ابزار تست سرعت سایت

سرعت وب سایت از عوامل موثر در موفقیت وب سایت است . برای اندازه گیری سرعت می توانید از ابزار تست سرعت سایت استفاده کنید . این ابزار به شما کمک می کنند که نقاط ضعف سرعت سایت را پیدا و آنرا رفع کنید .

سرعت وب سایت یکی از عوامل موثر بر سئو سایت است . همچنین وب سایت های کند به راحتی بازدید کننده خود را از دست می دهند . برای افزایش میزان بازدید و فروش از طریق سایت باید سرعت سایت خود را افزایش دهید . بله یکی از عوامل انتخاب بازدید کنندگان سرعت پاسخگوئی سایت به تراکنش های داخل سایت است .

در این مقاله ، من برخی از اصول تست سرعت  و همچنین ابزارهایی که برای آزمایش و ردیابی مشکلات و عملکرد سرعت نیاز دارید ، مرور می کنم. در این لیست بهترین ابزارهای تست وب سایت وجود دارد که هم رایگان و هم پولی هستند ، که به آنها اشاره می کنم .

چرا باید از ابزار تست سرعت وب سایت استفاده کنید؟

من معتقدم درک دقیقا چگونگی تست سرعت می تواند مهم باشد ، بنابراین من فهمیدم که لیستی از متداول ترین معیارها برای اندازه گیری و مسائلی را برای اندازه گیری ارائه  دهم.

منابعی که بارگیری آنها خیلی طولانی می شود. این موارد می تواند از فونت  ها و تصاویر گرفته تا پلاگین ها و پرونده های مختلف JS , CSS باشد که بارگذاری وب سایت شما را کند می کند.

TTB و FMP. زمان بایت اول و اولین رنگ معنی دار دو معیار بسیار مهم هستند که باید به آنها توجه کنید.

وقتی وب سایت شما شروع به بارگیری می کند و دومی که وب سایت شما شروع به نمایش اطلاعات می کند.

زمان بارگیری ، تعداد درخواست ها و اندازه صفحه. شما می خواهید این موارد را تحت نظر داشته باشید زیرا آنها می توانند مدت زمان بارگیری وب سایت شما را به طرز چشمگیری افزایش دهند.

برای اطمینان از دریافت و ارسال پیام مناسب بین سرور و مرورگر  ، باید این پاسخ ها و درخواست ها را آزمایش کنید. این همچنین به شما کمک می کند که خطاهای مختلفی را که ممکن است داشته باشید اشکال زدایی کنید.

سرعت وب سایت: مفاهیم اساسی برای شروع کار

قبل از اینکه به  لیست ابزاری که برای بهینه سازی سرعت وب سایت خود استفاده خواهیم کرد ، بپردازیم  ، فکر می کنم باید نگاهی به مفاهیم اساسی مربوط به بهینه سازی سرعت وب سایت داشته باشیم.

 

بارهای بزرگ Big load times

یکی از مهمترین جنبه های بهینه سازی سرعت بارگیری وب سایت شماست. دلایل زیادی وجود دارد که وب سایت شما به آرامی بارگیری می شود و یکی از آنها سرور شماست. اگر با زمان پاسخ دهی سرور خود مشکلی دارید ، پیشنهاد می کنم برای حل این مشکل خاص به دنبال CDN باشید.

 

Render-blocking code

هر سایت همراه فایل HTML اصلی  فایل های جاوا اسکریپت و CSS را به فرانت اند سایت اضافه می کند، و آنها را لود می کند . یعنی هنگامی که یک صفحه وب نمایش داده می شود تنها یک فایل نیست که باید لود شود بلکه فایل های همراه نیز وجود دارد که برای نمایش بهتر صفحه وب سایت آنها نیز باید به خوبی لود شوند .

این اسکریپت ها می توانند زمان بارگذاری سایت را افزایش دهد و از رندر شدن صحیح صفحات سایت جلوگیری نمایند. مرورگر کاربر باید این اسکریپت ها و CSS را قبل از بارگذاری باقی HTML های موجود در صفحه، بارگذاری نماید. این موضوع بدین معنی است که کاربر شما مجبور است چند میلی ثانیه بیشتر منتظر لود شدن صفحه مدنظر خود بماند. چنین اسکریپت هایی به عنوان render-blocking های جاوا اسکریپت و CSS شناخته می شوند.

صاحبان سایت هایی که دوست دارند نمره سرعت سایت خود را افزایش دهند باید چنین مشکلاتی را برطرف نمایند.

شما این فایل ها را نمی توانید کاملا حذف کنید  زیرا مستقیماً بر تجربه کاربران شما در وب سایت شما تأثیر می گذارد.

چندین روش برای به تعویق انداختن Render-blocking کردن کد وجود دارد : Javascript و CSS.

فایل های Javascript

برای Javascript ، ما می توانیم یک اسکریپت کوچک اجرا کنیم که اسکریپت هایی را که در غیر این صورت مانع ارائه صفحات ما می شوند ، به تعویق بیندازد. در اینجا یک مثال کوچک وجود دارد:

<script>
function deferLoadingTheCode() {
    var element = document.createElement("script");
    element.src = "delayTheCode.js";
    document.body.appendChild(element);
}
window.addEventListener("load", deferLoadingTheCode, false);
</script>

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که این مورد را در جایی از برچسب <head> HTML خود اضافه کنید

فایل های CSS

قسمت بعدی برای حل CSS است. با CSS شما هدف این است که آن را تا حد ممکن کوچک کنید و دو روش برای انجام آن وجود دارد ، یکی حذف تمام کلاسهای غیر ضروری و یا حذف کامل آنها یا انتقال آنها به یک پرونده CSS دیگر که می تواند در سایر موارد بارگیری شود. صفحات یا بعد از بارگیری محتوای مهم صفحه.

دومین کاری که می توانید انجام دهید این است که فایل CSS خود را کوچک کنید. این فرایندی است که شما نویسه های غیرضروری را از پرونده های خود می گیرید که در غیر این صورت فضای بیشتری را اشغال می کند و بارگیری آن بیشتر طول می کشد.

non-render blocking کردن CSS

اگر می‌خواهید که به صورت کامل فایل‌های CSS وب سایتتان را Non-Render Blocking کنید، تنها یک راه خوب دارید. آن هم inline کردن فایل‌های CSS می‌باشد. برای اینکار می‌بایست کد‌های CSS وب سایتتان را در تگ‌های style  قرار دهید. با اینکار دیگر CSS های شما به صورت Render Blocking نمایش داده نمی‌شوند.

 کوچک کردن فایل HTML و فایل های همراه

کوچک کردن فقط در CSS اعمال نمی شود ، همچنین می توانید نویسه های غیرضروری را از Javascript و HTML نیز حذف کنید. شخصیت هایی که از آنها به عنوان غیر ضروری یاد می کنم ، شخصیت های فضای سفید (spacebar چیزی و کلید enter) ، نظرات و جداکننده های بلوک هستند. اغلب اوقات ، توسعه دهندگان از یک نرم افزار برای انجام این کار استفاده نمی کنند.

 

منبع : https://sematext.com/blog/website-performance-speed-test-tools/

دیدگاهتان را بنویسید