد نظر با کدام نسخه وردپرس تست شده است .

در حالت ایده آل ، شما باید افزونه ای را انتخاب کنید که به نظرتان مربوط باشد ، تعداد مناسبی از نصب فعال ، رتبه خوب و تست شده با نسخه اخیر وردپرس را داشته باشد.

وب سایت هایی وجود دارند که حفره های امنیتی افزونه ها را گزارش می دهند . پس هنگام انتخاب از مطمئن بودن و نداشتن گزارش منفی از آن افزونه مطمئن شوید .

 

مقایسه افزونه ها – کدام یک را انتخاب  کنید؟

هنگامی که چند افزونه  پیدا کردید ، می توانید این صفحات پلاگین را در برگه های جدید باز کنید تا آنها را مقایسه کنید. صفحه افزونه وردپرس حاوی اطلاعاتی در مورد این افزونه ، کارهایی که انجام می دهد ، نحوه استفاده از آن و غیره است. برای تصمیم گیری در مورد مناسب بودن یا نبودن این افزونه باید از این اطلاعات استفاده کنید.

 

صفحه توضیحات افزونه در وردپرس

نوار کناری صفحه افزونه حاوی اطلاعات مفیدی در مورد افزونه وردپرس است. اولین بخش در نوار کناری نسخه افزونه ، آخرین به روزرسانی ، نصب فعال ، حداقل نسخه وردپرس مورد نیاز برای اجرای افزونه را نشان می دهد.

آخرین تاریخ بروزرسانی افزونه ها و نصب های فعال ، نمایانگر محبوبیت افزونه است.

این بخش همچنین تا نسخه وردپرس آزمایش شده نشان داده خواهد شد. معمولا نویسندگان افزونه با هر نسخه جدید وردپرس افزونه خود را بررسی می کنند ، اما ممکن است فقط در صورت نیاز افزونه را به روز کنند.

 

رتبه بندی پلاگین Plugin Ratings

رتبه بندی پلاگین می تواند یکی از معیارهای انتخاب باشد . البته معمولا بیشتر به تعداد نصب توجه می شود .
در نوار کناری صفحه افزونه ، همچنین می توانید رتبه بندی افزونه را مشاهده کنید. تعداد ستاره ها نمره رتبه بندی را نشان می دهد ، جایی که پنج بالاترین و یک کمترین است.

همیشه باید به خاطر داشته باشید که بسیاری از کاربران وردپرس از این افزونه بدون رتبه بندی استفاده می کنند. این احتمال وجود دارد که افزونه ای که هزاران نفر می کنند هنوز افراد کافی و مشتاق برای ارزیابی آن را نداشته باشند.

رتبه بندی افزونه

 

بررسی افزونه Plugin Reviews

وقتی کاربر به یک افزونه امتیاز می دهد ، از او خواسته می شود که برای رتبه بندی خود یک نظر بنویسد. با کلیک روی نوارهای رتبه بندی می توانید این بررسی ها را مشاهده کنید. به عنوان مثال ، اگر کسی به یک پلاگین یک ستاره داده است ، می توانید بر روی پیوند 1 ستاره کلیک کنید تا بررسی او را بخوانید.

نکته دیگری که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد تعداد کل رتبه بندی ها است. به عنوان مثال ، اگر یک افزونه فقط یک یا دو نفر آن را رتبه بندی کند ، در واقع تعداد قابل توجهی نیست. با این حال ، اگر آن یک یا دو نفر دلیل خوبی برای رتبه بندی خود در بررسی بگذارند ، این امر باعث می شود رتبه آنها برای دیگران قابل توجه باشد.

 

بررسی اجمالی پشتیبانی

بخش پشتیبانی از نوار کناری صفحه افزونه به شما یک نمای کلی از تعداد موضوعات پشتیبانی باز شده برای یک افزونه در دو ماه گذشته می دهد. همچنین به شما نشان می دهد که چگونه بسیاری از این مشکلات پاسخ داده شده و  برطرف شده اند.

با کلیک کردن روی برگه پشتیبانی در نوار منوی افزونه ، می توانید موضوعات پشتیبانی را مشاهده کنید. درست مثل بررسی ها ، به خاطر داشته باشید که موضوعات پشتیبانی نشده حل نشده به معنای برخی مشکلات افزونه نیستند.اما در مقایسه با افزونه دیگر که کمتر مشکل اعلام شده داشته و اگر هم مشکلی بود پاسخ داده و رفع شده است ، رتبه پائین تری می گیرد .

با این حال ، اگر یک افزونه دارای موضوعات حل نشده زیادی باشد و نویسنده افزونه در دو ماه گذشته به هیچ یک از آنها پاسخ نداده باشد ، این می تواند نشانه ای و رتبه منفی باشد . البته این افزونه ممکن است همچنان برای شما مفید باشد اما در طولانی مدت پشتیبانی نمی شود.

 

تصاویر افزونه Plugin Screenshots

تصویر از افزونه در صفحه معرفی افزونه وردپرس

 

تصاویر می تواند محیط کاری افزونه را نشان دهد . شما می توانید محیط این افزونه را مشاهده کنید .
برای اکثر افزونه های وردپرس در پوشه ، یک بخش تصاویر از صفحه زیر توضیحات پلاگین را مشاهده خواهید کرد. تصاویر صفحه پلاگین یک راه سریع برای دیدن نحوه به نظر رسیدن این پلاگین در قسمت جلویی و پشت وب سایت وردپرس شماست.

گاهی اوقات به نظر ما عکسهای صفحه از مفیدترین توصیفات افزونه که طولانی و گیج کننده هستند مفیدتر هستند. با تصاویر صفحه ، در واقع می توانید ظاهر افزونه ، عملکرد واقعی آن را ببینید و سپس می توانید به سرعت متوجه شوید که آیا باید آن را امتحان کنید یا خیر.

 

 

سوالات متداول و سایر یادداشت ها را بررسی کنید Check FAQs and Other Notes

فراموش نکنید که پرسش های  متداول و سایر یادداشت ها را در زیر توضیحات افزونه  بررسی کنید (ممکن است بعضی از افزونه ها این بخش ها را نداشته باشند ). این بخشها معمولاً حاوی اطلاعات مفیدی در مورد نحوه استفاده از یک افزونه هستند. معمولا داخل صفحه افزونه در وردپرس نحوه نصب و منوال یا راهنمای استفاده از آن وجود دارد که می تواند اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهد .

هنگامی که یک افزونه یا پلاگین را امتحان می کنید ، مطمئن شوید که این بخش ها را خوانده اید تا بتوانید از آن به درستی در وب سایت خود  استفاده می کنید. همچنین ممکن است نکات جالب دیگری را در آنجا پیدا کنید.

در گوگل جستجو کنید

نام افزونه را در جستجوی فارسی گوگل سرچ کنید و توضیحات و راهنمایی های فارسی آنرا بررسی کنید . معمولا برای افزونه های کاربردی و مهم در وب سایت های آموزشی و مرتبط با وردپرس مطالب مفیدی را مشاهده می کنید .شاید هم پیشنهاد بهتری برای شما وجود داشته باشد که در جستجوی خود به آن پی ببرید .

 

 

تست و آزمایش افزونه

افزونه های وردپرس ممکن است سرعت وب سایت شما را کم کنند اگر ضعیف نوشته شده باشند . یا از استانداردهای کدگذاری وردپرس پیروی نکنند. حتی گاهی ممکن است برای وب سایت شما مشکل جدی به وجود بیاورند و وب سایت شما را از دسترس خارج کنند . بهتر آن است که قبل از نصب از وب سایت خود پشتیبان تهیه کنید .

برای بررسی مشکل سرعت بهتر است از  Pingdom یا هر سرویس بررسی سرعت سایت دیگر استفاده  کنید. قبل از فعال کردن افزونه ، سرعت صفحه وب سایت خود را آزمایش کنید. از صفحه عکس بگیرید یا نتایج را یادداشت کنید.

لینک وب سایت تست سرعت سایت : https://www.pingdom.com

پس از آن ، به وب سایت وردپرس خود برگردید و افزونه را فعال کنید. اکنون دوباره سرعت وب سایت خود را آزمایش کنید.

اگر افزونه زمان قابل توجهی به سرعت سایت شما اضافه می کند ، باید سعی کنید افزونه بهتری پیدا کنید.

بعد از نصب بررسی کنید و کاربرد افزونه را تست کنید اگر آن چیزی نیست که فکر می کردید و یا مشکلی را ایجاد کرده است ، افزونه را غیر فعال و حذف کنید .

قدر شناس باشیم

وردپرس یک نرم افزار رایگان است و همچنین فهرست افزونه های وردپرس نیز همینگونه است. نویسندگان افزونه وقت ، تلاش و خلاقیت زیادی را در نوشتن این افزونه ها صرف کرده اند. از بسیاری جهات می توانید به آنها کمک کنید و در اینجا لیستی از کارهایی که می توانید انجام دهید آورده شده است:

اهدا Donate  : اگر به نظر شما افزونه ای مفید است و نویسنده افزونه آدرس URL را در صفحه افزونه اهدا کرده است ، . این قیمت پلاگین نیست ، این یک نشانه قدردانی است. البته این کار برای ایرانی ها خیلی میسر و شدنی نیست .
رتبه بندی افزونه: همانطور که قبلاً اشاره کردیم بسیاری از کاربران تمایل چندانی به ارزیابی افزونه ای ندارند علیرغم  عملکرد خوبی که افزونه دارد. شما می توانید به شکستن این روند کمک کنید. وقتی افزونه ای را که دوست دارید پیدا کردید ، رتبه بندی و بررسی را بگذارید. چند خط در باره مفید بودن آن برای شما ذکر کنید
افزونه  را در وبلاگ ، توییتر یا فیس بوک خود به اشتراک بگذارید.

 

وقتی افزونه ای کار نمی کند چه کاری باید انجام دهید

اگر یک افزونه خطایی ایجاد کند یا کار نکند ، اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که بفهمید با افزونه ها  دیگری  یا پوسته شما مغایرت دارد. تمام افزونه های دیگر را غیرفعال کرده و پوسته پیش فرض وردپرس را فعال کنید. دوباره افزونه را امتحان کنید. اگر هنوز کار نکرد ، ممکن است بخواهید یک موضوع پشتیبانی را  داخل وردپرس باز کنید.

از صفحه افزونه در وردپرس بازدید کنید و روی برگه پشتیبانی کلیک کنید. به پایین بروید تا فرم پشتیبانی را پیدا کنید و آن را پر کنید.

به یاد داشته باشید که افزونه های وردپرس منبع باز هستند و این بدان معناست که آنها هیچگونه ضمانتی ندارند و نویسندگان افزونه نیازی به پاسخگویی به پرسش های شما را  ندارند. اما بیشتر نویسندگان افزونه ها به کد خود اهمیت می دهند و تمام تلاش خود را می کنند تا هر زمان که بتوانند به مشکلات پشتیبانی پاسخ دهند.

امیدواریم این راهنما به شما در انتخاب بهترین افزونه وردپرس کمک کرده باشد.

 

لینک های مرتبط

درباره وردپرس

افزونه وردپرس

نحوه انتخاب افزونه وردپرس

نصب افزونه وردپرس

بهترین افزونه های سئو وردپرس

بهترین افزونه های امنیت وردپرس

بهترین افزونه های سرعت وردپرس

بهترین افزونه های صفحه ساز وردپرس

بهترین افزونه های فرم ساز وردپرس

بهترین افزونه های فروشگاه ساز وردپرس

بهترین افزونه های SMTP وردپرس

دیدگاهتان را بنویسید