وب سایت با کیفیت بالا از نظر گوگل

وب سایت با کیفیت بالا از نظر گوگل ، وب سایتی است که کاربران خود را جذب کند . محتوای جالب داشته باشد و ساختار آن برای ربات های جستجوگر مناسب باشد .
برای موفقیت در دراز مدت به صورت آنلاین شما باید یک وب سایت با کیفیت بالا داشته باشید. بله الان داشته یک سایت ساده یا معمولی کافی نیست . رقابت شدید است و کسی در رقابت برنده است که برای کیفیت سایت خود وقت و هزینه صرف کند .
خواه یک وبلاگ خبری ، یک وب سایت محتوا محور یا یک فروشگاه تجارت الکترونیکی داشته باشید ، باید متفاوت از سایت دیگر بود و البته بهتر از هزاران وب سایت دیگر مشابه بود .
یک وب سایت با کیفیت بالا به مرور زمان هم از نظر خوانندگان وفادار و هم از نظر اعتماد موتور جستجو رشد می کند که معادل بازدیدهای ارگانیک بیشتر است. و ناگفته مشخص است که بازدید بیشتر مساوی است با موفقیت یک وب سایت و البته افزایش فروش .
مهندسان گوگل سال ها در تلاشند تا الگوریتم های خود را به اندازه کافی هوشمندانه باشند و در شناسایی و رتبه بندی وب سایت هایی با کیفیت خوب عمل کنند .
با توجه به اینکه همه چیز باید توسط یک برنامه رایانه ای تعیین شود و نه یک انسان ، کار ساده ای نیست.
با این وجود با معرفی الگوریتم پاندای گوگل  ‘Panda’ ، به نظر می رسد که آنها در مسیر درست قرار دارند.
تغییرات الگوریتمی پاندا ‘Panda’ در شناسایی وب سایت های بهتر از بقیه کار خوبی انجام داد و به آنها موقعیت بالاتری در SERPS داد.
من قصد ندارم بیشتر وقت خود را صرف تئوری پشت پاندا کنم ، اگر می خواهید بیشتر بدانید می توانید در اینجا بیشتر بخوانید.
آنچه در زیر می خواهم توضیح دهم ، آنچه گوگل Google به عنوان یك وب سایت با كیفیت بالا تلقی می كند و مهمتر از همه اقدامات عملی است كه می توانید انجام دهید تا ویژگی وب خود را با استانداردهای گوگل Google مطابقت دهید.
فراموش نکنید که اگر وب سایتی از نظر گوگل کیفیت بالایی داشته باشد ، سایر موتورهای جستجو نیز چنین وب سایت را در نظر می گیرند زیرا استانداردهای گوگل از استانداردهای Bing یا Yahoo سخت تر است.

وب سایت با کیفیت بالا چه مشخصاتی دارد ؟

در طول سال ها ، کل صنعت جستجوگرها در مورد نیاز به تولید محتوای با کیفیت بالا صحبت می کنند و متخصصان برتر جمله هوشمندانه “Content is king” را ارائه می دهند ، به این معنی که محتوا عامل موفقیت هر وب سایت است.
در حالی که این درست است ، آیا این بدان معنی است که یک وب سایت با محتوای خوب نیز یک وب سایت با کیفیت بالا است؟
پاسخ منفی است
محتوای خوب کافی نیست.
این یکی از عواملی است (مهمترین) که سایتهای پایین و با کیفیت را از هم جدا می کند اما محتوای خوب به تنهایی معمای آنچه را گوگل به عنوان یک وب سایت با کیفیت می داند کامل نمی کند.

مشخصات یک وب سایت با کیفیت بالا

یک وب سایت با کیفیت بالا دارای ویژگی های زیر است:

محتوای بی نظیر Unique content

محتوا هم در خود وب سایت منحصر به فرد است (یعنی هر صفحه دارای محتوای منحصر به فردی است و مشابه صفحات دیگر نیست) ، و همچنین  در مقایسه با سایر وب سایت ها نیز محتوا منحصر بفرد و یکتایی است .
شاید بپرسید که موضوعات یکسان هستند ، چطور می توان محتوای یکتا ایجاد کرد . هنر تولید محتوا همین است یعنی یک موضوع را با نگارش خود بهتر و جذاب تر از دیگران توضیح داد . تولید محتوا یک تخصص می باشد که علاوه بر مسائل فنی سئو در تولید آن باید به نکات زیادی توجه کرد . شاید ساده ترین و مهم ترین آن نگارش و صفحه آرائی مناسب است .
نگارش به معنی نوشته ای روان ، ساده ، قابل فهم و بدور از غلط های املائی و انشاءی که البته کار سختی است .
صفحه آرائی منظور استفاده از تیتر ، پاراگراف ، تصاویر ، لک های رنگی و … برای خوانائی بیشتر .
استفاده از مالتی مدیا ، تصویر ، ویدئو ، اینفوگرافیک و … می تواند به تولید محتوای بهتر به شما کمک کند .

