طراحی سایت زیبا

آیا می دانید 48 درصد مردم می گویند طراحی وب سایت عامل تعیین کننده شماره یک برای اعتبار یک کسب و کار است؟
اولین برداشت مخاطبان شما از طراحی وب سایت شما ناشی می شود. وب سایت های زیبا برای ایجاد تأثیرگذاری تأثیرگذار و مثبت برای مخاطبان بسیار مهم هستند.
در این صفحه ، ما شش نکته برای ایجاد وب سایت های زیبا به شما ارائه خواهیم داد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی ایجاد یک وب سایت جذاب و کاربردی برای مخاطبان خود ، به خواندن ادامه دهید.

فقط عناصر لازم را اضافه کنید که به سایت شما ارزش  می دهند

هر عنصری در صفحه شما به یک هدف نیاز دارد. چیزی را در سایت خود قرار ندهید فقط به این خاطر که به زیبایی صفحه شما می افزاید. عناصری ایجاد کنید که کاربردی بوده و تجربه کاربر را در سایت شما افزایش دهند.

باید به عناصری که به سایت اضافه می کنید ارزش بدهید و این تنها با ایجاد محدودی عنصر شدنی است . در شلوغی یک سایت عناصر گیج کننده هستند و هیچکدام ارزش خاصی ندارند.

طراحان سایت تازه کار می خواهند هر چه بلد هستند را در یک صفحه بیاورند و این به مانند آن است که با بیل همه چیز را داخل سایت ریخته اند .

طراحان حرفه ای یک طرح کلی برای سایت در نظر می گیرند و عناصر را با دقت و در فضائی که آنها قدرت نمایش بالاتری داشته باشند می چینند .

از حداقل رنگ ، فونت و تصاویر و متن استفاده کنید تا صفحه ای زیبا داشته باشید .

 

ابتدا برای کاربر طراحی کنید

اگر مدیر سایت باشید باید ایده های شما در مورد سایت شما مطابق نیاز و سلیقه کاربر و بازدید کننده سایت شما باشد . و اگر طراح سایت هستید نباید همیشه سلیقه خود را تحمیل کنید و حتی بیش از اندازه به خواسته ی مشتریتان باشد . بیش از هر چیز باید هدف کاربر و بازدید کننده سایت باشد . این مطلب را که طراحی باید مطابق تجربه کاربری باشد را برای مشتری خود تشریح کنید .

وقتی در حال طراحی وب سایت های زیبا هستید ، می خواهید بر روی طراحی برای کاربر تمرکز کنید. مخاطبان شما درگیر سایت شما خواهند شد و درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب خواهند کرد. مهم است که سایتی درست کنید که برای آنها کار کند.

هنگامی که طراحی عالی وب سایت خود را ایجاد می کنید ، به چگونگی ایجاد طرحی فکر کنید که بهترین تجربه را برای مخاطبان شما فراهم کند. به عناصر مانند طرح کلی قالب  ، ناوبری و عناصر بصری خود نگاه کنید.

وقتی ابتدا برای کاربر طراحی می کنید ، تجربه بهتری را در سایت خود برای او ایجاد می کنید. آنها مدت طولاپی تری در سایت شما فعالیت خواهند کرد ، این به شما پاداش می دهد و همانا فروش بیشتر خواهد بود .

رنگ هایی را انتخاب کنید که با مارک شما همسو باشد

وب سایت های زیبا دارای رنگ هایی هستند که با مارک تجاری مطابقت دارند. هنگامی که سایت خود را طراحی می کنید ، می خواهید از انتخاب رنگ مناسب اطمینان حاصل کنید. انتخاب رنگ شما بر نحوه درک افراد از برند شما تأثیر می گذارد.

رنگهای مختلف معانی مختلفی دارند. مهم است که شما درک کنید که رنگهای مختلف به چه معنا هستند و چگونه بر درک مخاطب شما از تجارت شما تأثیر می گذارند.

