چگونه رتبه سایت خود را بالا ببریم ؟

چگونه رتبه سایت خود را بالا ببریم ؟

برای بهبود رتبه سایت خود و بدست آوردن بهترین نتیجه در گوگل این پست را تا آخر بخوانید و به این گفته ها عمل کنید.

1.انتشار مطالب مرتبط

محتوای با کیفیت یک راننده ماهر برای بهبود رتبه بندی سایت شما می باشد که هیچ جایگزینی برای محتوا وجود ندارد. محتوای با کیفیت که برای کاربر خاص نوشته شده باشد به طور چشم گیری بازدید سایت شما را افزایش می دهد که باعث افزایش اعتبار شما در سایت می شود.

کلمه کلیدی شاخص

برای هر صفحه از سایت خود یک عبارت کلیدی خاص را شناسایی و هدف قرار دهید و به این فکر کنید که کاربر از چه کلماتی برای جست و جوی صفحه ی شما استفاده میکند.

عبارت کلمه کلیدی چند گانه

برای یک صفحه وب سایت دستیابی به چندین کلمه کلیدی بسیار دشوار است مگر این که کلمات کلیدی که در صفحه استفاده می کنید شبیه هم باشند. پس سعی کنید در انتخاب کلمات کلیدی دقت داشته باشید و کلمات کلیدی را طوری انتخاب کنید که شبیه هم باشند.

اگر می خواهید از چندین کلمه ی کلیدی استفاده کنید بهتر است برای هر کلمه کلیدی یک صفحه جداگانه باز کنید و در آن صفحه از آن کلمه کلیدی استفاده کنید.

قرار دادن کلمه کلیدی

پس از اینکه شما کلمات کلیدی را انتخاب کردید باید سوالات زیر در ذهن شما ایجاد شود:

  • آیا می توانم بخشی یا کل عبارت کلیدی را در URL استفاده کنم؟
  • آیا می توانم بخشی یا کل عبارت کلیدی را در عنوان صفحه استفاده کنم؟
  • آیا میتوانم بخشی یا کل عبارت کلیدی را در زیر عنوان استفاده کنم ؟

پاسخ مثبت به این سه سوال می تواند رتبه ی شما را در گوگل بهبود ببخشد. هر چند که باید کاربر پسند باشید ولی به این نکات هم باید توجه داشته باشید.

محتوا سایت

فراتر از URL صفحه شما عنوان و زیر عنوان که باید توجه ی زیادی به این ها شود، محتوا بیشترین تاثیر را در رتبه بندی موتور جست و جو دارد. عبارت کلیدی را چندین بار در سراسر صفحه تکرار کنید، برای این کار بهتر است از افزونه های موجود استفاده کنید.

فراموش نکنید که برای برجسته سازی این عبارات کلیدی از ویژگی هایی مانند H1 نیز میتوانید استفاده کنید، اما استفاده ی زیاد از کلمات کلیدی باعث می شود که سئو سایت شما خراب شود. شما میخواهید یک محتوا با ظاهر کاربر پسند بنویسید پس سئو را فدای محتوا نکنید چرا که بهترین صفحات از لحاظ رتبه بندی صفحاتی هستند که بهترین محتوا را دارند.

2.به روز ررسانی کردن محتوا به طور منظم

خب بیشترین تاکید این مقاله روی محتوا است، و ما هم بیشتر روی محتوای خوب میخواهیم کار کنیم این را بدانید که موتورهای جست و جو هم مانند ما فکر می کنند. محتوای به روز یکی از شاخص های مهم در رتبه بندی سایت می باشد. پس محتوای خود را طی یک برنامه دائما به روز کنید تا بهترین بازخورد را داشته باشید.

 

3.فراداده (Metadata)

هنگام طراحی سایت شما برچسبی با عنواندارید که باید بهترین بازخورد را از این بگیرید. به طور ساده بخواهم بگویم شما باید به انتخاب ابر داده بیشتر توجه کنید.

 

فراداده ی عنوان

فراداده ی عنوان مسئول عناوین صفحه می باشد که در بالای پنجره ی مرورگر و به عنوان، عنوان در موتور های جست و جو به نمایش در می آیند. این مهم ترین فراداده در صفحه شماست.

کسی که متخصص سئو باشد و درک بالایی از صفحه ای که می خواهد طراحی کند داشته باشد کلماتی را انتخاب می کند که در بهبود رتبه سایت بهترین عمل را از خودش نشان دهد.

فراداده ی توضیحات هر صفحه

فراداده توضیحات توصیف متنی است که ممکن است یک مرورگر در بازگشت به صفحه شما از آن استفاده کند. تصور کنید که این توضیحات پنجره ی سایت شما می باشند که یک توضیح مختصر و مفید از آن چه داخل صفحه هست را نمایش می دهند و کاربر را تشویق می کنند تا وارد صفحه بشود. یک توضیح متای خوب همیشه شامل دو جمله است. موتور های جست و جو ممکن است همیشه از این توضیح استقاده نکنند ولی بهتر است شما این ویژگی را به آن ها بدهید.

فراداده کلید واژه

موتورهای جست و جو به ندرت از این ویژگی استفاده می کنند. با این حال شما این نکته را رعایت کنید و این ویژگی را هم در اختیار موتورهای جست و جو قرار بدهید. توجه داشته باشید که عمل به این نکته های کوچک می تواند رتبه بندی سایت شما را بهبود ببخشد.

 

4.به یک سایت مناسب لینک داشته باشید

استفاده از لینک های خارجی تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت شما دارد که می توانید با لینک شدن به یک سایت معتبر رتبه ی سایت خود را تا حد زیادی بالا ببرید. هرچند محتوا شاه است ولی خب این نکته را باید توجه داشته باشید باید برای لینک های خارجی هم وقت بذارید.

 

5.استفاده از برچسب alt

وقتی از رسانه های تصویری در سایت خود استفاده میکنید باید ویژگی alt را نیز برای آن ها اعمال کنید. این کار به موتورهای جست و جو این امکان را می دهد که سایت شما را بهتر پیدا کنند.

این تنها چند مورد از روش های بهبود سئو سایت بود . برای مطالعه بیشتر در مورد سئو مقالات زیر را مطالعه کنید .

سئو چیست ؟

آموزش اصول پایه سئو

 

دیدگاهتان را بنویسید