تخصص خود را نشان دهید Demonstrate Expertise

محتوا توسط متخصصان براساس تحقیق و یا تجربه تولید می شود. اگر به عنوان مثال موضوع مربوط به سلامتی است ، مشاوره باید توسط نویسندگان واجد شرایط ارائه شود که می توانند به طور حرفه ای برای موضوع خاص مشاوره دهند.

محتوای بی طرفانه Unbiased content

محتوا جزئیات است و هر دو طرف داستان را توصیف می کند و تبلیغ یک محصول ، ایده یا خدمات واحد نیست. مثلا شما در وب سایت های مختلف درباره وردپرس می خوانید و تماما از ویژگی های مثبت آن صحبت می کنند . اما شما باید متن کاملی داشته باشید و در مورد معایب وردپرس نیز اشاراتی داشته باشید .

دسترس پذیری Accessibility

یک وب سایت با کیفیت بالا دارای نسخه هایی برای کاربران غیر PC نیز هست. مهم است که کاربران موبایل و رایانه لوحی بدون هیچ گونه مشکل استفاده بتوانند به وب سایت دسترسی پیدا کنند.
مثال های ساده برای دسترس پذیری می توان به رنگ و اندازه نوشته اشاره کرد . نوشته ها باید پررنگ باشند و رنگ آنها به گونه ای باشد که خوانائی آنها را کم نکند . اندازه فونت های خیلی گوچک می تواند برای گروهی از خواننده گان محتوا مشکل ایجاد کند .

قابلیت استفاده Usability

آیا کاربر می تواند به راحتی در وب سایت پیمایش کند. آیا کاربر وب سایت دوستانه است؟
آیا شما منوبندی و ناوبری درستی برای دسترسی به مطالب مهم در سایت دارید . آیا وب سایت شما صفحه درباره ما و تماس با ما دارد و دسترسی به آنها ساده است . آیا هر مطلب به مطالب دیگر لینک های مفیدی دارد .

توجه به جزئیات Attention to detail

محتوا با تصاویر (در صورت وجود) و بدون اشتباهات املایی و گرامری آسان خوانده می شود. آیا به نظر می رسد که مالک به آنچه در وب سایت منتشر می شود اهمیت می دهد یا این هدف از داشتن محتوایی برای اجرای تبلیغات است؟

سئو SEO بهینه شده SEO Optimized

بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو دارای مزایای بسیاری است اما مهم است که در این کار زیاده روی نکنید. یک وب سایت با کیفیت خوب نیز باید محتوای غیربهینه داشته باشد.
این نظر من است و اگرچه ممکن است برخی از افراد مخالف باشند اما این یک واقعیت است که بهینه سازی بیش از حد می تواند نتایج معکوس ایجاد کند.
دلیل این امر این است که الگوریتم ها گاهی اوقات می توانند بهینه سازی بیش از حد را به عنوان تلاشی برای بازی در سیستم تفسیر کنند و ممکن است برای جلوگیری از این اتفاق اقدامات لازم را انجام دهند.

تعادل بین محتوا و تبلیغات

داشتن تبلیغات یا تبلیغات برای یک وب سایت چیز بدی نیست اما این موارد نباید کاربران را از یافتن اطلاعات مورد نیاز منصرف کند.
بدیهی است که هیچکس سایت های پر از تبلیغات که همه گی آنها حرکت دارند خوششان نمی آید .
البته شاید نمی توان آگهی ها را حذف کرد ، چون منبع درآمد یک سایت هست و اینجاست که باید هنر به خرج داد و بهترین روش را که بتواند تجربه کاربری دلنشینی را هم ایجاد کرد را یافت و به کار بست .