اگر از قبل برای برند خود رنگ دارید ، آنها را در سایت خود ادغام کنید. برای سازگاری با برند ، مطمئن شوید که از رنگهای اصلی یکسان در تمام مواد بازاریابی خود استفاده کرده اید.

هنگامی که برای وب سایت زیبای خود رنگ انتخاب می کنید ، می خواهید به سه تا چهار رنگ بچسبید. شما یک رنگ اصلی ، یک تا دو رنگ برجسته و یک رنگ قلم خواهید داشت. با هر صفحه ای که ایجاد می کنید ، می خواهید از این رنگ ها به طور مداوم در همان مکان استفاده کنید.

شما می خواهید از رنگ ها به طور مداوم در همان مکان استفاده کنید. دکمه های CTA شما باید همه یک رنگ و عناوین همه باید یک رنگ باشند. با تمام صفحات خود سازگاری ایجاد کنید تا تجربه مثبتی به مخاطبان خود بدهید.

نکته مهم در طراحی رنگ خوانائی و درک کامل کاربر است . از رنگ هایی که نوشته های شما را ناخوانا می کند به هیچ وجه استفاده نکنید .

انتخاب رنگ علاوه بر آنکه باید مطابق برند شما باشد باید مطابق نوع کسب و کار شما باشد . شما باید از رنگ ها برای تاثیر مثبت و حساب شده بر بازدید کننده استفاده کنید .

به صورت یک فرمول از رنگ های زیادی در طراحی خود استفاده نکنید و برای انتخاب رنگ های خود هدف مشخصی داشته باشید .

 

برای زیبایی وب سایت خود عناصر بصری اضافه کنید

وقتی کاربران برای اولین بار به سایت شما می آیند ، می خواهند عناصری را ببینند که توجه آنها را به خود جلب می کند. وب سایت های زیبا دارای تصاویری هستند که کاربران را به خود جلب می کند و آنها را وادار می کند تا از یک کسب و کار بازدید کنند. آنها تعادل را به صفحه شما اضافه می کنند و باعث درک و ارزش دادن به  متن و پیام های شما می شود.

انواع مختلفی از عناصر بصری وجود دارد که می توانید در صفحه خود استفاده کنید ، از جمله عکس، لکه ها و اشکال رنگی  ، فیلم و اینفوگرافیک. بسیاری از شرکت ها از تعداد زیادی عکس استفاده می کنند و به طور متناوب فیلم ها را به عنوان نقاط تعامل ادغام می کنند. برای کمک به طراحی سایت خود می توانید باید از تعداد محدود و هدفمند از عناصر بصری استفاده کنید .

وقتی عناصر بصری را در وب سایت خود ادغام می کنید ، باید معنایی برای تجارت شما داشته باشند. تصاویر را به دلیل افزودن تصاویر به صفحه خود قرار ندهید. تصاویر شما باید معنی داشته باشد و بازتاب دهنده تجارت و صنعت شما باشد. آنها باید سایت شما را زیباتر کنند ، با در نظر گرفتن تجربه کاربری و معنا دار باشند .

شما می توانید عکس هایی از تیم خود ، دفتر کار ، محصولات خود یا افرادی که در حال انجام خدمات  هستند را استفاده کنید . برای ایجاد تجربه معتبر در سایت خود ، می خواهید از تصاویر اصلی استفاده کنید. اگر از تعداد زیادی عکس های کپی از اینترنت استفاده کنید ، صفحه شما را سخت یا جعلی نشان می دهد.

در مورد فیلم های موجود در سایت خود ، می توانید اطلاعات زیادی را در این فیلم ها به اشتراک بگذارید. شما می توانید با بازدید از امکانات خود به تماشاگران خود بپردازید ، محصولی را به نمایش بگذارید یا دانش ارزشمندی را درباره یک موضوع در اختیار آنها قرار دهید.

به طور کلی ، استفاده از عناصر بصری به ایجاد وب سایت های زیبا کمک می کند. با افزودن عناصر بصری ، سایت خود را از نظر بصری برای مخاطبان خود جذاب تر خواهید کرد.

