آیا برچسب های وردپرس به SEO کمک می کنند؟

آیا برچسب های وردپرس به سئو کمک می کنند؟ خوب ، آنها ممکن است ، حتی اگر نه مستقیم ، و این موضوع این پست است.

برچسب ترجمه کلمه Tag و دسته ترجمه کلمه Category در وردپرس می باشد .

دسته ها و برچسب ها از ویژگی های اساسی وردپرس هستند. با این حال ، درک بهترین راه برای پیاده سازی آنها برای سازماندهی و بهینه سازی پست های خود کمی بیشتر از آنچه تصور می کنید مهم است .

دسته ها و برچسب ها ممکن است برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بسیار مهم نباشند. به عنوان مثال ، بعید است بازدید کنندگان شما پست های شما را در نتایج موتور جستجو به دلیل برچسب های شما پیدا کنند (البته ممکن است). با این حال ، آنها به شما کمک می کنند سایت خود را مرتب کنید تا کاربران – و ربات ها یا خزنده های موتور جستجو – بتوانند به راحتی در آن پیمایش کنند. و این می تواند بر سئو سایت شما تاثیر بگذارد . هر چقدر بازدیدکننده صفحات بیشتری از سایت شما را بازدید کند و مدت زمان بیشتری در سایت شما بگذراند این به نفع شما است .

در این مقاله ، ما تفاوت بین دسته های وردپرس و برچسب ها و اینکه آیا آنها به سئو SEO کمک می کنند را بررسی خواهیم کرد.

دسته و برچسب در وردپرس

دسته ها و برچسب ها توصیف کننده یا برچسب محتوای شما هستند. ممکن است آنها در زیر یا بالای محتوای پست شما ظاهر شوند (بستگی به موضوع شما دارد). در Block Editor ، می توانید آنها را در برگه Document در نوار کناری سمت راست اضافه کنید.
هر دو دسته و برچسب ها می توانند به شما کمک کنند محتوای مشابه را گروه بندی کنید ، اما تفاوت هایی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

دسته ها مانند فصل های یک کتاب هستند. اگر یک موضوع تکراری وجود دارد که شما اغلب در مورد آن می نویسید ، ایجاد یک دسته برای آن منطقی است:
به عنوان مثال ، اگر یک وبلاگ آشپزی دارید ، ممکن است یکی به نام “دستور العمل” داشته باشید.

در صورت همپوشانی موضوعات ، می توانید چندین دسته را به همان پست اختصاص دهید. به عنوان مثال ، ممکن است یک پست در گروه “دستور العمل ها” و “گیاهخواران” قرار گیرد.

از طرف دیگر ، برچسب ها مانند کلمات کلیدی هستند که به بهترین وجه محتوای پست شما را توصیف می کنند. آنها به عنوان فهرست در انتهای کتاب کار می کنند تا خوانندگان شما بتوانند پست های مرتبط را پیدا کنند. به عنوان مثال ، اگر در حال چاپ یک دستور پیتزا هستید ، ممکن است برچسب های شما “خانگی” ، “پیتزا” ، “مارگریتا” و “بدون گلوتن” باشد.

دسته ها و برچسب ها روش های عالی برای سازماندهی محتوای شما هستند. آنها به کاربران کمک می کنند تا از طریق وب سایت شما پیمایش کنند ، که می تواند تجربه مرور آنها را بهبود بخشد. آنها همچنین می توانند به ربات های گوگل کمک کنند تا ساختار وب سایت شما را ارزیابی کنند .

آیا برچسب های وردپرس به سئو کمک می کنند؟

به تنهایی ، دسته ها و برچسب ها برای SEO مهم نیستند. با این حال ، آنها می توانند عناصر دیگری را تحت تأثیر قرار دهند که در رتبه بندی موتور جستجوی شما تأثیر می گذارد ، مانند تجربه کاربر کلی سایت شما (UX).

به عنوان مثال ، بر خلاف تصور عمومی ، برچسب های وردپرس مانند هشتگ در رسانه های اجتماعی کار نمی کنند. پر کردن صفحه خود با ده ها کلمه کلیدی هیچ لطفی برای شما نخواهد داشت.

بعید است کاربران صفحه شما را فقط از طریق برچسب پیدا کنند. به علاوه ، به هم ریختن پست شما با توصیف کنندگان بیش از حد ممکن است پیمایش را دشوار کند و در نهایت رتبه بندی شما را کاهش دهد.

در حالی که دسته بندی ها برای پست ها اجباری هستند (وردپرس در صورت ایجاد نکردن پست های خود ، پست ها را به عنوان “دسته بندی نشده” علامت گذاری می کند) ، شما مجبور نیستید از برچسب ها استفاده کنید. هنوز هم استفاده از آنها به صورت استراتژیک هوشمندانه است تا بازدیدکنندگان بتوانند از محتوای شما استفاده کنند. این ممکن است آنها را ترغیب کند تا پست های مرتبط را مرور کنند و مدت طولانی تری در وب سایت شما بمانند ، که می تواند SEO را تقویت کند.

در آخر ، باید از تکرار دسته ها و برچسب ها (مانند استفاده از “دستورالعمل” برای هر دو) خودداری کنید. این می تواند رتبه بندی صفحات شما را برای Google دشوارتر کند زیرا آنها می توانند با یکدیگر رقابت کنند.

خلاصه مقاله

دسته بندی ها و برچسب های وردپرس برای سازماندهی پست های شما بسیار مفید هستند. در صورت استفاده عاقلانه ، آنها همچنین می توانند در جستجوگرها به شما كمك كنند ، حتی اگر فقط با افزایش غیرمستقیم سایر معیارهایی كه Google مشاهده می كند (مانند زمان حضور در سایت).

در این مقاله ، ما در مورد اینکه آیا دسته ها و برچسب ها به تقویت SEO در وردپرس کمک می کنند ، بحث کردیم. به طور خلاصه ، طبقه بندی ها یک عامل مهم برای رتبه بندی نیستند. با این حال ، هنوز هم هوشمندانه است که بهترین روش ها را دنبال کنید و از آنها برای منظم نگه داشتن وب سایت خود استفاده کنید.

برای مطالعه بیشتر می توانید مقاله ما در باره دسته و برچسب ها را مطالعه کنید . لینک مقاله دسته و برچسب در وردپرس

تفاوت برگه و نوشته چیست ؟ مقاله ما را در این مورد مطالعه کنید . لینک مقاله تفاوت برگه و نوشته در وردپرس

سئوالات متداول

1 – سئو چیست ؟

سئو روشی برای کسب رتبه بالاتر در فهرست جستجوهای موتورهای جستجو است . در واقع سئو SEO به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است

2 – نوشته وردپرس چیست ؟

نوشته های نوعی محتوای در نظر گرفته شده در وردپرس است . نوشته های مانند پست های وبلاگ می ماند و در وردپرس می توان از آنها برای مقالات ، اخبار و نظیر آن استفاده کرد .

3 – دسته و برچسب وردپرس چیست ؟

شما برای نوشته های خود می توانید موضوعاتی را در نظر بگیرید مثلا ما یک موضوع افزونه داریم و مقالات مرتبط با این موضوع را توسط این موضع دسته بندی می کنیم . این موضوع بندی دسته وردپرس هستند . برچسب ها نوع دیگری برای گروه بندی نوشته های وردپرس است . مثلا فکر کنید ما در این صفحه در مورد نقش برچسب ها در سئو صحبت کردیم . پس سئو وردپرس یک برچسب می باشد .

4 – آیا بر چسب ها بر سئو وردپرس تاثیر دارد ؟

مطابق برداشتی که از این مقاله می کنید . به صورت مستقیم برچسب ها بر سئو تاثیر ندارند . اما بر ناوبری سایت تاثیر مثبت دارد . اما مطابق تجربه من . برچسب ها و دسته بندی های مناسب می تواند ناوبری سایت را بهتر بکند . این عوامل باعث می شود کاربر علاوه بر خواندن یک مقاله ، مقاله های مرتبط را نیز پیدا و آنها را نیز مطالعه کند . دو اثر مثب یکی تعداد صفحات بازدید شده و دوم مدت زمان بازدید از سایت . به نظر من این دو عامل می تواند بر سئو سایت اثر مثبت بگذارد .

 

دیدگاهتان را بنویسید