سرعت Speed

یک وب سایت با کیفیت بالا سریع بارگیری می شود. یک وب سایت سریع رتبه بالاتری خواهد داشت و قراردادهای فروش ، خوانندگان وفادار بیشتری ایجاد می کند.
در عوض یک سایت کند می تواند درآمد شما را کاهش دهد .
سرعت وب سایت در سئو سایت تاثیر دارد ، سرعت در نرخ پرش از سایت تاثیر دارد .
کاربران وب سایت های کند را بسته و به سراغ وب سایت دیگری می روند .

اجتماعی

رسانه های اجتماعی زندگی ما ، نحوه برقراری ارتباط و همچنین نحوه ارزیابی کیفیت را تغییر دادند.
انتظار می رود که یک محصول خوب دارای نظرات ، لایک های فیس بوک و توییت های خوب باشد. قبل از تصمیم گیری برای خرید یا عدم تصمیم گیری ، ممکن است این عوامل اجتماعی را نیز بررسی کنید.
به همین ترتیب ، همچنین انتظار می رود یک وب سایت خوب از نظر اجتماعی پذیرفته و شناخته شود ، یعنی دارای پیروان فیس بوک ، مشترکان RSS و غیره باشد.

تعامل و تعامل کاربر

آیا کاربران قبل از ترک وقت کافی در سایت می گذرانند و بیش از یک صفحه را می خوانند؟ آیا آنها با اضافه کردن نظرات ، پیشنهادات ، وارد گفتگوها و غیره با محتوا تعامل دارند؟

بهتر از رقبا  است

وقتی کلمه کلیدی خاصی می گیرید ، وب سایت شما بهتر از رقبا است؟ آیا اگر بدون تعصب قضاوت شود ، شایسته یکی از پست های برتر است؟

چگونه یک وب سایت با کیفیت بالا ایجاد کنیم؟

با در نظر گرفتن ویژگی های فوق در مورد یک وب سایت با کیفیت بالا ، چگونه این موارد در عمل ترجمه می شوند؟

امروز برای افزایش کیفیت و “اعتماد Google” وب سایت خود چه کاری می توانید انجام دهید؟

سایت خود را از نظر منحصر به فرد بودن محتوا بررسی کنید

اطمینان حاصل کنید که محتوای منحصر به فرد در همه صفحات دارید.

(من از copyscape برای بررسی بی نظیر بودن مطالب قبل از انتشار استفاده می کنم).
صفحات موجود خود را بررسی کنید و اگر محتوای تکراری پیدا کردید ، آن را حذف یا از فهرست بندی آن خارج کنید. اگر صفحاتی با محتوای مشابه دارید آنها را در یک صفحه ادغام کرده و با 301 تغییر مسیر صفحات را مجدداً هدایت کنید.

به کاربران موبایل توجه کنید .

وب سایت شما باید موبایل پسند باشد. تجربه خواننده بدون توجه به بستر برنامه مهم است.

مطالب خود را مرتب کنید

همه مقالات / صفحات را از نظر غلط املایی و دستوری بررسی کنید. استفاده صحیح از برچسب های قالب بندی یعنی H1 ، H2 و bold.
از پاراگرافهای کوچک برای سهولت مطالعه استفاده کنید و تصاویر ، تصاویر یا اینفوگرافیک ها را اضافه کنید تا مطالب شما را جذاب و جذاب کند.

آنچه خوانندگان می خواهند را دریابید

از ابزار کلمه کلیدی Google برای یافتن اطلاعات افراد در جستجوی آنها استفاده کنید و محتوای مورد نظر خود را به آنها بدهید اما از بهینه سازی بیش از حد جلوگیری کنید.
شما می توانید در اطراف کلمات کلیدی که آنها می فهمند محتوا بنویسید اما سعی کنید پست های خود را نیز اجتماعی کنید. از استفاده مداوم از عناوین بهینه شده خودداری کنید اما تعادل بین محتوای بهینه شده و غیربهینه را حفظ کنید.

مقدار تبلیغات بالای صفحه را به حداقل برسانید

Google وب سایتهایی را که بیش از حد تبلیغات بیش از حد مجاز دارند مجازات می کند. این نیز برای تجربه کاربر خوب نیست. اگر محتوای خوبی دارید ، تبلیغات زیر و در انتهای مقالات شما نیز می توانند عملکرد خوبی داشته باشند.

سرعت وب سایت خود را بهینه سازی کنید .

وب سایت خود را با ابزار سرعت صفحه بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که در سریعترین زمان ممکن بارگیری می شود.
من می دانم که انجام آن ساده ترین کار نیست اما بسیار مهم است.

روی تبلیغات خود در شبکه های اجتماعی کار کنید

آیا صفحه فیس بوک ، اینستاگرام ، حساب توییتر ، صفحه Pinterest دارید؟
در غیر این صورت ، فرصت های زیادی را از دست می دهید.

نرخ پرش Bounce rate وب سایت خود را بررسی کنید .

همانطور که در بهترین گزارش های تجزیه و تحلیل Google برای مبتدیان توضیح داده شده است ، یکی از اقدامات لازم برای نظارت بر شما ، نرخ پرش است.
نرخ پرش یا Bounce rate درصد افرادی است که وب سایت شما را بدون مشاهده صفحات دیگر ترک کرده اند.
شما باید نرخ پرش یا Bounce rate  پایین را هدف قرار دهید ، بنابراین تجزیه و تحلیل خود را بررسی کنید و مشخص کنید که کدام صفحات سایت شما دارای نرخ گزاف گویی بالا هستند و آنها را تصحیح کنید.
اگرچه به طور رسمی ، نرخ پرش فاکتور رتبه بندی نیست ، اما مطمئناً عاملی است که می تواند به شما در ایجاد وب سایت های با کیفیت بهتر کمک کند.

رقابت خود را بررسی کنید

وقتی کسی از وب سایت شکایت می کند که وب سایت آنقدر که باید رتبه بندی نمی کند ، گاهی اوقات با این جواب می دهد:
به عنوان نمونه ای از بهتر بودن وب سایت خود از وب سایت هایی که در موقعیت های برتر قرار داریم ، بیان کنید.
به عبارت دیگر ، آنچه آنها به ما می گویند این است که بروید و رقبای خود را بررسی کنید و سعی کنید مطالب و وب سایت های خود را بهتر کنید!
این هیچ مشکلی ندارد ، در واقع این کاری است که شما باید قبل از ایجاد محتوای خود انجام دهید.
کاری که من قبل از نوشتن مقاله انجام می دهم جستجوی کلمه کلیدی در گوگل است که می خواهم مقاله خود را رتبه بندی کنم و نگاهی دقیق به وب سایت های صفحه اول می اندازم.
مواردی مانند طول محتوا ، اعتبار وب سایت ، اقتدار نویسنده را بررسی می کنم و سعی می کنم محتوای خود را بهتر و قابل استفاده تر کنم.

وب سایت خود را سالم و بدون هرزنامه نگه دارید

نکته آخر اینکه ، یک وب سایت با کیفیت بالا بدون اسپم است.
یکی از اشتباهات وب سایت های بزرگ (فکر کنید روزنامه ها) تعدیل نکردن نظرات آنها است. در نتیجه تعداد زیادی نظر هرزنامه در زیر مقاله های آنها مشاهده می کنید که تجربه کاربری خوبی نیست.
به عنوان یک قاعده کلی ، شما باید وب سایت خود را از نظر به روزرسانی نرم افزار به روز نگه دارید و نظرات هرزنامه یا نامناسب را کنترل و حذف کنید.

تجربه شخصی

تجربه شخصی من نشان می دهد که هر چقدر وب سایتی زیباتر و جذاب تر باشد ، کاربر احساس خوشایند بیشتری دارد.
برند بودن همراه با احترام است . مطالب یک برند معتبر می تواند کاربران بیشتری را جذب کنند .
محتوای جذاب و شیوا نیز گیرایی خودش را دارد ( البته بخش سخت کار )
محتوای با ارزش مطلبی است که مطابق تخصص و تجربه نگارش شده باشد و مفید باشد . مطالب مفید گیرایی دارند و کاربر را جذب می کنند .
پیشنهاد مطالب دیگر نیز از الزامات یک سایت موفق هست . شما باید کاربران را ترغیب به خواندن مطالب دیگر سایت بکنید .
من مطمئن هستم که ویژگی های بیشتری وجود دارد که وب سایت های خوب را از بقیه متمایز می کند اما دستورالعمل های فوق حداقل تولید وب سایت هایی است که توسط گوگل قابل اعتماد بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است.
نظر شما چیست ، به نظر شما یک وب سایت با کیفیت بالا چه سایتی است ؟

دیدگاهتان را بنویسید