 

فونت مناسب را انتخاب کنید

نوشته و متون سایت باید بر زیبائی و خوانایی سایت بیافزایند . استفاده از فونت هایی با اندازه ها مناسب ، توپری ،بسیار م فاصله خطوط و فاصله بین پاراگراف ها در طراحی سایت بسیار مهم هستند .

علاوه بر زیبایی فونت ها ، نوشته ها باید خوانایی داشته باشند . کلیت متون قابل درک باشند . نوشته های مهم  درشت تر و توضیحات با اندازه فونت های کوچکتر و مابقی ملاحظات باید از شلوغی و درهمی متن ها جلو گیری کند .
وب سایت های زیبا فقط بر روی رنگ ها و عناصر بصری مناسب متمرکز نشده اند. متن موجود در صفحه شما نیز سهم بزرگی در زیبایی سایت شما دارد. نه تنها محتوا مهم است ، بلکه اینکه مخاطبان شما می توانند محتوا را بخوانند نیز مهم است.

تایپوگرافی شما بر نحوه تعامل مخاطبان در سایت شما تأثیر می گذارد. اگر بیش از حد فونت داشته باشید  خواندن آن دشوار است ، باعث می شود مخاطب شما تجربه منفی در سایت شما داشته باشد. آنها قادر به خواندن اطلاعات شما نخواهند بود و مرور صفحات شما مشکل خواهد بود. و هدف اصلی نوشته ها را درک نمی کنند . شما با نوشته ها و شکل و در کنار بودن آنها بازدید کننده را هدایت کنید .

اگر می خواهید بدانید که چگونه یک طراحی وب سایت جذاب ایجاد کنید ، تمام عناصر سایت خود را برای شما جذاب و آسان کنید. قلم هایی را انتخاب کنید که به خوبی با هم کار کنند و اطمینان حاصل کنید که از سبک های قلم در مکان مناسب استفاده می کنید.

 

از فضاهای خالی استفاده کنید

استفاده از فضاهای خالی شما از شلوغی و در هم رفتن عناصر صفحه جلوگیری می کنید . عناصر باعث خوانائی و حس خوشایند کاربر می شود و آن را مانند یک عنصر مهم در صفحه سایت خود استفاده کنید .

یک بار امتحان کنید . نوشته ها را تا آنجائی که خوانائی آنها محفوظ بماند نازک و ریزتر استفاده کنید و فاصله نوشته ها و عناصر دیگر را بیشتر کنید . خواهید دید که عناصر جائی برای نفس کشیدن و جلوه کردن خواهند داشت .

وب سایت خود را آزمایش کنید

هنگام ساخت وب سایت های زیبا ، مهم است که طراحی عالی وب سایت خود را آزمایش کنید. اولین طراحی شما بهترین طراحی شما نخواهد بود. شما باید عناصر مختلف را در سایت خود آزمایش کنید تا ببینید تأثیر آنها بر مخاطب شما چیست و سایت شما را بهبود می بخشد.

آزمایش عناصر در سایت شما به شما امکان می دهد ببینید که چگونه تغییرات می توانند بر تجربه مخاطبان شما در سایت شما تأثیر بگذارند. می توانید ببینید که آیا آنها به تجربه کاربر اضافه می کنند ، هیچ کاری انجام نمی دهند یا آن را بدتر می کنند. این به شما ایده خوبی می دهد که چگونه سایت خود را به بهترین نسخه ممکن تبدیل کنید.

هنگامی که عناصر آزمایشی A / B را در سایت خود قرار می دهید ، می خواهید یکی یکی آنها را آزمایش کنید. اگر سعی کنید عناصر زیادی را تغییر دهید ، نمی دانید که هر تغییر چگونه بر سایت شما تأثیر می گذارد. برای به دست آوردن شفاف ترین نتایج ، بر آزمایش قسمت های مختلف وب سایت خود تمرکز کنید تا ببینید تأثیر این تغییر بر روی سایت شما چگونه است.

دیدگاهتان را بنویسید