Applet چیست ؟

applet یک برنامه کوچک است که برای اجرای در برنامه دیگری طراحی شده است. در حالی که اصطلاح “applet” گاهی اوقات برای توصیف برنامه های کوچک همراه با سیستم عامل رایانه استفاده می شود ، این معمولاً به برنامه های جاوا یا برنامه های کوچک نوشته شده در زبان برنامه نویسی جاوا اشاره دارد.

بر خلاف برنامه های معمولی ، برنامه های Java نمی توانند مستقیماً توسط سیستم عامل اجرا شوند. در عوض ، آنها باید در Java Runtime Environment (JRE) یا در برنامه دیگری که شامل پلاگین جاوا است اجرا شوند. در صورت عدم نصب JRE ، برنامه های جاوا اجرا نمی شوند. خوشبختانه جاوا به صورت رایگان برای سیستم های ویندوز ، مک و لینوکس در دسترس است ، به این معنی که می توانید JRE مناسب سیستم خود را به راحتی بارگیری و نصب کنید. از آنجا که اپلت های جاوا درون JRE اجرا می شوند و توسط سیستم عامل اجرا نمی شوند ، کراس پلت فرم هستند ، به این معنی که یک اپلت واحد می تواند روی سیستم های ویندوز ، مک و لینوکس اجرا شود.

گرچه اپلت ها می توانند به عنوان برنامه های پایه دسکتاپ عمل کنند ، اما دسترسی محدودی به منابع سیستم دارند و بنابراین برای برنامه های پیچیده ایده آل نیستند. با این حال ، اندازه کوچک و پلت فرم کراس پلات آنها را برای کاربردهای تحت وب مناسب می کند. نمونه هایی از برنامه های کاربردی طراحی شده برای اجرا در مرورگرهای وب شامل ماشین حساب ، برنامه های طراحی ، انیمیشن و بازی های ویدیویی است. اپلت های مبتنی بر وب می توانند در هر مرورگری در هر سیستم عامل و به شرط نصب پلاگین جاوا اجرا شوند.

در طول سالهای اولیه وب ، برنامه های کاربردی جاوا راهی برای افزودن ویژگیهای تعاملی که با HTML پایه امکان پذیر نیست ، برای برنامه نویسان وب ارائه می دهند. با این حال ، در سال های اخیر ، برنامه ها به آرامی با فناوری های جدیدتر مانند jQuery و HTML 5 جایگزین شده اند. برخی از مرورگرها مانند Google Chrome دیگر از برچسب <applet> پشتیبانی نمی کنند و برخی دیگر مانند Apple Safari حتی جاوا را توسط پیش فرض از آنجا که توسعه دهندگان وب نمی توانند به پشتیبانی جاوا از مرورگرهای وب کاملاً اعتماد کنند ، برنامه های کاربردی دیگر راهی معمول برای ارائه محتوای تعاملی در وب نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید