Affiliate چیست ؟

شرکت Affiliate یا وابسته به اینترنت یک شرکت ، سازمان یا فرد است که محصولات شرکت دیگری را از طریق وب سایت خود به بازار عرضه می کند. در ازای بازاریابی محصولاتشان ، شرکت ها به ازای هر فروش تولیدی ، به شرکت های وابسته کمیسیون پرداخت می کنند.

برنامه های وابسته برای بسیاری از صنایع مختلف مانند مسافرت ، پوشاک ، فناوری و خدمات آنلاین وجود دارد. این به ناشران وب امکان می دهد محصولات خاص یا خدمات مربوط به محتوای وب سایت های خود را تبلیغ کنند. به عنوان مثال ، مدیر وب سایت یک وب سایت مد ممکن است آگهی های تبلیغاتی وابسته را برای یک فروشگاه لباس منتشر کند. صاحب یک وب سایت بررسی نرم افزار ممکن است پیوندهای وابسته به برنامه های مختلف نرم افزاری را شامل شود.

بازاریابی وابسته نوعی تبلیغات PPS است ، زیرا شرکتهای وابسته فقط بابت فروش تولیدی پرداخت می شوند (برخلاف تبلیغات PPC). بنابراین ، بازرگانان باید به شرکتهای وابسته حق کمیسیون بالا را ارائه دهند تا ناشران بتوانند تبلیغات خود را ارزشمند کنند. کمیسیون های وابسته به طور گسترده ای بین صنایع متفاوت هستند و همچنین به مقدار متوسط ​​فروش بستگی دارند. محصولات با حاشیه کم ، مانند محصولات الکترونیکی مصرفی ، ممکن است کمیسیون هایی را به میزان 2٪ ارائه دهند ، در حالی که محصولات با حاشیه بالا ، مانند نرم افزارهای رایانه ای ، ممکن است تا 75٪ کارمزد ارائه دهند. بیشتر کمیسیون های وابسته در محدوده 5 تا 20٪ قرار می گیرند.

برنامه های وابسته بازاریابی رایگان برای بازرگانان و منبع درآمد اضافی برای ناشران وب فراهم می کند. گرچه این یک همکاری برد-برد است ، اما راه اندازی یک سیستم وابسته برای ردیابی فروش و تولید پرداخت ها یک پروسه پیچیده است. بنابراین ، بسیاری از شرکت ها برنامه های وابسته خود را از طریق یک سیستم تجارت الکترونیکی شخص ثالث مانند کمیسیون اتصال یا DirectTrack اجرا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید